Voi jumankekka mitä tehyläiset tekee...!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Musta
Alkuperäinen kirjoittaja vanhanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
nyt punnitaan sitä, mika on Suomen valtiolle tärkeää, kansalaisten terveys vai velan maksut ennätysvauhtia ulkomaille!
Ai Suomen valtiolle. Voi, kun se oliskin niin yksinkertaista. No jos on, niin ainakaan se kansalaisten terveys ei ole tärkeää Tehyläisille(kään). Mitäs siitä, kun vaan saa lisää liksaa. Ei mulla mitään sitä vastaan ole, mutta nyt olisi jo syytä tajuta, että vaatimukset on kohtuuttomia. Puhutaan yli 20 prosentin korotusvaatimuksesta! Se on historiallinen!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
mua ihmetyttää se, miten vanhanen ja katainen voivat sanoa ettei valtiolta heru rahaa.. siis keskustellaanko asiasta eduskunnassa edes, vai vanhanen ja katainenko kahdestaan tän valtion rahojen käytöstä kaksin päättää?
Ei, mutta niiden sanoilla on tietysti enemmän uutisarvoa kuin rivikansanedustajan!

 
no voi sanonko mitä..
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
eeiiiih.. potilasturvallisuus on tärkeää ja näin sitä tuetaan jatkossakin että saadaan alalle uusia hoitajia! Ja kun muu ei auta, ei ole tähänkään asti pelkät lakot auttanut. NYT ON AIKA TEHDÄ JOTAIN! Kukaan hoitaja ei halua vaarantaa potilasturvallisuutta, mutta kun muu ei nyt auta. Hoitajat eivät halua vaarantaa kenenkään henkeä mutta päättäjät näköjään haluavat.Uskokaa jo jästipäät! Toivotaan että sopu syntyy kohta.
 
niin?
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Jos sopua halutaan, niin silloin myös Tehyn on tultava vastaan ja loivennettava vaatimuksiaan, jotka ovat KOHTUUTTOMIA.
Perustele väitteesi, jos esität tuollaisen "faktan" olisi hyvä osata myös perustella se.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Alkuperäinen kirjoittaja vanhanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
nyt punnitaan sitä, mika on Suomen valtiolle tärkeää, kansalaisten terveys vai velan maksut ennätysvauhtia ulkomaille!
Ai Suomen valtiolle. Voi, kun se oliskin niin yksinkertaista. No jos on, niin ainakaan se kansalaisten terveys ei ole tärkeää Tehyläisille(kään). Mitäs siitä, kun vaan saa lisää liksaa. Ei mulla mitään sitä vastaan ole, mutta nyt olisi jo syytä tajuta, että vaatimukset on kohtuuttomia. Puhutaan yli 20 prosentin korotusvaatimuksesta! Se on historiallinen!
Loppupeleissä Suomen kansalaisistahan vastaa Suomen valtio, ei kunnat. Eli ei se nyt noinkaan mene, että kunnat yksin joutuvat vastuuseen tästä, pakkohan tuohon on valtiovallankin osallistua.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Jos sopua halutaan, niin silloin myös Tehyn on tultava vastaan ja loivennettava vaatimuksiaan, jotka ovat KOHTUUTTOMIA.

Minun mielestä vaatimuksissa ei ole mitään kohtuutonta :) Sairaanhoitajan työ on varmasti useimmissa paikoissa erittäin vaativaa.Ja palkka on huono.
 
Ihmiset katsovat asiaa todella yksisilmäisesti. Ajatellaan vain sitä, että hoitajat haluavat nyt heti lisää rahaa ja mikään muu heillä ei kiinnosta. Kannattaa lukaista tuo linkitetty Risikon teksti, ja muutenkin ottaa asioista selvää ja ajatella itse.
 
Ihan oikein tekevät, kerrankin saadaan kunnolla jotain aikaiseksi. Itse en ole tehyläinen enkä irtisanonut itseäni, mutta hoito alalla..ja meillä on huonot palkat mutta asuminen ruoka yms maksaa saman ku kaikille!

Toivottavasti saavat sovun aikaan ennen irtisanomisia, mutta nyt taistellaan!
 
Musta
Alkuperäinen kirjoittaja niin?:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Jos sopua halutaan, niin silloin myös Tehyn on tultava vastaan ja loivennettava vaatimuksiaan, jotka ovat KOHTUUTTOMIA.
Perustele väitteesi, jos esität tuollaisen "faktan" olisi hyvä osata myös perustella se.
Olen esittänyt sen jo tuolla aiemmin. Palkankorotusvaatimus on historiallisen suuri. Yli 20 prosenttia. Se on kertakaikkiaan järjetön vaatimus.

Valtio ei tule ikinä suostumaan tällaiseen korotukseen. Jos korotus tulee, siitä jää jokatapauksessa kakku myös kuntien maksettavaksi.

Ja entäpä sitten muut alat? En edes ryhdy luettelemaan, miten heikoilla peruspalkoilla tässä maassa tehdään töitä. Ei kriteeriksi voi aina yksioikoisesti heittää tätä tunteisiin vetoavaa "hehän-ovat-vastuussa-ihmishengistä" hokemaa.

 
Mursu
Alkuperäinen kirjoittaja no voi sanonko mitä..:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
eeiiiih.. potilasturvallisuus on tärkeää ja näin sitä tuetaan jatkossakin että saadaan alalle uusia hoitajia! Ja kun muu ei auta, ei ole tähänkään asti pelkät lakot auttanut. NYT ON AIKA TEHDÄ JOTAIN! Kukaan hoitaja ei halua vaarantaa potilasturvallisuutta, mutta kun muu ei nyt auta. Hoitajat eivät halua vaarantaa kenenkään henkeä mutta päättäjät näköjään haluavat.Uskokaa jo jästipäät! Toivotaan että sopu syntyy kohta.
Siis Tehylle ja hoitajille potilasturvallisuus NIMEOMAAN on tärkeää!!!! Palkkojen nousulla haetaan myös sitä, että alalle saadaan uusia ihmisiä (ja alalta poistuneita takaisin). Eli siis parempaa hoitoa potilaille kun on enemmän hoitajia!
 
vieras
Entä esim. sosiaalityöntekijät, joiden vastuulla on kaikkein heikoimmilla olevien toimeentulo, kaltoinkohdeltujen lasten tilanteet ym. Korkeakoulututkinto takana ja äärimmäisen raskas työ. Enkä nyt vähättele hoitajien raskasta työtä, vaan nostan esiin vain yhden muista naisvaltaisista aloista... EN ole itse sosiaalityöntekijä enkä hoitaja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä esim. sosiaalityöntekijät, joiden vastuulla on kaikkein heikoimmilla olevien toimeentulo, kaltoinkohdeltujen lasten tilanteet ym. Korkeakoulututkinto takana ja äärimmäisen raskas työ. Enkä nyt vähättele hoitajien raskasta työtä, vaan nostan esiin vain yhden muista naisvaltaisista aloista... EN ole itse sosiaalityöntekijä enkä hoitaja.
Oletko tutustunut asioihin? Sosiaalialalle tulee yhtälailla rahaa jos ja kun hoitoalallekin. Elikkä siis valtiolta kunnille. Jokainen kunta päättää miten rahat jakaa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi sanonko mitä..:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
eeiiiih.. potilasturvallisuus on tärkeää ja näin sitä tuetaan jatkossakin että saadaan alalle uusia hoitajia! Ja kun muu ei auta, ei ole tähänkään asti pelkät lakot auttanut. NYT ON AIKA TEHDÄ JOTAIN! Kukaan hoitaja ei halua vaarantaa potilasturvallisuutta, mutta kun muu ei nyt auta. Hoitajat eivät halua vaarantaa kenenkään henkeä mutta päättäjät näköjään haluavat.Uskokaa jo jästipäät! Toivotaan että sopu syntyy kohta.
Siis Tehylle ja hoitajille potilasturvallisuus NIMEOMAAN on tärkeää!!!! Palkkojen nousulla haetaan myös sitä, että alalle saadaan uusia ihmisiä (ja alalta poistuneita takaisin). Eli siis parempaa hoitoa potilaille kun on enemmän hoitajia!


Mutta mistä saatte hoitajia kun niitä ei ole.
Siitähän koko ajan jankutetaan ettei olet tulijoita.
Koulutus kestää vuosia ja kokemustakin tarvitaan.


 
edellinen vieras
Ehkä en ole tarpeeksi tutustunut asioihin, mutta tällä hetkellä tietääkseni osalla korkeakoulutetuista erityistyöntekijöistä on palkka erittäin lähellä sairaanhoitajien palkkoja ja minusta se ei tunnu oikealta, koska olen aina ajatellut, että koulutuksen pituudella ja vastuun itsenäisyydellä (edelleen esimerkkinä sosiaalityöntekijät, jotka osastoillakin tekevät ns. virkamiespäätöksiä) olisi merkitystä. En kuitenkaan halua sen enempää vastakkainasettelua, koska kaikki samassa veneessä ovat ja tärkeitä tehtäviä. Monet liitot vain eivät ole samalla tavalla pienuutensa vuoksi vahvoilla ja jäävät siksi kuoppaan.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Alkuperäinen kirjoittaja niin?:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Jos sopua halutaan, niin silloin myös Tehyn on tultava vastaan ja loivennettava vaatimuksiaan, jotka ovat KOHTUUTTOMIA.
Perustele väitteesi, jos esität tuollaisen "faktan" olisi hyvä osata myös perustella se.
Olen esittänyt sen jo tuolla aiemmin. Palkankorotusvaatimus on historiallisen suuri. Yli 20 prosenttia. Se on kertakaikkiaan järjetön vaatimus.

Valtio ei tule ikinä suostumaan tällaiseen korotukseen. Jos korotus tulee, siitä jää jokatapauksessa kakku myös kuntien maksettavaksi.

Ja entäpä sitten muut alat? En edes ryhdy luettelemaan, miten heikoilla peruspalkoilla tässä maassa tehdään töitä. Ei kriteeriksi voi aina yksioikoisesti heittää tätä tunteisiin vetoavaa "hehän-ovat-vastuussa-ihmishengistä" hokemaa.
20% ei ole paljon huonosta peruspalkasta, euroina mitattuna. Muista aloista Tehyn ei kuulukaan huolehtia. Ei kukaan hoitaja ole tiettävästi kieltänyt etteikö muillakin aloilla olisi palkkauksessa korjattavaa, ja minäkin tiedän että näin on, mutta nyt on ollut kyseessä tosiaan hoitajien työtaistelu. Jos kriteeriksi ei voi heittää "vastuussa ihmishengistä" hokemaa niin ei sitä tulisi myöskään sitten heittää hoitajien niskaan kun he ovat taistelemassa alansa tulevaisuudesta. eli ei sitten myöskään syyllistämällä että kuinka voitte pyytää lisää rahaa vaarantamalla potilasturvallisuuden" KUN OLETTE KERRAN VASTUUSSA IHMISHENGISTÄ" kun se ei kerran palkasta puhuttaessakaan ole se oleellinen seikka, sinun mielestäsi.
 

Yhteistyössä