VIILAAJAT 41

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiseliini-ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siiseliini-ejk

Vieras
Esittelylista:

Minerva77 30/28,y08/06 Hki
Fanny77 30/33,y06/06,km 9/06 Hki
Pikkumyy28 28/29, 02/07, Pirkanmaa
Caktus 32/31, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 27/28, yritystä 1/07, Helsinki
Nella26, 26/45, y05/07, Pohjois-Pohjanmaa
jossukka81 26/28, y01/07, Uusimaa

To-be-viilaajat:
Siiseliini 29/30, yritys alkaa 01/08, Varsinais-Suomi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Aikku (syntynyt tyttö 10.6.-07)
Monsku (syntynyt tyttö 28.7.-07)
Joanna (syntynyt poika 2.8.-07)
Ewa (syntynyt tyttö 20.8.-07)
Tehotyttö 14.10.2007
Kirppuli
Entu (syntynyt tyttö 18.10.-07)
Ilona 27.10.2007
Minja
Elviira 26.2.2008
Inkku 28.03.2008
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.08(LA varmistuu joskus)
haikkis 23.4.08 (LA varmistuu sitten joskus)

Toivottavasti ketään ei hermostu vaikka aloitinkin uuden ketjun jo tässä vaiheessa. Alkoi meinaan tulla taas se 100 viestiä uhkaavasti täyteen.

Esittelylista:

Fanny77 30/34,y06/06,km 9/06 Hki

To-be-viilaajat:

Tehotyttö 14.10.2007
Kirppuli
Ilona 27.10.2007
Minja
Elviira 26.2.2008
Inkku 28.03.2008
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.08(LA varmistuu joskus)
haikkis 23.4.08 (LA varmistuu sitten joskus)

..vanhensin miehen.. ;-)

Kiitos taustailijalle!Mulla annos vaan 1 tabletti/päivä,otan sen sitten aamulla!Lääkäri ei sanonut mitään ja paketissakaan ei lue...

Caktus:ymmärrän toki,että elämä on valintaa!Ja kyllähän tässä rahaa palaa.Mutta jos kyllästyt,voin kyllä tosi vilpittömästi tota Felicitasta suositella!Nyt vaan myötätuntoa kipuihin lähettelen,puuuuuh!Koska sulla olikaan toi käynti?

Fanny

Fanny, kuukauden päästä on käynti. Ja tosiaan kun HUS/NKL ostaa noita ivf.iä Felicitakselta, niin eihän sitä tiedä, vaikka sitä Felicitaksen ovea koputtelis kuitenkin :) Toisaalta melkein toivon, että niin kävis, koska jos oikein olen ymmärtänyt, niin jos julkisella puolella ivf ei heti tärppää, niin seuraava yritys on puolen vuoden päästä edellisestä. Ja minä en kyllä niin kauaa jaksa odotella. Joten jos jo eka olis tehty Felicitaksessa niin olis helppo jatkaa siellä yksityisenä potilaana.

Lääkäri määräsi mulle panacodeja särkylääkkeeksi, aika metka aine se kodeiini, otin 2 ja rupesin lukemaan kirjaa ja sitten vaan silmät heitti ihan ristiin ja uni tuli, hyvä kun ehdin saada kirjan pöydälle :)

Caktus

Huomanta viilaajat! Paluu työelämään viikonlopun jälkeen suoritettu, kiirus on melkoinen...

Hui kamala Caktus, toivottavasti kivut jo helpottaa. Panacod on tosiaan aika vahvaa kamaa, mulle tuli niistä aikoinaan epämiellyttävän humalainen fiilis.

Minulta pitäisi kyllä kieltää näiden palstojen lukeminen (tätä ketjua lukuun ottamatta tietysti). Nyt luin tuolta toisesta ketjusta, että umpilisäkkeen poisto saattaa aiheuttaa vaurioita munanjohtimiin. Minulta on lapsena leikattu umpilisäke ja käsittääkseni leikkaus on ollut kiireellinen (ainakin arpi on normaalia isompi). En ole koskaan tajunnut, että tämä voisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen enkä siis ole siitä gyneille maininnut. Kysymys kuuluukin nyt, että pitäisikö huolestua? Eikös Fannylle ja Minskulle tehty aukiolotutkimus (vai mikä sen nimi nyt onkaan)?

Voi Caktusta...toivottavsti olo on parempi nyt kun lääkitys on kunnossa... Mulle annettiin ennen sitä tähystystä muistaakseni juuri Panacodia ja sen jälkeen oli mukavan rento ja veltto olo.Tosin toimenpide oli niin kivulias että siinä se ei hirveesti auttanut vaikka sitä varten sen sain...Ja loppupäivänä oli autolla ajo ja sirkkelin käyttö kielletty ;)

Omassa navassa ei mitään, rinnatkaan ei enää oo kipeet. Nyt sit vaan ootellaan...

Aava en oo kuullu et umpilisäkkeen poisto vaikuttas lapsettomuuteen, mut toisaalta enhän mä mikään asiantuntija ookkaan... Sinuna en kuitenkaan huolestuis jos se tieto on tosiaan toisesta ketjusta peräisin...

Huomenet Viilaajille :D
Voi Caktusta, voin vaan kuvitella kuin kipee oot :(
Kovasti virtuaalisia kivunlievityshalauksia ! ! :)
Panacod on mullekin tuttu nielurisaleikkauksen jälkeen...
Ihan tujakkaa ainetta!!

(.)Täällä ollaan selviämässä näistä liki viikon kestävistä tädin vierailuista, joku raja
minunkin vieraanvaraisuudella kuitenkin olisi !!

Hirmuisia plussapuhureita lähetän kaikille tasapuolisesti!!!!

Nella

Nopea googletus kertoo, että vatsan alueen leikkaukset, siis myös tuo umpilisäkkeen poisto, saattavat tukkia munanjohtimia. Perjantai sentään (vaikka onkin vasta tiistai). Ja nyt lopetan tämän itseni nettitohtoroinnin ja odotan rauhassa lääkärin lausuntoa.

Tsempit Pikkumyylle odotteluun ja Nellalle uuteen kiertoon!

Voihan hittolainen...niinpä se on minultakin poistettu umpilisäke ja kiireellisenä myöskin, joten toivottavasti ei ole johtimet tukossa.Eikös sullekin Aava tehty se aukiolotutkimus vai muistanko jo aivan metsikköön???
Pian iltavuoroon....blaah!!

Siiseliini, aukiolotutkimusta ei ole tehty. En ole älynnyt yhtään ennen tätä päivää, että tuo umpparileikkaus voisi vaikuttaa johonkin. Minulla siihen liittyy vielä kaikenlaista hämärää, josta en itse ole ihan selvillä (olen ollut vain 5-vuotias leikkauksen aikoihin), joten pakko on kai kysyä äidiltä. Joka sitten tietysti arvaa asian laidan, en olisi halunnut häntä näillä jutuilla huolestuttaa...

Mitään en tuosta umpparin poistosta tiedä, mutta maalaisjärjellä järkeilen näin: kun kerran kuitenkin jonkinlainen operaatio vatsan alueella on tehty, niin sehän tarkoittaa, että usealle tulee noista operaatioista kiinnikkeitä. Ja nuo kiinnikkeet todellakin voivat sitten "kasvaa munanjohtimiin", kai tolle on jokin virallinen termi, mutta jotenkin siis ne kiinnikkeet kasvavat sen munanjohtimen "läpi" tai ainakin ottavat kiinni siihen pintaan ja tunkeutuvat osittain sinne munanjohtimeen, vaikkeivat läpi asti kasvaisikaan. Ja tämä sitten tietty tukkii niitä. Eli Aava, kyllä sun kannattais ens kerralla mainita asiasta gynelle. En tiedä onko tuo niin yleistä että vaatisi aukiolotutkimuksen, mutta eipä se haittaakaan jos siitä mainitsee. Mutta älä nyt rupea asiasta panikoimaan, ennenkuin tiedät lisää.

(.) Hitsi, ja just kun mä tänään oisin meinannut sirkkelöidä kaikkia juttuja, pitää jättää väliin ;) menen nyt siis ottamaan tämän päivän ensimmäisen 2xpanacod satsin, ja marssin samantien sängyn pohjalle, etten tipahda mihin sattuu :) Tänään jo vähän helpompi päivä, jos sitä vaikka jo huomenna pääsisi töihin, tai viimeistään torstaina.

Caktus

Ammattitaitoinen gyne kysyy aina, että onko tehty vatsanalueelle leikkauksia, onko ollut tulehduksia jne. Nuo voivat vaikuttaa, koska kaikki leikkaukset lisäävät kiinnikeiden muodostumisen mahdollisuutta, mutta ihan yhtä hyvin kaikki voi olla kunnossakin. Sitä, mikä on todennäköisyys, en osaa sanoa. Todennköisemmin kaikki on kuitenkin umppari-leikkauksesta huolimatta hyvin.

Mutta kun minä olen ollut niin pöllö, että olen vaan sanonut, että ei ole tehty mitään. En vaan yksinkertaisesti ole muistanut/älynnyt tuota juttua, kun se on niin nuorena tehty. Tyhmä mikä tyhmä. Seuraavalla käynnillä totta kai sanon asiasta.

Caktuksen järkeily kuulostaa valitettavasti ihan fiksulta. Soitin äidille ja hän sanoi, että umpilisäke ei ollutkaan tulehtunut vaikka niin luultiin ja se poistettiin, vaan kyseessä oli joku muu tulehdus. Muisteli, että suolistoon liittyvä mutta ei ollut varma. Ei siis kovin hyvältä näytä. :( Pitää vissiin selvittää onko nuo leikkauspaperit vielä jossain arkistossa tallella. Koitan toistaiseksi rauhoittua ja odottaa lääkärin tuomiota.

Caktus huilii nyt ihan rauhassa niin pitkään kuin tarve vaatii! Ja pysyy kaukana siitä sirkkelistä. ;)

Aava, jos et löydä papereita omista arkistoistasi, niin soita kyseiseen sairaalaan ja kysy jos heiltä vielä saisit sen epikriisin. Riippuen tietty koska se umpparinpoisto on tehty, että löytyykö suoraan koneelta vai jostain arkistosta, mutta jos selität miksi tarvitset sen, niin luulen että ovat kovin auttavaisia asian suhteen.

Rupean tekemään miehelle makaroonilaatikkoa. Taustaa sen verran, että mun mies syö melkein kaikkea, mutta yksi niistä mitä EI syö, on makaroonilaatikko. Inhoaa kuulemma sitä munamaitoa, mutta sanoi että jos mä teen, niin hän suostuu sitäkin syömään. Ei ole siis lapsuutensa jälkeen sitä syönyt, niin pitää nyt sitten yrittää onnistua siinä että saisi ukkokullan trauman poistettua :) Onneks siihen ei tarvita sirkkeliä ;)

Hahaa Caktus,yritä nyt olla sirkkelöimättä!!Tiedän,että se on perin vastustamatonta :-D

Aava,varmaan voit olla huoleti,mutta tietty sanot lääkärille.Toisaalta,se aukiolotutkimushan lisää raskaaksitulemisen mahdollisuutta siinä kierrossa,joten voihan senkin keinon käyttää-ja samalla saada hyvää tietoa :-)

(.)Eka Clomi syöty.Heti meni vatsa sekaisin.No,se on vaan 5 päivää...

Joo Fanny, sormet oikein syyhyää päästä sirkkelin kimppuun, mutta kun ei voi niin ei voi :)
Meinasit sit Vanukas ottaa viiden päivän pikadieetin samalla? Onko tuo siis ihan normaali sivuvaikutus clomeissa?

Aava, multa on poistettu umppari myöskin kiireellisesti joskus lapsena ja munanjohtimet olivat auki. Umpparin poiston takia tutkimukseen pääsyä ei kuitenkaan mitenkään kiirehditty, mutta todettiin, että kannattaa kuitenkin tehdä. Käsitin kuitenkin niin, että suurimmalla osalla leikatuista putket on ihan ok!

To-be-viilaajat:

Tehotyttö 14.10.2007
Ilona 27.10.2007
Minja
Elviira 26.2.2008
Inkku 28.03.2008
Prinressa 6.4.2008
Joppuli 12.4.2008
haikkis 22.4.2008

Päivitin nuo lasketut ajat Joppulille ja haikkikselle. Poistin plussanneista Kirppulin ja Minjan kun ei heitä ole tuolla plussanneiden puolen listallakaan enää. Mihin neitokaiset katosivat plussien jälkeen...

Jos vaikka huomenna vois päivittää ton Tehiksen rivin lasketusta syntyneeseen :) tai no ei sitä ehkä huomenna vielä voi päivittää, mutta jos siihen sitten vois päivittää huomisen päivämäärän :)

To-be-viilaajat:

Tehotyttö 14.10.2007
Ilona 27.10.2007
Elviira 26.2.2008
Inkku 28.03.2008
Prinressa 6.4.2008
Joppuli 12.4.2008
haikkis 22.4.2008

en sitten poistanutkaan Minjaa ekasta päivityksestä vaikka niin väitin, no nyt on poistettu. Saahan sitä näinkin viestejä ketjuun :) Sori sähläys...

Missä muuten Minsku on???

Ilmeisesti Caktuksella on sormet tallella eilisestä Panacod+kokkaus-yhdistelmästä huolimatta. Hyvä hyvä. :) Alkaa olo helpottaa?

Kiitos taas rauhoittavista sanoista, sekä ketjukaverit että mukava taustis. Olette ihania kun jaksatte vastailla tällaiselle hermoheikolle. Uskokaa tai älkää, en ole livenä ihan näin hysteerinen. :) Epäilen syvästi löytyykö papereita leikkauksesta mistään, sehän on tapahtunut about 22 vuotta sitten jo, mutta aion kysellä jos gyne on sitä mieltä että asialla voi olla jotain vaikutusta.

Mites Fannyn clomien syönti, onko havaittavissa muuta oiretta kuin tuo "pikalaihis"? Entäs Pikkumyy, löytyykö siltä suunnalta oiretta? Mitkä on Nellan ja Minskun tunnelmat?

Joo, alkaa olo helpottamaan, tai en tiedä helpottaako, vai pitääkö jatkuva lääkitys oireet kurissa. Sormet on tallella kokkauksesta ja mies ainakin väitti että oli hyvää makaroonilaatikkoa. Tiedä sit oliko tosissaan vai sanoiko vaan mun mieliksi :)

Moikka Viilaajat :)

Nam, makaronilaatikko on hyvää :D
Seuraavana päivänä varsinkin kun lämmittää sitä paistinpannulla ja kosteuttaa maidolla, niin jo vaan ruoka paranee :) Kyllä mää Caktus uskon että miehesi on oikeesti pitänyt kokkailuistasi ! ;)
Mää oon kova laittaan ruokaa, ja varmaan vielä kovempi syömään.. :D

En oo koskaan tullut edes ajatelleeksi että umpilisäkkeen poistolla vois olla vaikutusta raskautumiseen.. huh ! Toivotaan Aava ettei sillä olis vaikutusta!!!

Täällä koitetaan ottaa "rennommin" tämä kierto, jos se nyt on jotenkin mahdollista..
Aattelin etten tikuttelis ovistakaan ollenkaan vaan "ollaan sillain" jos siltä tuntuu :)
Greippimehutkin jäi nyt kaupan hyllylle!
Ja mieheni on tässä lähiaikoina aika paljon reissussa, joten oviksen hyödyntäminen voi olla aika hankalaa jo siitäkin syystä..
Eikö hänen läsnäolonsa ole jollain tapaa olennaista?
smiley_540.gif

Mää kyllä Aava yhdyn tohon sun kommenttiin siitä että täällä on kyllä ihania ihmisiä ja apua saa askarruttaviin kysymyksiin aina ja tarvittaessa lohdun sanat on kyllä jotenkin niin aitoja kuin ne vaan näin virtuaalisesti voi olla! Itse en tosiaan oo ennen tätä "Vauvaviilailua" ikinä osallistunut tämmösiin keskustelufoorumeihin, ja oon kyllä positiivisesti yllättynyt miten tärkeetä tämmösten fiilisten jakaminen ns. samassa tilanteessa olevien kanssa on!!
KIITOS siitä kaikille :)

smiley_1276.gif
..aika söötti :D

Kivaa päivää Viilaajat !

Nella