Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29566892:
Tuohan oli tarkoituksenikin? Mikä nyt vielä askarruttaa? Ja joo, on huonoa suomen kieltä sanoa on, kun pitäisi kirjoittaa ovat. Oliko muuta? Kykenetkö nyt enää keskittymään aiheeseen?
Kiitos selvennyksestä. Se lähinnä, että postuloit hyödyn joksikin yleiskäsitteeksi ihmistoimintaa kuvaamaan. Se on aika kova tapa katsella maailmaa ja ihmissuhteita.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29566892:
Itse edustan tätä taloustieteellistä näkökulmaa, jossa oletuksena on, että kaikki ihmiset toimivat rationaalisesti omaa etuaan ajatellen. Etu/hyöty voi myös olla muunlainen, kuin taloudellinen. Ymmärrätkö, että hyvä mielikin on hyöty ja paha mieli vie hyötyä pois. Hyvä terveys on hyöty, hyvät ihmissuhteet ovat hyöty, hyvä omatunto on hyöty. Sinä ilmeisesti haluat ihan käsitetason argumentoinnin nyt kääntää siksi laskelmoinniksi. Kyse on kuitenkin enimmäkseen ihmisten hyvinvoinnista, jonka sinäkin koet ihan varmasti hyötynä, vaikket sitä sanaa haluakaan käyttää. Olisiko sinulle sitten mieluisampaa käyttää sana "hyvä"? Mitä hyvää tuosta seuraa?
Itse asiassa jos puhut hyödyn käsitteestä tunteiden yhteydessä, puhut laskelmoinnista ja rationaalisuudesta siten, että ne ovat sinulle kaiken perusta. Ja tämä käsitys on eettisesti kovin kyseenalainen ja aika maskuliininen. Haluat siis tältä osin sivuuttaa spontaaniuden ja aitouden. Näkemyksesi on muutenkin aika peliteoreettinen ja siksikin kyseenalainen, koska se dedusoi klassisen liberalismin talousteoriasta ihmisen toiminnan.
 
[QUOTE="vieras.";29566967]Sinun kannattanee pysyä sinkkuna niin et joudu kokemaan tuollaisia järkytyksiä.

Parisuhde-elämä on helpomaa mitä löyhemmän pipon omistaa.[/QUOTE]

Pidä sä vain huolta omista asioostas. Ei kuulu sulle se mitä mä pidän pettämisenä omas parisuhtees.
 
[QUOTE="mies";29566933]Mä ymmärrän juuri mitä tarkoitat. Ikävää meille miehille että palstan naiset eivät näemmä näe harmaan sävyjä kuten sinä ja minä siinä mielessä, että pieni flirtti naiselta on monelle miehelle, etenkin sinkulle, vaan mukavaa. Liiallinen järkeily ei ole ihmismäistä eikä varsinkaan naisellista.

Toivottavasti et ikinä tule samanlaiseksi kuin nämä kivittäjät. Jätä heidät omaan arvoonsa, niin minäkin teen :) Sulla on kaunis tunnemaailma ja erotut hyvällä tavalla eduksesi siltä osin, vaikken hyväksyisikään tapaamistasi kuin poikkeusoloissa. Tätä sun tunteiden kokemista sun ei kannata hukata kuten joillekin naisille käy kun ikää tulee, se on mulle ja monelle muulle vaan viehättävää :p[/QUOTE]
Voi vittu..

Ihastumisessa ei ole mitään väärää. Vaan se jos tapailee ihastusta.
Olen minäkin ihastunut parisuhteessa olleessa. Mutta en tehnyt asialle mitään.
En alkanut pettämään millään tavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie14
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29566936:
Tässä puhut itsekin hyvästä ja pahasta. Miksi niiden pohtiminen on sinusta ei-laskelmoivampaa, kuin hyötyjen ja haittojen pohtiminen? Me puhumme samoista asioista, käytämme vain eri käsitteitä.

Miksi pitäisi siis yrittää ymmärtää sellaisen henkilön valintoja, jonka teon katsoo tässä tilanteessa vääräksi. Jos joku varastelee, yritätkö ymmärtää häntä vai kertoa hänelle, että se ei ehkä kannata (tai ei ole hyvä juttu, kuten sinä mieluummin asian ilmaiset).
Kaikkeahan voi pohtia, mutta et sä siitä voi päätellä, että kaikki olisi, tai pitäisi olla, rationaalista tai laskelmoitua.

Kun 1. "tämä tilanne" ei _välttämättä_ ole väärä (viesti 1515), eikä 2. koko ihmistä voi tuomita tekojensa perusteella. Esim. rikollinen voi olla ihmisenä hyvä.
 
Ken guru
Mitä te tuosta "miehestä" stressaatte? Täällä on monenlaista tallaajaa, eikä mielipiteitä tai luonteita muuteta vastaan vänkäämällä. Hän on vaan joku tuolla jossain, eikä sentään kenenkään meidän puoliso, niin ei mitään väliä vaikka hänen mielipiteet on hyvin erilaisia kuin meidän.

Jos HG olisi oikea ihminen, ja tässä olisi kyseessä oikea tapahtuma, niin todellakin pyytäisin ketjun poistoon.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
kahvikirahvi
Ohhoh! :O
Mikäs sun mielesi sai noin muuttumaan?
Pelko että kiusaamiselle ei tule mahdollisuuttaa jatkaa...

Palstan hauskuuttaja oikee..
Kyllä mua vähän säälittää että toinen tilittää täällä koko elämänsä hyvinkin tunnistettavasti eikä oo ymmärtänyt lopettaa vaikka on sanottu monta kertaa nätisti, vähän vähemmän nätisti ja silti jatkaa.

Ja tietenkin kiinnostaa miten ne treffit menee, eikö sua muka yhtään kun oot itekin ketjua seurannut?
 
"Scarlett harmaana"
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;29566978:
Miksi sitten kirjoitat niitä tänne jos ne eivät kuulu muille?
Mä voin äly hoi vaan kertoa miten ajattelen itte asioosta enkä kaipaa siihen mitää "neuvoja" joiden mukaan mun pitääs jonku toisen mielestä toimia ja ajatella. Mä ajattelen omalla tavallani mikä on pettämistä eikä se asia oo muitten päätettävis, mutta ei se sitä tarkoota ettenkö mä saisi kertoa mielipiteitäni ääneen.
 
"Kulta"
Olen "vasta" sivulla 57 joten en tiedä onko joku jo huomauttanut mutta HG:n eka viesti alkaa näin:

Pakko tästä on avautua tänne koska mun kaverit naureskelisi ja kai siihen on aihettakin...
Ja sitten sivulla 57:

No kieltämättä innoistuin hieman liikaa ja sen sijaan että olisin kertonut parhaalle kaverille asiat, vuodatin ne tänne. :) Forgive me please.
Hyvin menee yks yhteen..
 
?????
Kyllä mua vähän säälittää että toinen tilittää täällä koko elämänsä hyvinkin tunnistettavasti eikä oo ymmärtänyt lopettaa vaikka on sanottu monta kertaa nätisti, vähän vähemmän nätisti ja silti jatkaa.

Ja tietenkin kiinnostaa miten ne treffit menee, eikö sua muka yhtään kun oot itekin ketjua seurannut?
Ai sua _säälittää_ oikeen,just,just...

Ja ei mua kyllä niin kiinnosta miten jonkun random tyypin treffit on mennyt...
 
hahhaa vaan
Kyllä mua kiinnostaa miten treffit sujuu ja mitä tapahtuu, koska sitä vartenhan tää aloitus täällä oli. Joten mäkin pyydän AP, kerro vaikka jossain toisessa ketjussa tai tässä ennen poistoa, miten meni?
 
2244
Siis ap, oliko he mormoneja? Luenko jotenkin huonosti, vai mistä tämä mormonijuttu tuli?

Ja mitä ihastumiseen tulee niin... Kyllä ne ihastukset menee ohi. Toisaalta, jos huomaatkin, että ihastuksen kohde olisi paljon parempi kumppani kuin avopuolisosi, sitten voi olla mielenkiintoista. Älä nyt hätiköi, ota ihan rennosti ja kivojen miesten kanssa voi olla myös kaveri.
 
äly hoi
[QUOTE="Scarlett harmaana";29566995]Mä voin äly hoi vaan kertoa miten ajattelen itte asioosta enkä kaipaa siihen mitää "neuvoja" joiden mukaan mun pitääs jonku toisen mielestä toimia ja ajatella. Mä ajattelen omalla tavallani mikä on pettämistä eikä se asia oo muitten päätettävis, mutta ei se sitä tarkoota ettenkö mä saisi kertoa mielipiteitäni ääneen.[/QUOTE]
Tää on keskustelupalsta :rolleyes: täällä kommentoidaan muidenkin viestejä kuin ap:n :)
 
säpäle harmaana
Kuinkahan monesti olen sanonut että sanon miehelleni JOS jotain edes tapahtuu? Tai tapahtuu jatkossa? En ole epäempaattinen vaan juurikin päinvastoin ja jos tää satuttaa mun miestä, asia ei jää tähän. Nettikiusaaminen on vakava asia ja siihen on keinot puuttua.
Miksi sinun siis pitää odottaa, jos jotain vaikka tapahtuu ja parisuhteenne kariutuu sitä myötä? Mikset voi vain estää sitä "jotain" tapahtumasta?
 
kahvikirahvi
Ai sua _säälittää_ oikeen,just,just...

Ja ei mua kyllä niin kiinnosta miten jonkun random tyypin treffit on mennyt...
Miksi oot seurannut koko ketjua kun ei kiinnosta yhtään?

Niin ja pakko lisätä että onhan se nyt vähän säälin arvoista tilittää hdelle suomen vilkkaimista foorumeista elämäntarinansa ja sitten kauhistella kun koko suomi tietää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29566962]Kiitos selvennyksestä. Se lähinnä, että postuloit hyödyn joksikin yleiskäsitteeksi ihmistoimintaa kuvaamaan. Se on aika kova tapa katsella maailmaa ja ihmissuhteita.



Itse asiassa jos puhut hyödyn käsitteestä tunteiden yhteydessä, puhut laskelmoinnista ja rationaalisuudesta siten, että ne ovat sinulle kaiken perusta. Ja tämä käsitys on eettisesti kovin kyseenalainen ja aika maskuliininen. Haluat siis tältä osin sivuuttaa spontaaniuden ja aitouden. Näkemyksesi on muutenkin aika peliteoreettinen ja siksikin kyseenalainen, koska se dedusoi klassisen liberalismin talousteoriasta ihmisen toiminnan.[/QUOTE]

Ei siihen kummoisia Nash-tasapainoteorioita tarvitse, että tajuaa, että treffeille meneminen voi aiheuttaa parisuhteessa närää, mikä ei ole mukavaa kenellekään. Sinäkö et sitä ilman peliteorioita pysty tajuamaan?
 

Yhteistyössä