Virallinen GOJUTTAGO-ketju viikko 1. Kaikki innokkaat mukaan!

aa
Huomenta uuteen päivään kaikille! :) Eilinen treenikierros ja lenkki tuntuu himpan verran reisissä..koirien kanssa touhusin juuri pihalla ja kas mikäs oli ihanampaa kuin tehdä reisi ja ojentaja liikkeet ulkona auringossa, menivät ihan itsestään :) Nyt vaan lesettä, raejuustoa ja mehukeittoa naamariin ja kotihommien kimppuun. Miten muuten olette ajatelleet selviävän ravintola käynneistä? jos sellaisia esim työnpuolesta pakosti tulee... hmm..tarkoitin siis lounaspalavereja tms. Itse ajattelin reilusti pyytää vaikka kokoliha naudan pihvin salaatilla ja raejuustolla tai vastaavasti broiskulla..ei viitsi ihan omiakaan purkkeja ravintolaan roudata :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Mä en oikein tykkää noista mehukeitoista, tämän puuron kanssa nyt menee joten kuten. Mutta iltaan pitää keksiä jotakin muuta kuin mitä eilen koitin eli raejuusto, leseet ja mehukeitto kaikki sekaisin. :x
Mä vetäsin nyt aamupalaksi kaurapuuros jonka joukkoon laitoin raejuuston ja mehukeiton...ja kyllä on HYVÄÄ! :p

Mulla oli eilen sama iltapala ja oli tosiaan aika :x joten josko joku ois keksinyt paremman tavan saada tuon menemään alas?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Mä en oikein tykkää noista mehukeitoista, tämän puuron kanssa nyt menee joten kuten. Mutta iltaan pitää keksiä jotakin muuta kuin mitä eilen koitin eli raejuusto, leseet ja mehukeitto kaikki sekaisin. :x

Mä vetäsin nyt aamupalaksi kaurapuuros jonka joukkoon laitoin raejuuston ja mehukeiton...ja kyllä on HYVÄÄ!
:p

Mulla oli eilen sama iltapala ja oli tosiaan aika :x joten josko joku ois keksinyt paremman tavan saada tuon menemään alas?
Ei mun mielestä! :x Puuro ja raejuusto kyllä menisi, mutta se ällö mehukeitto...Mä en tosiaan niistä oikein tykkää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Miten muuten olette ajatelleet selviävän ravintola käynneistä? jos sellaisia esim työnpuolesta pakosti tulee... hmm..tarkoitin siis lounaspalavereja tms. Itse ajattelin reilusti pyytää vaikka kokoliha naudan pihvin salaatilla ja raejuustolla tai vastaavasti broiskulla..ei viitsi ihan omiakaan purkkeja ravintolaan roudata :D
Mulla olisi synttärijuhlat viikonloppuna ja ajattelin raakasti olla menemättä niihin. Alkoholia en saa nauttia tai mitään tarjottaviakaan, niin miksi ihmeessä menen sinne kiusaamaan itseäni?!?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Mä en oikein tykkää noista mehukeitoista, tämän puuron kanssa nyt menee joten kuten. Mutta iltaan pitää keksiä jotakin muuta kuin mitä eilen koitin eli raejuusto, leseet ja mehukeitto kaikki sekaisin. :x
Osta jotain erimakuista mehukeittoa. Minulla on nyt jotain ruusunmarja/boysenmarja mehistä ja se on ihan ok makuista.

MUTTA MITEN TE OTATTE NUO KAURALESEET? Sotkin ne siis eilen mehukeittoon ja voin kertoa, että EI KANNATA TEHDÄ NIIN.
Ihan uskomattoman pahaa...Muuttuskohan paremmaksi, jos antas turvota ne siellä joukossa jonkin aikaa?

Kokemuksia???
 
aa
Siis ei mitään hinkua ravintolaan ole, meillä vaan töissä pidetään jotku palaverit lounasaikaan, eli ravintolassa syödään ja palaveerataan samalla. Lounastauko siis siinä samalla. Voi siis aiheuttaa melkoista ihmetystä jos omia purkkejani alan kaivelemaan laukusta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Mä en oikein tykkää noista mehukeitoista, tämän puuron kanssa nyt menee joten kuten. Mutta iltaan pitää keksiä jotakin muuta kuin mitä eilen koitin eli raejuusto, leseet ja mehukeitto kaikki sekaisin. :x
Osta jotain erimakuista mehukeittoa. Minulla on nyt jotain ruusunmarja/boysenmarja mehistä ja se on ihan ok makuista.

MUTTA MITEN TE OTATTE NUO KAURALESEET? Sotkin ne siis eilen mehukeittoon ja voin kertoa, että EI KANNATA TEHDÄ NIIN.
Ihan uskomattoman pahaa...Muuttuskohan paremmaksi, jos antas turvota ne siellä joukossa jonkin aikaa?

Kokemuksia???
Jos me tämän neljän viikon aikana keksittäisiin keino miten me saadaan ne leseet kunnialla alas. :D

Mulla on mansikkamehukeittoa nyt, että jos ällötys johtuu siitä. On liian makeaa tai jotain. Pitää koittaa sitä mustikkaa mikä mulla on toinen purkki.
 
aa
lisäystä vielä.. Toi rahka, lese, mehukeitto on ihan mieletöntä herkkua nams, vois melkeen elää sillä :D toisin kuin leseet, raejuusto ja mehis..hmm...ei ihan herkkua joo, mutta iskostin ton Jutan sanonnan päähäni et näitä ruokia syödään vaan keholle polttoaineeksi, ei niiden maun takia, että lusikkaa ääntä kohden vaan :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kellään harmainta hajua, MITEN sitten neljän viikon jälkeen?!?

Kukaan tuskin loppuelämäänsä vetää leseitä...
No entiseen en ainakaan voi palata koska sitten tulee kilot takaisin. Pitää miettiä miten sen jälkeen sitten.
No se nyt on selvä, että tismalleen entiseen ei voi palata, mutta minä tuskin jatkan ruokin punnaamista ja totaalista voin tai kerman kieltoa loppuelämäni.
Sanokaa vaan selkärangattomaksi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kellään harmainta hajua, MITEN sitten neljän viikon jälkeen?!?

Kukaan tuskin loppuelämäänsä vetää leseitä...
No entiseen en ainakaan voi palata koska sitten tulee kilot takaisin. Pitää miettiä miten sen jälkeen sitten.
No se nyt on selvä, että tismalleen entiseen ei voi palata, mutta minä tuskin jatkan ruokin punnaamista ja totaalista voin tai kerman kieltoa loppuelämäni.
Sanokaa vaan selkärangattomaksi :ashamed:
Kyllä ajattelin tämän jälkeen käyttää voita, kermaa ja syödä leipää. Mutta toki kohtuudella näitä kaikkia. Karkkia, pullaa yms. kohtuudella eikä kuten ennen. Annoskoot pienempiä eikä ahdeta itseään aivan täyteen. Liikuntaa pitää harrastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyköhän Nutrilett meal patukat korvaamaan Pro-fx proteiinipatukoita?
Tietääkö joku vastausta tähän. Meidän kylällä ei löydy mistään noita Pro-fx patukoita :(
nosto
mun järjen mukaan ei voi koska nutrilett patukat sisältää paljon enemmän kaloreita/sokeria/hiilareita ym ku Pro-fx patukat. Ja paljon vähemmän proteiinia. Nutrilett sisältää myös enemmän rasvaa.
Esim. nutrilett patukka sisältää 23,1g hiilareita mutta Pro-fx sisältää 16g.
Näitä Pro-Fx patukoita saa kyllä tilattua netistä, tai sitten voit katsoa muita proteiinipatukoita esim.luontaistuotekaupasta.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Niin ja olen itse kyllä etsimässä korvaavan vaihtoehdon Pro-fx patukoille koska ne ovat niin kalliita niin mä voin ilmoittaa sit kun ja jos löydän halvempi vaihtoehto.
 
Miten sitten, kun 4 viikkoa on ohi:mä meinaan jatkaa osin samaa linjaa. Esimerkiksi tuo lounas ja pävällinenhän on loppujenlopuksi ihan tavallista ruokaa. Eli siis lihaa ja salaattia lounaaksi ja sitten tuhdimpi liha-peruna-kasvis-ateria päivälliseksi.

Myös aamu on aika normi, eli puuroa. Ennen mä söin puuron maidon kera, nyt mehukeiton kera. Vlipalaksi vetäisin ennen hedelmän, nyt marjarahkaa.

Mulla oikeastaan iltapala on se, joka kokee radikaalimman muutoksen. Kun saan kiloja alas, niin korvaan varmaankin iltapalalla ne leseet ruisleivänpalalla ja siihen sitten sipaisu margariiniä ja kinkkua päälle.

Ja sitten pidän jatkossakin liikunnan osana elämää.

Sipulia voi käyttää.
 
Zygä
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Mä retkahdin jo. Olen maailman ällöttävin luuseri.

Aamulla klo 07.30 vettä, kahvia, omega 3, kaurahiutaleista tehty puuro, päällle raejuustot ja mahukeitto (yllättävän hyvä seos).

Lounaalle pääsin klo 10.30, ruokalalinjastosta valitsin ison lautasellisen salaattia ja silmämääräisesti katsoen 100g lohta sekä n. 1 dl riisiä. Tässä vaiheessa jo työtoverit kysyi isoon ääneen "eksä ota leipää, kato tota jälkkärii, ihanaaaa!". Plääh :/

Sit tuli VIRHE, en ehtinyt syödä mitään ennen kuin klo 17.00 kotona. Paistoin kukkakaali-parsakaali-porkkanakasviksia ja 100g naudan jauhelihaa, sipulia... sit iski vaan hillitön himo ja söin sit aika paljon myös pastaa ja miehen tekemää jauhelihakastiketta, jäätelön ja leipää :(

MÄ EN KYENNYT EDES YHTEEN PÄIVÄÄN, VOI MUA LUUSERIA! :( :( :(
No nyt ei sitten vaan selvästikään ollut oikea aika aloittaa...mutta oiskos se oikea aika huomenna? Et sä paljon perässä tule, jos päivällä myöhästyt :D
Anteeks nyt mut mun mielestä meni pieleen jo tossa linjastoruokailussa. Mun mielestä lohi ei ollut listalla, vaan tonnikala vedessä jos kalaa syö, muutenkin kun syöt linjastosta, jos on esim. jauhelipäivä niin luultavasti tarjolla on nautasikaa eikä kevyttä naudanjauhelihaa, kala luultavasti on rasvasempaa kuin kotona valmistettu, ja sit tommonen silmämääräinen mittaaminen ei kyl musta toimi. Sori mutta mun mielipide on se, että jos tota aikoo noudattaa ni ei kande lähtee sovelteleen, vaan tehdä niinkuin on sanottu, eväät vaan mukaan!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Zygä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Mä retkahdin jo. Olen maailman ällöttävin luuseri.

Aamulla klo 07.30 vettä, kahvia, omega 3, kaurahiutaleista tehty puuro, päällle raejuustot ja mahukeitto (yllättävän hyvä seos).

Lounaalle pääsin klo 10.30, ruokalalinjastosta valitsin ison lautasellisen salaattia ja silmämääräisesti katsoen 100g lohta sekä n. 1 dl riisiä. Tässä vaiheessa jo työtoverit kysyi isoon ääneen "eksä ota leipää, kato tota jälkkärii, ihanaaaa!". Plääh :/

Sit tuli VIRHE, en ehtinyt syödä mitään ennen kuin klo 17.00 kotona. Paistoin kukkakaali-parsakaali-porkkanakasviksia ja 100g naudan jauhelihaa, sipulia... sit iski vaan hillitön himo ja söin sit aika paljon myös pastaa ja miehen tekemää jauhelihakastiketta, jäätelön ja leipää :(

MÄ EN KYENNYT EDES YHTEEN PÄIVÄÄN, VOI MUA LUUSERIA! :( :( :(
No nyt ei sitten vaan selvästikään ollut oikea aika aloittaa...mutta oiskos se oikea aika huomenna? Et sä paljon perässä tule, jos päivällä myöhästyt :D
Anteeks nyt mut mun mielestä meni pieleen jo tossa linjastoruokailussa. Mun mielestä lohi ei ollut listalla, vaan tonnikala vedessä jos kalaa syö, muutenkin kun syöt linjastosta, jos on esim. jauhelipäivä niin luultavasti tarjolla on nautasikaa eikä kevyttä naudanjauhelihaa, kala luultavasti on rasvasempaa kuin kotona valmistettu, ja sit tommonen silmämääräinen mittaaminen ei kyl musta toimi. Sori mutta mun mielipide on se, että jos tota aikoo noudattaa ni ei kande lähtee sovelteleen, vaan tehdä niinkuin on sanottu, eväät vaan mukaan!
siis kalaa saa kyllä syödä, mutta VAIHTOEHTONA oli esim tuo tonnikala vedessä.
ja todellakin tuo "silmämääräinen arviointi" ei toimi tässä nyt :/ kalaa 100g ENNEN KYPSENTÄMISTÄ eli jos otat valmista lohta "silmämääräisesti" 100g niin se on todennäköisesti päin honkia.
ihan oikeesti kannattaa nyt panostaa ja ottaa ne omat grammalleen punnitut eväät mukaan jos ei muuten onnistu. Turha tulla sitten valittamaan kuinka ei toiminut vaikka kaiken(kuvitteli) tekevänsä oikein.
Tämä ei ole kuin 4viikkoa, kyllä sen jaksaa mitata,punnita,pakata ja kantaa mukana kellon tarkuudella syöden :D
 
Zygä
[/quote]

siis kalaa saa kyllä syödä, mutta VAIHTOEHTONA oli esim tuo tonnikala vedessä.
ja todellakin tuo "silmämääräinen arviointi" ei toimi tässä nyt :/ kalaa 100g ENNEN KYPSENTÄMISTÄ eli jos otat valmista lohta "silmämääräisesti" 100g niin se on todennäköisesti päin honkia.
ihan oikeesti kannattaa nyt panostaa ja ottaa ne omat grammalleen punnitut eväät mukaan jos ei muuten onnistu. Turha tulla sitten valittamaan kuinka ei toiminut vaikka kaiken(kuvitteli) tekevänsä oikein.
Tämä ei ole kuin 4viikkoa, kyllä sen jaksaa mitata,punnita,pakata ja kantaa mukana kellon tarkuudella syöden :D [/quote]

Ah okei. Mun moka tuo lohi/tonnikala, mutta tosiaan tämäkin vielä, painot raakapainoja ennen kypsentämistä, ja kun syöt linjastosta, et ikinä voi tietää mitä ruoan valmistukseen on käytetty (ehkä voita, kermaa tms.) jne.

Mutta näin se on, jos ei meinaa noudattaa dieettiä tarkasti, niin turha on myöskään odottaa tuloksia.

Joku puhui siitä Dietmixistä että se ois siksi valittu, että Fast sponssaa jotain. Voihan tämä olla mahdollista, sitä en lähde kieltämään, mutta pointtina voi olla myös se, että Dietmixissä on vähemmän hiilareita kuin monissa muissa valmisteissa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Zygä:
Joku puhui siitä Dietmixistä että se ois siksi valittu, että Fast sponssaa jotain. Voihan tämä olla mahdollista, sitä en lähde kieltämään, mutta pointtina voi olla myös se, että Dietmixissä on vähemmän hiilareita kuin monissa muissa valmisteissa.
Ohjeissa on myös; Pro-Fx 10-carp proteiinipatukka, dietmix, burnerit, green tea...KAIKKI Fastin tuotteet siis kirjoitettu tuohon.
Kai niitä voi soveltaa niin, että käyttää vastaavasti JONKUN MUUN VALMISTAJAN proteiinipatukoita tai vihreä tee kapseleita.

FAST SPONSOROI TUOTA JUTAN JUTTUA, SIKSI "AINOIKSI OIKEIKSI" ON KERROTTU FASTIN TUOTTEET!!
 
Penni
Täälä mennään toistapäivää juttadieetillä! Pääkipu on valtaisaa, mutta toivottavasti helpottais muutaman päivän sisään!!

Senttejä en ole mittaillut, mutta kuvat otettu ja puntarilla käyty, nyt painoa tässä 173cm kropassaon 82kg. Tarkoitus olisi reipas 15kg vielä karistaa ja toivon, että reilut 4kg lähtisi siitä tämän toukokuun aikana.

Voisiko joku viisaampi kertoa mulle, että onko tämä sellainen ns. ketogeeninen dieetti? Muuten alku vaikuttaa hyvältä, ruokaa saa syödä ja vielä aika paljon verrattain moniin edellisiin kokeiluihini. Vielä kun saisi ideoita, mitä aineista valmistaisi! Äsken tein paistijauhelihasta ja kaalista mössön 2päiväksi ja voi vitsi kuinka hyvää se olikaan!! välipalaksi sitten rahkaa ja vadelmia NAM...
 
Pomppula
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kellään harmainta hajua, MITEN sitten neljän viikon jälkeen?!?

Kukaan tuskin loppuelämäänsä vetää leseitä...
No entiseen en ainakaan voi palata koska sitten tulee kilot takaisin. Pitää miettiä miten sen jälkeen sitten.
Miksei vois vetää? Mä oon nyt syönyt about 6kk tolla rungolla, tosin leseet menee aamupuuroon rasvojen, raejuuston ja mehukeiton kanssa. Lounas ja päivällinen menee muuten samalla rungolla kuin esimerkissä mut täl hetkellä ilman pastaa/riisiä/perunaa mutta samoilla määrillä mäkin alotin. Välipalat on rahkaa+marjoja, jogurttia+rahkaa jne.

Voisin kuvitella että syön näin vaikka lopun ikääni.

Ruoat tulee aina tehtyä muutamaks päiväks kerrallaan, esim. 400g jauhelihapaketista saa tietty 4 annosta jotka jaan vasta paistettua jne (ei tietenkään oo järkevää paistaa mitään 100g kerrallaan hermohan siinä menis). Ei muuta kun annoskippoihin ja jääkaappiin. Puurotkin ja kaikki rasvat yms. tykötarpeet roudaan joka aamu kipoissa ja hiutaileina työpaikalle ja valmistan ne täällä töissä, koska just herättyä en pysty syömään vaan vasta noin tunnin päästä heräämisestä.

Jos mulla on kouluilta ja jään toiselle paikkakunnalle yöksi, pakkaan annoskippoihin 2 pvän eväät. Niin yksinkertaista tai vaikeaa se on kuin siitä haluaa tehdä. Kyllähän se vaatii vähän suunnittelua mutta jos jotain haluaa saavuttaa niin joskus pitää nähdä vähän vaivaa. Mikään dieettihän ei oo semmoinen että kaikki tippuis sulle valmiiksi taivaista, ja ettei tarttis nähdä yhtään vaivaa, eikä muuttaa ruokailutottumuksiaan. Eiköhän tälle dietille ihan jokainen lähde sen takia, että haluaa jotain muutosta, ja mä oon ainakin hiffannut sen, että jos haluaa ajattelee pysyvää painonhallintaa niin luultavasti niitä syömisiä joutuu tarkkailemaan jatkossakin. Tällä rungolla se on lopulta todella helppoa.
 

Yhteistyössä