Voi jumankekka mitä tehyläiset tekee...!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Musta
Alkuperäinen kirjoittaja edellinen vieras:
Ehkä en ole tarpeeksi tutustunut asioihin, mutta tällä hetkellä tietääkseni osalla korkeakoulutetuista erityistyöntekijöistä on palkka erittäin lähellä sairaanhoitajien palkkoja ja minusta se ei tunnu oikealta, koska olen aina ajatellut, että koulutuksen pituudella ja vastuun itsenäisyydellä (edelleen esimerkkinä sosiaalityöntekijät, jotka osastoillakin tekevät ns. virkamiespäätöksiä) olisi merkitystä. En kuitenkaan halua sen enempää vastakkainasettelua, koska kaikki samassa veneessä ovat ja tärkeitä tehtäviä. Monet liitot vain eivät ole samalla tavalla pienuutensa vuoksi vahvoilla ja jäävät siksi kuoppaan.
Tämä on erittäin totta. Etenkin viimeinen lause. Harva ala on myöskään sellainen, että palkankorotusvaatimuksia pidettäisiin tavallaan hyväksyttävinä, kuten sairaanhoitajien kohdalla. Kuka piittaa esimerkiksi pienipalkkaisista kirjastovirkailijoista tai farmaseuteista, joilla on yliopistokoulutus? Ovathan jälkimmäisetkin vastuussa ihmishengistä. Vai eivätkö muka ole? Harva tulee ajatelleeksi, etteivät kaikki pillerit ole valmiiksi kivoissa pikkurasioissa... En toki ole itse farmaseutti :).
 
Musta
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Alkuperäinen kirjoittaja niin?:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Jos sopua halutaan, niin silloin myös Tehyn on tultava vastaan ja loivennettava vaatimuksiaan, jotka ovat KOHTUUTTOMIA.
Perustele väitteesi, jos esität tuollaisen "faktan" olisi hyvä osata myös perustella se.
Olen esittänyt sen jo tuolla aiemmin. Palkankorotusvaatimus on historiallisen suuri. Yli 20 prosenttia. Se on kertakaikkiaan järjetön vaatimus.

Valtio ei tule ikinä suostumaan tällaiseen korotukseen. Jos korotus tulee, siitä jää jokatapauksessa kakku myös kuntien maksettavaksi.

Ja entäpä sitten muut alat? En edes ryhdy luettelemaan, miten heikoilla peruspalkoilla tässä maassa tehdään töitä. Ei kriteeriksi voi aina yksioikoisesti heittää tätä tunteisiin vetoavaa "hehän-ovat-vastuussa-ihmishengistä" hokemaa.
20% ei ole paljon huonosta peruspalkasta, euroina mitattuna. Muista aloista Tehyn ei kuulukaan huolehtia. Ei kukaan hoitaja ole tiettävästi kieltänyt etteikö muillakin aloilla olisi palkkauksessa korjattavaa, ja minäkin tiedän että näin on, mutta nyt on ollut kyseessä tosiaan hoitajien työtaistelu. Jos kriteeriksi ei voi heittää "vastuussa ihmishengistä" hokemaa niin ei sitä tulisi myöskään sitten heittää hoitajien niskaan kun he ovat taistelemassa alansa tulevaisuudesta. eli ei sitten myöskään syyllistämällä että kuinka voitte pyytää lisää rahaa vaarantamalla potilasturvallisuuden" KUN OLETTE KERRAN VASTUUSSA IHMISHENGISTÄ" kun se ei kerran palkasta puhuttaessakaan ole se oleellinen seikka, sinun mielestäsi.
Parahin niin: Et ole sattunut huomaamaan, että samaan aikaan tässä maassa on kyllä käyty muidenkin alojen palkankorotusneuvotteluita?! Mutta ne ovat päätyneet sopuun, koska kohtuuttomia ei ole vaadittu.
Mutta TEHY:ssähän sitä ei tietenkään huomata. Vain he taistelevat.

 
böh
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi sanonko mitä..:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
eeiiiih.. potilasturvallisuus on tärkeää ja näin sitä tuetaan jatkossakin että saadaan alalle uusia hoitajia! Ja kun muu ei auta, ei ole tähänkään asti pelkät lakot auttanut. NYT ON AIKA TEHDÄ JOTAIN! Kukaan hoitaja ei halua vaarantaa potilasturvallisuutta, mutta kun muu ei nyt auta. Hoitajat eivät halua vaarantaa kenenkään henkeä mutta päättäjät näköjään haluavat.Uskokaa jo jästipäät! Toivotaan että sopu syntyy kohta.
Siis Tehylle ja hoitajille potilasturvallisuus NIMEOMAAN on tärkeää!!!! Palkkojen nousulla haetaan myös sitä, että alalle saadaan uusia ihmisiä (ja alalta poistuneita takaisin). Eli siis parempaa hoitoa potilaille kun on enemmän hoitajia!


Mutta mistä saatte hoitajia kun niitä ei ole.
Siitähän koko ajan jankutetaan ettei olet tulijoita.
Koulutus kestää vuosia ja kokemustakin tarvitaan.
Kyllä nuoria rupeaa kouluttautumaan kunhan palkka kohdallaan. Ja ulkomailta voi tulla paluumuuttajia. Sinne on lähtenyt paljon hoitajia. Ja jotkut voi palata takaisin alalle, jotka on lähtenyt huonon palkkauksen takia. Että esim. siten!

 
Alkuperäinen kirjoittaja böh:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi sanonko mitä..:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
eeiiiih.. potilasturvallisuus on tärkeää ja näin sitä tuetaan jatkossakin että saadaan alalle uusia hoitajia! Ja kun muu ei auta, ei ole tähänkään asti pelkät lakot auttanut. NYT ON AIKA TEHDÄ JOTAIN! Kukaan hoitaja ei halua vaarantaa potilasturvallisuutta, mutta kun muu ei nyt auta. Hoitajat eivät halua vaarantaa kenenkään henkeä mutta päättäjät näköjään haluavat.Uskokaa jo jästipäät! Toivotaan että sopu syntyy kohta.
Siis Tehylle ja hoitajille potilasturvallisuus NIMEOMAAN on tärkeää!!!! Palkkojen nousulla haetaan myös sitä, että alalle saadaan uusia ihmisiä (ja alalta poistuneita takaisin). Eli siis parempaa hoitoa potilaille kun on enemmän hoitajia!


Mutta mistä saatte hoitajia kun niitä ei ole.
Siitähän koko ajan jankutetaan ettei olet tulijoita.
Koulutus kestää vuosia ja kokemustakin tarvitaan.
Kyllä nuoria rupeaa kouluttautumaan kunhan palkka kohdallaan. Ja ulkomailta voi tulla paluumuuttajia. Sinne on lähtenyt paljon hoitajia. Ja jotkut voi palata takaisin alalle, jotka on lähtenyt huonon palkkauksen takia. Että esim. siten!



Juurihan Norjassa työskentelevä hoitsu kertoi että palkan pitäisi tuplaantua että tulisi takaisin.
Voi alkaa kouluttautua,mutta niinkuin sanottu kestää vuosia ja sitä ennen on vanha väki väsähtänyt totaalisesti.Eihän tuo työ tähän lopu eikä helpotu.

 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja böh:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi sanonko mitä..:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
eeiiiih.. potilasturvallisuus on tärkeää ja näin sitä tuetaan jatkossakin että saadaan alalle uusia hoitajia! Ja kun muu ei auta, ei ole tähänkään asti pelkät lakot auttanut. NYT ON AIKA TEHDÄ JOTAIN! Kukaan hoitaja ei halua vaarantaa potilasturvallisuutta, mutta kun muu ei nyt auta. Hoitajat eivät halua vaarantaa kenenkään henkeä mutta päättäjät näköjään haluavat.Uskokaa jo jästipäät! Toivotaan että sopu syntyy kohta.
Siis Tehylle ja hoitajille potilasturvallisuus NIMEOMAAN on tärkeää!!!! Palkkojen nousulla haetaan myös sitä, että alalle saadaan uusia ihmisiä (ja alalta poistuneita takaisin). Eli siis parempaa hoitoa potilaille kun on enemmän hoitajia!


Mutta mistä saatte hoitajia kun niitä ei ole.
Siitähän koko ajan jankutetaan ettei olet tulijoita.
Koulutus kestää vuosia ja kokemustakin tarvitaan.
Kyllä nuoria rupeaa kouluttautumaan kunhan palkka kohdallaan. Ja ulkomailta voi tulla paluumuuttajia. Sinne on lähtenyt paljon hoitajia. Ja jotkut voi palata takaisin alalle, jotka on lähtenyt huonon palkkauksen takia. Että esim. siten!



Juurihan Norjassa työskentelevä hoitsu kertoi että palkan pitäisi tuplaantua että tulisi takaisin.
Voi alkaa kouluttautua,mutta niinkuin sanottu kestää vuosia ja sitä ennen on vanha väki väsähtänyt totaalisesti.Eihän tuo työ tähän lopu eikä helpotu.
no se ei paljon kerro jos yksi hoitaja on näin sanonut?! haloo. tiedän monia jotka on siirtyneet muihin hommiin kun saavat siten paremman palkan ja paremmat työolot. Ehkä sellaiset voisivat harkita alalle paluuta jos palkan korotus on tuntuva.
 
Muistasko joku päivän jolloin lakko alkaa, jos alkaa?

Mun mielestä ne ei ole tehyläiset jotka vaarantaa ihmishenkiä. Jokaisella hoitajalla on vapaus päättää mitä duunia tekee, jos haluavat irtisanoutua, niin eihän se sillon voi olla hoitajan vika, jos ei ole mahdollista palkata uutta henkilökuntaa.
Eiköhän se vika ole jossain muualla, jos hoitajat ovat sitä mieltä ettei palkka vastaa työnlaatua.

Ja mun mielestä on turha vedota siihen, että on muitakin alipalkattuja aloja.
Silloin näiden alipalkattujen alojen täytyy tehdä asialle jotain, ei tässä maassa kovinkaan monelle (eduskunta toki poikkeus) palkankorotuksia satele taivaasta.
 
häpeän kuulua tehyyn:(
kyllä hävettää kuulua tehyyn kun ahneus on ihmishekeä tärkeämpi:(
Pienempikin palkankorotus tälläerää riittäisi ja joka vuosi voisi pyytää taas vähän kerrallaan lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja böh:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mursu:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi sanonko mitä..:
Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Kaikki alkaa jo pahasti kääntyä Tehyä vastaan. Raha on nyt tärkeämpi kuin potilasturvallisuus.
eeiiiih.. potilasturvallisuus on tärkeää ja näin sitä tuetaan jatkossakin että saadaan alalle uusia hoitajia! Ja kun muu ei auta, ei ole tähänkään asti pelkät lakot auttanut. NYT ON AIKA TEHDÄ JOTAIN! Kukaan hoitaja ei halua vaarantaa potilasturvallisuutta, mutta kun muu ei nyt auta. Hoitajat eivät halua vaarantaa kenenkään henkeä mutta päättäjät näköjään haluavat.Uskokaa jo jästipäät! Toivotaan että sopu syntyy kohta.
Siis Tehylle ja hoitajille potilasturvallisuus NIMEOMAAN on tärkeää!!!! Palkkojen nousulla haetaan myös sitä, että alalle saadaan uusia ihmisiä (ja alalta poistuneita takaisin). Eli siis parempaa hoitoa potilaille kun on enemmän hoitajia!


Mutta mistä saatte hoitajia kun niitä ei ole.
Siitähän koko ajan jankutetaan ettei olet tulijoita.
Koulutus kestää vuosia ja kokemustakin tarvitaan.
Kyllä nuoria rupeaa kouluttautumaan kunhan palkka kohdallaan. Ja ulkomailta voi tulla paluumuuttajia. Sinne on lähtenyt paljon hoitajia. Ja jotkut voi palata takaisin alalle, jotka on lähtenyt huonon palkkauksen takia. Että esim. siten!



Juurihan Norjassa työskentelevä hoitsu kertoi että palkan pitäisi tuplaantua että tulisi takaisin.
Voi alkaa kouluttautua,mutta niinkuin sanottu kestää vuosia ja sitä ennen on vanha väki väsähtänyt totaalisesti.Eihän tuo työ tähän lopu eikä helpotu.
no se ei paljon kerro jos yksi hoitaja on näin sanonut?! haloo. tiedän monia jotka on siirtyneet muihin hommiin kun saavat siten paremman palkan ja paremmat työolot. Ehkä sellaiset voisivat harkita alalle paluuta jos palkan korotus on tuntuva.

Tuskinpa se nyt yksin yhden mielipide on että palkan pitäisi olla todella paljon parempi.




 
kertokaa
Kertokaa mulle jotka olette tehyn puolella että miltäs tuntuu tämä seuraava tarina:tuttavani lapsi syöpähoidoissa ja epävarmalta näyttää mitä tapahtuu!!!Siis kertokaa.En voi tajuta teitä kannattajia,joilla varsinkin lapsia että mikä teitä vaivaa.Tämä on todella törkyyden huippu!!!Luotto menee useammalta tehyyn,voin kertoa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Kertokaa mulle jotka olette tehyn puolella että miltäs tuntuu tämä seuraava tarina:tuttavani lapsi syöpähoidoissa ja epävarmalta näyttää mitä tapahtuu!!!Siis kertokaa.En voi tajuta teitä kannattajia,joilla varsinkin lapsia että mikä teitä vaivaa.Tämä on todella törkyyden huippu!!!Luotto menee useammalta tehyyn,voin kertoa!!
Mä en osaa ajatella, että se on hoitajien vika. Ne ovat kyllästyneet siihen ettei työn vaativuus ja palkkaus kohtaa. Valtion pitäisi tehdä jotain, jos tulevaisuudessakin halutaan taata ilmainen hoito.

On mulla lapsia. Toiseen lapsista vaikuttaa ihan selkeästi, jos irtisanoutumisten annetaan tapahtua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Kertokaa mulle jotka olette tehyn puolella että miltäs tuntuu tämä seuraava tarina:tuttavani lapsi syöpähoidoissa ja epävarmalta näyttää mitä tapahtuu!!!Siis kertokaa.En voi tajuta teitä kannattajia,joilla varsinkin lapsia että mikä teitä vaivaa.Tämä on todella törkyyden huippu!!!Luotto menee useammalta tehyyn,voin kertoa!!
No tuolla logiikalla hoitajien pitäisi hoitaa sairaita vaikka ilmaiseksi. Kyllä työstä, ja niinkin arvokkaasta, on saatava kunnon korvaus. Ei mahda olla hoitajien syy, etei heille makseta palkkaa.
Sopukin saattais syntyä nopeammin jos käyttäisitte kaiken sen energian jolla hoitajia mollaatte esim. kansanedustajien painostamiseen. Sähköpostiosoitteet löytyy jokaiselle. Siitä saattaa jopa olla jotain hyötyä.
Mun lapseni on parantumattomasti sairas ja jonottaa taas kerran aikaa magneettikuvaukseen joka nyt taas lykkääntyy. Siitä huolimatta tuen lähes täysillä tätä lakkoa. En voi käsittää sitä, että joidenkin mielestä hoitajien pitäis tehdä töitä paskapalkalla sen takia, että on moraalitonta jättää sairaat oman onnensa nojaan. Yhteiskunta joka ei huolehdi paremmin niinkin tärkeistä henkilöistä kuin hoitajista, on moraaliton, ei ne hoitajat!!!!!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja häpeän kuulua tehyyn:(:
kyllä hävettää kuulua tehyyn kun ahneus on ihmishekeä tärkeämpi:(
Pienempikin palkankorotus tälläerää riittäisi ja joka vuosi voisi pyytää taas vähän kerrallaan lisää.
Ainahan voit erota tehystä jos noin kovasti hävettää. Eikö tullut mieleen?
 
NÄin se vain on
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Kertokaa mulle jotka olette tehyn puolella että miltäs tuntuu tämä seuraava tarina:tuttavani lapsi syöpähoidoissa ja epävarmalta näyttää mitä tapahtuu!!!Siis kertokaa.En voi tajuta teitä kannattajia,joilla varsinkin lapsia että mikä teitä vaivaa.Tämä on todella törkyyden huippu!!!Luotto menee useammalta tehyyn,voin kertoa!!
Täysi peesi!!He eivät todellakaan ilmaiseksi mitään joudu tekemään,palkankorotus tuli,hyvä sellainen,vaan eipä kelvannut ja ruvetaas sitten leikkimään tosiaan juuri näillä pienillä lapsilla ja synnytyksillä,miettikää ja avatkaa silmänne!
 
Väitättekö nyt tosiaan, etteivät ihmiset saa irtisanoutua työstään?
Siitähän tässä on kyse. Paskaan palkkaan kyllästyneet ihmiset irtisanoutuvat. Se mikä on kenellekin paska palkka, on jokaisen arvioitava omassa elämässään. Jos irtisanoudun duunistani kaupan kassana, en irtisanoutumiseni jälkeen ole vastuussa kyseisestä lafkasta. Ja vaikka minä ja kaikki työtoverini irtisanoutuisimme samaan aikaan, emme silti olisi missään vastuussa duunipaikkaan irtisanoutumisen jälkeen.

Muutenkaan en pysty ymmärtämään tämän keskustelun kulkua:
Kun sairaanhoitajat ovat laiskoja, yrmeitä kahvittelijoita joilta empatian taju on kadonnut, niin eikö se ole hyvä, että päästään eroon moisista retjakkeista?
Kerätään tilalle lista ihmisistä, jotka ovat kirjoittaneet mm. Kaksplus-palstalle kertoen omasta vastuullisesta ja raskaasta työstään mm.kaupan kassalla, kirjastossa ja linja-auton kuskina ja jotka saavat paljon pienempää palkkaa kuin ahneet sairaanhoitajat ja SILTI tulevat toimeen. Nämä ihmiset voivat mennä täyttämään tyhjiä sairaanhoitajien paikkoja irtisanoutumisten jälkeen. Luulisi nyt, että nämä ihmiset haluaisivat vaihtaa rankan ja huonosti palkatun työnsä helppoon sisätyöhön, joka sisältää paljon kahvitaukoja ja istuskelua. Ja palkkakin nousisi.

Kukaan ei voi sanoa, kenen työ on tärkein. Se, että aikuiset ihmiset edes vaivautuvat tappelemaan tällaisesta on pelottavaa. Itse olen ajatellut asian näin: Jokainen työ, jota minä en pysty sisäistämään/ oppimaan viikossa, ansaitsee enemmän palkkaa kuin työ, jonka minä pystyn sisäistämään/oppimaan viikossa. Esim. Fakta on se, että luin sairaanhoitajaksi 3 ja puoli vuotta. Kun vaihdoin kauppaan töihin, en ottanut edes harjoitteluvuoroa. Kahden työvuoron jälkeen osasin hommat. Tämä on tietysti vain minun elämääni. Voi olla, että joku sisäistää esim.lääkeopin viikossa ja toisaalla kassakone saattaa tuottaa ongelmia. Mutta näin siis minulla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja häpeän kuulua tehyyn:(:
kyllä hävettää kuulua tehyyn kun ahneus on ihmishekeä tärkeämpi:(
Pienempikin palkankorotus tälläerää riittäisi ja joka vuosi voisi pyytää taas vähän kerrallaan lisää.
Kiva kuulla sinun mielipiteesi,hatunnoston arvoinen teko!Todella kannattaisi miettiä vaihtaa liittoa tms..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja häpeän kuulua tehyyn:(:
kyllä hävettää kuulua tehyyn kun ahneus on ihmishekeä tärkeämpi:(
Pienempikin palkankorotus tälläerää riittäisi ja joka vuosi voisi pyytää taas vähän kerrallaan lisää.
Kiva kuulla sinun mielipiteesi,hatunnoston arvoinen teko!Todella kannattaisi miettiä vaihtaa liittoa tms..
Hatunnoston arvoinen teko pysyä nöyränä ja ottaa vastaan mitä annetaan? Ja sitten ihmetellään, miksi naiset on palkkakuopassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/10/572324

Herranjestas sentään,miten tällänen on mahdollista!!!Sairasta,rahaa vaikka lasten uhalla itselleen.
Ei ole enää ollu mun suosiossa pitkään aikaa, eli meillä aletaan käyttää vai ja ainoastaan yksityisiä lääkäripalveluja.
Eipähän tartte kattoa tota suoraansanottuna sairasta menoa.
Onnea tehy teihin ei luoteta!
Mut eipä yksityisellä tartte tollasseen lakkoon mennä koska hoitajat saavat siellä tarpeeksi palkkaa. Ainakin kaikki minun tuntemani.

 
PEESI
Alkuperäinen kirjoittaja peppilotan äiti:
Väitättekö nyt tosiaan, etteivät ihmiset saa irtisanoutua työstään?
Siitähän tässä on kyse. Paskaan palkkaan kyllästyneet ihmiset irtisanoutuvat. Se mikä on kenellekin paska palkka, on jokaisen arvioitava omassa elämässään. Jos irtisanoudun duunistani kaupan kassana, en irtisanoutumiseni jälkeen ole vastuussa kyseisestä lafkasta. Ja vaikka minä ja kaikki työtoverini irtisanoutuisimme samaan aikaan, emme silti olisi missään vastuussa duunipaikkaan irtisanoutumisen jälkeen.

Muutenkaan en pysty ymmärtämään tämän keskustelun kulkua:
Kun sairaanhoitajat ovat laiskoja, yrmeitä kahvittelijoita joilta empatian taju on kadonnut, niin eikö se ole hyvä, että päästään eroon moisista retjakkeista?
Kerätään tilalle lista ihmisistä, jotka ovat kirjoittaneet mm. Kaksplus-palstalle kertoen omasta vastuullisesta ja raskaasta työstään mm.kaupan kassalla, kirjastossa ja linja-auton kuskina ja jotka saavat paljon pienempää palkkaa kuin ahneet sairaanhoitajat ja SILTI tulevat toimeen. Nämä ihmiset voivat mennä täyttämään tyhjiä sairaanhoitajien paikkoja irtisanoutumisten jälkeen. Luulisi nyt, että nämä ihmiset haluaisivat vaihtaa rankan ja huonosti palkatun työnsä helppoon sisätyöhön, joka sisältää paljon kahvitaukoja ja istuskelua. Ja palkkakin nousisi.

Kukaan ei voi sanoa, kenen työ on tärkein. Se, että aikuiset ihmiset edes vaivautuvat tappelemaan tällaisesta on pelottavaa. Itse olen ajatellut asian näin: Jokainen työ, jota minä en pysty sisäistämään/ oppimaan viikossa, ansaitsee enemmän palkkaa kuin työ, jonka minä pystyn sisäistämään/oppimaan viikossa. Esim. Fakta on se, että luin sairaanhoitajaksi 3 ja puoli vuotta. Kun vaihdoin kauppaan töihin, en ottanut edes harjoitteluvuoroa. Kahden työvuoron jälkeen osasin hommat. Tämä on tietysti vain minun elämääni. Voi olla, että joku sisäistää esim.lääkeopin viikossa ja toisaalla kassakone saattaa tuottaa ongelmia. Mutta näin siis minulla.
PEESI PEESi PEESI!!!! Ja en todellakaan ole edes hoitaja!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Kertokaa mulle jotka olette tehyn puolella että miltäs tuntuu tämä seuraava tarina:tuttavani lapsi syöpähoidoissa ja epävarmalta näyttää mitä tapahtuu!!!Siis kertokaa.En voi tajuta teitä kannattajia,joilla varsinkin lapsia että mikä teitä vaivaa.Tämä on todella törkyyden huippu!!!Luotto menee useammalta tehyyn,voin kertoa!!
No tuolla logiikalla hoitajien pitäisi hoitaa sairaita vaikka ilmaiseksi. Kyllä työstä, ja niinkin arvokkaasta, on saatava kunnon korvaus. Ei mahda olla hoitajien syy, etei heille makseta palkkaa.
Sopukin saattais syntyä nopeammin jos käyttäisitte kaiken sen energian jolla hoitajia mollaatte esim. kansanedustajien painostamiseen. Sähköpostiosoitteet löytyy jokaiselle. Siitä saattaa jopa olla jotain hyötyä.
Mun lapseni on parantumattomasti sairas ja jonottaa taas kerran aikaa magneettikuvaukseen joka nyt taas lykkääntyy. Siitä huolimatta tuen lähes täysillä tätä lakkoa. En voi käsittää sitä, että joidenkin mielestä hoitajien pitäis tehdä töitä paskapalkalla sen takia, että on moraalitonta jättää sairaat oman onnensa nojaan. Yhteiskunta joka ei huolehdi paremmin niinkin tärkeistä henkilöistä kuin hoitajista, on moraaliton, ei ne hoitajat!!!!!
Oliko noin vaikea vastata suoraan tuohon kysymykseen? Miltä tuntuu tuo tieto, että lasten henkikin on vaarassa?
 
bertta
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Kertokaa mulle jotka olette tehyn puolella että miltäs tuntuu tämä seuraava tarina:tuttavani lapsi syöpähoidoissa ja epävarmalta näyttää mitä tapahtuu!!!Siis kertokaa.En voi tajuta teitä kannattajia,joilla varsinkin lapsia että mikä teitä vaivaa.Tämä on todella törkyyden huippu!!!Luotto menee useammalta tehyyn,voin kertoa!!
Todella surullinen juttu,eivätkä tosiaan ole varmasti ainoita.Voi oikein kovasti voimia heille!!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Kertokaa mulle jotka olette tehyn puolella että miltäs tuntuu tämä seuraava tarina:tuttavani lapsi syöpähoidoissa ja epävarmalta näyttää mitä tapahtuu!!!Siis kertokaa.En voi tajuta teitä kannattajia,joilla varsinkin lapsia että mikä teitä vaivaa.Tämä on todella törkyyden huippu!!!Luotto menee useammalta tehyyn,voin kertoa!!
No tuolla logiikalla hoitajien pitäisi hoitaa sairaita vaikka ilmaiseksi. Kyllä työstä, ja niinkin arvokkaasta, on saatava kunnon korvaus. Ei mahda olla hoitajien syy, etei heille makseta palkkaa.
Sopukin saattais syntyä nopeammin jos käyttäisitte kaiken sen energian jolla hoitajia mollaatte esim. kansanedustajien painostamiseen. Sähköpostiosoitteet löytyy jokaiselle. Siitä saattaa jopa olla jotain hyötyä.
Mun lapseni on parantumattomasti sairas ja jonottaa taas kerran aikaa magneettikuvaukseen joka nyt taas lykkääntyy. Siitä huolimatta tuen lähes täysillä tätä lakkoa. En voi käsittää sitä, että joidenkin mielestä hoitajien pitäis tehdä töitä paskapalkalla sen takia, että on moraalitonta jättää sairaat oman onnensa nojaan. Yhteiskunta joka ei huolehdi paremmin niinkin tärkeistä henkilöistä kuin hoitajista, on moraaliton, ei ne hoitajat!!!!!

Tämä on erittäin hyvin sanottu! :)
 

Yhteistyössä