Viiltelyarvet pilaavat juhlalookin :(

• Viestiketjun aloittaja Oma vika, mut harmittaa
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs joku ruskettava voide, peittäisikö sellainen niitä vähän.
Ei peitä, tuo vaan entistä enemmän näkyville. :| Arvet pysyvät aina ihan sikavalkoisina, vaikka iho itsessään ruskettuisi.
Ja sit ku nää on vähän koholla, niin erottuvat joka tapauksessa.
Mulla on neljä pahannäköistä arpea ranteen ja kyynärtaipeen välissä, sit siinä vieressä muutama ihan ohut ja huomaamaton. Ei onneksi käsivarret täynnä jälkiä, ja vaan toisessa kädessä, mutta niissäkin on ihan liikaa. :/

jadal
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
sama vika täälläkin :( kumpa olis sillon teininä uskonut...
itse niihin on jo tottunut, ja oon hihattomissa siinä missä muutkin, mutta aina välillä joku niistä kysyy. Ja aina se on yhtä noloa.
Mä en muuten ymmärrä ihmisten tarvetta kysyä/saada tietää, että miksi oot viillellyt ja miksi sulla on tollasia jälkiä... :eek:
Toisaalta itsestäni tuntuu, että parempi sekin kuin ne katseet. Ei sitä viitsi alkaa jokaiselle selittää, että nää on muistona raastavasta teini-iästä. Pakko vain kestää kummastuneet ilmeet.

aikuisten kysymykset vielä kestää, mutta jos kysyjä on lapsi, niin aina se on yhtä vaikeaa. Ei lapselle voi sanoa edes lievennettynä mistä arvet on tulleet.

juuuu
Alkuperäinen kirjoittaja .:
pahat arvet ei tasan peity meikillä.. mulla osa ainaki niin kohollakin..

ja aika typerää koko käsivarttansa alkaa joka päivä meikkaamaan.. haloo hei!
Nyt taidettiin puhua juhlalookista.. jota siis arvet pilaa. juhliinhan on muutenkin tapana meikata ja kyllä, sellaiset aineet löytyy varmasti millä saa mitä vaan peittoon. (mietipä vaikka elokuvamaskeerausta, malleja joilla on joku pikku arpi esim. jne) Kalliimpiahan kunnon meikit on, mutta jos arvet häiritsee juhlapukeutumista niin musta kyllä sen arvoisia. tai sitten käy meikkaajalla aina tarvittaessa ne peittämässä. Kohollaan oloa ei tietysti meikillä voi peittää, mutta pelkkä kohouma ihossa ei ehkä ole niin häiritsevä kuin kohouma yhdistettynä arpikudoksen näkymiseen?

vieras
Sun pitänee sit vaan hyväksyä ne arvet osana itseäsi, ja kannattaa muistaa sekin, että fiksut ihmiset ei niistä mitään kysele. Jotain ihmisestä kyllä kertoo se, että kysellään "ai kauhee mitä arpia! Mistä noi on tullu?!"

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Virtuaalihalaaja:
Voisiko arvet peittää tatuoimalla?
Luultavasti voisi, mutta en halua tatskaa. :| Että ei auta muu kuin vaan nostaa leuka pystyyn ja kantaa arvet osana itseäni, tai sitten perehtyä noihin kunnon meikkeihin ja alkaa harjoitella niiden avulla jälkien peittämistä.

Mulla on kanssa noita vekkejä.. Vanhimmat 16 vuotta vanhoja, uusimmat viime vuodelta
Se on vaan ostettava sellainen ohut pusero, jonka alle ne jäävät..

Mulla sunnuntaina isotädin 80-vuotis juhlat, ja toivottavasti on viileä päivä..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mulla on kanssa noita vekkejä.. Vanhimmat 16 vuotta vanhoja, uusimmat viime vuodelta
Se on vaan ostettava sellainen ohut pusero, jonka alle ne jäävät..

Mulla sunnuntaina isotädin 80-vuotis juhlat, ja toivottavasti on viileä päivä..
Juu nimenomaan tollasia vekkejä on mullakin. Siis paksuja viiltojälkiä, eli pahannäköisiä ainakin mulla. :| Ne "hyppivät silmille" :(

:/
kuulostaapa niin tutulta. miten muuten olette selittäneet lapsille arvet jos kyselevät? itselleni tuo on ollut tosi vaikeaa ja olen aina vaan vaihtanut puheenaihetta. pelottaa, että mitäs sitten kun omat lapset alkaa kysellä???

meikällä
tuoreempiakin arpia.. ja samalla laill juhla lookia ajatellen kattelen aina oisko kotosalla jotain "kertakäyttö tatskoja" jos ei oo niin äkkiäkös sitä jollain mustalla kunällä jonkun kippuraisen kuvion piirtää.. ;)

mutta saa nähä joko ne joskus äkkäis kun meikää ei juhlissa näy jotta oiskohan se terä sittenmin livennyt...toivossa on hyvä elää..ainakin tämän jussin yli..

Mystique
Kävisikö siihen juhla-asuun huivi, jota kantaisit käsivarsilla?

Omat arvet ovat 20 vuotta vanhoja, ja ranteessa...mutta helppo peittää rannekoruilla. Tytär on kohta samanikäinen kuin mitä silloin itse olin, tiedän että tulen kyttäämään vainoharhaisena hänen käsivarsiaan :/

satunnainen
kyllä nykyisin löytyy peittävä meikki arpiin.Mene kosmetologin luo.Apteekissa Lous Widmerillä HYVÄ ARPIVOIDE ,SILMÄNYMPÄRYSVOIDE tehoaa kun käytät säännöllisesti.

bdt
Mulla on muutama verivalaviilto ja yhden kaverin nimmarit arpena kädessäni, tosin eivät näy kovin selvästi kun en rusketu kovin. Itse asiassa olen himpun verran ylpeä niistä. Ne eivät olleet mitään angstiviiltelyä vaan osa rohkeuskokeitamme. No tyhmää kyllä , myönnän, mutta harva 13 v oli fiksu 80-luvulla.

maskeeraaja
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen:
kyllä nykyisin löytyy peittävä meikki arpiin.Mene kosmetologin luo.Apteekissa Lous Widmerillä HYVÄ ARPIVOIDE ,SILMÄNYMPÄRYSVOIDE tehoaa kun käytät säännöllisesti.
No ei tehoa. Kohoumia ja arpikudosta ei peitä millään niin etteikö korostuisi vielä enemmän. Paras on vaate, se vaan on näin.

Yhteistyössä