Mä en enää kestä näitä hampaita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shakkiruutu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shakkiruutu

Jäsen
14.11.2008
426
0
16
Mulla on huonot hampaat. Nyt vielä riesana viisaudenhampaat. Alhaalle on tulossa ja osin puhjennu yks, se kuvattiin ja sitä ei ehkä voida poistaa kun on niin lähellä hermoa, et voi tulla hermovaurio. Pelottaa tietysti tuollainen, varsinkin ku se on välillä kipeä! Nyt sit on ylhäällä kans jomottanu välillä mut ei vielä puhjennu. Ja TAAS alkoi jomottaa, tuo toinen ylähammas. Mua pelottaa :'( haluan tekohampaat.

Sama juttu, haluaisin uudet hampaat. Olen liiallisella harjauksella saanut ikenet hieman vetäytymään. Ei pahasti, mutta asia häiritsee minua itseäni todella paljon. Ärsyttävää!

Kiva kuitenkin, jos sulla ei muuta ongelmaa ole ku nuo ikenet, niistä ei kai muuta haittaa ole ku et häiritsee sua?

Mulla on ihan mädät hampaat. Ja sit vielä noi viisaudet. Ja se hermo. Huoh. Eipä noihin viisausjuttuihin ees uudet hampaat mitään auttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Kiva kuitenkin, jos sulla ei muuta ongelmaa ole ku nuo ikenet, niistä ei kai muuta haittaa ole ku et häiritsee sua?

Mulla on ihan mädät hampaat. Ja sit vielä noi viisaudet. Ja se hermo. Huoh. Eipä noihin viisausjuttuihin ees uudet hampaat mitään auttaisi.

en sano tätä mitenkään pahalla tod.mutta ihmettelen niitä jotka ennemmin kykenee kärsimään mädät puoliksi tippuneet hampaat suussa kun menemään hammaslääkäriin :/ tiedän pari tälläistä,yksi ei mene kun ei saa aikaiseksi :headwall:sitten itkee kun vertatulee ja ei voi syödä mitään..
Miehen velipuoli tajus nyt kuinka tärkeet hampaat ovat on 14 vuotias,hänen äitilleen siinä kun poika oli 4 toitotettiin et pese sen hampaat,älä syötä tota määrää karkkia ja lopputulos oli pojalla mädät hampaat suussa,nukuttamalla tuossa 2 vuotta sitten saivat jokusen korjattua ja loput vedettiin pois :/ sen päivän jälkeen on poika hampaansa pessyt ja karkit yms jäänyt pois..

ja nukutuksessa tosiaan saa kauhean kammon ollessa hoidettua ja rauhoittavia saa myös yms.

Siis kyllä mä hammaslääkärissä käyn :D hampaat on paikkailtu jne mut noi hiivatin viisaudenhampaat! Ei se leikkaus enempää pelota ku paikkauskaan, mutta mitäs sitten jos tota välillä kipeää ei voida poistaa (tai poistetaan ja vaarana hermovaurio) ja se tulee kipeäksi. Kai se pitää taas vaan soittaa aika hammaslääkäriin ja kirurgille joka saa päättää kokeilkaanko leikata. Ei vaan millään uskaltaisi.

Niin siis kyllä mä hampaani sentään hoidatan. Ja pesen ja lankaan. Mulle vaan on tullut reikiä, enkä tunne mitään kipua ennen kuin on tosi syvällä jo. Olis pitäny käydä säännöllisesti tarkastuksissa et oma moka kuitenkin. Mutta ne viisaudenhampaat mua nyt pelottaa.

Sympatiahalit täältä! Toi on niin inhottavaa, uskon sen. Hammaskipu ja vaivat on jotain todella järkkyä, varsinkin jos ne ollut riesana jo pidemmän aikaa. Mulla ollut aina huonot hampaat, ihan koululaisesta asti aina rampannut hammaslääkäris, oikomishoidossa ja paikattavana :( ja nyt 30veenä oon kans miettinyt, että olis varmaan helpompaa ku ois vaan tekarit. En edes muista mitä kaikkea suuhun on tehty, mutta kyllä alkaa voimat loppuun sen asian suhteen. Ois kiva kun olisi hyvät ja "normaalit" hampaat...

Yks äiti, kiitos. Ei ole joo kivaa. Tai mulla ei reikiä ole ollut ennen ekaa raskautta. Mutta multa on ala-asteelta asti revitty hampaita ja tehty oikomishoitoja. Nyt sit paikkailtu urakalla. Ja sit nuo yhdet vielä puhkeilee. Argh!! Voimia sulle myös!

Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Niin siis kyllä mä hampaani sentään hoidatan. Ja pesen ja lankaan. Mulle vaan on tullut reikiä, enkä tunne mitään kipua ennen kuin on tosi syvällä jo. Olis pitäny käydä säännöllisesti tarkastuksissa et oma moka kuitenkin. Mutta ne viisaudenhampaat mua nyt pelottaa.

mulla revittiin viisurit kanssa pois..kauheinta siinä oli et menin hammaslääkäriin,se anto puudutteet yms ja alko kiskoa,repiä porata yms..hammaspa ei tullut mihinkään..ARVATKAA OLIKO KIVA |O olla yliviikko puoliks revityn hampaan kanssa kun kuviin jouduin uudestaan ja uuden ajan sain.siellä viisurin takana molemminpuolin on piilossa vielä hampaat,eli ylös noiden revittyjen viisureiden paikalle voi tulla vielä joskus hampaat..

ja toi sun tilantees on aika kinkkinen kyllä :/ toivottavasti joku ratkaisu löytyy.

No kyllä niistä vetäytyneistä ikenistä on muutakin harmia, hammaskaulat kun tulee esiin niin niitä ei kiille suojaa ja ne vihloo. Pahimmillaan saattaa hampaat tippua suusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kyllä niistä vetäytyneistä ikenistä on muutakin harmia, hammaskaulat kun tulee esiin niin niitä ei kiille suojaa ja ne vihloo. Pahimmillaan saattaa hampaat tippua suusta.

Ok, en tiennytkään. Ymmärrän siis nyt oikein hyvin miks hän halus uudet hampaat! Kiitos oikaisusta.

mulla paikattiin kymmeniä reikiä yksityisellä.kunnalla aina sanottiin että niin pieniä ei kannata. joo ne pienet sitte kipeytyi kerralla ja tuli kalliiksi.
nyt kolmas raskaus oli ja hampaat lohkeaa vuoron perään.paikat irtoaa ja saumat vuotaa. kuin hampaani olisi kutistuneet.
en pelkää hammaslääkäriä mutta yksitiselle ei ole vara ja kunta ei korjaa näitä pieniä virheitä.kun kävin lohjenneen hampaan takia oulussa päivystyksessä sain väliaikasenpaikan.nyt viikon aamut koittanut soittaa hintan hammaslekuriin päästä korjauttaan lopullisesti.eivät vastaa
ja kun joskus saadaan rahamme hometalosta takasi marssin yksityiselle.

Minulla on ihan hirvittävät hampaat. Ei aikoinaan oiottu eikä poistettu viisureita. Hammaslääkärin mukaan ei ollut tarvetta. Nyt hampaat lohkeilee ja reikiintyy syvältä salakavalasti. Mustia kohtia hampaitten takaosat täynnä, mutta hammaslääkäri ei puutu niihin. Öisin puren hampaita niin, että aamulla saa tarkistaa onko palasia irti. Hammaslääkäri ei tähänkään ole mitään kommentoinut. Rahaa ei ole yksityiselle, mutta menee kunnalliseenkin paljon. Itse olen aina hoitanut hyvin hampaita, harjannut aamuin illoin, en napostele, en juo limsoja ja ksylitolia käytän säännöllisesti. Olen jo miettinyt, että hankin proteesit. Mitä mieltä olette niistä alle 40 vuotiaalla? Rahaa on mennyt paikkauksiin jo yhden proteesin verran.

Yhteistyössä