viikon 7 plussaajat-pino

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 09:46 triinu kirjoitti:
ultrasta vielä: en ole ikinä ultrassa käynyt ja ymmärrykseni mukaan ensimmäinen ultra tehdään emättimen kautta?! mitä se niikui käytänössä tarkoittaa? enemmänkin mieheni puolesta kyselen, hän kun haluaisi tulla mukaan ja voisin häntä vähän henkisesti etukäteen valmista (että eipä pyörittelläkään konetta mahan päällä). ja kait mies voi tulla mukaan ultraan? unohdin sen kysyä, kuin äitipolille soitin ... :snotty:
Mulla ainakin esikkoa odottaessani eka ultra oli emättimen kautta lapsettomuusklinikalla ja mies oli mukana. Toinen ultra rv 10 oli sairaalassa äippäpolilla mahan päältä.
Nyt luulen ensi viikolla sama juttu emättimen kautta ja mies tulee mukaan tueksi ja turvaksi kattomaan pienokaista :heart:

 
Heipparallaa ja onnitteluni kaikille plussanneille! Onnesta tohkeissamme mekin täällä -la syyskuun lopulla, nyt rv. 9+3. Kanttarelli kysyi viestinketjun alussa, milloin kuuluvat pikkuisen sydänäänet. Minulla oli eka neuvola tasan viikko sitten ja sain suostuteltua terkkarin kuuntelemaan sydänääniä dopplerilla -kertakaikkisen ihanaa kyllä, siellähän se pikkuisen sydän löi, 142krt/min!! Meillä täällä on koko raskausaikana vain kaksi ultraa, eka viikoilla 12-13 ja toinen viikoilla 36-37. Toivottavasti sujuisi hyvin...
 
Täällä yx tänään plussannu ja omien laskujen mukaan viikkoja 7+5. Enpä ois uskonut että näin pian tosiaan tärppää, kun ensimmäiseni syntyi puol vuotta sitten... Mut tervetullut on tämäkin tulokas!
 
Onnittelut kaikille "uusille" masunkasvattajille!! :flower:

Mariana: Laskujeni mukaan olen ekalla neuvolakäynnillä myös kasiviikolla, joten jospa sieltä jotain sitten kuuluisi.. :D Ei jaksa odottaa!

Viime päivinä olen huomannut, että kaikki ruoka maistuu noin kuusi kertaa paremmalta kuin ennen -ja ikävä kyllä sitä tulee myös syötyä liki kuusinkertainen määrä :LOL: Ihan pakko rueta pikkuisen rajoittamaan, muuten en mahdu enää rv 6 yksiinkään entisiin housuihini!! :ashamed:

Nyt nukkumaan.. Kova väsy \|O Kauniita unia kaikki isot (ja pienet!) ihmiset.
 
Suppis
Eilen kävin ekassa ultrassa yksityisellä.

raskaus olikin alkannut arveluitamme myöhemmin.. no mutta sitähän ne epäsäännölliset kuukautiset teettää tässä asiassa..
eli lekurin mielestä olemmekin vasta viikolla noin 5 menossa ..
kohdun limakalvot olivat erityisen paksut ja raskaupussin "tyyppinen" oli lääkärin mielstä siinä keskellä kohtua. munasarjat normaalit ja ei verta vapaassa tilassa..

oireita..

-tuo nivusesta reiteen outo veto
-palelu
-hajuaisti, maito haisee lehmälle, niille röytäsyille
-vatsa sekaisin pierettää älynä, ei meinaa kakka tulla, röyhtäyttää ja mahassa velloo sekaisin niinkuin menkkojen aikaan.
-tiputtelu, ei tule paljon mutta kuitenkin tulee, joka on sinänsä huolestuttavaa minulle :/ ei sellasta kirkasta klönttimäistä verta onneksi . par päivää ruskeeta hailaikkaa just huomaa pikkareista ja sitten par päivää punaisempaa 3-4:llä ulta ohuella pikkari suojalla on selvinny.
mutta silti se on helskutin inhottavaa ravata vessaan ja jännitttä sitä housujen laskua :(
mutta lekuri kyllä sanoi eilen että JOS raskaus on normaali ja kehittyy normaalisti niin ei muksua sieltä kohdusta mitenkään normaalilla käyttäytymisellä poisa saa, siellä on ja pysyy.
jos taas pois tulee niin silloin ei myöskään pidätä mikään eikä tuliskaan pidättää koska luonto hoitaa alkion pois jos homma ei etene.
näinhän se on.

voikun voisi harpata 10vko eteenpäin . :whistle:

peukut ylös kaikille, ja toivotaan paksua odotusaikaa..

astun vihille mieheni kanssa heinäkuussa toivottavasti näytän tynnyriltä kesällä ;)
 
triinu
tervetuloa uudet maamit ja masuasukit :flower:

täällä olen vähän huolissaan, kun alavatsakivut ovat aika kovia :eek: kyselin asiasta neuvolasta ja sieltä suositeltiin menemistä yksityisele ultraan. soitin juuri ja sain ajan varattu huomiselle. saapi sitten nähdä onko kaikki ok :\| ihan hyvä kun asia selviä nyt, eipä tarvi sitten lomalla olla huolissaan.... onko muilla kovia alavatsakipuja?
 
Heippa hei taas ystäväiset!

Kyllä aika kuluu hitaasti... päivät ihan matelevat. Ensimmäistä neuvola käyntiä odotellessa :) :)
Mitä siellä ensimmäisellä kerralla tehdään? Jokohan voidaan sydän äänet kuunnella? Mulla aika rv 8. Kuten myös eka ultrakin.

Ja paljon onnea uusille odottajille, MARIANA23 & TAKKU. Ja kaikki muutkin, jos meni ohi! :flower:

Triinu, minulla myös ollut kovia alavatsakipuja... tämän päivän vihlassut ihan kunnolla, tuntuu myös nivusissa. Mutta odotan, jos hellittäisi, kun ei kuitenkaan tunnu ihan Hälyttävän kamalilta! Toivotaan, että sinulla kaikki kunnossa ja saat aloittaa lomasi hyvillä mielin =)
Mullakin vielä huominen koulua ja sitten alkaa reilun viikon talviloma. Ihanaa B)
 
Ensinnäkin, onneksi olkoon kaikille plussanneille!

Aikani kuluksi lueskelin teidän juttujanne, ja kyllä tulee omat alkuajat niin selvästi mieleen että huh! Se miten ihanalta tuntui nähdä kaksi viivaa tikussa ja kertoa siitä miehelle... Ja se epävarmuus, että onko sitä edes raskaana, kun ei mitään oireita oikeastaan ollut... ja nekin vähäiset mitä oli, pelkäsin kuvittelevani! Minulla raskaus todentui oikeastaan vasta viikolla 12 ensimmäisessä ultrassa (tehtiin vatsan päältä), siihen asti jännitin milloin mitäkin, ensimmäistäni kun odotan. Seitsemännellätoista viikolla olen tällä hetkellä, eli puoltaväliä kohti ollaan menosssa hyvää vauhtia.

Tulin vain kertomaan, että ne alkuajan epävarmuudet yms. ovat ihan normaaleja, kyllä se asukki siellä on ja kasvaa koko ajan kovasti! Oikein ihania odotusaikoja teille, viikot hurahtavat välillä hitaammin ja välillä nopeammin! Itse odotan elokuuta malttamattomana... no, kyllä se sieltä tulee!
 
Aurinkoista ja keväistä päivää kaikille kanssasisarille ! :)

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa meitin kanssa höpisemään.

Tänään on sitten palellut ja väsyttänyt ihan älyttömästi. Välillä on sellainen olo, että oksettaa, mutta ei vielä ole tullut mitään. Onko muilla ummetusta ? Naama punaisena täällä pöntöllä istutaan ...
 
Ummetusta täälläkin! :wave:

Sitten toinen hauskempi jutttu: En ole oikein ikinä pitänyt nännejeni imemisestä (siis miehen kanssa puuhastellessa), koska se on tuntunut jotenkin "kummalle", mutta nyt tätä kummaa tunnetta ei tule ollenkaan! Ihanaa kun voi nauttia "uusista" asioista :D En kyllä tiedä, johtuuko raskaudesta, mutta epäilen kovasti että näin on! Ja halut hyppii ihan miten sattuu :/ Välillä haluttaa kovasti ja toisinaan ei taas hippustakaan moneen päivään.. Voi miesrukka :D
 
Minä plussasin eilen,että kuulunko nyt silti tänne pinoon?
Viikot on nyt tänään 5+3 ja todella epävarma olo että onko sitä oikeasti raskaana!!??Onko muita joilla viikot näin alussa?Pissattaa kovasti ja väsyttää....paha olo on tulossa 6-7 vkolla sillä kahdesta edellisestä pojasta 2v ja 3v oli kivat voinnit,oksensin kolme kertaa päivässä viikoille 20...toivotaan että tällä kertaa säästyn siltä...
Oottekos kukaan kokeillut mitään monivitamiinijuttuja?Mites toi ois ladyvita plus raskaana oleville?oisko hyvä?Ja tietty viä pitäs d-tippoja ottaa...onnea kaikille ja toivottavasti tutustutaan!Hyviä vointeja ennen kaikkea! :hug: :heart: Ai niin laskettu aika on 30.10.ja eka neuvola nyt 21.3....ja ultra 6.4 ja ultran jälkeen varmaan vasta uskon kaiken taas todeksi..odottavan aika on pitkä :)
 
päivää tytöt...

ette ikinä arvaa miten hyvä tuuri mulla on... lähin kesken päivän töistä pois. iski kaamee vatsatauti, ylävatsaa kouristaa ja tuntuu et kuolee. oon ravannu vessassa ainakin 8 kertaa ja joka kerta tulee vaan nestettä :eek:
onkohan tää haitallista alkiolle?? mulla ei oo ikinä ollu näin paha vatsatauti..
... niin et ei ainakaan ummetusongelmia täällä :x :D
 
Moi, ihanaa päivää kaikille ja onnea uusimmille plussanneille (äiti30, mariana sekä takku)

Ummetuksesta, täälläpäin ollut jotain ihan muuta eli on sellainen olo kuin kiinteää tavaraa pitäisi tulla mutta tulos onkin päinvastainen! :\| Muutenkin tuohon Kanttarellin edelliseen, että en ole koskaan tykännyt nännien koskemisesta ja nyt en tykkää senkään vertaa... eikä haluta muutenkaan. :ashamed:

Muuten ihan ok olo, nyt mennään viikkoja 6+3, eli pahaa oloa voidaan ounastella saapuvaksi joskus tässä lähiaikoina. Vielä ei ole ollut kuin aika lievää etomisen esimakua, ehkä sekin kuviteltua tai jostain ruoasta johtuvaa.

Ja Kanttarelli: ruoka maistuu täälläkin! Tuli hirveä kaupan kanaviillokkihimo eilen. Annos on tuntunut vähän isolta minulle aikaisemmin, nyt meni yhdellä nopealla huitaisulla koko satsi. Yllättävää on, että makeanhimo on tyyntynyt paljonkin, vaikka yleensä olen makean perään. Yleensäkin terveellinen ruoka houkuttaa, esim. näkkileipä on kertakaikkinen must! Ei haittaisi yhtään, vaikka tämä olisi pysyvääkin!

Vatsakipuilijoille: toivoa on, että lähtee, minulla nimittäin lähti vatsan vihlonta lähes kokonaan joskus suunnilleen 5+2 paikkeilla, vaimeni koko ajan, kunnes jäänyt pieniksi nippailuiksi silloin tällöin. Eiköhän se teiltäkin häivy! =) Olen vähän yllättynyt, että tuo on niinkin yleinen oire, itsehän olin kipuiluineni jo vähän hermostunut, niin kuin varmaan moni muistaa, kun en tajunnut sen olevan normaalia.

Ei malttaisi neuvolaa odottaa millään. Puolitoista viikkoa kuitenkin vielä siihen. Ultra kiinnostaa vielä enemmän, voi kun olisi ihan oikeasti joku kyydissä! :heart: En ole kyllä varannut ultraa vielä, ehkäpä neuvolasta sitten kerrotaan tuosta käytännöstä enemmän. Jännä kyllä, mulla on todella selkeä mielikuva siitä, missä lapsi on kiinni. Saa nähdä, kuinka oikeaan tai väärään osuu.

Aurinkoa toivotellen Kalenteri :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2005 klo 13:12 Santtuliina kirjoitti:
Minä plussasin eilen,että kuulunko nyt silti tänne pinoon?
Viikot on nyt tänään 5+3 ja todella epävarma olo että onko sitä oikeasti raskaana!!??Onko muita joilla viikot näin alussa?Pissattaa kovasti ja väsyttää....paha olo on tulossa 6-7 vkolla sillä kahdesta edellisestä pojasta 2v ja 3v oli kivat voinnit,oksensin kolme kertaa päivässä viikoille 20...toivotaan että tällä kertaa säästyn siltä...
Oottekos kukaan kokeillut mitään monivitamiinijuttuja?Mites toi ois ladyvita plus raskaana oleville?oisko hyvä?Ja tietty viä pitäs d-tippoja ottaa...onnea kaikille ja toivottavasti tutustutaan!Hyviä vointeja ennen kaikkea! :hug: :heart: Ai niin laskettu aika on 30.10.ja eka neuvola nyt 21.3....ja ultra 6.4 ja ultran jälkeen varmaan vasta uskon kaiken taas todeksi..odottavan aika on pitkä :)
tervetuloa vaan... ja onnea plussasta!

mulla la ois 29.10 eli aika samoissa mennään, mikäli kaikki menee hyvin tän taudin jälkeen...
mulla on noita multitabsin 2+ vitamiineja... niitä popsin sen 2 päivässä =)
 
Oho, meitähän on täällä monta samaan aikaan! :eek:

Onnea Santtuliina! :flower: Kyllähän tänne pinoon mahtuu, ei mitään päivämääriä käsittääkseni, milloin on pitänyt plussaamisen tapahtua... Toivotaan nyt, että tämän kanssa olosi olisi vähemmän huono!

Ja mittari kanssa, eiköhän se pikkuinen tuon kestä, mutta toivon mukaan tuut kuntoon pian! Ettei olisi vatsataudin sijaan ihan näitä raskausoireita, vai onko ollut lähipiirissä muita tautisia? Vaikka kyllähän tuo aika rankalta kuulostaa. Paljon juomista vaan ja paranteluja!

Voimia itse kullekin! :hug:
 
Onnea santtuliinille ja ihan samoissa menen minäkin, laskettu lokakauun lopussa ja eka neuvola 24.3 (vai olikohan 23, no torstai kuitenkin) =)

Tänään lähden kyläilemään siskon luo etelä-suomeen, ihanaa päästä leikkimään siskontytön 3 v kanssa! Ja pääsee puhumaan siskon kanssa kaikesta mahdollisesta raskauteen liittyvästä :D viikonlopuksi sitten jo suuntaammekin (lapsuuden)kotikaupunkiimme (etelässäpäin sekin) ja ajattelimme kertoa vanhemmillemme nämä ihanat uutiset! Ei kerta kaikkiaan jaksa enää odottaa.. Vaikka kuinka ajattelimme pitää suut supussa :x :D

En sitten tiedä, kuinka ehdin lähi päivinä näillä sivuilla käymään (vieroitusoireet iskevät pelkästä ajatuksesta :D ), joten toivottelen mukavaa ja toimivavatsaista viikonloppua kaikille jo näin etukäteen!

Puss och kram!
 
Hei muuten kalenteri vielä, mulla kans vatsan vihlonta hellittänyt! :attn: Välillä vain pienesti nippailee, mutta ei enää oikeastaan vihlo ollenkaan. Hyvä näin =) Eiköhän ala muillakin pikkuhiljaa laantumaan. ;)

Vitamiineista sen verran, että en ole ainakaan vielä alkanut niitä popsimaan. Uskon, että saan kaiken tarvittavan normaalista ruosta. Vähän enemmän olen kyllä kiinnittänyt huomiota kasviksien ja hedelmien syöntiin, muuten syön aika tavalla kuten ennenkin. Paitsi suurempia annoksia ja hieman useammin.. :p

No niin, kuulemisiin taas!
 
Onnea Santtuliinalle plussasta ja tervetuloa joukkoomme ! :hug:
Esikkoa odottaessa söin Lady vita +, oli kyllä hyvä kun siinä oli tarvittavat vitamiinit ja rauta. D-vitamiiniä minä popsin pillereinä Minisun-merkkistä. Mulla myöskin eka neuvola 21.3, mutta ultraan menen viikon päästä. IHANAA nähdä onko kaikki hyvin, toivottavasti !

Mittarille pikaista paranemista :hug:

Kaikille muille masunkasvattajille oikein aurinkoista kevätpäivän jatkoa! =)

Täällä ei myöskään vielä ole "yrpätty", mutta lähellä on ollut.
Väsyttää ja palelee edelleen.
 
pirpana74
Heipähei pitkästä aikaa..! :)

Ensinnäkin onnittelut ja tervetulotoivotukset kaikille uusille plussanneille..! :hug: SANTTULIINA, melkein samoissa mennään, eli mullakin vasta 5+4 vaikka 1,5vkoa sitten plussasinkin.. tai no, haamuhan se silloin oli, mutta plussa kuitenkin.. ;) Eli kyllä kuulut yhtälailla tänne..!

KALENTERI, juu, ei haluta täälläkää... :ashamed:

MITTARI, koitahan nyt parantua..!! tämä on käsky.. :D

Hei, asuuko teistä kukaan täällä etelässä elikäs niinkö pääkaupunkiseudulla (sikälimikäli saapi udella..) ...???? Ei muuten, mutta kun kovasti kiinnostaisi sikäli tietää, kun tuntuu, että oon ainoo, jolla ensimmäinen neuvolakäynti ei vielä edes tiedossa, mutta näemmä VASTA vkoilla 10-14... ja sehän tarkoittaa mun tapauksessa siis AIKAISINTAAN huhtikuun alussa..!! Huh' ... :( Meitin kaupungin nettisivuilla nääs lukee mm. näin.. :

" Raskaana?
Äitiysneuvolaan kannattaa ottaa yhteyttä vasta kun raskaus on kestänyt pari kuukautta (noin raskausviikolla 8 ). Ensimmäinen neuvolakäynti on noin raskausviikolla 10-14. Ensimmäinen kunnallinen ultraäänitutkimus tehdään viikoilla 13-14. "

Mööh..... mitäs ootta mieltä, pitäisköhän muuttaa... Tiedän kyllä, että meillä ainakin tuo julkinen terveydenhuolto on melkosen retuperällä, mutta luulin, että neuvolapuoli olis jotenkin eri asia.. Yritin aikoinaan varata aikaa papa-kokeeseen, kontrollikäynti, terveyskeskustäti sanoi puhelimessa, että "etkö sä todellakaan vois mennä jonnekin muualle..??"... tulipa kyllä todella hyvä mieli.. päätinpä sitten mennä yksityiselle ja enpä kertaakaan katunu.. sain aivan ihan lääkärin, jonka luona käynnistä melkein ilolla maksaa..! :) :) Tämän kurjuuden opettamana (tai pelottelemana) en sitten oo viittiny tuonne neuvolaankaan edes soittaa näin (heidän sääntöjensä mukaan) etuajassa, kun enpä tieten tahtoen halua päivääni pilata, jos vastaanotto sielläkin onkin samanmoinen...

Muttamutta, eipä hätiä mitiä sikäli, että varasin sitten ajan alkuraskauden ultraan yksityiselle, tälle samaiselle ihanalle lääkärille, josta tuossa juuri kerroin. Aika on "jo" 22.3. eli silloin rv 8+3. Ihanaa ajatella, että silloin vihdoin saa tietää onko siellä ketään kotona...! :heart: Rahaahan tässä palaa, en edes tarkkaan tiedä vielä kuinka paljon (hoitsu arvioi n.100e... toivottavasti ei ainakaan pahasti enempää...), mutta ei auta kun sitten kärvistellä, ekakertalainen kun on, niin kyllä sitä (edes vähäisestä) mielenrauhasta jo vähän maksaakin.. =)

 
Hei taas!

Auts kun välkkyy ruutu, jokin vika tässä tietokoneen putkessa kun vaaleanpunaista välkyttää - ei pitäisi olla viruksiakaan, sen skannasin. :\|

Onnea myös Leevinäipälle! :heart: :flower: Meitäpä on jo mukavan kokoinen porukka täällä, mikäs sen kivempaa!

En tainnut ihan ajoissa ehtiä toivottaa Kanttarellille mukavaa reissua, mutta toivottavasti sellainen kuitenkin tulee.

Kiva kuulla Pirpanasta taas. Minä soitin kyllä aika pian plussauksesta neuvolaan, jossa sanoivat, että neuvola on tapana VARATA noin kasiviikolle tai siitä eteenpäin - varattiinkin sitten aika, joka on 8+1, pari päivää ennen kuin meikä lähtee reissuun... Oli tosi kiva neuvolatäti, joka ei sanallakaan maininnut, että mitä näin aikaisin soittelet, vaikka silloin mentiin aikaa 5+1. En asu pääkaupunkiseudulla mutta kuitenkin kaupungissa R-junan varrella eli suht urbaania täälläkin kai. Luulenpa, että neuvolaväki yleensä ymmärtää ihmisten "hätäilyn" tämmöisissä asioissa, ehkä äitiysneuvojiksi hakeutuu kivempia tyyppejä kuin ajanvaraukseen (viitaten aika ikävään papa-ajanvarauskokemukseesi). Tai kukapa tietää.

Ultraäänestä en sit tiedä, mutta kovin tekisi mieli varata sekin ennen matkaa, niin voisin sitten sitäkin iloisemmin mielin kertoa määränpäässä odottavalle veljelleni tästä tulokkaasta! :heart:

Tulipa taas se perinteinen romaani melkein! Ei vaan meinaa malttaa pysyä tiukassa ruodussa kirjoitustensa kanssa! :LOL:
 
pirpana74 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2005 klo 18:36 Kalenteri kirjoitti:
Tulipa taas se perinteinen romaani melkein! Ei vaan meinaa malttaa pysyä tiukassa ruodussa kirjoitustensa kanssa! :LOL:
:LOL:

vaikka musta se nimenomaan on erityisen mukavaa ettet pysy..!! :D
 

Yhteistyössä