VLCD dieetti+xtravaganza, neuvoja kaipaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuav
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuav

Vieras
Eli te jotka tuolla olleet, ootteko oikeesti pudottanu lyhyes ajas sen 20kg vai kuinka on mennyt? kuinka sen nälän kans pärjää???

Paljonko pitää liikkua ton aikana vai laihtuuko vaikkei liikkuisikaan aluksi esim kolme kertaa/Vk vaan kerran viikossa...

mä en pystynyt siihen. oli liika rankkaa elää kolmella pussikeitolla päivässä. sinnittelin ja koitin ja taistelin ja lopulta erosin. ja maksoin 250€ erorahoja.

tapasin siellä ihmisiä jotka olivat olleet sen 10vkoa pussikeitoilla ja oli kyllä lähtenyt sen 17-25kg pois. musta ei vaan ollut siihen.

[QUOTE="juupajuu";23664132]entäs kun pitää palata normiruokavalioon?
Ei tälläset toimi ku hetkellisesti[/QUOTE]

Tässä liikehdinnässä onkin kyse elämänhallinnassa. Jäsenyys kestää vuoden ja aluksi painoa pudotetaan 2kk nopeasti ja 10 kk tai kauemmin opetetaan miten syödä ja liikkua niin ettei paino enää nouse. Tahdosta kiinni kuten moni asia. Tässä saa henk.koht neuvontaa ja opastusta ja annetaan mahdollisuus jumppiin ja kuntosaliin saman katon alla.

Ja sehän siinä on ettei missään nimessä palata siihen "normi"ruokavalioon vaan opetellaan TERVEELLISET ja hyvät elämän tavat. ELÄMÄNHALLINTAA!

Itse olen ollut normaalilla ruokavaliolla tuon 9 viikon jälkeen ja paino on pudonnut sen 19 kg tämän aikana.

Toki jos mässyttää yli 2000 kcal naamaansa vuorokaudessa ja ei mieti mitä syö, niin ei varmaan paino putoa...

Onko tuo VLCD se Nutrilettin? Mitä muita ateriakorvausjuttuja on kuin Nutrilett on? Nyt on semmonen tilanne että pakko kokeilla jotain että saan nämä läskit pois!

Linkki ei minulla auennut, joten tässä on suora lainaus uutisesta:

Laihdutusohjelma vienyt ruotsalaisnaisia sairaalaan

julkaistu su klo 16:09, päivitetty su klo 20:00

Useita ruotsalaisnaisia on sairastunut vakavasti laihdutusohjelman takia, kertoo Ruotsin radio. Myös Suomessa markkinoidun niin kutsutun Xtravaganza-kuurin väitetään aiheuttaneen Ruotsissa nuorille naisille myrkytyksiä, sisäelinvaurioita ja vakavia ruuansulatusongelmia. Muutamat naiset ovat joutuneet oireiden takia sairaalahoitoon.

Ruotsin radion haastattelemat lääkärit pitävät Xtravaganza-laihdutuskuuria vaarallisena ja yksipuolisena. Ruotsalaistietojen mukaan kuurin ohjeissa kehotetaan muun muassa juomaan päivässä jopa viisi litraa vettä ja syömään suuria määriä huonosti sulavia siemeniä.

Xtravaganzan Ruotsin omistajat ovat vastanneet kritiikkiin sanomalla, että he noudattavat elintarvikeviraston suosituksia ja että kukaan ei ole sairastunut heidän ohjelmansa vuoksi. Omistajien mielestä on normaalia, että tuntee olonsa huonoksi, jos ylipainoa on ollut.
Vastaava konsepti myös Suomessa

Ruotsalaista Xtravaganza-nimistä konseptia markkinoidaan myös Suomessa. YLE Uutiset tavoitti sunnuntaina illansuussa Xtravaganzan Suomen toimitusjohtajan Johan Åminnen, joka kertoi yllättyneensä Ruotsissa esitetyistä tiedoista. Åminnen mukaan vastaavia ongelmia ei ole tullut esille sinä aikana, kun toimintaa on ollut vuodesta 2007 Suomessa.

- On hyvin henkilökohtaista, kuinka paljon vettä kannattaa juoda. Meidän suosituksemme on kaksi kolme litraa päivässä, hän sanoo ja kiistää että suosituksissa olisi esitetty jopa viittä litraa.

Xtravaganza-painonpudotusohjelmaa edeltävässä terveyskartoituksessa mahdollisen korkean verenpaineen asiakkaita kehotetaan Åminnen mukaan aina lääkäriin. Täysin riskitöntä painonpudotus ei kuitenkaan ole, Åminne myöntää.

- Nopeassa painonpudotuksessahan on aina terveysriskinsä olemassa ja niin on myös siinä ylipainossakin, että kumman sitten valitsee, Åminne sanoo.

Hän korostaa, että Xtravaganza-ohjelmassa on kyse aina myös paljon muusta kuin pelkkien erittäin vähäenergisten elintarvikkeiden käyttämisestä.

Åminnen mukaan Xtravaganzalla on ollut Suomessa noin 20 000 asiakasta. Pohjoismaissa ohjelmaan on osallistunut kaikkiaan yli 150 000 ihmistä. Ohjelman hinta viikon osallistumisesta on noin 20 euroa.

YLE Uutiset

Mun BMI oli 33,9.

Mulle sanottiin että jos pidempään ku 8vk syö noita pusseja niin pitää käydä lääkärissä välissä. Pelkkää vettä kiellettiin juomasta sitä 3-4 litraa päivässä vaan pitää sisältää suolaa tai vissyä.

Olen käynyt kaikissa mahd. verikokeissa ja lääkrintarkastuksessa ja hän ei nähnyt estettä tälle ohjelmalle...päinvastoin hyötyjä.

[QUOTE="alkup";23664841]Mun BMI oli 33,9.

Mulle sanottiin että jos pidempään ku 8vk syö noita pusseja niin pitää käydä lääkärissä välissä. Pelkkää vettä kiellettiin juomasta sitä 3-4 litraa päivässä vaan pitää sisältää suolaa tai vissyä.

Olen käynyt kaikissa mahd. verikokeissa ja lääkrintarkastuksessa ja hän ei nähnyt estettä tälle ohjelmalle...päinvastoin hyötyjä.[/QUOTE]

Ja kyselet vielä lääkärin jälkeen palstalta neuvoa?

[QUOTE="alkup";23664841]Mun BMI oli 33,9.

Olen käynyt kaikissa mahd. verikokeissa ja lääkrintarkastuksessa ja hän ei nähnyt estettä tälle ohjelmalle...päinvastoin hyötyjä.[/QUOTE]

Eli tavanomainen hoito on epäonnistunut kohdallasi tai sinulla on jokin lääketieteellinen syy saada painoa nopeasti alas.