viikon 7 plussaajat-pino

Mamma ja Masu
Paljon onnea Plussanneille!!! :flower:

Itse plussasin tammikuussa ja viime viikolla oli ensimmäinen neuvola. Ja sydän ääniä kuunneltiin. niitä oli mahtava kuunnella ja neuvolatäti sanoi että vauva on vahva ja voi hyvin. Rv 11+1. =) :heart:
 
triinu
moikka masunkasvattajat!

kävin eilen yksityisellä ultrassa noiden vatsakipujen takia ja hyvin meni :) vähän kyllä jänniti, kun olin ensimmäistä kerta elämässä miesgynellä :snotty: mutta kaikki oli kunnossa ja pikkuinen juuri siellä, missä pitääkin. mullakin ultran mukaan hedelmöityminen tapahtunut vähän arvioitua myöhemmin (se selittää kyllä todella myöhäisen plussan) ja nyt menossa vasta viikko 5+? sydänäänet eivät tietysti vielä kuulunut/näkynyt, mutta olipa hellyttävä nähdä se pikkuinen piste ultra-kuvissa :heart: mieskin oikein liikutui, kun kuvia katseli ;) nyt voi mennä rauhassa mielin matkalle ja nauttia lomasta =)

mukaava ensi viikkoa kaikille 7-viikkolaisille!!
 
Auli L
Moikka uusille ja teille vanhoillekkin! B)
Minä kävin eilen neuvolassa ja kyllä ne sydämen lyönnit sieltä kuului TOSI selkeenä! =) Aika tiuhaan pisteli 174-180... liekö niin nuorella jo stressiä... ;) Mieskin oli matkassa, hyvin tuokin kuunteli.

Minua vaan vähän tökkii... en tiiä mitä te tuumaatte (voin arvata kylläkin), mutta minä kuulun niihin äiteihin, jotka ei pääse tupakasta irti sitten millään. Siitähän se neuvolatäti sanoi, kuten arvata saattaa, vähän jäi sellanen huono omatunto. Edellisillä kerroilla oon saanu vähennettyä reilusti, mutta en lopetettua kokonaan... Sain niitä vihkosia savuttomuudesta taas, mutta kun ei niissä mitään käytännön vinkkejä ole. En minä siinä nikotiinissa kiinni ole vaan siinä tavassa. Ei nimittäin tee tiukkaakaan, jos jossain ei saa polttaa vaikka pitempikin aika, mutta sit kun se on mahdollista niin en jotenkin siitä tavasta pääse irti. :'( :ashamed: Vinkkejä?

Mulle muuten määrättiin myös sokerirasitus ja se on ensi keskiviikkona ja seuraava käynti neuvolaan on jo ensi torstaina, se on lääkärikäynti. Sinänsä jännä, että luin tuolta ylempää, että jossain eka neuvola on vasta viikolla 13 tai jotain... meillä päin ainakin rytmit on muuttunut ja nyt esim. down-seulonta on jo viikolla 11-13 (ennen 15-17) ja lapsivesipunktio voidaan tehä nykyään jo 15-17 eli eihän tuota seulaa voida tehä ajallaan jos eka neuvola on liian myöhään, vai?! :eek:

Mulla se sokerirasitus tehhään vissiin 2 kertaa... eka nyt ja sit viikolla 26, varmuuden vuoksi kai. Sit vihjaili, että viimeisin muksu oli jo liian painava ja se kuulemma kieliii kohonneista sokereista... :\| Hieman nyt ihmetyttää... eka oli 3160g, toka 3060g ja kolmas 3370g eli ei nyt niin kauhean suuri muihin verraten... vai? Mutta sinänsä jännä, että tupakoin viimeisimmän aikaa enemmän kuin kahden ekan aikaan ja silti tuli painavampi ja pitempi ja siis kaikin puolin isompi... Onko jollain kokemusta tästä?

Meillä nyt viikkoja 10+2 ja laskettu siis 27.9.

Mutta, lupasin tänään viedä kaikki muksuni uimahalliin :eek: ja pitää rueta syömään ennen sitä... Mutta toivottavasti ummetus, mahatauti, nippailu, vihlonta yms. antaa jo teillä periksi ja pääsette nauttimaan olostanne!!!! Aurinkoista maaliskuunpäivää teille kaikille!!! B) :wave:
 
Hei onnea kaikille sydämenlyöntejä kuunnelleille ja Triinulle, joka pääsi varmistumaan oikeasta sijainnista! Kunpa vaan olisi mullakin jo varmuus, että asukki on ja vielä oikeassa paikassa.

Olen niin mahdoton lörppö, että varmaan puoli maailmaa tietää nyt raskaudestani, mikä ei tosiaan minua haittaa, mutta tietysti välillä tulee sellainen pelko, että toivottavasti ei ole niin, että jos toiveesta puhuu, se ei toteudukaan... :\| Päivä päivältä varmistuu se ajatus, että kaiken on PAKKO mennä hyvin, kun on mennyt tähänkin asti. Tai muuten en ala! Ei voi muuta kuin edelleen tuudittautua tilastollisiin todennäköisyyksiin ja siihen, että itse en voi asiaan vaikuttaa.

Voi hurja tuon ruokahalun kanssa! Tekee mieli näkkileipää, sipsejä, tuoremehua, hedelmiä, lämpimiä aterioita ja vaikka mitä ja koko ajan. :LOL: Lisäksi olen aikaisemmin ollut aika pieniruokainen, mitä yhteen syöntikertaan tulee; nyt ahmin lautasen tyhjäksi ja jatkan puolison lautasella! :eek: Vähän huono olo iskee siinä vaiheessa kun pieni nälkä alkaa muuttua isommaksi näläksi, ellen ehdi syödä ensin.

Hee, kivaa saada Pirpanalta tukea romaaninkirjoitteluuni! =) Vaikka eipä kai siitä kukaan niin kovin pahastu, jos ketju venyy, siitä vaan hyppii yli, kun tulee pitkästyttävä kohta. :) Tähän viestittelyyn eli lukemiseen ja kirjoitteluun kasvaa tosiaan riippuvuus, kerrankin paikka, jossa saa purkaa tähän aiheeseen liittyviä mietteitään hyvällä syyllä, lähipiirissä ei oikein samassa tilanteessa olevia.

Vointeja toivotellen Kalenteri :hug:
 
Huomenta kaik!

Kalenteri. musta on kiva lukea noita ns. romaaneja että anna palaa vaan ;)
täällä alkaa olla vatsatauti voitettu, päänsärky tuli tilalle, mut näyttäis sekin väistyvän pikkuhiljaa... ja. lörppö mäkin oon ollu tän asian suhteen :snotty: vaikka se piti pitää ihan meidän kesken mut eipä vaan ollutkaan niin... hyvät ystäväni tietää ja vanhempani ja läheisimmät tätini, jotka on ollu koko ajan toivomassa että meillä tärppäisi, toinen heistä kärsii lapsettomuudesta ja toinen on lähihoitaja, jolle on aina hyvä pirauttaa jos tulee kysyttävää jostain =)

odottelen myös että pääsisin pian ultraan katsomaan onko siellä joku ja jos se joku olisi oikeassa paikassa, sitten helpottaisi ja suuresti... olen katsellut kuvia alkion kehityksestä ja naureskellut kuvitellessani että tuollainen pikkumötkäle siellä kellii, ihan pavun kokoisena :heart:

mukavia viikonloppuja kaikille!! :D
 
Auli L
Pitää ihan tännekin tulla kertomaan, että se meidän uimahalli reissu meni tosi hyvin!!!! Minä epäilin kaikkee, mutta eipäs vaan mitään kummia tapahtunut, kunhan vaan uitiin ja saunottiin. Uskomatonta, ettei meidän tytöt tehny mitään väärin vaan olivat kuin pikkuenkelit! Menemme siis toistekkin käymään! =)

Mutta mukavaa päivää muille!!! :flower:
 
Hei Mittari ja muut!

Vielä ennen töihin lähtöä tässä, että sama juttu, googletettu on kovin ja haettu, jopa printattu, meidän ipanan ikätovereiden kuvia. Harmittavaa, kun haluaisi mieluiten löytää juuri täsmälleen samoilla päivillä olevia! Vaikka eihän meidänkään pienestä tiedä, minkä ikäinen tarkalleen ottaen on. =)

Tänään sain kokea, mitä on aamupahoinvointi. Sellaista epämääräistä ällötystä minun tapauksessani. Onneksi häipyi hyvin helpolla eli hapankorpun syönnillä! :) Katsotaan, minkälaisia ovat sitten aamut tästä eteenpäin. Nyt menossa 6+5...

Ja lörppöydestä: taidan kyllä Mittari viedän voiton tässä ominaisuudessa! :ashamed: No, enpä suorastaan usko, että ketään haittaa tätä tietää.

Hienoa viikonloppua, jos ei aikaisemmin palailla, meikä lähtee kauas Kainuuseen ollakseen siellä aina tiistaihin asti! =)
 
pirpana74 harmaana
AUTTAKAA! :'(

voiko vielä tässä vaiheessa (5+6) tulla rusehtavaa vuotoa???!?? töissä olen ja töitä pitäis tehdä, mutta pelko jäytää kun tuota vuotoa pienesti tuli vessassa käydessä.. eikä pelkoa ainakaan vähennä se, että näin koko viime yön unta keskenmenosta.. :'( :'(
 
Mitä jos tulee verenvuotoa?
Alkuraskaudessa esiintyy monilla pientä tuhruvuotoa, joka on täysin vaaratonta. Tuhruvuotoa on usein silloin, kun normaalisti kuukautisten pitäisi tulla. Myös esim. kohdunsuulla sijaitseva istukka saattaa aiheuttaa vuotoa. Niin ikään synnytyksen lähestyessä ja kohdunsuun avautuessa voi tulla pientä vuotoa. Sen sijaan jos tulee kirkasta veristä vuotoa niin että tarvitsee sidettä, tulee ottaa välittömästi yhteyttä synnytyssairaalaan tai lääkäripäivystykseen.

Näin sanottiin Espoon neuvolasivuilla
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2005 klo 09:45 pirpana74 harmaana kirjoitti:
AUTTAKAA! :'(

voiko vielä tässä vaiheessa (5+6) tulla rusehtavaa vuotoa???!?? töissä olen ja töitä pitäis tehdä, mutta pelko jäytää kun tuota vuotoa pienesti tuli vessassa käydessä.. eikä pelkoa ainakaan vähennä se, että näin koko viime yön unta keskenmenosta.. :'( :'(
kyllä sitä tuhrua saattaa kuulemma tulla... älä hätäänny :hug:
 
:) Täällä myös pikkukarhu. Seittämäs viikko tais tänään lähtiä käyntiin ja olo tuntuu jo, että olen kuin olenkin raskaana. No, oksentaa ei ole vielä ONNEKS tarvinut, mutta ei se ole kaukanakaan silloin tällöin. Varsinkin, kun vatsa on tyhjä. Oireet lähinnä siis samat, kuin heti alussa, eli palelua, väsyä, rinnat raskaat ja arat ja nyt viikon verran tämä huono olo silloin tällöin. Onneksi se menee ohi, kun syö jotain. Eilen oli kyllä tuskaa, kun tein kanaa uunissa, se haju!! Yritin tuulettaa keittiötä, mutta se hajuhan leviää joka huoneeseen ja nurkaan :/

Ulrta siis 7.3. ja edelleenkin jännittää.

Tsemppiä kaikille!
:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2005 klo 12:52 Kalenteri kirjoitti:
Hehee, nyt ei sitten enää ollakaan harmaita! Kiitos Pirpanalle selvennyksestä, olinpa hakoteillä tuon harmaan kanssa. :)

Nyt oon surffannut puolisen tuntia etsimässä jotain kuvasarjaa, kun kerta kaikkiaan olis "pakko" saada tietää, miltä nappula näyttää juuri nyt eli hetkellä 5+6. Ei teillä mitään tietoa olisi, mistä näkisi kehitysvaiheet oikein yksityiskohtaisesti? Kaikkea sitä pitää innostua etsimään.

Lauantaille jatkoa taas! =)
No täällä olisi aika hyvä =)

http://www.liberovaipat.fi/Libero/Templates/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2980
 
Saisko teiltä plussanneilta neuvoa? Mulla oli ovis kp15, eilen illaalla kp17/28-35 oli terävää, pistävää kipua alavatsassa vasemmalla ja välillä keskellä. Tuli myös muutama tippa verta!! Onko toivo menetetty tässä kierrossa?? :( Masentaa!! Tänään on siis kp18/28-35, olin niin toiveikas eiliseen asti, mutta... :'( Nyt on vähän menkkamaista jomotusta alaselässä ja vatsassa, välillä vihlaisee...Kertokaa jos joku jotain tietää!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2005 klo 11:28 helmionni kirjoitti:
Saisko teiltä plussanneilta neuvoa? Mulla oli ovis kp15, eilen illaalla kp17/28-35 oli terävää, pistävää kipua alavatsassa vasemmalla ja välillä keskellä. Tuli myös muutama tippa verta!! Onko toivo menetetty tässä kierrossa?? :( Masentaa!! Tänään on siis kp18/28-35, olin niin toiveikas eiliseen asti, mutta... :'( Nyt on vähän menkkamaista jomotusta alaselässä ja vatsassa, välillä vihlaisee...Kertokaa jos joku jotain tietää!!
...jospa oli kiinnittymiskipua/vuotoa ;) plussaonnea !!
 

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2005 klo 11:28 helmionni kirjoitti:
Saisko teiltä plussanneilta neuvoa? Mulla oli ovis kp15, eilen illaalla kp17/28-35 oli terävää, pistävää kipua alavatsassa vasemmalla ja välillä keskellä. Tuli myös muutama tippa verta!! Onko toivo menetetty tässä kierrossa?? :( Masentaa!! Tänään on siis kp18/28-35, olin niin toiveikas eiliseen asti, mutta... :'( Nyt on vähän menkkamaista jomotusta alaselässä ja vatsassa, välillä vihlaisee...Kertokaa jos joku jotain tietää!!


Mulla ei ole sellaisesta kokemusta, mutta toivotaan, että olisi merkki tulevasta plussasta :hug:
 
Hei. Täällä joukkoon yrittelee Minni, viikkolla 6 plussannut. Nyt en kyllä tiedä minne kuuluisin sillä 3.3.kävin eka neuvolassa ja rv piti olla 8+3 ja silti kuului dopperilla sydänäänet. Ja tosi selvästi. Terv.hoitaja meinasikin että olisiko jo pitemmällä? Saas nähdä kun mennään ultraan. En ole vielä varannut. Mitä mieltä muut?
 
Minni: Ei omaa kokemusta, mutta eikös se ole vain aika mukava ajatus, että olisikin jo vähän pitemmällä.. =)

Auli: Minä kans polttanut enempi/vähempi ysiltä asti ja nyt vuodenvaihteessa pistin kärylle pisteen! Nikotiinipurkkaa söin parina eka päivänä, sit lopetin senkin. En osaa mitään poppaskonsteja antaa, tärkeintä on mielestäni oma kova halu lopettaa ja tehdä halun mukaan. Eikä sillai, että päättää lopettaa huomenna tai tän tupakan jälkeen.. vaan just sillä hetkellä ku tekis tupakkaa mieli! Luulen, että sillä tavalla mahdollisuudet tosiaan pysyä irti ovat sangen hyvät! Toivon kovasti, että pääset mokomasta kiusasta eroon! Näytä sille, että olet vahvempi kuin se B) Tsemppiä oikein kovasti :hug:

Ja sitten kuulumisiin! Siskon luona oli tosi mukavaa, jäin sinne "tänä aamuksi" asti, vaikka alunperin ajattelimme mennä viikonlopuksi kotikonnuille.. Emme siis menneetkään, kun vanhempani soittivat ja aikoivat hiihtoloman kunniaksi tulla tänne! Pitänee siivota tiistaihin mennessä.. :D Ja asiasta seuraavaan -tänään kun istuin junassa niin iski huono olo! Todella huono. Piti oikein pinnistellä, etten olis juossut junanveskiin okselle.. Eikä ole ihan helpottanut vieläkään.. Appelsiineja olen syönyt, mutta mitään muuta ei tee mieli. Samanlainen olo, kuin joskus inhottavassa, mutta vielä siedettävässä krapulassa :x Toivottavasti ei jatku kovin montaa päivää/viikkoa/kuukautta.. Yh. Eilen aamulla kyllä oli jo hieman hatara olo, mutta meni ohi kun söin.. Niin ja ummetus on kehdannut vaihtua ripuliin! Oisin kyllä mieluummin pitänyt sen ummetuksen :D Toisaalta siskontyttö oli aika kovassa flunssassa, joten lieköhän nämä oireet enteilee vaan tulevaa lentsua? Saas nähdä..

Sisko lahjoitti tulevalle pienelle jo joitakin vauvanvaatteita! Aivan mielettömän pieniä ja söpöjä =) Pakko aina aika ajoin ottaa ne kaapista ja hiplailla vähän.. Paha olokin unohtuu melkein! Mutta vähän kyllä hirvittää tämä asioiden nopea eteneminen -mitä jos jotain sattuukin ja minä olen jo niin taivaissa ja pieniä vaatteitakin jo kaapissa :ashamed: Voi kun tulisi nyt tuo eka neuvola pian! Ja voi kun kuuluisivat pienen sydämen jumputukset jo silloin, :heart: vaikka olenkin sitten (24.3) vasta n. rv 8.

Kuulumisiin taas!

Pirpana: millainen on nyt olo? Toivon, että parempi! :hug:
 
Heippa vaan !

Mulla iski tänään aivan hirveä piimän himo :p . Onneksi oli jääkaapissa, ettei tarvinut sitä varten lähteä kauppaan.
Täällä olo välillä hyvinkin lähellä oksennusta, mutta vielä ei onneksi ole tarvinnut tehdä tuttavuutta pöntön kanssa. Edelleen palelee ja väsyttää, joten tarviskohan lähteä peiton alle lämpimään, kun esikkokin on jo unilla.

Pikkuhiljaa jännitys alkaa tiivistymään, kun me mennään ke ultraan, että mitähän siellä on ? Sitten olisi 7. rv täynnä.

Oikein aurinkoisia kevätpäiviä kaikille masunkasvattajille ! :heart:
 
siiri-miina
Heippa kaikille :heart:
En ole 6päivään päässyt koneelle ja tuntui jo vierotusoireita tulevan =)
Kävin keskiviikkona ultrassa ja viikkoja olikin vähemmän kuin olin laskenut eli ovis onkin tapahtunut viikon myöhemmin.
Eli näin vaan ruskuaispussin mutta menen taas ensi perjantaina katsastamaan tilanteen.
Raha menee mutta asia on niin tärkeä ettei rahan menolla ole merkitystä!
Oli kyllä ihana nähdä se pieni piste ultrassa, saatiin äitiyskortti ja ultra kuva mukaan.
Sitä sitten olemme katsoneet vähän väliä =)
Kohtu oli suurentunut ja kaikki oli kunnossa.
Kova väsymys on vaivannut :eek:
Eli viikkoja onkin jotain 5 mutta ensi viikolla sitten selviää taas lisää.
Onko muita viikon 7 plussaajista käynyt ultrassa?
 
piu84
Moi kaikki!

Mä kävin ensimmäisessä neuvolassa ke 2.3 niin siellä mitattiin vain verenpaineet, otettiin hemoglobiini ja virtsasta jotin sokerijuttuja... ja sitten täyteltiin lappuja...

Varattiin lääkärineuvola aika 15.3 ja eka ultra 22.3.

Keskiviikkona olin 9+4 eli olenko nyt viikolla 10?

Tietokoneen mukaan laskettuaika on 1.10.

Mut minua kyl painaa se et onko siellä sittenkään ketään? Oireita kyllä on mutta ku ei sitä ikään tiedä mitä sitä tapahtuu... milloin saa heittää epäilykset keskenmenosta pois? Vai onko koko raskauden ajan vaara?


 
mittari harmaana
huuuiii, mua jännittää, aivan pakko oli panikoida täällä hetki :x
oon menossa klo 13 sairaalaan ultrattavaksi kun varmistavat missä raskaus on sekä tuohon endoon liittyvää jne.
mahassa on miljoona perhosta :whistle: onkohan siellä ketään ja oikeessa paikassa ja näkyykö mitään vai jatkuuko piina :headwall:

nyt peukut pystyyn!!!

=)
 
pirpana74
Kesken meni tällä kertaa :'( :'( , parempaa onnea muille haamujengiläisille..! :heart: Eihän tässä auta muu kuin räpiköidä ja toivoa, että parin kuukauden päästä voisin olla täällä taas jakamassa onnellisempia asioita, jospa sittenkin meillekin onni suotais..

Voikaa hyvin..!!

:heart: :llä, pirpana
 

Yhteistyössä