Voi jumankekka mitä tehyläiset tekee...!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Phoebe
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Ja siihen, että tätä työtaistelua verrataan paperimiesten lakkoon, on aika turhaa. Heidän palkankorotuksensa ei tunnu kaikkien rahapussissa verojen nousun myötä, eikä heidän lakkonsa vaaranna ihmishenkiä millään tavalla.
On se vaan kumma homma, että suomalainen vaatii hyvää hoitoa mutta siitä ei olla valmiita maksamaan senttiäkään. Siitäkö tää kiikastaa??? Paperimiehet ovat oikeutettuja palkankorotukseen koska se ei tunnu muitten rahapussissa??? Siksikö hoitajat eivät ansaitse lisäpalkkaa, koska se vois vaikuttaa verotukseen?

Olenko sanonut kuka on oikeutettu ja mihin? Sanon, että kiristys ja uhkailu, ja tämä keino ei ole minun mielestä oikein. Hoitajien arvostus on ainakin minun silmissäni laskenut paljon, ja jos nyt oikeasti haluat tietää, niin enempää kuin mitä on tarjottu ei minun mielestäni hoitajat ansaitse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Ja siihen, että tätä työtaistelua verrataan paperimiesten lakkoon, on aika turhaa. Heidän palkankorotuksensa ei tunnu kaikkien rahapussissa verojen nousun myötä, eikä heidän lakkonsa vaaranna ihmishenkiä millään tavalla.
On se vaan kumma homma, että suomalainen vaatii hyvää hoitoa mutta siitä ei olla valmiita maksamaan senttiäkään. Siitäkö tää kiikastaa??? Paperimiehet ovat oikeutettuja palkankorotukseen koska se ei tunnu muitten rahapussissa??? Siksikö hoitajat eivät ansaitse lisäpalkkaa, koska se vois vaikuttaa verotukseen?

Olenko sanonut kuka on oikeutettu ja mihin? Sanon, että kiristys ja uhkailu, ja tämä keino ei ole minun mielestä oikein. Hoitajien arvostus on ainakin minun silmissäni laskenut paljon, ja jos nyt oikeasti haluat tietää, niin enempää kuin mitä on tarjottu ei minun mielestäni hoitajat ansaitse.
Tämä keino on raakaa, se on totta. Mutta perinteinen lakko on tällä alalla turhaa koska hoitajat pakotetaan tekemään työt jokatapauksessa. Koita ymmärtää, että tämä on viimeinen keino eikä taatusti tämä tunnu edes hoitajilta hyvältä.
 
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
Mikäs se parempi keino olis? Tämä näkyy olevan ainoa konsti jolla on saatu ihmiset ajattelemaan hoitajien palkkoja... vai monestikko aiemmin olet tähän aiheeseen törmännyt?
 
1770 ?/kk, FM
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Mikäs se parempi keino olis? Tämä näkyy olevan ainoa konsti jolla on saatu ihmiset ajattelemaan hoitajien palkkoja... vai monestikko aiemmin olet tähän aiheeseen törmännyt?
Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että keino on hyvä ja toimiva, mutta tavoite on aivan utopistinen. Kuoppakorotuksen korkeastikoulutetut naisvaltaiset alat toki ansaitsevat, mutta tehyläisten vaatima 15% kuoppakorotus kuntakorotuksen lisäksi olisi naurettava, jos se ei olisi niin järkyttävä ja ajattelematon.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
Ei ole mitään muuta keinoa!!! Kyllä hoitajatkin kärsivät tämän takia... Kamalalta tuntuu.. Mutta AINUT keino!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
En niin aktiivisesti ole näitä aiemminkaan seurannut, mutta kyllä se kuva on jäänyt ettei palstalaiset ole hoitajien palkankorotusten puolella koskaan olleet. Siis aina kun on näistä jotain puhuttu, on kommentti ollut lähinnä sitä että on paljon aloja joissa palkkaus on vielä huonompi ja että hoitajien pitäisi olla tyytyväisiä siihen mitä heillä on. Tai sitten nämä iankaikkiset vertaukset opettajien palkkoihin (mikä mielestäni on aivan järjetöntä tappelua kun molemmilla aloilla palkat ovat koulutukseen ja työhön nähden surkeat).

Mutta oikeasti, kertokaa ihmeessä jokin muu keino millä hoitajien palkkoja olisi mahdollista nostaa. Tähänastiset eivät ainakaan ole toimineet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Mun käsitykseni mukaan moni on palkankorotuksien kannalla, mutta tällanen joukkoirtisanoutuminen on todella lapsellista leikkiä!! Näin vakava asia pitäis pystyä hoitaan jollain muulla tavalla ja mä itse henkilökohtasesti en ymmärrä, miksei presidentti Tarja Halonen jo puutu tähän asiaan vakavalla kädellä! Koko hommalle pitäis laittaa piste nyt.
Mikäs se parempi keino olis? Tämä näkyy olevan ainoa konsti jolla on saatu ihmiset ajattelemaan hoitajien palkkoja... vai monestikko aiemmin olet tähän aiheeseen törmännyt?
No tuota en minä ainakaan tavallisena työntekijänä oikein voi tehdä papereita joissa lupaisin hoitajille palkankorotuksen . Eikö se katse pitäis kääntää noihin päättäjiin pelkästään jos kerran kansa on jo sitä mieltä, että korotukset ok. Ja voisko joku mulle perustella ne kaikki HYÖDYT, mitä tämmönen lakko tois tullessaan? Eikö siitä aiheudu ihan mieletön määrä kustannuksia eri osapuolille, hoitajat jää ilman palkkaa kun kerran irtisanoutuvat, ihmisten hengillä leikitään kun ei pääse leikkauksiin jnejnejne. En oo mikään asiantuntija, mutta ilmaisin asiasta OMAN mielipiteeni kun oon ainakin tähän mennessä ajatellu, että tämä on keskustelupalsta.
 
Justiinsa joo
Siis voi hemmetti tätä keskustelua! Hoitajat ovat kuoppakorotuksensa ansainneet. Ja kunnanpäättäjien on se heille suotava ja hallituksen ne rahat kunnille annettava! Kunnille on langetettu kamalat velvoitteet muttei annettu rahaa niiden hoitamiseen. Kunnissa ovat monien asiat huonosti koska kunnat eivät laita rahaa heille; sairaat, vanhukset ja lapset ja lapsiperheet. Lääkärit ja kansanedustajat saivat korotuksensa, niistä ei mukistu. Täälläkään palstalla sen kummemmin. lääkäreille korotuksen suon, mutta nuo kansanedsutajat vetivät jo huimaa palkkaa ennen isoa korotustakin. Ja miten heppoisesti pääsee vetämään eläkettä kansanedustajana toimimisen jälkeen; tapaus tonihalme jätti ikuiset arvet ja vei uskon oikeusvaltioon ja tasara-arvoon ihmisten välillä. Te jotka annoitte viime vaaleissa äänenne Kokoomukselle; syyttäkää tilanteesta itseänne! Tuskin ymmärsitte kaikki edes keitä Kokoomus edustaa? Rikkaita ja hyvätuloisia ja kovia yrittäjiä jota ajavat työnantajille etuja ja ajavat palkansaajat nurkkaan ja ahdinkoon! Nyt on takaisin maksun aika; vaalilupauksista ON pidettävä kiinni. Jos nyt joku uskaltaa tulla katsomaan silmiin ja tunnustamaan että äänesti Kokoomusta niin turpiin tulee ja kunnioitus menee. Jos joku paperi- tai metalliliitto uhkaa lakolla, ovat päättäjät kauhuissaan ja korotukset ja muut herkut annetaan heti. Katsokaas kun ne päättäjät huolestuvat niin kovasti kun on kyse viennistä ja kansantaloudesta. Mitäs sillä nyt on väliä, kun hoitajat lakkoilee tai irtisanoutuu, siinähän "vain" kansalaisten turvallisuus ja terveys kärsii. Jokunen saattaa siellä kuollakin jonossa, mutta ei se haittaa kun se ei ole oma omainen tai joku rikas pamppu. Sitäpaitsi rikkailla on mahdollisuus mennä vaikka ulkomaille hoitoon jos täällä ei hoitoa saa, ei niillä ole hätää ;o) Vinkki köyhälle; jos omaat matkustajavakuutuksen, kannattaa hakeutua ulkomaille ja sairastua "siellä kohteessa"; siten voit käyttää vakuutustasi. Jos täällä armaassa Suomessa ei haluta huolehtia meidän terveydestä ja hengissä pysymisestä. Huom esim ammattijärjestöillä on monesti matkavakuutus jäsenilleen jäsenmaksuun sisälletettynä .
Hoitajille annan kaikki tukeni, mutten Superilaisille jotka jättivät Tehyläiset yksin tämän asian kanssa! Saavat kuitenkin samat korotukset kuin Tehyn porukat vaikkeivät osallistu taisteluun!!! On siinäkin yhteishenkeä ja lojaalisuutta työtovereita kohtaan. Pistäkää jäsenet liittonne päättäjät koville tämän päätöksen johdosta!
 
Vieras
Lainaus muualta:
Keskustan Jarmo Korhonen liittyi joukkoon myöhemmin kesällä. Hän esitti Helsingin Sanomissa 25. heinäkuuta "tasapalkkaohjelmaa, jossa julkisen sektorin hoiva-, sosiaali-, ja opetusalan palkkoja nostetaan 500 eurolla seuraavien kymmenen vuoden aikana."

Taru Tujunen ilmoitti samassa jutussa mallin kelpaavan kokoomuksellekin.

KYMMENEN VUODEN AIKANA

Ihan samaa mieltä eli kymmenen vuoden aikana normaalien korotusten lisäksi vaikka se 500 e lisää on ok, mutta kait nyt kouluttamattomankin saatika koulutetun henkilön päähän se matematiikka mahtuu että tuo on kerralla täysi mahdottomuus, jos ei samalla aleta ajaa alas kunnallista terveydenhuoltoa. Kaikki yksityiselle puolelle ja sairauskuluvakuutukset kaikille jenkki malliin vai?
 
vieras
Tää on kanssa hyvä pointti:
Elinkeinoelämän keskusliitto EK ei ole tyytyväinen liittokierroksella tehtyihin palkkaratkaisuihin. Esimerkiksi kunta-alan ennätyskorkea sopimuskorotus uhkaa jo ostovoiman kehitystä ja yritysten toimintaedellytyksiä, EK:n työnmarkkinaosaston apulaisjohtaja Eeva-Liisa Inkeroinen varoittelee.

 
juupajuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on kanssa hyvä pointti:
Elinkeinoelämän keskusliitto EK ei ole tyytyväinen liittokierroksella tehtyihin palkkaratkaisuihin. Esimerkiksi kunta-alan ennätyskorkea sopimuskorotus uhkaa jo ostovoiman kehitystä ja yritysten toimintaedellytyksiä, EK:n työnmarkkinaosaston apulaisjohtaja Eeva-Liisa Inkeroinen varoittelee.

Ja pah! Voittoja se uhkaa! Yrityksillä menee paremmin kuin koskaan! Ja hoitoalan palkat ei niitä kaada, ne on ihan muut seikat! Taas puhuu KOKOOMUKSEN ääni, kele.
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on kanssa hyvä pointti:
Elinkeinoelämän keskusliitto EK ei ole tyytyväinen liittokierroksella tehtyihin palkkaratkaisuihin. Esimerkiksi kunta-alan ennätyskorkea sopimuskorotus uhkaa jo ostovoiman kehitystä ja yritysten toimintaedellytyksiä, EK:n työnmarkkinaosaston apulaisjohtaja Eeva-Liisa Inkeroinen varoittelee.

Ja pah! Voittoja se uhkaa! Yrityksillä menee paremmin kuin koskaan! Ja hoitoalan palkat ei niitä kaada, ne on ihan muut seikat! Taas puhuu KOKOOMUKSEN ääni, kele.
Kyllä mun täytyy yrittänä todeta että jokainen euro jonka maksan työntekijälle lisää pitää minun saada tekemistäni tuotteista (vähintää 2 euroo lisää jotta sen palkankorotuksen kulut tulee katettua) joko nostamalla hintaa tai myymällä sen verran lisää, muuten kehitys on se että työntekijän palkka kyllä nousee, mutta en vieläkään saa itse palkkaa ja seuraavaksi minulla ei ole varaa ostaa raaka-aineita jotta voisin myydä tuotteita ja saada siitä rahaa maksaa sitä palkkaa ja niitä sivukuluja.


 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Välillä aina ajattelen, että palkkoja pitäisi nostaa tuo vaadittu määrä, mutta sitten...
Minua rupeaa ihan oksettamaan kuinka jalustalle sairaanhoitajat itseään nostavat. Kyllä itse arvostan lääkäreitä aivan todella korkealle ja heille soisin vaikka 100 % palkan noston. En ole muuten koskaan törmännyt noin itseään täynnä oleviin lääkäreihin, sairaanhoitajiin kylläkin.
Palatkaa jo maan pinnalle.
Toivottavasti pärjäät siellä sairaalassa ilman hoitajia...=) Mitenkäs sairaanhoitajat nyt nostavat itsensä niin jalustalle? vaatimalla lisää palkkaa? Oletko tietoinen miten paljon näiden ylistämiesi lekureiden palkat nousivat uuden kunta-alan sopimuksen myötä? miksi heidän palkankorotuksistaan ei kukaan kitise?
Katsoppas Peppilotan äidin viestiä. Siinä yksi oksettava malliesimerkki siitä kuinka vain hoitajat tekevät sitä ja tätä ja ovat arvokkaita jne jne. Tätä samaa on ollut täälläKIN jo viikkojen ajan.
Ja kyllä olen tietoinen lääkäreiden palkankorotuksista ja kuten sanottu, soisin heille vaikka 100 % palkankorotuksen. He ansaitsevan sen.
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
No tuota en minä ainakaan tavallisena työntekijänä oikein voi tehdä papereita joissa lupaisin hoitajille palkankorotuksen . Eikö se katse pitäis kääntää noihin päättäjiin pelkästään jos kerran kansa on jo sitä mieltä, että korotukset ok. Ja voisko joku mulle perustella ne kaikki HYÖDYT, mitä tämmönen lakko tois tullessaan? Eikö siitä aiheudu ihan mieletön määrä kustannuksia eri osapuolille, hoitajat jää ilman palkkaa kun kerran irtisanoutuvat, ihmisten hengillä leikitään kun ei pääse leikkauksiin jnejnejne. En oo mikään asiantuntija, mutta ilmaisin asiasta OMAN mielipiteeni kun oon ainakin tähän mennessä ajatellu, että tämä on keskustelupalsta.
Tässä on se hyöty:
hoitajat jää ilman palkkaa kun kerran irtisanoutuvat, meinaa muutama viikkokin ilman palkaa niin voivat muutaman vuoden tehätöitä jota saavat sen erotuksen kuitattua. Vrt siihen minkä olisivat saaneet ilman tappelua.
Tai vastapainoksi työnantaja säästää parin viikon ajalta 13000 työntekijän palkat sivukuluineen :)

Ja Suomessa on sovittu tietty neuvottelujärjestelmä jonka puitteissa mennään, jos valtio tai haloska nyt puutuu asiaan niin odotettavissa on uusia muotoja ja aina mennään siihen pisteeseen että valtiovallan on MÄÄRÄTTÄVÄ miten toimitaan ja silloin ollaan kaukana oikeusvaltiosta
 
jjjjj
Alkuperäinen kirjoittaja appu:
Presidentti Halonenkin hyväksyy ja tukee tehyn joukkoirtisanoutumista työtaistelukeinona eli eiköhän teidän hoitajien haukkujien jo olisi aika olla ihan hiljaa!
No siltä akalta voi kyllä odottaa mitä vaan, onneksi siitä päästään kohta eroon. Tai toisaalta se nyt on ihan sama kuka pelle silläkin pallilla istuu. Seuraavaksi ehdolla on Lauri Ihalainen ja Jaana Laitinen-Pesonen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Välillä aina ajattelen, että palkkoja pitäisi nostaa tuo vaadittu määrä, mutta sitten...
Minua rupeaa ihan oksettamaan kuinka jalustalle sairaanhoitajat itseään nostavat. Kyllä itse arvostan lääkäreitä aivan todella korkealle ja heille soisin vaikka 100 % palkan noston. En ole muuten koskaan törmännyt noin itseään täynnä oleviin lääkäreihin, sairaanhoitajiin kylläkin.
Palatkaa jo maan pinnalle.
Toivottavasti pärjäät siellä sairaalassa ilman hoitajia...=) Mitenkäs sairaanhoitajat nyt nostavat itsensä niin jalustalle? vaatimalla lisää palkkaa? Oletko tietoinen miten paljon näiden ylistämiesi lekureiden palkat nousivat uuden kunta-alan sopimuksen myötä? miksi heidän palkankorotuksistaan ei kukaan kitise?
Katsoppas Peppilotan äidin viestiä. Siinä yksi oksettava malliesimerkki siitä kuinka vain hoitajat tekevät sitä ja tätä ja ovat arvokkaita jne jne. Tätä samaa on ollut täälläKIN jo viikkojen ajan.
Ja kyllä olen tietoinen lääkäreiden palkankorotuksista ja kuten sanottu, soisin heille vaikka 100 % palkankorotuksen. He ansaitsevan sen.
Sehän saa olla sun mielipitees.... Tollaset asiat pitäs vaan yleensä osata perustella... taitaa tosin olla sinunlaiseltasi turhan paljon vaadittu... En ole törmännyt TÄÄLLÄKÄÄN siihen, että lääkäreitä olisi aliarvioitu..Ja tosiaan, pyydä mut paikalle sitten kun aikanaan se LÄÄKÄRI pesee sun per......ttäs! kun kerran niitä tyhjänpäiväsiä hoitajia ei siellä tarvita! Ja mitäs tuut tänne edes vinkuun, kun justahan ne hoitsut sieltä sairaaloista on lähdössä?!
 
Häh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis pakkohan sopu on syntyä, toivottavasti hoitajat saavat mitä ajavat takaa. Siinähän sen nyt näkee mitä tapahtuu, kun ei saada palkkaa tarpeeksi. eihän se kivaa ole ihmishengillä leikkiä, mut seuraavissa eduskuntavaaleissa kannattaa päättäjien miettiä mitä lupaavat!
Kuka lupasi? Kokoomuksen Katainen pohti, että hoitajien kuuluisi saada 500 e palkankorotus. Onko tämä lupaus? Lupaus Kuntatyönantajalta?
 
nimetön
Ei hoitotyön status nouse palkkaa nostamalla. Sairaanhoitajan ammatti ei vaan kiinnosta nuoria, sisäsiistejä töitä saa ilman vuorotyötä. On siitä hohto kaukana kun vaippoja vaihtelee ja oksennuksia pyyhkii.
 

Yhteistyössä