Viiltelyarvet pilaavat juhlalookin :(

• Viestiketjun aloittaja Oma vika, mut harmittaa
  • Ensimmäinen viesti
Oma vika, mut harmittaa
Ärsyttää, kun vaikka kuinka olisin hyvännäköinen ja tällingissä - hieno kampaus, meikki, kaunis juhlamekko ja korkkarit, niin sitten järkyt arvet käsivarsissa pilaavat kaiken. Eipä sitä silloin 14-vuotiaana miettinyt hetkeäkään pitemmälle, kun tuntui, ettei elämällä ole merkitystä. Raivostuttaa oma teinityperyys!

Olen muutoin todella itsevarma, mutta hihattomiin paitoihin tai mekkoon pukeutuneena "kyyristelen" ja piilottelen käsiäni. Eipä siitä oikein juhlamieltä ja varmuutta saa!

.....
sen kanssa on opittava elämään. niitä et pois saa. Tiedän kyllä tuon tunteen :( itsekin joudun toista kättä piilottelemaan.. en enää niinkään, jos jotain häiritsee niin tulkoot sanomaan...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Säilyykö ne lopun elämän sit kädessä? Monta vuotta siitä on kun viiltelit? :(
Siitä on reilut 11 vuotta. Ja edelleen muistan joka ikinen päivä sen tuskan, mitä tunsin silloin penskana luullessani, ettei elämällä ole mitään merkitystä ja ettei minusta ole mihinkään. En pääse menneisyyttäni koskaan pakoon, ja vaikka nyt periaatteessa hymyilyttää oma teinituska, niin päivittäin muistan sen elävästi ja hymy hyytyy äkkiä. :|

hm
Eiks niitä sitten kannattais peittää jollain meikillä? Hyvät peitevoiteet on ehkä vähän tyyriimpiä, mutta sellaisiakin löytyy kyllä, joilla saa esim. juuri arvet huomaamattomasti peittoon!"!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ysk:
arpien peitossa. näin sairaalassa monella olevan kauhean näköisiä arpeja käsivarret täyteen viillelty. tai sitten kaulassa arpia.
Niinhän ne ovat hirveän näköiset, mutta minkäs teet enää. Satuttaa ne ihmisten katseet ja supina. Aina vähätellään ja naureskellaan kun jollakin on viiltelyarpia tai kun puhutaan teinien viiltelystä. Arvaapa miltä se tuntuu sellaisesta, joka on sen itse kokenut - en ainakaan itse syyttä viillellyt, vaikka myöhemmin tajusin kuinka helvetin typerää hommaa se on! Ei sitä silloin ajattele, kun tuntuu ettei halua tai jaksa elää. Teinihommaa kyllä joo, mutta silloin se oli niin totta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Eiks niitä sitten kannattais peittää jollain meikillä? Hyvät peitevoiteet on ehkä vähän tyyriimpiä, mutta sellaisiakin löytyy kyllä, joilla saa esim. juuri arvet huomaamattomasti peittoon!"!
Ei ole mun arpiini meikki tepsinyt, lähinnä tuo vaan selkeämmin esille niitä. Arvet on niin paljon vaaleampia kuin oma iho (vaikka mun ihoni on kyl ihan valkoinen) ja arvet kun eivät ole ns. tavallista ihoa vaan just tollasta arpikudosta (mitä lie), niin ei se meikki mulla ainaskaan pysy/näytä hyvältä. Lisäks tahraa vaatteet.

sdgfa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole mun arpiini meikki tepsinyt, lähinnä tuo vaan selkeämmin esille niitä. Arvet on niin paljon vaaleampia kuin oma iho (vaikka mun ihoni on kyl ihan valkoinen) ja arvet kun eivät ole ns. tavallista ihoa vaan just tollasta arpikudosta (mitä lie), niin ei se meikki mulla ainaskaan pysy/näytä hyvältä. Lisäks tahraa vaatteet.
ei mikään tavallinen peitepuikko tai meikkivoide peitäkään. Mutta käy jossain kosmetologilla/meikkaajalla kysymässä ammattiaineita niin varmasti saa siististi peittoon, eikä kunnon tavara edes tahraa.

vieras
Ei arvista pääse eroon, ne on ja pysyy. Pitkät hihat tai rohkeasti esiin. Et ole ainoa, enkä minä ainakaan ajattele mitään ihmeellistä. Omatkin traumat olen teininä läpikäynyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joku Maybelline mitään peitä, mutta Joe Blasco sen saattaisi tehdäkin. Tai Ben Nye tai muu semmonen parempi (ja kalliimpi tietysti)

jadal
sama vika täälläkin :( kumpa olis sillon teininä uskonut...
itse niihin on jo tottunut, ja oon hihattomissa siinä missä muutkin, mutta aina välillä joku niistä kysyy. Ja aina se on yhtä noloa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaukkkarrii:
Kunnon jauhelihassa lukee Jeesus.
Ole onnellinen, että kykenet vitsailemaan tällaisella asialla eli ettet ole kokenut nuoruudessasi mitään niin kipeää, että joutuisit vuosia myöhemminkin muistamaan surusi elävästi. Loukkaantuisin jos jaksaisin, mutta yhtä mauttomia kommentteja kuulen niin usein, että olen jo turtunut siihen. Mietityttää, miten aikuiset ihmiset viitsivät alentua penskatasolle kommenteillaan, mutta eipähän ole mun asiani miten muut käyttäytyvät. :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
sama vika täälläkin :( kumpa olis sillon teininä uskonut...
itse niihin on jo tottunut, ja oon hihattomissa siinä missä muutkin, mutta aina välillä joku niistä kysyy. Ja aina se on yhtä noloa.
Mä en muuten ymmärrä ihmisten tarvetta kysyä/saada tietää, että miksi oot viillellyt ja miksi sulla on tollasia jälkiä... :eek:
Toisaalta itsestäni tuntuu, että parempi sekin kuin ne katseet. Ei sitä viitsi alkaa jokaiselle selittää, että nää on muistona raastavasta teini-iästä. Pakko vain kestää kummastuneet ilmeet.

Yhteistyössä