Viisaudenhampaat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aliise
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Multa on leikattu alhaalta viisuri, yläviisurit lähti ihan nykäsemällä vaan. Ei ollut leikkaus mikään kamala operaatio, eihän sitä mitään tunne kun on puudutettu. Karmeinta on minusta se jälkikipu, se oli ainakin minulla hermosärkytyyppistä mutta sitä kesti onneksi vain muutaman tunnin leikkauksen jälkeen. Tikkien poistoon asti oli kipeämpi se leikkauskohta, sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia enää. Simppeli ja siisti homma minun kohdallani ainakin.
 
Okei, eikun varmistin.

Multa siis leikattu kolme ihan vaan paikallispuudutuksessa.

Ei eronnut normipoistosta kuin siinä, että puudutukset olivat perusteellisemmat ja sai varuiksi antibiottit ja kunnon särkylääkettä.

Älä poistoa pelkää, jälkeenpäin se vasta kipeeää tekee.
 
Puudutuspiikit ei oo koskaan tuntuneet miltään kun niitä pistetään. Ite pärjäsin poistoleikkauksen jälkeen ihan kahdella 200 mg buranalla. Ei oo kamalaa. Kauhujutut on 99% urbaanilegendaan joiden tarkoituksena on lietsoa ihmisissä kauhua.
 
mä sain nukutuksen koska mulla oli niin pahasti että alaleuassa oli poikittain. sanoin etten missään nimessä voi kuvitella olevani hereillä edes rauhoitettuna lääkkeillä ja kärsin ahdistuksesta.poistettiin sitte 4 samalla kertaa, 2vedettiin ja 2 leikattiin nukutuksessA. KIVUT OLI KOVAT VIIKON SEN JÄLKEEN, MUTTA oho kapslokki
mutta nyt siis on aivan mahtavaa kun ne on pois! ja ne paikkas myös yhden reiän samalla. maksoi kunnallisella puolella 72e kokonaisuudessaan. yksityisiltä kyselin etukäteen kun en ollu varma saanko sen kunnalliselta ni maksaa yksityisellä jotain 700e(siis tää mun tapaus)
 
ni ja mun tyttö oli silloin 5kk ja imetin,anestesialääkäri ohjeisti että vaan yksi kerta piti pumppaa tyhjäksi että ne aineet lähtee niin nopeesti pois. eli kun 8 aamulla oli se juttu ni iltapäivällä jo imetin. ja panacodia ja buranaa söin viikon maksimiannoksella.
 
nii ja tuskin kaikilla siis kipuja on jälkeen päin,monet on sanonut ettei ole ollu... mulla oli vaan niin iso homma tuolla, paljon tikkejä ja alaleuassa oli perkeleet ommellu poskea ja ientä yhteen että puhuminenkin sattui. ei vissiin saanu muuten haavaa umpeen. ja tuli myös 11 aftaa kerralla ku vissiin nii kuivas tai jotain mun suu. ne aftat oli aivan saatanan kipeet ja sit vasta loppuviikolla löysin apteekista purskuteltavan aloclair aineen joka auttoi ihanasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
nii ja tuskin kaikilla siis kipuja on jälkeen päin,monet on sanonut ettei ole ollu... mulla oli vaan niin iso homma tuolla, paljon tikkejä ja alaleuassa oli perkeleet ommellu poskea ja ientä yhteen että puhuminenkin sattui. ei vissiin saanu muuten haavaa umpeen. ja tuli myös 11 aftaa kerralla ku vissiin nii kuivas tai jotain mun suu. ne aftat oli aivan saatanan kipeet ja sit vasta loppuviikolla löysin apteekista purskuteltavan aloclair aineen joka auttoi ihanasti.

Mulla kans ompeli ikenen poskeen kiinni ja se oli ihan pirun kipeä. Helpotti heti kun ompeleet poistettiin, onneksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
nii ja tuskin kaikilla siis kipuja on jälkeen päin,monet on sanonut ettei ole ollu... mulla oli vaan niin iso homma tuolla, paljon tikkejä ja alaleuassa oli perkeleet ommellu poskea ja ientä yhteen että puhuminenkin sattui. ei vissiin saanu muuten haavaa umpeen. ja tuli myös 11 aftaa kerralla ku vissiin nii kuivas tai jotain mun suu. ne aftat oli aivan saatanan kipeet ja sit vasta loppuviikolla löysin apteekista purskuteltavan aloclair aineen joka auttoi ihanasti.

Mulla kans ompeli ikenen poskeen kiinni ja se oli ihan pirun kipeä. Helpotti heti kun ompeleet poistettiin, onneksi.

Hui kauhistus

:o Onkohan ihan yleistäkin...Saitteko syötyä mitään kun oli tikit suussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
nii ja tuskin kaikilla siis kipuja on jälkeen päin,monet on sanonut ettei ole ollu... mulla oli vaan niin iso homma tuolla, paljon tikkejä ja alaleuassa oli perkeleet ommellu poskea ja ientä yhteen että puhuminenkin sattui. ei vissiin saanu muuten haavaa umpeen. ja tuli myös 11 aftaa kerralla ku vissiin nii kuivas tai jotain mun suu. ne aftat oli aivan saatanan kipeet ja sit vasta loppuviikolla löysin apteekista purskuteltavan aloclair aineen joka auttoi ihanasti.

Mulla kans ompeli ikenen poskeen kiinni ja se oli ihan pirun kipeä. Helpotti heti kun ompeleet poistettiin, onneksi.

Hui kauhistus

:o Onkohan ihan yleistäkin...Saitteko syötyä mitään kun oli tikit suussa?


No se oli varmaan yhdellä tai kahdella korkeintaan kiinni poskessa ja tosiaan vaan toiselta puolelta. Ei haitannut syömistä kun söi toisella puolella vain :D
 
Mä pelkäsin viisaudenhammasleikkausta ihan tolkuttomasti. Kaikkihan sillä aina pelottelee. Mutta eipä se ollut juttu eikä mikään! Ihan tosi! Edes jälkeenpäin en ollut kovin kipeä. Ainoa hankaluus oli kun ekoina parina päivänä ei voinut syödä mitään kovaa. Piti varoa haavaa ja poskikin oli turvonnut niin ettei leuka hirveästi liikkunut. Söin jogurttia ja jäätelöä :)

Hyvin siitä selviää, elä pelkää!!
 
multa kummatkin saatiin ylhäältä nykästyyn. Mutta alhaalla ei kumpikaan mahtunu kasvaan ja jouduttiin leikkaan josta oli kummastakin 1kk kipua. Ja jokaisesta noista jouduin lääkekuurin syömään!
 
sitten jonkun aikaa oli ärsyttävää, kun sinne hampaan tilalle jää kolo, jonne sit aina meni ruokaa. Mutta aika pian sekin sitten korjaantuu ja se ien vähän kasvaa ja kolo tasoittuuu
 

Yhteistyössä