voi vidun ukko!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nytten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja ukko:
Meilläpäs oli toisinpäin. Olin selvinpäin koko illan ja olin kuskina eri sukulaispaikkojen välillä. Vaimo sai ottaa olutta ihan rauhassa. Nyt kun ollaan kotona, niin itseki muutamat otan. Niin että ei ne kaikki ukot paskoja ole...

Mitäs sä niitä oluita enään juot?
Parit otin ja painun tästä maate. Joten öitä kaikille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Myötätunto:
Monen palstalaisen ukko joutais uudelleenkoulutukseen!

Onko niillä joku tunnevamma vai asenneongelma?

Ei ollenkaan kaikilla ole tunnevammaa eikä asenneongelmaa...

Mun mies on tosin päivystysvuorossa nyt juhannuksen, muttei kyllä ois lähteny minnekkään ryyppäämään vaikka ois vapaalla ollut vaan ois vietetty juhannusta koko perheellä täällä kotona.

Eikä meillä mies käy baareissa jouluna, uutena vuotena, pääsiäisenä, vappuna jne niin kuin teidän muiden miehet tuntuu tekevän. Joskus (ehkä 1-2 kertaa vuodessa) saattaa käydä työporukan saunaillassa muttei sieltäkään krapulaa tuo tuleessaan!

 
Itsekin eilen kirjoittelin, kun mies vaan päätti, että HÄN lähtee kavereitten kanssa ryyppäämään ja minä jäin pienen lapsen kanssa kotiin... Samaten kuin kaikki muutkin "ryyppybileet" ( vaput, uudet vuodet jne. )
ja vielä ihan tavalliset viikonloputkin... Ei siis meilläkään minkäänlaista vastuuntuntoa lapsesta, vaan eletään ihan omaa "poikamies"elämää meistä välittämättä. On se niin h.elvetin väärin, että miesten ei tarvi luopua mistään omasta lapsen tulon myötä, eikä ottaa vastuuta sitä pienestä ihmisestä. "Kyllä äiti hoitaa, kun on muksunsa tehnytkin..." *kele-tana-ttu* Eikä puhettakaan, että äiti pääsis välillä tuulettamaan aivojaan! Nytkin olen kohta ollut yhteensä 2 vuotta ( raskaus ja lapsen vauva-aika ), käymättä MISSÄÄN, kun äijä ei voi olla lapsen kanssa yhtään. |O *tuhat kirosanaa*
 
Mä en ymmärrä tollasia miehiä.
Meidän ukko ei lähde tosta vaan reissuilleen, jos mä sanon että ois mukavampi ku oisit kotona, niin se yleensä jää kotiin. Jos mä sanon et on mun vuoro mennä, niin mä menen. Me ollaan alusta asti puhuttu asia selväks, äiti ei automaattisesti jää kotiin jos ois juhlan paikka. Mutta nyt juhannuksena mies on töissä, niin että sitä ongelmaa ei ole kumpi menis. Mutta ens vkl mies menee tuskafestareille, sitä seuraavana lasten kanssa mökille ja mä lähden jonnekin (tai ainakin otan muutaman oluen himassa)
Kannattais varmaan keskustella näistä asioista etukäteen, niin ei tulis niin paljon pettymyksiä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nytten:
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
täällä nyt monen ukot kamalia :(
kurjaa

olen huomannut saman. ja omassa kaveripiirissä on tasan kaks hyvää aviomiestä! ja kavereita on kymmeniä. on se saatana kumma mikä näitä nykyajan miehiä vippaa päästä!!! viina tuntuu olevan se tärkeämpi seikka kun tuki vaimolle hädän hetkellä. kaikki kaveritki on juhlimassa jussia jossain muualla eikä kummankaan puolen isovanhemmat asu lähelläkään... joo, kiitti vaan vitusti taas ukolle...

Meillä ei viina ollu tärkein, vaan telkkari... Mä yritän pärjää 4:n lapsen kans ja ukolta ei tipu minkäänlaista apua.
Okt:ssa hoidan pihatöitä myöden kaiken yksin.
Nytki on leikkauksen jäljiltä tikkejä mahassa, ja juur pinosin 6 kuutioo halkoja liiteriin...
Arvatkaa vaan, miks ukko on ex, ja ettii itelleen uutta asuntoo...

 
Alkuperäinen kirjoittaja MissyMom:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nytten:
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
täällä nyt monen ukot kamalia :(
kurjaa

olen huomannut saman. ja omassa kaveripiirissä on tasan kaks hyvää aviomiestä! ja kavereita on kymmeniä. on se saatana kumma mikä näitä nykyajan miehiä vippaa päästä!!! viina tuntuu olevan se tärkeämpi seikka kun tuki vaimolle hädän hetkellä. kaikki kaveritki on juhlimassa jussia jossain muualla eikä kummankaan puolen isovanhemmat asu lähelläkään... joo, kiitti vaan vitusti taas ukolle...

Meillä ei viina ollu tärkein, vaan telkkari... Mä yritän pärjää 4:n lapsen kans ja ukolta ei tipu minkäänlaista apua.
Okt:ssa hoidan pihatöitä myöden kaiken yksin.
Nytki on leikkauksen jäljiltä tikkejä mahassa, ja juur pinosin 6 kuutioo halkoja liiteriin...
Arvatkaa vaan, miks ukko on ex, ja ettii itelleen uutta asuntoo...

:hug: Pärjäät varmasti paremmin ilman tollasta vätystä, HYVÄ!

Meillä on kans 4 lasta ja yllätys yllätys, MINÄ olin se joka tuli eilen kahdeksalta kotiin kahden pienimmän kanssa. Mies jäi kahden isomman kanssa vielä grillibileisiin. Oli puhe, että tulevat ajoissa sitten lasten kanssa kotiin, mutta olipa yllätys kun pistin puoli yhdeltä viestiä hälle: Oli sysännyt lapset anopin matkaan heti kun olin poistunut paikalta ja jäänyt itse bilettämään.. Voi per.....

 
Meillä istuttiin iltaa ystäväpariskunnan kesken kun lapsi meni nukkumaan. jokainen sai juodakseen, tietty kohtuudella. Vituttaa kyllä tommonen että monilla mun ystävienkin miehillä humaltuminen ja juhliminen on yksinoikeus ja mennään omia menoja miten huvittaa. Kannattais miettiä pari kertaa kun hankkii lapsia että miten se elämä ja arvojärjestys muuttuu. Mut noin kait se on aina ollu, että viime kädessä äiti on lapsen tärkein huoltaja, äiti tekee lapsensa parhaaks.
 
Mä olisin jo aikoja sitten potkinut tuollaisen äijän pihalle. Miksi äitien pitäisi aina hoitaa lapset yksin ja kantaa kaikki vastuu yksin?? Yhtälailla se lapsi on isän kuin äidinkin. Joittenkin ukkojen on helvetin vaikee käsittää tuota. Luulevat että saavat mennä miten huvittaa vaikka talossa oma pieni lapsi!!
 
Kyllä näitä lukiessa taas huomaa, miten onnekas on ja kuinka hyvä tyyppi se oma mies muutenkin on - ihmisenä, isänä ja aviomiehenä. Meillä mies ei valita oman ajan puutetta, vaan lähinnä meidän kahden yhteisen ajan puutetta. Mutta ymmärtää kyllä, että pikkulapsiperheen (kolme lasta) arki on tätä. Eikä tämä ikuisesti kestä!:)

Nyt kun olen äitiyslomalla, pyrin toki tekemään suurimman osan kotitöistä miehen töissäollessa, mutta muuten meillä menee kyllä aikas lailla tasan kaikki kotihommat. Lasten kanssa ollaan yhdessä ja erikseen, jotta kumpikin ehtii hoitaa kuntoaan päivittäin.

Kisamatkoilla mies on näin kesäkaudella useampanakin viikonloppuna (koko vlopun/yhden päivän), mutta suon sen kyllä hänelle mielelläni, vaikka välillä tuntuukin raskaalta näiden vilperien kanssa (etenkin valvotun yön jälkeen). Minä saan sitä omaa aikaa sitten, kun mies tulee kotiin. Tuota juhlimista ei meidän perheessä harrasteta juuri ollenkaan, ei vaan ole meidän juttu. Toisinaan kyllä ehdottelen miehelle, että voisi kavereidensa kanssa lähteä viihteelle tai ylipäätään heitä tapaamaan, mutta mies sanoo viettävänsä aikaa mieluummin minun kanssani. Aionkin viedä hänet viikonloppumatkalle joulukuussa (synttäriyllätys, kohde vielä avoin), kun tuo vauvakin sitten on sen verran kasvanut, että raaskii hoitoon jättää pariksi päiväksi mummolaan. En edes muista, milloin olisimme olleet kahdestaan jossain eli kyllä tulee tarpeeseen...

 
mua taas korpee se että kun kerrankin lapset kaksi yötä hoidossa. (eka kerta 8 vuoteen) niin vaikka eilen ei edes mennyt tosi myöhään, eikä siis kumpikaan juonut tms. niin äijä nukkuu..ja nukkuu.. Prkl! toi nyt nukkuu ihan muutenkin tarpeeks (siis keskimäärin 9-10 tuntia vuorokaudessa), mulla olis kyllä univelkaa, mut en nyt kokopäivää viittis silti tuhlata nukkumiseen!!!
 
Oli saanut kutsun kaverinsa luon pääkaupinkiseudulle jussiksi. Pariskunnan miehellä ollut huumeongelmaa, mutta nyt vakuuteltu puhelimessa että kaikki ok.

Totuus oli sitten se, että kämppä täynnä lääkkeiden ja viinan kanssa sekoilijoita, vauva 2 kk mukana. Siskoni juomaan oli sekoitettu lääkkeitä, tämä oksennellut ja ollut jalattomana vielä aamullakin.
Sitten kun sisko tästä tokeentunut, oli huomannut ettei vauvan äiti ole selvä vaan molemmat vanhemmat taju pois. Isukki välillä sen verran hereillä että uhkaillut tappaa vauvan jos se ei hiljene.

Siskoni (nuori ja lapseton) soitteli sitten multa vauvanhoito-ohjeita, että osaa ruokkia lapsen kun vanhemmat ei oo sitä enää huomanneet sekoilultaan lainkaan. Kämppään tunkenut myös huumeidenkäyttäjiä, jotka sisko nakannut pihalle.

Neuvoin tekemään lastensuojeluilmoituksen hätäkeskuksen kautta, eihän vauvaa sinne voi jättää kun sisko lähtee kotiin.
Mahdollistahan on että sekaisin oleva isä/ äiti todella tappaa vauvan vahingossa tai tarkoituksella, vauva ei saa ruokaa tai sillekin syötetään lääkkeitä.

Vanhempien kertomuksen mukaan vauvaa retuutetaan useinkin mukana mm. öisin terasseilla, miksi kukaan ei puutu siihen?
 
tätä jatkunut on jo kauan
enkä jaksais enää tapella
mut mä luulen ettei kumpikaan
enää muista miten lopettaa
joo mä myönnän etten aina oo
ollut täysin reilu sua kohtaan
mutta koittanut olen antaa
sulle saumaa ja hengitystilaa

ei sun tarvii muuttaa itseäsi
mutten jaksais olla enää sun lapsenvahtis
mä en pysty siihen

yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista
joita molempien
piti vaalia, uhrata kaikki sen puolesta
sen teki vain toinen
miten sä teet sen, sä saat minut suuttumaan
saat mut nauramaan yhdellä lauseella
yhdeksän hyvää ja kymmenen kirosanaa

minä uskon et se mitä pyydän
ei oo liikaa sulta vaadittu
sä voit poistaa paljon turhaa
jos sä viitsit ees vähän vaivautuu

ei sun tarviis ihmeitä suorittaa
minne oon voinut sen ihmisen kadottaa
jonka joskus tunsin

yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista
joita molempien
piti vaalia, uhrata kaikki sen puolesta
sen teki vain toinen
miten sä teet sen, sä saat minut suuttumaan
saat mut nauramaan yhdellä lauseella
yhdeksän hyvää ja kymmenen kirosanaa

samaa pirun ympyrää 24/7
johan tässä lähtee järki
sukellus kurimukseen jonka nieluun hukkuu
vaikka myrskyn riskit tiedettiinkin
mun täytyy olla masokisti mielipuoli
kun oon vapaaehtoisesti tässä
jakomielitautinen rakkaudentunnustus
ja kymmenen kirosanaa

yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista
joita molempien
piti vaalia, uhrata kaikki sen puolesta
sen teki vain toinen
miten sä teet sen, sä saat minut suuttumaan
saat mut nauramaan yhdellä lauseella
yhdeksän hyvää ja kymmenen kirosanaa
 
Siis oikeesti mistä te noita idiootti-ukkoja löydätte...taitaa teilläkin olla jotain vikaa...anteeks kommenttini. Toi viina pitäis lailla kieltää......En ymmärrä miten ryyppääminen ja kaverit voi olla vaimoa ja lapsia tärkeempiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja p*skaa:
Oli saanut kutsun kaverinsa luon pääkaupinkiseudulle jussiksi. Pariskunnan miehellä ollut huumeongelmaa, mutta nyt vakuuteltu puhelimessa että kaikki ok.

Totuus oli sitten se, että kämppä täynnä lääkkeiden ja viinan kanssa sekoilijoita, vauva 2 kk mukana. Siskoni juomaan oli sekoitettu lääkkeitä, tämä oksennellut ja ollut jalattomana vielä aamullakin.
Sitten kun sisko tästä tokeentunut, oli huomannut ettei vauvan äiti ole selvä vaan molemmat vanhemmat taju pois. Isukki välillä sen verran hereillä että uhkaillut tappaa vauvan jos se ei hiljene.

Siskoni (nuori ja lapseton) soitteli sitten multa vauvanhoito-ohjeita, että osaa ruokkia lapsen kun vanhemmat ei oo sitä enää huomanneet sekoilultaan lainkaan. Kämppään tunkenut myös huumeidenkäyttäjiä, jotka sisko nakannut pihalle.

Neuvoin tekemään lastensuojeluilmoituksen hätäkeskuksen kautta, eihän vauvaa sinne voi jättää kun sisko lähtee kotiin.
Mahdollistahan on että sekaisin oleva isä/ äiti todella tappaa vauvan vahingossa tai tarkoituksella, vauva ei saa ruokaa tai sillekin syötetään lääkkeitä.

Vanhempien kertomuksen mukaan vauvaa retuutetaan useinkin mukana mm. öisin terasseilla, miksi kukaan ei puutu siihen?
Miten vauva on päästetty terassille?! :o Tosiaan,siskosi kannattaa soittaa välittömästi hätäkeskukseen,lapsi pois tommosilta!!meillä mies on käynyt ulkona kaks kertaa ( kavereiden luona istunut iltaa kerran ja kerran diskossa,josta kotiutui kahden aikaan yöllä ),sen jälkeen,kun tyttö syntyi (eli reilu 7 v sitten :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis oikeesti mistä te noita idiootti-ukkoja löydätte...taitaa teilläkin olla jotain vikaa...anteeks kommenttini. Toi viina pitäis lailla kieltää......En ymmärrä miten ryyppääminen ja kaverit voi olla vaimoa ja lapsia tärkeempiä.
Niinpä. Sitä välillä aattelee että vika on juuri minussa eikä miehessä. Miehellä on niin paha olla alistettuna pahan akan vallan alla että on joskus saatava omaa tilaa hengittää vapaasti! :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nytten:
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
täällä nyt monen ukot kamalia :(
kurjaa

olen huomannut saman. ja omassa kaveripiirissä on tasan kaks hyvää aviomiestä! ja kavereita on kymmeniä. on se saatana kumma mikä näitä nykyajan miehiä vippaa päästä!!! viina tuntuu olevan se tärkeämpi seikka kun tuki vaimolle hädän hetkellä. kaikki kaveritki on juhlimassa jussia jossain muualla eikä kummankaan puolen isovanhemmat asu lähelläkään... joo, kiitti vaan vitusti taas ukolle...

Siis tosi uusi juttu mulle noi tollaset miehet. Mun tuttavapiirissä ei ole yhtäkään mätäpaisemiestä. Huh, millainen mahtaa olla omien tyttärien kohtalo jos nuorempipolvi on tollasta?

 
meillä mies jätti mut kotiin yksin itkemään ja sanoi mennessään et tosi kurja jättää sut tänne yksin itkeen :o |O
olin että haista sinä äijä perse.
tilanne kuitenkin sovittu.... miehet on vaan tollasia :whistle:
 

Yhteistyössä