Moikka uusille ja teille vanhoillekkin! B)
Minä kävin eilen neuvolassa ja kyllä ne sydämen lyönnit sieltä kuului TOSI selkeenä! =) Aika tiuhaan pisteli 174-180... liekö niin nuorella jo stressiä...
Mieskin oli matkassa, hyvin tuokin kuunteli.
Minua vaan vähän tökkii... en tiiä mitä te tuumaatte (voin arvata kylläkin), mutta minä kuulun niihin äiteihin, jotka ei pääse tupakasta irti sitten millään. Siitähän se neuvolatäti sanoi, kuten arvata saattaa, vähän jäi sellanen huono omatunto. Edellisillä kerroilla oon saanu vähennettyä reilusti, mutta en lopetettua kokonaan... Sain niitä vihkosia savuttomuudesta taas, mutta kun ei niissä mitään käytännön vinkkejä ole. En minä siinä nikotiinissa kiinni ole vaan siinä tavassa. Ei nimittäin tee tiukkaakaan, jos jossain ei saa polttaa vaikka pitempikin aika, mutta sit kun se on mahdollista niin en jotenkin siitä tavasta pääse irti. :'( :ashamed: Vinkkejä?
Mulle muuten määrättiin myös sokerirasitus ja se on ensi keskiviikkona ja seuraava käynti neuvolaan on jo ensi torstaina, se on lääkärikäynti. Sinänsä jännä, että luin tuolta ylempää, että jossain eka neuvola on vasta viikolla 13 tai jotain... meillä päin ainakin rytmit on muuttunut ja nyt esim. down-seulonta on jo viikolla 11-13 (ennen 15-17) ja lapsivesipunktio voidaan tehä nykyään jo 15-17 eli eihän tuota seulaa voida tehä ajallaan jos eka neuvola on liian myöhään, vai?!
Mulla se sokerirasitus tehhään vissiin 2 kertaa... eka nyt ja sit viikolla 26, varmuuden vuoksi kai. Sit vihjaili, että viimeisin muksu oli jo liian painava ja se kuulemma kieliii kohonneista sokereista... :\| Hieman nyt ihmetyttää... eka oli 3160g, toka 3060g ja kolmas 3370g eli ei nyt niin kauhean suuri muihin verraten... vai? Mutta sinänsä jännä, että tupakoin viimeisimmän aikaa enemmän kuin kahden ekan aikaan ja silti tuli painavampi ja pitempi ja siis kaikin puolin isompi... Onko jollain kokemusta tästä?
Meillä nyt viikkoja 10+2 ja laskettu siis 27.9.
Mutta, lupasin tänään viedä kaikki muksuni uimahalliin
ja pitää rueta syömään ennen sitä... Mutta toivottavasti ummetus, mahatauti, nippailu, vihlonta yms. antaa jo teillä periksi ja pääsette nauttimaan olostanne!!!! Aurinkoista maaliskuunpäivää teille kaikille!!! B) :wave: