+++ VIIKON 9 PLUSSAAJAT +++

Hei :wave:
Täällähän on ollut reipasta porukkaa tänään. Kiva!!! Hyvä idea toi odottajiin oma pino ja kaikki on tietysti siellä sit mukan!!! jee B)
Täällä vielä ovista odotellaan. Varmaan viikonlopun korvilla sit.
 
TORSTAI MUT OIKEESTI KESKIVIIKKO :) 13.2.2008

Kutrisue ....... kp 12/27 .............. yk. 6 ......... 2. haaveissa
sinitaivas ......... kp 14/28/30 .......... yk. ? .........1. haaveissa
ärrieri .............. kp 16/32 .............. yk. 2 ......... 2. haaveissa
nibbler ............. kp 17/28/30 ......... yk. 7 ..........1. haaveissa
TMA ................ kp 17/?? .............. yk. 6 ......... 1. haaveissa
Maotao ............ kp 20/32-35 ......... yk. 5 ......... 1. haaveissa
toiveilija82 .... ....kp 24/34-42 ......... yk. 7 ......... 1. haaveissa
Taikasäde ......... kp 26/27-40 ......... yk. 2 ......... 3. haaveissa
anneke ............. kp 9/25-27 .......... yk. 3 ......... 1. haaveissa




 
nibbler elää jo torstaipäivässä =) Tänään on vielä keskiviikko mutta ei se ole niin justiinsa...

Joo, tässä ovista odottelen ja ihmettelen taas tätä naisen kroppaa. Tikuttelen nyt sitä ovulaatiota ja toissapäivänä sain kaksi viivaa tikkuun, josta toinen oli se haaleampi. Noh, arvelin eilen että josko se olis vahvistumaan päin niin eilen sitten ei näkynytkään koko viivaa! Pelkkä kontrolliviiva siis vaan.. Ja alakerta on kuiva ku sahara, ei ainakaan limojen perusteella ole ovista tulossa. Ja greippimehuakin olen ryystänyt kuuliaisesti pari viikkoa... Olen laskeskellut, että ovis voisi olla huomenna tai ylihuomenna jos kierron pituuteen on luottamista mutta enpä tiedä kuinka tässä käy...

TMA: :hug: Koita kestää...juo happamia mehuja...
 
Mä kans mietin tota ovis-juttua omalla kohdallani, et onx sitä nyt sit ollu ollenkaan. Pentele tää on vaikeeta :kieh: Jos nyt ei tärpää, ajattelin, et jos tilais noit ovistikkui ja kokeilis niillä. Kyl mä aikoinaan ajattelin, et ei se varmaankaan heti tärppää, mut et menee näin pikälle tää yritys :/ Tääl ois kyl niin hyvät vanhemmat vauvalle, mut ei. Joskus ihan itkettää lukea miten pikkulapset/ vauvat jätetään heitteille ja vanhemmat lähtee baariin/ minne lie piikittämään itteensä :kieh: :kieh: :kieh:
Mut elämä on! :headwall:
 
Ai niin TMA: mulla on kans joskus ollu samainen vaiva, parikin kertaa. Tiedän tunteen :ashamed:
Sul on kyl varmaan toooosiiii kivaa olla töissä. Ihme hommaa siel päivystyksessä. Jos sul on ollu noit ennenki, niin kyl varmasti tiedät millon se on tass uudelleen. Ois päässy paljon vähemmällä jos oisit vaan suoraan saanut ne lääkkeet. Mä oisin kyl soittanu töihin ja sanonu, et nyt on tällänen juttu, enkä mielellään tule töihin, ku olotila tossa tilassa on mitä on: Pissattaa, pissattaa, mut paljo mitää ei tuu. Ja taas kohta sama rumpa :kieh: Koita jaksaa!
 
noku mä jattelin että ystävänpäivä on torstaina kun tuota kirjotin :) hörhönä noin aikasin vielä :D

virtsarakon tulehdukseen kannattaa hakee ensiavuks luontaistuotekaupasta ..ei puolukkapillereitä vaan toisia punasia marjoja..mitä ne nyt.. oikosulku :headwall: :headwall:
mut niitä vetäset napaas 5 kpl ja juot paljon vettä päälle. niillä selviää ja nyt puhuu kokemus :) mulla tuo sama vaiva kerran vuodessa.

sain kuulla että yks hirvee ihminen saa lapsen kesällä :( tämä ihminen on ollut ainakin vaatimusten mukaan läpensä paha koko elämänsä ja on tehnyt todella pahoja asioita. parannusta ei näy. ja minä en tekemälläkään tule raskaaksi.
ainiin paitsi nyt :)
 
Heippatirallaa kaikki! Tännehän on tullu kivasti lisää porukkaa. ;)

Minua ei olekkaan näillä sivuilla näkynyt vähään aikaan. Ei vain ole ollut mitään asiaa. Mutta nyt... Oon menny ihan sekaisin! :headwall: Mulla on välillä tosi vahva tunne, että olen raskaana ja vieläpä uskon, että olen raskautunut edellisessä kierrossa. :headwall: Eihän se siis ole mahdollista, kun menkat tuli, mutta kuitenkin... Ei mulla mitään oireita ole. Tai masu jomottaa melkein joka päivä ja tuntuu "kummalliselta". Ei varsinaisesti paineen tunnetta, mutta vähän sinne päin. ( Saako selvää mitä tarkoitan? :LOL: ) Tässä kierrossa en usko mahdollisuuksiin, kun ei olla alkukierron jälkeen sängyssä muuta tehty, kun nukuttu. :ashamed: :snotty: Ei ole vaan nyt tehny mieli kummallakaan. Eli kaiken järjen mukaan en ole raskaana ja yritän sitä itselleni toitottaa, mutta en onnistu. Palauttakaa mut pliiis maan pinnalle! :D
 
toiveilija: just niitä ihteensä! :D

Taikasäde: mulla oli myös vahva tunne menkkojen jälkeen että olisin raskautunut vaikka menkat tuli. oli just sellasta outoo tunnetta vatsassa ja muita sekalaisia oireita. mutta nega tuli testatessa.
nyt yritän kovasti olla miettimättä niitä oireita kun mä oon pillereiden lopetuksen jälkeen ollu joka kierrossa oireita niin laskujen mukaan mulla pitäs olla jo ainakin viis lasta jos ois tärpänny joka kierrossa :D
helpoo tää oireen miettimättäjättäminen ei missään nimessä ole. eilenkin sain tehä näin: :headwall: kun koko ajan meni kädet tisseille että "onhan nää kasvanu, ei nää oo ennen tämmöset olleet" ja tänäänkin tuolla vessan puolella peilailen tissejäni. oli vaan pakko hokee ittelleen että tässä paidassa ne vaan näyttää isoilta.
 
mä katoin vaan kun kyykistelin kun kuivasin hiuksiani että roikkuivat pyöreen muotosina eikä kolmioina :D mä oon tällanen pieni tissinen ihminen niin pienimmätkin muutokset huomaa.

nauroin tyhmyydelleni kun sydän hyppäs kurkkuun "hei toinen nänni on tummempi" ja ääni takaraivossa kuiskas "siirry pois varjosta" :LOL: eli oli ihan normin värinen lopulta :D
 
Joo, ei meille voi muuta ku nauraa :LOL: :LOL:
Mulla sama ton tissihomman kans viime kierrossa. Mulla ne on ihan tarpeex isot, mut miehelle aina välillä, et kokeile onx ne kasvaneet, ja et eikai nännit oon aina tuntunu tämmösiltä :D
Mies tietty innoissaan puristeli ja katteli, mut samat ne oli ku aina ennenki :LOL:
 
TMA: No onnex sait slomaa. Ilkee olla sen tulehduksen kans kotonakin. Kyl ehkä kannattaa ostaa ihan vaan varalta kaappiin muutama purkki, ompahan sellanen hätävara =)
Noi naurunaamat kyl piristää huonompaaki päivää. Teille voi kyl kertoilla tissi ja seksijuttuja, mikä on hyvä asia :D Ei ehkä kavereille viiti, ja ei ne kyl tiedä ees täst vauva-asiasta, pari korkeintaan.
Aika hassua sinänsä, koska kaverit on tuntenu pidempään, ja te ootte ihan outoja. Mut ehkä juuri siksi se onkin niin helppoa, ja samalla asiallahan täällä ollaan :D
Laukut on valmiix pakattu ja auto tankattu, enää vain odottaa, et mies pääsee töistä ja menox =)
 
IHAN OIKEESTI TORSTAI 14.2.2008

Kutrisue ....... kp 13/27 .............. yk. 6 ......... 2. haaveissa
sinitaivas ......... kp 15/28/30 .......... yk. ? .........1. haaveissa
ärrieri .............. kp 17/32 .............. yk. 2 ......... 2. haaveissa
nibbler ............. kp 18/28/30 ......... yk. 7 ..........1. haaveissa
TMA ................ kp 18/?? .............. yk. 6 ......... 1. haaveissa
Maotao ............ kp 21/32-35 ......... yk. 5 ......... 1. haaveissa
toiveilija82 .... ....kp 25/34-42 ......... yk. 7 ......... 1. haaveissa
Taikasäde ......... kp 27/27-40 ......... yk. 2 ......... 3. haaveissa
anneke ............. kp 10/25-27 .......... yk. 3 ......... 1. haaveissa




viikon 9 lusmuilijat on päästänyt ketjun tippumaan seuraavalle sivulle :D
mitäs meidän päivään kuuluu?

enää 10 päivää :kieh:

 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! Ja onnea sinitaivaalle oviksesta!

Täälläkin ovista kiihkeästi odotetaan. Pelottaa ihan hirveästi että sitä ei tule ollenkaan. Kuinka epänormaalia/normaalia se olisi? Sain eilen ovistikkuun sen haalean viivan, laskujen mukaan tänään tai viim. huomenna pitäis kyllä saada vahvempi viiva mutta kun ei lotise alakerrassa... :(
 
Tässäpä tytsyille lukemista. Vaikka onkin pitkä juttu, uskon sen kiinostavan teitä:


Yhdyntäajankohta ja hedelmöitymisen onnistuminen
Lääkärilehti
1996;51(9):943
Robert Paul

Munasolu voi hedelmöityä vain lähellä ovulaation ajankohtaa. Sen verran tiedetään, mutta muutoin hedelmöitymiseen liittyy lukuisasti avoimia kysymyksiä. Mikä yhdyntäfrekvenssi maksimoi raskaaksitulemisen mahdollisuudet? Kuinka kauan siittiö pysyy hedelmöittämiskykyisenä naisessa? Entä onko siinä perää, että ajoittamalla yhdyntä tietyllä tavalla voidaan vaikuttaa syntyvän lapsen sukupuoleen?

Näihin kysymyksiin on saatu valaistusta hyvin toteutetussa prospektiivisessä tutkimuksessa, joka tehtiin eräässä Pohjois-Carolinan kansanterveyslaitoksessa. Tutkimukseen värvättiin 221 tervettä pariskuntaa, jotka suunnittelivat raskautta. Heti kun ehkäisy lopetettiin, rupesivat naiset keräämään päivittäin virtsanäytteitä ja yhdyntäajankohdat rekisteröitiin. Virtsanäytteiden estrogeeni- ja progesteronimetaboliittien avulla määritettiin ovulaatioajankohta.

Otokseen tuli 625 kuukautiskiertoa, joista ovulaatioajankohta voitiin täsmentää. Kierroista 192 päätyi hedelmöitykseen ja näistä 129 synnytykseen. Ilmeni, että hedelmöityminen onnistui vain kuutena ovulaatiota edeltävänä päivänä, mahdollisuudet olivat suurimmat ovulaatiopäivänä sekä parina sitä edeltävänä päivänä (yönä?), jolloin joka kolmas yhdyntä johti hedelmöitymiseen. Raskauksista 6 % alkoi yli 3 vuorokautta aiemmin tapahtuneen yhdynnän jälkeen, eli siittiö on hedelmöittämiskykyinen pitkäänkin. Yhdyntäajankohta ei ollut lainkaan yhteydessä syntyneen lapsen sukupuoleen.

Tutkimus selventää monta asiaa. Nyt on osoitettu, että hedelmöityminen onnistuu vain ovulaatiota edeltävänä viikkona. Näin ollen voi olla syytä arvioida uudelleen ohjetta, jonka mukaan raskautta suunnittelevien tulee pyrkiä yhdyntään ovulaatiopäivänä tai sen jälkeen. Tutkimus osoitti myös, että yhdyntäfrekvenssi ei vaikuttanut raskauden todennäköisyyteen, joten abstinenssiohje, joka usein annetaan raskautta suunnitteleville, saattaa sekin vaatia uudelleenarviointia. Yhdyntäajankohdalla ei voi vaikuttaa lapsen sukupuoleen.

Wilcox AJ, Weinberg CR, Baird DD. Timing of sexual intercourse in relation to ovulation. N Engl J Med 1995;333: 1517-1521.

Kirjoittaja: Robert Paul
Artikkelin tunnus: sll07788 (96090943.002)
© 2004 Suomen Lääkäriliitto
 

Yhteistyössä