Voi jumankekka mitä tehyläiset tekee...!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miten kukaan itseään ja muita kunnioittava ammattilainen voi mennä tuollaiseen mukaan? Kyllä on ahneus suurta, kun vaarannetaan sairaiden lastenkin elämä! Ja vaikea on etukäteen tietää kaikkia riskisynnytyksiä ja nyt monista kaupungeista voi joutua todella kauas synnyttämään...
 
väsynyt
Alkuperäinen kirjoittaja tellu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23":
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
o
Ei ole mitään muuta keinoa!!! Kyllä hoitajatkin kärsivät tämän takia... Kamalalta tuntuu.. Mutta AINUT keino!
hoitajat kärsivät? miten muka? eihän ahneudesta voi saada kuin omantunnontuskia, jos semmoisen sattuu omistamaan?ja tokko kovin moni on edes työtään vakavasti ottanut mikäli on valmis jättämään heitteille teho-osaston, leikkaussalin ja synnytyssalit.

toivottavasti eivät ainakaan saa eronsa jälkeen takaisin työtään automaattisesti, sillä heidän työnsä kuulvat julkisen haun piiriin, joten siitä sitten vaan hakemaan takaisin omaa työtään ja toivottavasti kohtuullisemmilla ehdoilla.

ymmärrän kyllä että palkkaa kaikki matalapalkkaisella alalla olevat tahtovat lisää, mutta ei nyt sentään vaarantamalla syyttömiten eli potilaiden henkeä, vai voiko esim vastasyntynyttä pitää syyllisenä vallitsevaan tilanteeseen?

no hyvä, että tehyllä on varaa maksaa sairaanhoitajien lakon aikainen palkka sekä heidän mahdolliset lainanlyhennyksensä, sillä heille koituvaa lakonaikaista tulonmenetystä ei ainakaan saa veronmaksajilla maksauttaa!

se miten saataisiin palkankorotukseen varat kunnilta tai valtiolta on olemassa ainakin pari konstia..korotetaan verotusta, otetaan rahat vanhuksilta ja lapsiperheiltä tai sitten yhdistellään terveyskeskuksia ja sairaaloita niin, että näistä koituvilla "säästöillä" saadaan edes lopuille ahneille hoitajille vaadittu korotus maksettua.
Hoitajille tämä on rankkaa. Minä eikä kukaan työtovereistani todellakaan haluta jättää potilaita ilman hoitoa. Luotamme siihen, että sopu syntyy. Jos ei synny, me olemme valmiita hoitamaan potilaitamme ilman palkkaa. kunnes tilanne normalisoituu... Me emme ole ahneita. Kunhan tälle alalle nyt saataisiin tuntuvampi palkannousu, ei sen tarvitse olla edes se mitä vaadimme. Olen todella väsynyt tähän sontaan mitä niskaamme sataa. Oikeasti välitämme hoidettavistamme ja teemme raskasta työtä. Minua henk.koht ilahduttaisi edes parempi tilipussi. Tästä työstä ei koskaan saa kiitosta ja tuntuu, että ikinä ei saa kaikkea tehtyä niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä.. Ehkä vaihdan alaa koska en jaksa. Toivon vain että toisilla sitten voimia riittää tehdä tätä työtä, koska työntekijöitä tälle alalle todella tarvitaan...
 
sinulle väsynyt
Olen parantumattomasti sairaan lapsen äiti. Näiden viiden vuoden aikana olen nähnyt mitä on työnne ja arvostan sitä äärettömästi. Teiltä hoitajilta löytyy kaiken kiireen keskellä sitä aikaa ja ymmärrystä mitä lääkäreiltä hyvin harvoin heltiää.
Minua surettaa jos irtisanomisiin mennään mutta ymmärrän kyllä pyrkimyksenne. Jos muuta keinoa ei kerta kaikkiaan teillä ole, olen valmis hyväksymään irtisanomisetkin vaikka en tiedä miten se tulee lapseni tulevaisuuteen vaikuttamaan.
Monien muidenkin sairaiden lasten äidit arvostavat yhtä lailla teidän työtänne ja soisivat teille varmasti paremman palkan. Kitos siitä työstä jota olette jaksaneet ´tehdä jatkuvasta kiireestä, väsymyksestä, yleisen arvostuksen puutteesta ja pienestä palkasta huolimatta. Toivottavasti saatte korotuksenne:)
 
väsynyt
Alkuperäinen kirjoittaja sinulle väsynyt:
Olen parantumattomasti sairaan lapsen äiti. Näiden viiden vuoden aikana olen nähnyt mitä on työnne ja arvostan sitä äärettömästi. Teiltä hoitajilta löytyy kaiken kiireen keskellä sitä aikaa ja ymmärrystä mitä lääkäreiltä hyvin harvoin heltiää.
Minua surettaa jos irtisanomisiin mennään mutta ymmärrän kyllä pyrkimyksenne. Jos muuta keinoa ei kerta kaikkiaan teillä ole, olen valmis hyväksymään irtisanomisetkin vaikka en tiedä miten se tulee lapseni tulevaisuuteen vaikuttamaan.
Monien muidenkin sairaiden lasten äidit arvostavat yhtä lailla teidän työtänne ja soisivat teille varmasti paremman palkan. Kitos siitä työstä jota olette jaksaneet ´tehdä jatkuvasta kiireestä, väsymyksestä, yleisen arvostuksen puutteesta ja pienestä palkasta huolimatta. Toivottavasti saatte korotuksenne:)

Kiitos näistä sanoistasi. Tämän kaiken taistelun keskellä pelastit ja piristit päiväni :) Jaksaapahan marssia taas yövuoroon :)
 
väsynyt
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja sinulle väsynyt:
Olen parantumattomasti sairaan lapsen äiti. Näiden viiden vuoden aikana olen nähnyt mitä on työnne ja arvostan sitä äärettömästi. Teiltä hoitajilta löytyy kaiken kiireen keskellä sitä aikaa ja ymmärrystä mitä lääkäreiltä hyvin harvoin heltiää.
Minua surettaa jos irtisanomisiin mennään mutta ymmärrän kyllä pyrkimyksenne. Jos muuta keinoa ei kerta kaikkiaan teillä ole, olen valmis hyväksymään irtisanomisetkin vaikka en tiedä miten se tulee lapseni tulevaisuuteen vaikuttamaan.
Monien muidenkin sairaiden lasten äidit arvostavat yhtä lailla teidän työtänne ja soisivat teille varmasti paremman palkan. Kitos siitä työstä jota olette jaksaneet ´tehdä jatkuvasta kiireestä, väsymyksestä, yleisen arvostuksen puutteesta ja pienestä palkasta huolimatta. Toivottavasti saatte korotuksenne:)

Kiitos näistä sanoistasi. Tämän kaiken taistelun keskellä pelastit ja piristit päiväni :) Jaksaapahan marssia taas yövuoroon :)
Niin ja toivon voimia teille jaksamiseen lapsenne kanssa. Itsekin tiedän, että mikään ei ole niin kauheaa kuin oman lapsen sairastuminen. Toivon teille hyvää hoitoa jatkossakin :)
 
hyväksikäyttöä
Tässä nähdään kuinka tärkeitä ja korvaamattomia hoitajat ovat yhteiskunnalle. Hoitajiin pitää satsata. Sijaisia ei ole, terveydenhuolto on kriisissa ja voi huonosti. Yhteiskunta ei voi jatkuvasti hyväksikäyttää hoitajia. Nyt on tullut tilanne, että sitä rahaa on löydyttävä, hoitajille pitää maksaa hyvin, että he jaksavat työssään ja uusia hoitajia saadaan alalle.
 
sh
Osikon voisi muotoilla, Jumankekka mitä yhteiskunta tekee!! Silloin kun kaikki "mukamas toimii hyvin", kukaan ei muista hoitajia, kukaan ei näe sitä tuskaa mikä siellä vallitsee kohtuuttoman työmäärän ja vähäisen henkilöstömitoituksen vuoksi. Ettekö näe, että potilaat ovat vaarassa jo nyt tämänhetkisessä tilanteessa. Tehyn taistelu tuo lisää rahaa sairaanhoitoalalle, jolloin saadaan sijaisia ja työvoimaa alalle ja potilasturvallisuus paranee.
 

Yhteistyössä