Minä
Sossu ei ole tukiverkko...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Huoh. Lue vastaukseni. En odota kavereilta mitään vaan olen hakenut apua mm. sossusta.Alkuperäinen kirjoittaja Minä:Niin eli sä odotat, että joku ottaa sun lapset hoitoon ihan ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttään... Onnea vaan!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luuletko että jaksan ottaa muiden lapsia hoidettavaksi kun en meinaa omiakaan lapsia jaksaa? Ja tästä ollaan puhuttu avoimesti kavereiden kanssa. Tällaista se elämä on kun tarpeeksi piippuun menee.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Oletko sinä kuitenkin avuksi näille kavereillesi? Jos olet, niin heidän pitäisi myös olla sinulle avuksi. Vastavuoroisuus.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se on helppoa sanoa kun itsellä tukiverkostoa riittää. Niiden kavereidenkin kanssa voi olla sellaisia tilanteita, ettei vastavuoroisuus toimi. Siitä syystä, etten 3 lapsen yksinhuoltajaa halua vaivata kaiken lisäksi vielä omilla lapsilla, toinen kaveri viettää kiireistä opiskelijaelämää eikä ehditä nähdä oikein muutenkaan ja lähin ystäväperhe on siinä tilanteessa että heillä lapsi sossun maksamana päivähoidossa ja toisinaan tukiperheessä, joten kun ollaan näin piipussa niin ei oikein onnistu. Ja on haettu tukiperhettä ja pyydetty isovanhempia jne jne mutta ei heitä pakottaa voi.