Olivat, mutta millään ei voi puolustella tappamista.Eikö nuo ollut kuitenkin paljon vanhempia tekojen aikaan? 12- vuotias on todellakin vielä lapsi
Olivat, mutta millään ei voi puolustella tappamista.Eikö nuo ollut kuitenkin paljon vanhempia tekojen aikaan? 12- vuotias on todellakin vielä lapsi
Kuka ihme on puolustanut? Sä et taaskaan käy ihan täysillä.Olivat, mutta millään ei voi puolustella tappamista.
Teatteria!ei kannata tuomita isää ennenkuin asia on käsitelty käräjillä
syytön kunnes toisin todistettu
Mikä sinua vaivaa?Kuka ihme on puolustanut? Sä et taaskaan käy ihan täysillä.
Allekirjoitan tämän.Niin, tämä lainaus YLEn nettisivulta kertoo paljon:
"Iltakooste
Jäivätkö päivän uutiset lukematta? Epäiltyä ampujaa koulukiusattiin ja neljä muuta tärkeää juttua."
Eiköhän ole aika paljon varmempaa että ampuja on ampuja ilman epäilyä, mutta koulukiusaamisesta on ampujan poliisille kertoma oma tuntemus. Lisäksi YLEn uutisointi antaa syyllistävän vaikutelman, että juuri ammutut olisivat olleet kiusaajia. Entä jos tuo kiusaaminen olikin edellisen koulun tapahtumia?
Kiusaamisväite ei ole eikä saakaan olla mikään "vapaudut vankilasta"-kortti.
Ehkä asekaappia ei edes ollut?Lyödäänkö vetoa että poika tiesi avaimen paikan tai että ovi oli ehkäpä yleensä auki
Siihen vielä lisäksi syyllisyys siitä, että kuollut ja loukkaantuneet lapset ovat mahdollisesti itse myötävaikuttaneet siihen, että tulivat ammutuksi.Voin ainoastaan kuvitella vanhempien, lähipiirin ja ystävien kokeman surun ja tuskan määrän.
Mediassa oli ainakin aluksi sellaisia tietoja, että ei edes tiedetty, kenen se ase on.Ehkä asekaappia ei edes ollut?
se on mahdollista, poliisi kyllä kysyy asekaapista lupaa haettaessa mutta ei se tule paikan päälle katsomaan että löytyykö huushollista asekaappi vai roikkuuko pyssyt hirvensarvistaEhkä asekaappia ei edes ollut?
Ei syytä pahoitella.Pahoitteluni, kommenttini tuli varmaankin väärään aikaan ja paikkaan.
mun käsityksen mukaan poliisi kyllä tietää kenen ase on mutta koska poliisin tiedotuslinja on niin niukka ja epämääräinen niin toimittajille (joista useimmat on tolloja) syntyy asiasta väärä kuvaMediassa oli ainakin aluksi sellaisia tietoja, että ei edes tiedetty, kenen se ase on.
Minusta 12 vuotias vasta harjoittelee sosiaalisia taitoja. Se tuntuu olevan aikuisillekken vaikeaa. Se on minullekkin vaikeaa. Toisinaan on äärimmäisen vaikea peittää sitä, ettei pidä jostakusta työtoverista tai olla näpäyttämättä jotain tökeröä, kun tulee hyvä paikka. Meissä kaikissa asuu pieni kiusaaja. Toiset ymmärtävät sen olemassaolon ja toiset eivät.Siihen vielä lisäksi syyllisyys siitä, että kuollut ja loukkaantuneet lapset ovat mahdollisesti itse myötävaikuttaneet siihen, että tulivat ammutuksi.
Kyllä se on absoluuttinen totuus kiusatulle itselleen. Turha vängätä vastaan.Kovin monelta jää huomaamatta miten kiusaamisen perusteluksi riittää aina jonkun henkilökohtainen kokemus, joka ei kuitenkaan ole absoluuttinen totuus.
Aivan.Kyllä se on absoluuttinen totuus kiusatulle itselleen. Turha vängätä vastaan.
Silloinkin omistaja on rikkonut lakia. Ko. pistooli yksinään ei tarvitse varsinaista asekaappia. Mutta se on pakko pitää erillisessä lukitussa tilassa. Ulko-ovi ei riitä.Ehkä asekaappia ei edes ollut?
riittääkö lukittava piironginlaatikko?Silloinkin omistaja on rikkonut lakia. Ko. pistooli yksinään ei tarvitse varsinaista asekaappia. Mutta se on pakko pitää erillisessä lukitussa tilassa. Ulko-ovi ei riitä.
Todennäköisesti nimenomaan on näin. MTV3 sivuilla kerrotaan että todistajan mukaan ampuja oli huutanut kiusaamisesta samalla kun hän ampui.On varmasti siten, että suurin osa ammutuista on myötävaikuttanut siihen, että tulevat ammutuiksi, mutta ehkä 12 vuotiaan kohdalla asia ei näin ole.
Luultavasti kylläriittääkö lukittava piironginlaatikko?
oon tainnu olla väärässä kun on täällä mesonnnut asekaapeista, ei ole tullut ajateltua että käsiase mahtuu tosiaan piironginlaatikkoonLuultavasti kyllä
Kyllä.Silloinkin omistaja on rikkonut lakia. Ko. pistooli yksinään ei tarvitse varsinaista asekaappia. Mutta se on pakko pitää erillisessä lukitussa tilassa. Ulko-ovi ei riitä.
Tarkoitukseni oli tuolla kommentilla ilmaista, että varmaan iso osa kaikista maailman ammutuksi tulleista on jotenkin itse vaikuttaneet tilanteen kehittymiseen tuohon pisteeseen.Todennäköisesti nimenomaan on näin. MTV3 sivuilla kerrotaan että todistajan mukaan ampuja oli huutanut kiusaamisesta samalla kun hän ampui.
Näyttää ilmiselvältä kostolta.
tämän unohtaa lähes jokainen muu täällä, hän ampui ne kolme ja sen jälkeen poistui paikalta vaikka olisi ollut mahdollisuus jatka ampumista Auvisen malliin esim.
Hyvää päivää kirvesvartta, loistavaa uhriutumista erittäin vakavasta koulukiusaamisesta kengännauhoihinAivan.
Eli jos minulla on jokin kokemus jostakin, niin se on absoluuttinen totuus, koska minusta tuntuu sille?
Viis siitä, että opettaja kehotti minua solmimaan kengännauhat, jotten kompastu niihin, koska minun kokemukseni oli, että minua haluttiin nöyryyttää muiden edessä ja haukuttiin kömpelöksí.
Juuri tätä ihmiskunta tarvitsee lisää.
Puhu vain omasta puolestasi. No on tässä ketjussa pari muutakin.vasta harjoittelee sosiaalisia taitoja. Se tuntuu olevan aikuisillekken vaikeaa. Se on minullekkin vaikeaa. Toisinaan on äärimmäisen vaikea peittää sitä, ettei pidä jostakusta työtoverista tai olla näpäyttämättä jotain tökeröä, kun tulee hyvä paikka. Meissä kaikissa asuu pieni kiusaaja.
No se voi pitää kyllä paikkansa.mun käsityksen mukaan poliisi kyllä tietää kenen ase on mutta koska poliisin tiedotuslinja on niin niukka ja epämääräinen niin toimittajille (joista useimmat on tolloja) syntyy asiasta väärä kuva