VOI SA***NAN,SA***NAN UKKO!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis vieläkin verenpaine varmaan tuhat!!!!!ihan mitä tahansa olis voinu sattua :(.vaikka meillä kauppa on tuossa kirjaimellisesti naapurissa mutta silti!!!!!
perusteli et "käynhän mä pa***llaki ja menee pitempi aika kun et kävin juoksemassa äkkiä tuossa kaupassa" en oikeasti tiedä miten tuota voi edes kattoa :(....
varmaan sossu kohta oventakana kyselemässä et mitä touhua täällä oikeen pidetään....itku sentään :(...

eipä tuommoisen sossut puutu. on niillä tärkeempääki tekemistä.

Todella vahva peesi.


eipä muuten pidä paikkaansa.

nimim sossun kynsissä syyttä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mitäs jos olisi matkalla kaatunut ja lyönyt päänsä tms.. siinä ois tajuttomana lojunut ja lapset yksin kotona.

Pointti on se että mitä tahansa voi sattua sen "sekunnin " aikana jolloin lapset oli keskenään

Voi sitä kotonakin jonkin kohtauksen saada....ja samallalailla olisivat keskenään

Nii aatella...! Aika vastuuton (lue: aivoton) äiti kun tuolla tavalla jättää lapsensa isän hoiviin. Tosiaan se mies voi saada vaikka slaagin tai lyödä päänsä johonkin, niin siellähän olisi lojunu tajuttomana ja lapset yksin kotona kattelemassa vertavuotavaa isiä. :o

Peesataan:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mitäs jos olisi matkalla kaatunut ja lyönyt päänsä tms.. siinä ois tajuttomana lojunut ja lapset yksin kotona.

Pointti on se että mitä tahansa voi sattua sen "sekunnin " aikana jolloin lapset oli keskenään

Voi sitä kotonakin jonkin kohtauksen saada....ja samallalailla olisivat keskenään

Nii aatella...! Aika vastuuton (lue: aivoton) äiti kun tuolla tavalla jättää lapsensa isän hoiviin. Tosiaan se mies voi saada vaikka slaagin tai lyödä päänsä johonkin, niin siellähän olisi lojunu tajuttomana ja lapset yksin kotona kattelemassa vertavuotavaa isiä. :o

Pojot isälle! :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mitäs jos olisi matkalla kaatunut ja lyönyt päänsä tms.. siinä ois tajuttomana lojunut ja lapset yksin kotona.

Pointti on se että mitä tahansa voi sattua sen "sekunnin " aikana jolloin lapset oli keskenään

Voi sitä kotonakin jonkin kohtauksen saada....ja samallalailla olisivat keskenään

Nii aatella...! Aika vastuuton (lue: aivoton) äiti kun tuolla tavalla jättää lapsensa isän hoiviin. Tosiaan se mies voi saada vaikka slaagin tai lyödä päänsä johonkin, niin siellähän olisi lojunu tajuttomana ja lapset yksin kotona kattelemassa vertavuotavaa isiä. :o

Totta! Ehkä tästä lähtien pitäis järjestää niin, että ainakin kaksi aikuista olis aina lasten kanssa kotona.
Ja opaskoira, ja dementoitunut mummo ja kolme kultakalaa... Vahinkojen määrä minimoituisi.
Jos toinen aikuinen loukkaa, voisi toinen lähteä etsimään apua. Jos avunhakijalle tapahtuis jotain, mummo ei muistais koko juttua ja jäis kotiin. Opaskoira vois auttaa mummoa tekemään vaikkapa iltapalaa lapsille. Jos vesihana jäis päälle niin kalat ei ainakaan hukkuisi :)

:):)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mitäs jos olisi matkalla kaatunut ja lyönyt päänsä tms.. siinä ois tajuttomana lojunut ja lapset yksin kotona.

Pointti on se että mitä tahansa voi sattua sen "sekunnin " aikana jolloin lapset oli keskenään

jos tädillä olis munat niin se olis setä

Ei kaannta aina ajatella kaikkein pahinta.

Tää oli kyllä hyvin sanottu :laugh:
 
jopas tänne on sadellut jos jonkin näköisiä kommentteja!
no,jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja jos se joitain häiritsee noin kovasti et itse säikädin tosi paljon tapahtunutta niin sille en voi mitään.
itsellä ei tulis mieleenkään tehdä niin kuin mies teki mutta tuossa kun puhuttiin,sanoi että teki tyhmästi ja otti opiksi eikä toiste niin tee ja uskon kyllä että ei teekkään.

ymmärrän kyllä sen että voihan yhtälailla mulle sattua täällä kotona ollessa jotain jos ollaan lasten kanssa keskenään mutta sen sekunnin murto-osan ajan vai sydän jysähti varmaan polviin asti kun kuulin tapahtuneesta ja reaktio oli sit sen mukainen.
 
olisin kilahtanut.. meil esikoinen oli isällään tuossa vuos sitten(jolloin oli vajaa 3v).. no isällään oli tullut yllättäen käsky jääkiekko treeneihin.. ei tietenkään saanut lasta hoitoon mihkään ja harjoituksia ei voi jättää väliin ilman sakkoja, niin päätti mennä ja otti tytön mukaan. vajaa 3v oli yksin sen 1,5tuntia seikkaillu siel jäähallil.. kun tuon kuulin niin kilahdin kyl.. mitä kaikkee sielkin olis voinut sattua, vieras paikka, betoniportaat, kaikenmaailman sakkia.. :(
 
en sit tiiä olenko liian tarkka, mut en jätä lapsia edes siks aikaa että lehden hakisin laatikosta, ja laatikko tuos kymmenen metrin päässä ettei siihen mont sekuntia menis.. mutta ku koskaan ei voi olla liian varovainen. ja tää mun 4v kerkee ja keksii kaikenlaista ja aina kun silmä välttää tekee pienemmälle jotain:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No kyllä mullakin vauva kulkee koko päivän matkassa, rintarepussa tai vaunuissaan. Myös postilaatikolla käydessä jne. Eikös se ole ihan normaalia?

No kyllä mulla jää vauva pinnasänkyyn nukkumaan jos siellä on nukkumassa kun käyn pihalla tupakalla ja heitän samalla roskapussin tai haen poston. Sentään ala vauvaa postilaatikkokäynnin takia pukemaan vaunuihin tai rintareppuun, älytöntä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mitäs jos olisi matkalla kaatunut ja lyönyt päänsä tms.. siinä ois tajuttomana lojunut ja lapset yksin kotona.

Pointti on se että mitä tahansa voi sattua sen "sekunnin " aikana jolloin lapset oli keskenään

Voi sitä kotonakin jonkin kohtauksen saada....ja samallalailla olisivat keskenään

Nii aatella...! Aika vastuuton (lue: aivoton) äiti kun tuolla tavalla jättää lapsensa isän hoiviin. Tosiaan se mies voi saada vaikka slaagin tai lyödä päänsä johonkin, niin siellähän olisi lojunu tajuttomana ja lapset yksin kotona kattelemassa vertavuotavaa isiä. :o

no haloo nytte.. :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
jos kauppa tosiaan ihan lähellä ja enintään vartti on mennyt nin eis siiä niin kamalaa ahlkoota kanata nostaa.

olen itsekin lähtenyt toisen talon pyykille ja jätänyt lapset keskenään kotiin. aikaa tähänkaikeen meni noin vartti, jos sitäkään.

No just... :headwall:
 
Jos nyt järkevästi asiaa mietitään: äiti tai isi voi vaikka kotona saada slaagin eikä 5v ja vauva voi mitään. Silloin kyseessä on onnettomuus, joka ei ole odotettavissa. Jos taas 5v ja vauva jää keskenään vaikka vartiksi... mitä luulette, kumpi on todennäköisempää, että isi saa slaagin vai että jotain muuta sattuu sillä välin kun isi on poissa???
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
jos kauppa tosiaan ihan lähellä ja enintään vartti on mennyt nin eis siiä niin kamalaa ahlkoota kanata nostaa.

olen itsekin lähtenyt toisen talon pyykille ja jätänyt lapset keskenään kotiin. aikaa tähänkaikeen meni noin vartti, jos sitäkään.

Toivottavasti sossu puuttuu asiaan ennen kuin mitään sattuu.
Ja juu, voi sattua silloinkin kun on aikuinen lähellä tai koulumatkalla mutta ainakaan se ei satu syystä, että on laminlyönyt lapsensa sekä kaikki asetukset joiden niidenkään mukaan ei vauvaa/tietyn ikäistä lasta saa yksin jättää.

 
"Minkä ikäisen lapsen saa jättää yksin kotiin?
Vastauksemme

Lapsen yksin oleminen kotona on asia, jota kaikkia vanhemmat joutuvat useaan kertaan miettimään, koska asiaan ei ole yksiselitteistä ikärajaa. Lisäksi yksin olemisen turvallisuus riippuu myös siitä ajasta, kuinka kauan lapsen pitäisi olla yksin. Mikään laki ei määrää asiasta.

Pientä lasta, joka ei osaa avata ulko-ovea tai soittaa tarvittaessa apua itselleen, en jättäisi lainkaan yksin. Lisäksi yksinoloa lapsen kanssa tulisi harjoitella, aloittaen lyhyestä ajasta ja vähitellen yksinoloa pidentäen. Tavallistahan on, että kouluiän alkaessa lähes jokainen lapsi joutuu olemaan ainakin jonkin aikaa yksikseen. Ja tässä iässä itsenäistyminen ja pärjääminen selvästi vahvistuvatkin.

Yksin olemisesta kannattaisi keskustella lapsen kanssa. Jotkut lapset jäävät mielellään, toisia taas yksinolo ahdistaa. Tärkeää on, että sekä lapsi että aikuinen tuntevat, että lapsen yksinolo on turvallisesti järjestetty. Lapsen kanssa keskustellaan, mitä kotona voi ja saa itsekseen tehdä, mihin puhelinnumeroihin voi soittaa, jos tulee ikävä, keiden naapureiden luo voi tarvittaessa mennä. Illalla nukkumaanmenon aikaan lapset eivät yleensä halua olla yksin."


Lastensuojelun keskusliitto
 
Kaikkea voi sattua.

äiti jätti minut pienenä (olin 7.v) vahtimaan pikkuveljeäni joka oli vajaa vuoden ikäinen..osasi kontata...äiti lähti käymään "pikaisesti kaupassa." Sinä viiden minuutin aikana pikkuveli oli pudonnut yläkerran ikkunasta!Veli oli herännyt päikkäreiltään ja minä en kuullut mitään.Päätti sitten lähteä konttailemaan ja en edes tiedä miten ikkunalle päätyi!

Mitenkään ei käynyt.Vauva oli pudonnut pyykkinarulle ja ponnahtanut siitä nurtsille..kuhmu päähän :D Ei sais nauraa mutta on se varmaan ollu näky :D

Eli VOI SATTUA MITÄ VAAN IHAN MINUUTISSAKIN!
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
kuinka moni jättää lapsensa yksin kun menee suihkuun?paskalle?pyykkituvalle?
juu ja sen slaakin kaatumisen yms voi saada myös kotona.

mun muksut ovat olleet vauvasta asti keskenään kun olen juossut noin 10 minuutiksi pyykkituvalla käymään kauppaan tuohon 100 metrin päähän menen niin et pienet nukkuu ja 5 ja 7 vuotiaat touhuavat omiaan..
*ojentaa kiillotus ainetta niille pyhimyksen renkaan hinkkaajille*

Niin suihkussa, kuin p*skallakin olen lasten tavoitettavissa, jos niille joku hätä tulee. Pyykkitupaan en menisi, tosin en sellaista ole ikinä muutenkaan käyttänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja just:
kuinka moni jättää lapsensa yksin kun menee suihkuun?paskalle?pyykkituvalle?
juu ja sen slaakin kaatumisen yms voi saada myös kotona.

mun muksut ovat olleet vauvasta asti keskenään kun olen juossut noin 10 minuutiksi pyykkituvalla käymään kauppaan tuohon 100 metrin päähän menen niin et pienet nukkuu ja 5 ja 7 vuotiaat touhuavat omiaan..
*ojentaa kiillotus ainetta niille pyhimyksen renkaan hinkkaajille*

Niin suihkussa, kuin p*skallakin olen lasten tavoitettavissa, jos niille joku hätä tulee. Pyykkitupaan en menisi, tosin en sellaista ole ikinä muutenkaan käyttänyt.

siis menetkö vessaan ovet auki .
Kyllä nyt jokaisella pitää olla vähän yksityisyyttä.

Ja jonkun vaan oli pakko menneä pykkituvalle, jso ei omaa pyykikonetta silloin omistanut.
 
En kyl ite jättäis lapsia yksin kotiin,olipa millainen meno vaan..oishan se ap:n mies voinut odottaa sen aikaa et ap kotiutuu tai vaikka soittaa ap:lle että tuotko tullessas..mitä sen miehen nyt olikaan pitänyt mennä hakemaan.

Riippuu vähän lapsistakin tietty,mutta 5v. on kyl aika pieni vielä, vahtimaan pienempäänsä, olipa vanhemmat missä vain..

Mielestäni on eri asia,käykö kaupassa vai p**kalla..

Ite oon pentuna hävinnyt,isältäni. Asuttiin vielä kaupungissa ja kaupasta olin vaan kävellyt ulos,en tiiä miten kauas ja isän oli pitänyt poliisilaitokselta hakea (se muuten on ainut kerta kun sinne olen "joutunut" :) ) Oli ollut kuulemma aika nolona selittäny äidilleni..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja just:
kuinka moni jättää lapsensa yksin kun menee suihkuun?paskalle?pyykkituvalle?
juu ja sen slaakin kaatumisen yms voi saada myös kotona.

mun muksut ovat olleet vauvasta asti keskenään kun olen juossut noin 10 minuutiksi pyykkituvalla käymään kauppaan tuohon 100 metrin päähän menen niin et pienet nukkuu ja 5 ja 7 vuotiaat touhuavat omiaan..
*ojentaa kiillotus ainetta niille pyhimyksen renkaan hinkkaajille*

Niin suihkussa, kuin p*skallakin olen lasten tavoitettavissa, jos niille joku hätä tulee. Pyykkitupaan en menisi, tosin en sellaista ole ikinä muutenkaan käyttänyt.

siis menetkö vessaan ovet auki .
Kyllä nyt jokaisella pitää olla vähän yksityisyyttä.

Ja jonkun vaan oli pakko menneä pykkituvalle, jso ei omaa pyykikonetta silloin omistanut.

Mä ainakin menen vessaan ovet auki. Huutelen sieltä välillä vauvalle jotain ja vauva huutelee/hymyilee mulle. Eikä haittaa yhtään.

 
Oisin minäkin suuttunut!!!
Oikeasti mitä vain voi sattua,vaikka kauppaan olisi sen 20metriä.
Vauva tukehtua pukluunsa...isä kaatua...kauppa saatetaan just silloin ryöstää...ihan mitä vain...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
En kyl ite jättäis lapsia yksin kotiin,olipa millainen meno vaan..oishan se ap:n mies voinut odottaa sen aikaa et ap kotiutuu tai vaikka soittaa ap:lle että tuotko tullessas..mitä sen miehen nyt olikaan pitänyt mennä hakemaan.

Riippuu vähän lapsistakin tietty,mutta 5v. on kyl aika pieni vielä, vahtimaan pienempäänsä, olipa vanhemmat missä vain..

Mielestäni on eri asia,käykö kaupassa vai p**kalla..

Ite oon pentuna hävinnyt,isältäni. Asuttiin vielä kaupungissa ja kaupasta olin vaan kävellyt ulos,en tiiä miten kauas ja isän oli pitänyt poliisilaitokselta hakea (se muuten on ainut kerta kun sinne olen "joutunut" :) ) Oli ollut kuulemma aika nolona selittäny äidilleni..

Peesi tuolle. Mitä ihmettä on pitänyt kaupasta hakea, ettei voinut odottaa, että toinen tulee kotiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
En kyl ite jättäis lapsia yksin kotiin,olipa millainen meno vaan..oishan se ap:n mies voinut odottaa sen aikaa et ap kotiutuu tai vaikka soittaa ap:lle että tuotko tullessas..mitä sen miehen nyt olikaan pitänyt mennä hakemaan.

Riippuu vähän lapsistakin tietty,mutta 5v. on kyl aika pieni vielä, vahtimaan pienempäänsä, olipa vanhemmat missä vain..

Mielestäni on eri asia,käykö kaupassa vai p**kalla..

Ite oon pentuna hävinnyt,isältäni. Asuttiin vielä kaupungissa ja kaupasta olin vaan kävellyt ulos,en tiiä miten kauas ja isän oli pitänyt poliisilaitokselta hakea (se muuten on ainut kerta kun sinne olen "joutunut" :) ) Oli ollut kuulemma aika nolona selittäny äidilleni..

Peesi tuolle. Mitä ihmettä on pitänyt kaupasta hakea, ettei voinut odottaa, että toinen tulee kotiin?

Niinpä, etenkin jos on ollut etukäteen tiedossa että ap on tunnin poissa.
 
no eiköhän pointti nyt kuitenkin ole se, että lapsia EI VAAN JÄTETÄ YKSIN. Pitääkö sitä alkaa selitteleen, että miksi? Haloo, aikuiset...
sama jos lapselle perustelis joka asian....
 

Similar threads

Yhteistyössä