Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23":
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
o
Ei ole mitään muuta keinoa!!! Kyllä hoitajatkin kärsivät tämän takia... Kamalalta tuntuu.. Mutta AINUT keino!
hoitajat kärsivät? miten muka? eihän ahneudesta voi saada kuin omantunnontuskia, jos semmoisen sattuu omistamaan?ja tokko kovin moni on edes työtään vakavasti ottanut mikäli on valmis jättämään heitteille teho-osaston, leikkaussalin ja synnytyssalit.
toivottavasti eivät ainakaan saa eronsa jälkeen takaisin työtään automaattisesti, sillä heidän työnsä kuulvat julkisen haun piiriin, joten siitä sitten vaan hakemaan takaisin omaa työtään ja toivottavasti kohtuullisemmilla ehdoilla.
ymmärrän kyllä että palkkaa kaikki matalapalkkaisella alalla olevat tahtovat lisää, mutta ei nyt sentään vaarantamalla syyttömiten eli potilaiden henkeä, vai voiko esim vastasyntynyttä pitää syyllisenä vallitsevaan tilanteeseen?
no hyvä, että tehyllä on varaa maksaa sairaanhoitajien lakon aikainen palkka sekä heidän mahdolliset lainanlyhennyksensä, sillä heille koituvaa lakonaikaista tulonmenetystä ei ainakaan saa veronmaksajilla maksauttaa!
se miten saataisiin palkankorotukseen varat kunnilta tai valtiolta on olemassa ainakin pari konstia..korotetaan verotusta, otetaan rahat vanhuksilta ja lapsiperheiltä tai sitten yhdistellään terveyskeskuksia ja sairaaloita niin, että näistä koituvilla "säästöillä" saadaan edes lopuille ahneille hoitajille vaadittu korotus maksettua.