Viiltelyarvet pilaavat juhlalookin :(

• Viestiketjun aloittaja Oma vika, mut harmittaa
  • Ensimmäinen viesti
"minävaaan"
Mietin täs vaa et ku viiltelin... niii nää kaikki ei oo niiiiin syvii, niii lähteekö nää pois ? en aatellu et ne jäis loppuelämäks mut se on kyll hyvin mahollist..
Minusta ois hyvä jos nuorille kerrottais enemmän viiltelystä koulussa jne. nii sit se niinku varottais ja sillee.. ittekki niinku puoli vahingoss lähin viilteleen ja jäin koukkuun

"jep"
Ole onnellinen, että kykenet vitsailemaan tällaisella asialla eli ettet ole kokenut nuoruudessasi mitään niin kipeää, että joutuisit vuosia myöhemminkin muistamaan surusi elävästi. Loukkaantuisin jos jaksaisin, mutta yhtä mauttomia kommentteja kuulen niin usein, että olen jo turtunut siihen. Mietityttää, miten aikuiset ihmiset viitsivät alentua penskatasolle kommenteillaan, mutta eipähän ole mun asiani miten muut käyttäytyvät. :)
Ylläoleva oli siis kommentti heittoon "kunnon jauhelihassa kokee Jeesus". Mulla on aivan kammottavan näköisiä arpia, eivätkä edes teiniajoilta peräisin, vaan hyvin ikävältä aikakaudelta varhaisaikuisuudesta, mutta repesin tuolle jauhelihajutulle ihan täysin :D. Hyvällä mäihällä näistä pääsee yli siihen pisteeseen, että musta huumori omasta tilanteesta maistuu.

"Aloittelija"
Itse viilsin vajaa viikko sitten käsivarsiin arpia :D Käytin keittiöveistä ja kynsisaksia (tiiän, kuulostaa hassulta noi kynsisakset) Pari haavaa sain kostumaan verellä, mutta muihin jäi vain ilkeä jälki. Verta ei kunnolla vuotanut kuitenkaan missään vaiheessa. Osa näistä on nyt rupeutunut.

Mitä te "kokeneemmat" uskotte, umpeutuisko nää kokonaan? :D Polveen tuli joskus pienenä ihan kunnon haava, vuos todella paljon, siitä on jäänyt arpi. Mutta miltä teistä kuulostaa, että meniskö nää kokonaan pois?

jokuvaan!
minä olen itse rasvannut ja hinkannut kuorinta hanskalla hellästi pari kertaa päivässä. itsellä on kyllä väin enään kaksi ohutta ja noin neljän sentin arpea koska testasin vaan ! mutta tyhmä mikä tyhmä olin.. mutta kannattaa testata ja kuirima hanskoja saa kenties ihan kauneus kaupasta :)

"Iloinen"
Minulla on koko kroppa täynnä vuosien kaltoinkohtelusta, viiltelyjälkiä, palovammoja yms ja en minä häpeä. Minusta ne on kauniita. Ne kertovat tarinaa siitä, millainen ihminen olen ollut. En ole ollut terve, en ole vieläkään, enkä tiedä tulenko koskaan olemaan. Välillä tekisi mieli veistää kasvojani, kaulaani, kehoani puukolla ja kantaa niitä iloisena, repiä ihoani irti. Niiden rumuudessa olen kaunis. Terapia tosin on auttanut sen verran, etten enää koe tarvetta itsetuhoisuudelle, vaikka idea onkin mukava.

Toki yritän ymmärtää, että ihmiset tahtovat niistä eroon kun katuvat jälkeenpäin.Eiväthän monet tykkää. Jäljet katoavat johtuen kuinka syvälle on viiltänyt yms. Pienet pintanaarmut katoavat ja haalistuvat ainakin vuodessa.

vierailija
oon ite 12-v (joo kyllä tiedän että varsinkaan näin nuoren ei kuuluis tietää viiltelystä) mutta oon kuitenki tehny nilkan ja ranteet/käsivarret täyteen viiltoja ja koulussa rokotuksissa terkkari oli huomannut jäljet ja soittanut äidille huolissaan ja nyt vanhemmat kyselee mistä mun haavat on tullu. Oon viillelly yli puol vuotta ja vasta nyt ne näki 2 tosi vanhaa arpea jotka ei millään lähe irti. Tarviin jonku selityksen arville ja myös tavan jolla peittää uudet joita ne ei vielä oo nähnyt.

vierailija
Tee itsellesi palvelus ja lopeta tuollainen itsetuhoinen käytös. Jos sinusta tuntuu pahalta niin opettele puhumaan siitä. Alkuun se on vaikeaa mutta helpottuu pian kun aloitat. Kai sinulla joku luotettava aikuinen on? Ellet kotona voi puhua niin terkkarille, koulukuraattorille tai vaikka auttavassa puhelimessa?

vierailija
Hmm...ite oon 10-vuotias tyttö. Joo en ole siis viilellyt...mutta neulalla tein huvikseni sellasia outoja juttuja, jotka sit muuttu myöhemmin pahemmaks. Hyvin on jo parantunut. Näyttää epänormaaleilta kissan raapimisjäljiltä. Olen piilotellut niitä tässä sitten pari päivää, toivottavasti lähtee pois viikonlopun aikana.

Yhteistyössä