Voi jumankekka mitä tehyläiset tekee...!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Sehän saa olla sun mielipitees.... Tollaset asiat pitäs vaan yleensä osata perustella... taitaa tosin olla sinunlaiseltasi turhan paljon vaadittu... En ole törmännyt TÄÄLLÄKÄÄN siihen, että lääkäreitä olisi aliarvioitu..Ja tosiaan, pyydä mut paikalle sitten kun aikanaan se LÄÄKÄRI pesee sun per......ttäs! kun kerran niitä tyhjänpäiväsiä hoitajia ei siellä tarvita! Ja mitäs tuut tänne edes vinkuun, kun justahan ne hoitsut sieltä sairaaloista on lähdössä?!
Pitäisi osata perustella? Annoin sulle jo yhden hyvän esimerkin etkä siltikään ymmärrä? No, ei voi mitään. Missä sanoin, että lääkäreitä on aliarvioitu? :whistle:
Sanoin, että lääkärit ei ole olleet nostamassa itseään jalustalle toisin kuin hoitajat. Ja koko ajanhan täälläkin on tuotu ilmi, että lähihoitajat tekee ne paskimmat työt, joten kai ne sitten minun perseitä joskus 50 vuoden päästä pesevät. Puhuinkin SAIRAANhoitajista jotka omien sanojensa mukaan vastaavat ihmishengistä. Ja nyt ne peseekin niitä perseitä.
Mikä oikeus sinulla on vinkua ja vikistä, mutta minulla ei? Omistatko tämän palstan?
 
Ei käsitä
Ihan pakko kysyä teiltä hoitajilta, että miksi olette kouluttautuneet ammattiinne -eiköhän se huono palkka ole ollut jo aika kauan tiedossa...

Itse vastustan näin mittavia korotuksia ihan periaatteesta, eipä huvita maksaa vuodessa montaa sataa euroa enemmän veroja siksi, että joku toinen saa enemmän palkkaa. Kohtuulliset korotukset toki hyväksyn, ja ne kaikille alipalkatuille vastuullista työtä tekeville, en vaan yhdelle työntekijäryhmälle.

Hirvittää tosiaan tuo Lastenklinikan ja Jorvin lastenosaston tilanne. Sympatiaani ette todellakaan saa toimillenne, kun kaikkein pienimmät ja sairaimmat kärsivät tilanteesta.

Itseäni ihmetyttää tilanteessa eniten se, miten listoilla irtisanoutuminen voidaan hyväksyä. Missä on henkilön oikeusturva esim. siinä tilanteessa, että joku toinen on laittanut nimen listalle?
 
tellu
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23":
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
o
Ei ole mitään muuta keinoa!!! Kyllä hoitajatkin kärsivät tämän takia... Kamalalta tuntuu.. Mutta AINUT keino!
hoitajat kärsivät? miten muka? eihän ahneudesta voi saada kuin omantunnontuskia, jos semmoisen sattuu omistamaan?ja tokko kovin moni on edes työtään vakavasti ottanut mikäli on valmis jättämään heitteille teho-osaston, leikkaussalin ja synnytyssalit.

toivottavasti eivät ainakaan saa eronsa jälkeen takaisin työtään automaattisesti, sillä heidän työnsä kuulvat julkisen haun piiriin, joten siitä sitten vaan hakemaan takaisin omaa työtään ja toivottavasti kohtuullisemmilla ehdoilla.

ymmärrän kyllä että palkkaa kaikki matalapalkkaisella alalla olevat tahtovat lisää, mutta ei nyt sentään vaarantamalla syyttömiten eli potilaiden henkeä, vai voiko esim vastasyntynyttä pitää syyllisenä vallitsevaan tilanteeseen?

no hyvä, että tehyllä on varaa maksaa sairaanhoitajien lakon aikainen palkka sekä heidän mahdolliset lainanlyhennyksensä, sillä heille koituvaa lakonaikaista tulonmenetystä ei ainakaan saa veronmaksajilla maksauttaa!

se miten saataisiin palkankorotukseen varat kunnilta tai valtiolta on olemassa ainakin pari konstia..korotetaan verotusta, otetaan rahat vanhuksilta ja lapsiperheiltä tai sitten yhdistellään terveyskeskuksia ja sairaaloita niin, että näistä koituvilla "säästöillä" saadaan edes lopuille ahneille hoitajille vaadittu korotus maksettua.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka:
Niin kuka on oikeasti valmis maksamaan enemmän kunnallisveroa, että hoitajan saavat korotuksensa? Kunnat eivät selviä pompsista ilman veron nostoa.
MINÄ!
eiköhän noilla meidän veroeuroilla kustanneta noiden valmiiksi isokenkäistenkin korotukset?!
En todellakaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Sehän saa olla sun mielipitees.... Tollaset asiat pitäs vaan yleensä osata perustella... taitaa tosin olla sinunlaiseltasi turhan paljon vaadittu... En ole törmännyt TÄÄLLÄKÄÄN siihen, että lääkäreitä olisi aliarvioitu..Ja tosiaan, pyydä mut paikalle sitten kun aikanaan se LÄÄKÄRI pesee sun per......ttäs! kun kerran niitä tyhjänpäiväsiä hoitajia ei siellä tarvita! Ja mitäs tuut tänne edes vinkuun, kun justahan ne hoitsut sieltä sairaaloista on lähdössä?!
Pitäisi osata perustella? Annoin sulle jo yhden hyvän esimerkin etkä siltikään ymmärrä? No, ei voi mitään. Missä sanoin, että lääkäreitä on aliarvioitu? :whistle:
Sanoin, että lääkärit ei ole olleet nostamassa itseään jalustalle toisin kuin hoitajat. Ja koko ajanhan täälläkin on tuotu ilmi, että lähihoitajat tekee ne paskimmat työt, joten kai ne sitten minun perseitä joskus 50 vuoden päästä pesevät. Puhuinkin SAIRAANhoitajista jotka omien sanojensa mukaan vastaavat ihmishengistä. Ja nyt ne peseekin niitä perseitä.
Mikä oikeus sinulla on vinkua ja vikistä, mutta minulla ei? Omistatko tämän palstan?
näinhän sanoin! omistavani puoli eurooppaa!! Ai perustelit?? se on sun perustelus mitä joku "peppilotan äiti" on tällä palstalla kirjotellu? Ja nyt sä sekotat asioita... Kyselin tällä palstalla jo aiemmin et miks puhutaan vaan sairaanhoitajista, koska kyllä ne korotukset koskevat kaikkia ammattiryhmään kuuluvia! Ja kerros nyt vielä, että miten perustelet lääkärien jatkuvat palkankorotukset, muttet hoitajien? Harmaana täällä on muuten hyvä huudella, eikö? :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka:
Niin kuka on oikeasti valmis maksamaan enemmän kunnallisveroa, että hoitajan saavat korotuksensa? Kunnat eivät selviä pompsista ilman veron nostoa.
Mä vastasin tuonne toiseen, mutta se ehdittiinkin lukita ennenkuin painoin Lähetä-painiketta.

En kilju riemusta maksaessani veroja, mutta olen kuitenkin valmis maksamaan vieläkin enemmän veroja kuin nyt kunta-alan (ei siis pelkästään hoitajien) palkankorotusten vuoksi. Näen asian nimittäin niin, että jos tämä kotikuntani ei veroäyriä korota, raha otetaan heikentämällä palveluita entisestään. Sinänsä mun ei pitäisi koko asiasta välittää: lapseni ovat jo isoja enkä ole viimeiseen pariin vuoteen päässyt julkiselle puolelle sairaanhoitoon muutenkaan vaan on ollut pakko käyttää yksityistä. Juuri eilen maksoin opiskelevan, omillaan jo asuvan tyttäreni lääkkeistä ja yksityisellä käynnistä 100 euroa, vaikka hän pyrkiikin tulemaan omillaan toimeen. Mutta kun terveyskeskukseen ei pääse niin sinne ei pääse ja silloin on mentävä yksityiselle. Kaikki eivät ole kuitenkaan niin onnekkaita, että "mamma betalar", jos sairastuu. Siksi olen valmis myös veronkorotuksiin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Ei hoitotyön status nouse palkkaa nostamalla. Sairaanhoitajan ammatti ei vaan kiinnosta nuoria, sisäsiistejä töitä saa ilman vuorotyötä. On siitä hohto kaukana kun vaippoja vaihtelee ja oksennuksia pyyhkii.

hey, tää on lähihoitajan hommaa...
sairaanhoitajat auttaa sit jos ehtivät ja on ees tarvis ;)
pikkasen on hatara kuva sh.n työstä sulla
 
Vierailija
Kalliiksi sekin tulee, että potilaita alettaisiin kuljettaa eri sairaaloihin. (kaikkia ei edes voida kuljettaa...) Julkinen terveydenhuolto ajetaan alas, jos sairaalat ostavat palvelut yksityisiltä. Valtiovalta ei tee mitään, vaikka sairaaloiden johtajat ovat karun totuuden kertoneet; toiminta halvaantuu ilman osaavaa henkilökuntaa. Ja täällä vaan jatkuu eipäs- juupas- keskustelu. Hoitajia turha syylistää.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
näinhän sanoin! omistavani puoli eurooppaa!! Ai perustelit?? se on sun perustelus mitä joku "peppilotan äiti" on tällä palstalla kirjotellu? Ja nyt sä sekotat asioita... Kyselin tällä palstalla jo aiemmin et miks puhutaan vaan sairaanhoitajista, koska kyllä ne korotukset koskevat kaikkia ammattiryhmään kuuluvia! Ja kerros nyt vielä, että miten perustelet lääkärien jatkuvat palkankorotukset, muttet hoitajien? Harmaana täällä on muuten hyvä huudella, eikö? :)
En ole edes rekisteröitynyt tänne, joten kyllä harmaana. Ja mitä se tilannetta muuttaisi, vaikka olisinkin musta? :D
Paljon kertoo, jos olisin joku mamma84.
Perustelen sillä, että lääkärit tekee oikeasti vastuullista työtä. He vastaavat loppu kädessä potilaiden hengestä, sairaanhoitajat hoitavat. Ja olen aina saanut todella hyvää palvelua lääkäreiltä, sairaanhoitajilta ainoastaan huonoa. Ja kun olen saanut heiltä vain huonoa palvelua, niin miksi olisin valmis maksamaan heidän palkkojen korotuksistaan?
Mieluummin menen yksityiselle, jos voin valita ja siitä olen valmis maksamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
näinhän sanoin! omistavani puoli eurooppaa!! Ai perustelit?? se on sun perustelus mitä joku "peppilotan äiti" on tällä palstalla kirjotellu? Ja nyt sä sekotat asioita... Kyselin tällä palstalla jo aiemmin et miks puhutaan vaan sairaanhoitajista, koska kyllä ne korotukset koskevat kaikkia ammattiryhmään kuuluvia! Ja kerros nyt vielä, että miten perustelet lääkärien jatkuvat palkankorotukset, muttet hoitajien? Harmaana täällä on muuten hyvä huudella, eikö? :)
En ole edes rekisteröitynyt tänne, joten kyllä harmaana. Ja mitä se tilannetta muuttaisi, vaikka olisinkin musta? :D
Paljon kertoo, jos olisin joku mamma84.
Perustelen sillä, että lääkärit tekee oikeasti vastuullista työtä. He vastaavat loppu kädessä potilaiden hengestä, sairaanhoitajat hoitavat. Ja olen aina saanut todella hyvää palvelua lääkäreiltä, sairaanhoitajilta ainoastaan huonoa. Ja kun olen saanut heiltä vain huonoa palvelua, niin miksi olisin valmis maksamaan heidän palkkojen korotuksistaan?
Mieluummin menen yksityiselle, jos voin valita ja siitä olen valmis maksamaan.
Eli vain lääkärien työ on vastuullista? Okei, jokainen taaplaa tyylillään....
 
vieras hoitsu päijät-hämeestä
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Sehän saa olla sun mielipitees.... Tollaset asiat pitäs vaan yleensä osata perustella... taitaa tosin olla sinunlaiseltasi turhan paljon vaadittu... En ole törmännyt TÄÄLLÄKÄÄN siihen, että lääkäreitä olisi aliarvioitu..Ja tosiaan, pyydä mut paikalle sitten kun aikanaan se LÄÄKÄRI pesee sun per......ttäs! kun kerran niitä tyhjänpäiväsiä hoitajia ei siellä tarvita! Ja mitäs tuut tänne edes vinkuun, kun justahan ne hoitsut sieltä sairaaloista on lähdössä?!
Pitäisi osata perustella? Annoin sulle jo yhden hyvän esimerkin etkä siltikään ymmärrä? No, ei voi mitään. Missä sanoin, että lääkäreitä on aliarvioitu? :whistle:
Sanoin, että lääkärit ei ole olleet nostamassa itseään jalustalle toisin kuin hoitajat. Ja koko ajanhan täälläkin on tuotu ilmi, että lähihoitajat tekee ne paskimmat työt, joten kai ne sitten minun perseitä joskus 50 vuoden päästä pesevät. Puhuinkin SAIRAANhoitajista jotka omien sanojensa mukaan vastaavat ihmishengistä. Ja nyt ne peseekin niitä perseitä.
Mikä oikeus sinulla on vinkua ja vikistä, mutta minulla ei? Omistatko tämän palstan?

toi kohta omien sanojensa mukaan sairaanhoitajat vastaavat ihmishengistä...

hmmm, se lääkärikö ne lääkkeet antaa potilaalle. katsoo että oikea potilas, lääke, määrä, aika? se lääkärikö ne labratulokset koneelta tulostaa? jne.
taitavat kuitenkin aika tiivis työpari olla lääkäri ja sh? sairaanhoitajankin on ymmärrettävä potilaan kokonaistilanne, jotta voi raportoida lääkärille tämän voinnista ja siten taata potilaalle turvallisen hoidon! lääkäri tämän pohjalta päättää potilaan hoidosta...
hyvä on sit läääkärin päättää, kun ei ole ketään toteuttamassa niitä päätöksiä?

no tuskinpa tarvitsee tätä tilannetta niin pitkälle katsoa, että irtisanoutumiset toteutuu


 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
näinhän sanoin! omistavani puoli eurooppaa!! Ai perustelit?? se on sun perustelus mitä joku "peppilotan äiti" on tällä palstalla kirjotellu? Ja nyt sä sekotat asioita... Kyselin tällä palstalla jo aiemmin et miks puhutaan vaan sairaanhoitajista, koska kyllä ne korotukset koskevat kaikkia ammattiryhmään kuuluvia! Ja kerros nyt vielä, että miten perustelet lääkärien jatkuvat palkankorotukset, muttet hoitajien? Harmaana täällä on muuten hyvä huudella, eikö? :)
En ole edes rekisteröitynyt tänne, joten kyllä harmaana. Ja mitä se tilannetta muuttaisi, vaikka olisinkin musta? :D
Paljon kertoo, jos olisin joku mamma84.
Perustelen sillä, että lääkärit tekee oikeasti vastuullista työtä. He vastaavat loppu kädessä potilaiden hengestä, sairaanhoitajat hoitavat. Ja olen aina saanut todella hyvää palvelua lääkäreiltä, sairaanhoitajilta ainoastaan huonoa. Ja kun olen saanut heiltä vain huonoa palvelua, niin miksi olisin valmis maksamaan heidän palkkojen korotuksistaan?
Mieluummin menen yksityiselle, jos voin valita ja siitä olen valmis maksamaan.
Kyllä hoitajatkin vastaavat potilaan hengestä ja tekemästään työstä. Ovat jopa joskus oikeudessa asti olleet työnsä puolesta. Voitko kertoa millaista on ollut saamasi huono palvelu hoitajilta ( ja varmastiko AINA?) Mielenkiintoista. Hmm...... Hyvä, että olet hoksannut yksitysen sektorin!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Eli vain lääkärien työ on vastuullista? Okei, jokainen taaplaa tyylillään....

Huoh. Missä sanoin, että VAIN lääkärien työ on vastuullista?
Sanoin, että TE HOITAJAT tuotte koko ajan itseänne esille toistaen, että vain teidän työ on arvokasta ja vastuullista.
Perustele sinä, että miksi teidän hoitajien työ on muka arvokkaampaa ja vastuullisempaa kuin LÄÄKÄRIEN? Itse tunnut olevan niin paljon lääkärien palkan korotuksia vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Eli vain lääkärien työ on vastuullista? Okei, jokainen taaplaa tyylillään....

Huoh. Missä sanoin, että VAIN lääkärien työ on vastuullista?
Sanoin, että TE HOITAJAT tuotte koko ajan itseänne esille toistaen, että vain teidän työ on arvokasta ja vastuullista.
Perustele sinä, että miksi teidän hoitajien työ on muka arvokkaampaa ja vastuullisempaa kuin LÄÄKÄRIEN? Itse tunnut olevan niin paljon lääkärien palkan korotuksia vastaan.
Sitä sä nyt olet siinä toitottanu kuinka LÄÄKÄRIT ja LÄÄKÄRIT ja LÄÄKÄRIT tekee vastuullista työtä...Ja useinko olet nähnyt hoitajien täällä kehuskelevan itseään? Heti kun vaatii lisää palkkaa, niin on itseään kehuskeleva pas...!
Ja olenko jossakin väittänyt että hoitajien työ on arvokkaampaa kuin lääkärien? en! opettele ymmärtäämään lukemaas!

Ja kyllä, olen lääkäreiden jatkuvia palkankorotuksia vastaan! Syy käy ilmi juuri sinunkin teksteistäsi.
 
Kelkkansa kääntänyt
Vaikka juridinen vastuu tilanteesta on työnantajalla ja viime kädessä siis valtiolla, niin moraalinen vastuu on Tehyllä. Ja myös jokaisella yksittäisellä työntekijällä, joka tähän on lähtenyt. Alallahan on korostettu työn eettistä pohjaa ja vannotaan jopa valoja ennen valmistumista ammattiin. Tarkoitus EI pyhitä keinoja.
Olen aina pitänyt hoitohenkilökunnan työtä tärkeänä ja häpeäkohtana sitä, ettei niistä makseta kunnolla. Mutta nyt kyllä hävettää heidän puolestaan!
Korotuksia tarvitaan, mutta nyt vaadittavat korotukset yhdelle neuvottelukaudelle kohdennettuna ovat epärealistiset. Lisäksi, paitsi että menettelytapa vaarantaa ihmishenkiä, koska se on TIETOISESTI kohdennettu terveydenhuollon kriittisimpiin sektoreihin (lakossahan olisi suojatyövelvoite) se
- romuttaa koko tulopoliittisen järjestelmän
- on juuri tehtyjen/tekeillä olevien työn vaativuuden arviointien kanssa epäsuhtainen
- syrjivä, palkan määrä ei voi riippua siitä kuuluuko ammattijärjestöön vai ei
- uskoisin sen lisäksi romuttavan koko julkista terveydenhuoltojärjestelmää ja olevan yksi aste kohti laajenevaa yksityistä terveydenhuoltojärjestelmää. Se taas eriarvoistaa kansalaisia ja on pienituloisille hankalaa....

Ihmettelen suuresti, että ammattijärjestö voi toimia näin vastuuttomasti ja peräänkuulutan yksittäisten työntekijöiden moraalista selkärankaa! Arvostan suuresti sitä sairaaloihin jäävää henkilökuntaa, jotka EIVÄT ole (syystä taikka toisesta) ilmoittautuneet mukaan irtisanomisiin, otaksun, että painostuksesta huolimatta! Kiitos siitä heille!
 
vieras
Presidenttikin hyväksyy irtisanomiset:

Halonen hyväksyy Tehyn joukkoirtisanoutumiset
18.10.2007 11:04

Presidentti Tarja Halonen katsoo, että sairaanhoitajat voivat käyttää joukkoirtisanoutumisia työtaistelussa. Halosen mukaan joukkoirtisanoutumiset ovat laillinen ja hyväksyttävä keino saada ääni kuuluville.

Keskiviikkona Lontoossa puhuneen presidentin perusviesti oli, että joukkoirtisanoutumisen mahdollisuus täytyy olla muiden mahdollisuuksien joukossa.

- Katson tätä asiaa nyt SAK:n entisenä lakimiehenä, en presidenttinä, Halonen toteaa.

- Kaikki sellaiset keinot, joilla voidaan vauhdittaa neuvotteluja ja jotka liittyvät työsuhteeseen voidaan ottaa käyttöön. Joukkoirtisanoutumiset on vähän käytetty keino Suomessa, mutta esimerkiksi Ruotsissa niitä käytetään enemmän, London School of Economicsissa luennoinut Halonen totesi.

Halonen kertoi olevansa huolissaan terveydenhoidon tilanteesta. Presidentti myönsi, että sairaanhoitajien asema on vaikea, mutta hän kertoi suhtautuvansa neuvotteluihin toiveikkaasti.

Halonen toivoo, että työmarkkinaosapuolet pääsevät sopuun ennen kuin irtisanoutumiset astuvat voimaan.
 
!!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Kalliiksi sekin tulee, että potilaita alettaisiin kuljettaa eri sairaaloihin. (kaikkia ei edes voida kuljettaa...) Julkinen terveydenhuolto ajetaan alas, jos sairaalat ostavat palvelut yksityisiltä. Valtiovalta ei tee mitään, vaikka sairaaloiden johtajat ovat karun totuuden kertoneet; toiminta halvaantuu ilman osaavaa henkilökuntaa. Ja täällä vaan jatkuu eipäs- juupas- keskustelu. Hoitajia turha syylistää.
MITEN NIIN HOITAJIA EI VOI SYYTTÄÄ ???KUKA MUU KUIN HOITAJA ON VAATIMASSA PALKKAA LISÄÄ???ONNEKSI SENTÄÄN PIENIPALKKAISET OPETTAJAT,LASTENHOITAJAT,SIIVOOJAT YMS. OVAT JÄRKENSÄ PITÄNEET JA TOIVEET OVAT KOHTUULLISIA.HOITAJAT OVAT AIVAN KELVOTTOMIA...
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ei käsitä:
Ihan pakko kysyä teiltä hoitajilta, että miksi olette kouluttautuneet ammattiinne -eiköhän se huono palkka ole ollut jo aika kauan tiedossa...

Itse vastustan näin mittavia korotuksia ihan periaatteesta, eipä huvita maksaa vuodessa montaa sataa euroa enemmän veroja siksi, että joku toinen saa enemmän palkkaa. Kohtuulliset korotukset toki hyväksyn, ja ne kaikille alipalkatuille vastuullista työtä tekeville, en vaan yhdelle työntekijäryhmälle.

Hirvittää tosiaan tuo Lastenklinikan ja Jorvin lastenosaston tilanne. Sympatiaani ette todellakaan saa toimillenne, kun kaikkein pienimmät ja sairaimmat kärsivät tilanteesta.

Itseäni ihmetyttää tilanteessa eniten se, miten listoilla irtisanoutuminen voidaan hyväksyä. Missä on henkilön oikeusturva esim. siinä tilanteessa, että joku toinen on laittanut nimen listalle?
Samaa mietin minä.
 
sinulle "HEH"
Ei en ole kateellinen, miksi olla kateellinen tuntemattomalle ihmiselle? toisekseen olen parikymppinen joten voin ihan huoletta vielä opiskella ihan mihin tahansa ammattiin vaikka sairaanhoitajaksi jos mieli tekee.mutta miksi minä toivoisin lisää palkkaa juuri tuntemattomille ihmisille? itse pärjäisin sillä palkalla mitä he nyt suunnilleen saavat vallanmainiosti.
 
sinulle "HEH"
Alkuperäinen kirjoittaja sinulle "HEH":
Ei en ole kateellinen, miksi olla kateellinen tuntemattomalle ihmiselle? toisekseen olen parikymppinen joten voin ihan huoletta vielä opiskella ihan mihin tahansa ammattiin vaikka sairaanhoitajaksi jos mieli tekee.mutta miksi minä toivoisin lisää palkkaa juuri tuntemattomille ihmisille? itse pärjäisin sillä palkalla mitä he nyt suunnilleen saavat vallanmainiosti.
Toisekseen mä en ole kertaakaan valittanut mun palkasta,mä olen itse päättänyt mihin mä meen töihin.
 

Yhteistyössä