viikon 7 plussaajat-pino

Onnea Suzannelle plussasta ! :hug:

Jo mäkin sain tilattua neuvolan, se on 21.3.
Ultraan me mennään sinne lapsettomuusklinikalle 8.3, JÄNNITTÄÄ niin paljon että...

Kalenteri, meillä on sama la, ainakin kun mä katoin nettilaskurista.
Ultrassahan se sitten varmistuu.

 
siiri-miina
Pakko oli vielä tulla käymään näillä sivuilla :)
Ihanaa kun nämä on olemassa niin voi jonkun kanssa vapaasti puhua kaikesta mikä on nyt tapahtuu =)

PIRPANA74 mulla oli viimeiset menkat 23.1 eli raskaus on ihan alussa vasta eli laskurien mukaan noin 4+4 eli tein testin viime perjantaina ja sain haamun ja seuraavana päivänä vahvan plussan ja oli vielä tehtävä su ja ma:kin testi kun niitä kotona oli :heart:
Kyllä se voi nopeastikin muuttua vahvaksi.

Testasin minäkin jo viime keskiviikkona ekan kerran ja negaa oli ja maha niin kipee et olin varma ettei taaskaan mitään! Mutta iloinen yllätys tapahtuikin
Mulla on kierto yleensä 26-27
Nukuin töiden jälkeen 1½t ja ja taas uni. :heart:
PIRPANA: kyllä se vahva plussa sieltä tulee kunhan maltat odotella vaikka haamuhan on jo plussa ja tarkoittaa olet RASKAANA :heart:

Hyvää yötä kaikille!!
 
Kuu-ukko: sama la, sehän mukavaa! :) Mulla on vähän se olo, että mulla tulee kyllä liikahtamaan tuosta puoleen tai toiseen, mutta en oikein osaa sanoa, kumpaan suuntaan. Tikuttelin, mutta söhläsin sen kanssa enkä oikein ollut varma tuloksesta (niinpä, jopa noin idioottitestin kanssa voi sähliä, kun ei noudata ohjeita). Tulokset viittasivat vähän siihen, että O oli vasta joskus kp 20-21, mutta toisaalta mahaan tuli se outo viiva jo aikaisemmin, jos se sitten johtui tästä eikä esim. kiristävistä housuista... Mut tallella se on sittenkin. Oli kuinka vaan, ultrahan sen näyttää, kiintoisaa! =)

Siiri-miina: totta tosiaan, ihana paikka, kun voi purkaa tuntojaan täällä kaikille kivoille ihmisille! :hug: Tarinani kuulostaa vähän sulta: olin varma, että tässä kierrossa nyt ei ainakaan mitään tapahtunut, kun tuntui olevan tavallistakin enemmän loppukierron kipuja ja eka tuli nega (huomaa rimmaus lauseen lopussa). Ja mullakin kesti tosi kauan tuon haamun muuttuminen plussaksi, kuten ootte varmaan väsymiseen asti joutuneet lukemaan, =) niin että ei huolta Pirpana!

Öitä! \|O (=haukotus)
 
triinu
moikka!

ja onnea uusille plussanneille!
tein eilen illalla uuden testin ja nyt se oli selvä plussa, vaikka vähän hailakka (mut eipä tarvinnut enää tirhustella näkeäkseen viiva). mies kommentoi asian, että viiva mikä viiva :LOL: että raskaana ollaan!
pitääkin varmaan tänään soittaa neuvolaan ja varata ensimmäinen aika....

muuten, onko kellään muulla runsasta valkovuodoa? onko se ihan normaalia?

terkuin:triinu
 
pirpana74
Huomentapäivää!!

Noin tunnin päästä lähtö töihin (ikävä kyllä, plääh..), joten sopivasti ehtii tässä jotakin kommentoida..

Todellakin aivan ihanaa, että olette olemassa, kiitos siitä..!! :hug: Varsinki näin ekakertalaiselle tää on kyllä niin iso juttu, että sitä kaipaa ehdottomasti "kohtalotovereiden" juttuseuraa ja kannustusta.. :) Raskaana olevan naisen tapaan melkein (...) kyyneleitä vieritin kun luin SIIRI-MIINAN kannustavat sanat "PIRPANA: kyllä se vahva plussa sieltä tulee kunhan maltat odotella vaikka haamuhan on jo plussa ja tarkoittaa olet RASKAANA :heart: "... Kiitos, et usko miten ihana kulla jonkun sanovan noin..! :hug: Ihmismieli on kyllä monimutkainen laitos, kun kyllähän mä sen itsekin järjellä ajateltuna tiedän (kun useimpien testien ohjeissakin niin sanotaan), mutta tunnepuoli (joka ikävä kyllä yleensä voittaa.. :ashamed: ) ei vaan ota uskoakseen.. ja luonnollisesti pelkään jatkuvasti, että kaikki päättyykin ennen kuin edes kunnolla menee jakeluun.. :(

SIIRI-MIINA, melkein samassa mennään, mulla vikat menkat alko 21.1. :) Vauva-lehden raskauskiekon mukaan nyt olis menossa 4+5, laskettu aika kaiketi 28.10. :heart: Oon huomannu, et näissäki on eroja, netin linkit antaa eri vastauksen kuin tämä, tosin ihan parin pvän heitolla vaan. Sun ajat jos katon tällä kiekolla, niin sulla olis tänään 4+3 ja laskettu aika kaiketi 30.10. Hurjempi vauhti sulla kyllä on, kun oot jo viikonloppuna vahvasti plussannut ;) tosin, johtuiskohan osaltaan myös siitä, et mulla kierto vähän pidempi (ja epäsäännöllinen..) eli ~30-32pvää..

KALENTERI, sun kirjoituksias on kanssa niin ihana lukea, mieltä piristävää positiivisuutta..! :) :) toivo elää, toivottavasti ehtisin sun vauhtiin etten pistäs paremmaks.. ;) eli sä plussasit kunnolla 5+2, mulla se täyttyy maanantaina, 28.2. Peukut pystyyn..! :D

TRIINU, runsas valkovuoto on normaalia ja liittyy raskauteen, kunhan ei ole pahanhajuista. :)

Nyt valmistautumaan töihin lähtöön, toivokaa leppoisaa ja nopeaa työpäivää..! :D
 
On kertakaikkiaan pakko tulla tänne välillä 'haistelemaan' raskaushormoneja, jospa ne vaikka tarttuis =) Mukava lukea teidän vuolasta vauva-ajatusten virtaanne. Aion adoptoitua tänne, mikäli tästä kierrosta tärppää (vaikka se onkin vasta mahdollisesti viikolla 10-11). Muistakaa levätä aina kun tilaisuus sallii :heart: :heart:
 
suppis
osallistun myös minä, 28vuotias samoin tuleva mieheni
tosin kävin neuvolassa testissä 23.2. kun oli outo-olo.. ja silloin laskivat viikkoja 6+jotain..?
ilmeisesti tarkoittaa viikkoja + päiviä.. olen ihan selvästi aloittelija.

mitä kaikki puhuvat haamusta.. mitä ne sellaiset ovat?
 
Päivää että pätkähtää! :D

Tervetuloa vaan uusille "kasvoille"munkin puolesta... tänne mahtuu kyllä =)
meillä on kiva joukkio täällä.... ne haamut tarkottaa sitä, että on tehnyt raskaustestin ja tulosviiva on ollut hailakka, mikä kuitenkin tarkoittaa, että on raskaana... se vahvistuu sitten ajan myötä kun raskaushormoni lisääntyy :eek:

vetäsin tossa just kaupan hampparin kun oli niin kaamee nälkä kotiin tullessa. Oon vähän flunssassa ja puhti pois, mut mieltä lämmittää tuo sintti, joka tuolla uumenissa kasvailee :saint:

illanjatkoja kaikille :wave:

p.s ihanaa kun telkusta tulee teho-osasto, on mun lemppareita... saa kaivautuu peiton alle :p
 
siiri-miina
Ihanaa työpäivä takana \|O ja huomenna vapaapäivä :heart:
Olen kans huomannut että eri laskurien mukaan laskettu aika voi olla eri aika outoa?!
Huomanna onkin vapaa päivä jippii =)
Mulla on jo aika tilattuna yksityiselle ensi keskiviikoksi. Haluamme nähdä että siellä ollaan kotona :heart:
Muutenkin käyn yksityisellä koko raskauden ajan lääkäri käynnit ja ultrat.
Neuvolaan en ole ajatellut vielä tilata aikaa, vaan joskus 10 viikon paikkeilla koska ultraan aion mennä toisen kerran 8-9 viikolla.
PIRPANALLE:varmaankin johtuu siitä tuo plussan saaminen sua ennen kun mun kierto on tosiaan lyhyempi.Kiva kun joku on suurinpiirtein samoilla päivillä kun minä
:heart: saadaan sitten yhdessä jännäillä kaikkea tulevaa ja muidenkin kanssa tietysti :heart:
Hyvää illan jatkoa kaikille \|O huilimaan hetkeksi nyt
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 13:18 Ametisti kirjoitti:
On kertakaikkiaan pakko tulla tänne välillä 'haistelemaan' raskaushormoneja, jospa ne vaikka tarttuis =) Mukava lukea teidän vuolasta vauva-ajatusten virtaanne. Aion adoptoitua tänne, mikäli tästä kierrosta tärppää (vaikka se onkin vasta mahdollisesti viikolla 10-11). Muistakaa levätä aina kun tilaisuus sallii :heart: :heart:

Olipas todella kivasti sanottu toi sun adoptoitumisjuttu. Olet tervetullut tähän joukkoon, toivottavasti jo tästä kierrosta :heart:

Suppikselle onnea plussasta :hug: ja tervetuloa mukaan jännittämään ja odottamaan lokakuuta.

Tänään on mulla ollut eka kertaa sellainen etova olo ja väsyttää ihan sairaasti. Olisi kiva käpertyä viltin väliin lämpimään, mutta esikko pitää äitin kiireisenä.

Oikein mukavaa illan jatkoa kaikille masunkasvattajille ! :heart:
 
pirpana74 harmaana
Terveisiä vaan täältä raadannan keskeltä elikäs siis töistä.. pakko oli tulla tauolla tänne piipahtamaan, taitaa olla orastava riippuvuussuhde.. :D

Mulla on tänään vissiin huonompi päivä, kaikenlaisia negatiivisia ajatuksia, jännittää ja pelottaa.. :/ Mutta luonnollista kai se on, että tunteet menee vuoristorataa, sitä se kai tämä raskaana oleminen on, hormoonit jyllää ;) Toivottavasti huomenna on taas enemmän positiivisella mielellä ja jaksaa uskoa tulevaan.. :)

Huomenna pitäis kertoa ensimmäiselle ulkopuolisellekin eli lähimmälle ystävälle. En välttämättä vielä haluaisi, kun mieluusti sisäistelisin tätä vielä ittekseni, mutta aika lailla käytännön sanelema pakko.. Ystävällä kun on synttärit ja sitä pitäisi juhlistaa, enpä halua alkaa valehtelemaankaan miksi en ota. Ja sitäpaitsi eipä kyllä menisi varmasti läpikään, niin ollaan kuin paita ja peppu ;) Nooh, onpahan sitten taas yksi ihminen enemmän, jonka kanssa voi tätä pohdiskella, luottamus ainakin on 100% puolin ja toisin. =)

SIIRI-MIINA, yksityisestä, tiedätkö yhtään kuinka kallista on..? Siis aiotko käydä vain ja ainoastaan siellä vai myös julkisella..? Että onnistuuko yhdistäminenkin..? Oon kanssa miettinyt tuota vaihtoehtoa, mutta pelkäänpä ettei ole rahallisesti mahdollista. Varsinkin kun järkevästi ajattelee, että ne vähätkin säästöt olis varmasti paras yrittää säästää sinne mahdolliseen äitiysloma ja hoitovapaa aikaan, sitten sitä vasta kipeästi rahaa tartteekin.. :attn: :whistle:

mutta nyt pakko palailla töiden pariin, kuulumisiin! :)
 
Kanttarelli
Trevehdys täältäkin taas "pitkästä" aikaa! Aivan meni hetki uusia viestejä luikessani, kun tentti (meni varmaan läpi, helppo siis oli :D) on vienyt aikani.

Suppis: Onnea PLUSSASTA :flower: Kiva kun tulet mukaan porisemaan =)

Pirpana ja Siiri-Miina: Mulla viimeiset menkat alkoivat 21.1, eli ihan samoissa porskutellaan, mulla vaan kierto kyllä aika lyhyt 21(-25) päivää, ja en sitten tiedä, miten lie vaikuttaa.. Ja Pirpana, mulla ihan sama tilanne -huomenna menen ystäväni luokse saunomaan ja hän ilmoitti tänään että on jo varannut saunaoluet jääkaappiin! En viitsinyt puhelimessa vielä mitään sanoa, mutta huomenna kyllä on sanottava. Tai vaikka yrittäisin olla sanomatta, niin heti alkaa epäillä jos ei saunaolut kelpaa =) Mukavahan se on kun jollekin saa ihan kasvotusten asiasta kertoa, ja mikäs siihen parempi kuin hyvä ystävä, joka ei varmasti eteenpäin lavertele. Eipä pieni lavertelukaan nyt maata kaataisi, mutta on se mukavampaa itse kertoa..

Nyt lähden nakertamaan hapankorppuja :p Ne ovatkin juissi hedelmäjuoman kanssa ainoat huomaamani erityishimot.. Ja nämä olleet kyllä välillä top10:ssä ennen raskauttakin..

Ai juu, Suzannea vielä halaan ja onnittelen plussasta! :flower: Sinä oletkin jo vähän pitemmällä, huomasitko uusia oireita 5. viikon jälkeen? Ois kiva kuulla, mitä mahdollisesti tulossa =)

Mukavata illanjatkoa kaikille masuilijoille!!
 
Suppis
Kiitos kaikista tervetulotoivotuksista

tiedättekö onko neuvolan tekemä pissaraskaustesti (aamupissasta) todella luotettava..

kauhea epäilys jotta olenkohan raskaana vieläkin kun ei minlla mitään oireita pahemmin ole.. tai en niitä osaa tunnistaa.

eli minut kyllä plussattiin 23.2.-05 viikolla 8 onko kardinaalimoka olla tässä ketjussa mukana keskiviikkona aamupissasta
viimeiset menkat alkoi 10.1.-05 renkaat jätin pois 17.12.2004.
terkkari laski että olisin jo 6 ja jotain.. pitää perehtyä noihin vähän viikonloppuna.

häät olisi kesällä, toivottavasti hääpuku meni uusiksi B) ja kaikki sujuisi hyvin.

peukut ja varpaa pystyyn kaikille hep! :wave:
 
triinu
ne oireet taitavat olla aika yksilölisia. mulla olivat viimeiset menkat 12.1.05, plussasin myös 23.2.05 =) ainoa oire tähän mennessä on ollut lisääntynyt valkovuota ja nyt plussauksen jälkeen ovat rinnat vähän kipeytynyt. mutta ei huonoa oloa tai mitään muutakaan...... ylipäätä aina välillä tule epäilys, että olenko sitä raskaana ollenkaan. eilen en saanut ketään neuvolasta kiinni, pitää tänään soittaa uudestaan ja pyytä, että he tekisivat vielä varmuuden vuoksi uuden testin. kait sitä meikäläinenkin sitten uskoisi vaihdoin..

tässä on paljon puhuttu alkuraskauden ultrasta, onko ketjulaisista joku jo varannut ajan? itse olen ensimmäistä kerta raskaana, enkä oikein tietä, että mitä mieltä asiasta olisin... kannattaisiko käytä ultrassa?

ja vielä: varmaan näin raskauden alkuvaiheessa voi ihan hyvin mennä lomamatkalle?? meillä kun olisi ensi viikolla lähtö Egyptin lämpöön =) ei kait siitä mitä, että matkaan lähtijöitä onkin kahdes sijasta kolme =) =)
 
Auli L
Voi miten rentouttavaa lukea teitä! =)
Meidän arki on nyt kaaosta kaaoksen perään... Eilinen meni ihan penkin alle, aamusta iltaan. :( Koko päivän otin matsia tyttöjen kanssa ja illalla oli tarkoitus lähtee Jean S:n keikalle, mutta sitten sekin meni pieleen. Kyllä tuntui pahalle. Tänään aamu lähti yhtä huonosti käyntiin kuin eilinenkin... Kenties raskaushormonit heiluu päästä toiseen... olo on kuin jyrän alle jäänyt. :(

No, kyllä se tästä iloksi muuttuu, pakkohan sen on. Lähen viemään tytöt mummolaan viikonlopuksi heti päiväruuan jälkeen ja huomenna olis ystävän vauvan ristiäiset, pääen kummiksi! =) Kunhan muistais nyt vapaana viikonloppuna levätä... ;) se yleensä jää aika vähälle... :whistle:

Mutta nyt minun mahan jo huomaa!!! Ja rinnat rupee vaihteeksi turpoomaan ihan silleen, että minäkin olen jo varma siitä!!! Olo on parantunut, ei enää öklötä juuri ollenkaan! Joko tämä menee kesken tai sit on poika (aiemmat oli karmeita yrjökausia) tai sitten ikä ja kokemus tuo uudenlaista asennetta... mikähän nuista...?!

Jännittää jo ensi keskiviikko... ois eka neuvola... :)
 
Auli L

ja vielä: varmaan näin raskauden alkuvaiheessa voi ihan hyvin mennä lomamatkalle?? meillä kun olisi ensi viikolla lähtö Egyptin lämpöön =) ei kait siitä mitä, että matkaan lähtijöitä onkin kahdes sijasta kolme =) =)
[/quote]


Kyllä uskoisin, että matkustaminen onnistuu. Valmistu vain levon tarpeeseen ja pidä peukkuja ettei öklötys iske matkalla!!! ;) Tsemppiä!!!

***

Muuten, joku tuossa kyseli valkovuodosta... mulla on kans aika paljon valkkaria, ärsyttää. Mutta niin on aina ollut ja syytä siihen ei ole löytynyt. Ilmeisesti vain normaali aktiivisempi värkki... :whistle: ;) Kertokaas muut jos teilläkin on tämä ongelma...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 09:06 triinu kirjoitti:
tässä on paljon puhuttu alkuraskauden ultrasta, onko ketjulaisista joku jo varannut ajan? itse olen ensimmäistä kerta raskaana, enkä oikein tietä, että mitä mieltä asiasta olisin... kannattaisiko käytä ultrassa?
Ultraan me ollaan menossa 9.3, sinne yksityiselle lapsettomuusklinikalle, missä meidän pienokainen sai alkunsa.
Meillä ainakin neuvolasta sanottiin, kun odotin esikkoa, että 10 viikolla sairaalaan ultraan.
Itse ainakin haluan mahdollisimman aikaisin ultraan, silloin siitä tulee todellista, kun näkee pienen sydämen sykkeen :heart: .

 
Suppis
menen yksityiselle ekaan ultraan jotta pääsisin tästä tiedottomuudesta ohi..
se on jo maanantaina silloinhan minun pitäisi olla jo 8vkolla. taitaa maksaa kaikkinensa jotain satasen luokkaa mutta jos se uniin vaikuttaa niin menen kyllä

jänskättää jänskättää..

joo valkovuotoa kyllä löytyy nyt vähän enämpi :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 13:18 Ametisti kirjoitti:
On kertakaikkiaan pakko tulla tänne välillä 'haistelemaan' raskaushormoneja, jospa ne vaikka tarttuis =) Mukava lukea teidän vuolasta vauva-ajatusten virtaanne. Aion adoptoitua tänne, mikäli tästä kierrosta tärppää (vaikka se onkin vasta mahdollisesti viikolla 10-11). Muistakaa levätä aina kun tilaisuus sallii :heart: :heart:
Tää oli hyvin kirjotettu!! Minä myös käyn päivittäin näitä lukemassa!!kun tuolla vauvakuume-puolella jo tavallaan tultiin tutuiksi...toivottavasti ensi kuussa päästään plussanneitten joukkoon mekin!!Mulla on menossa kp11/28-35 ja jännäilen vasta viikolla 12 :wave: :wave: Iloista mahankasvatusta vaan teille plussanneille!! :hug:
 
Kanttarelli
Hyvää päivää kaikki! Aurinko paistaa niin kauniisti että voihan apina! Mieleni tekisi hiihtämään, mutta eihän minulla ole edes suksia..

Auli: Minullakin oli tänään jokseenkin kurja aamu.. Väsytti ja kiukutti, en olisi millään jaksanut nousta peiton alta.. Ja pitkähkön ja töntäyteisen päivän jälkeen piti vielä lähteä kauppaan! Kaikkein koomisin juttu tapahtuikin kaupassa, kun siellä oli radio päällä, josta kuului urheilukisojen selotusta -Suomen naiset hiihtoviestissä! Keräilin maitopurkkeja kärryyn kun tilanne kävi jännäksi ja lopulta manninen ohitti jonkun ja suomi tuli toiseksi- minua alkoi itkettää ihan mielettömästi :D Oli pakko mennä pakastevihannesaltaan luo pyyhkimään silmiä ja rauhoittumaan :D Hieman sanoisinko tunteet pinnassa.. Ja vaihtuvat nopeasti!

Suppis: siis jos ymmärsin oikein, kysyit, onko virhe tulla tälle palstalle, vaikkei seiskaviikolla olisi plussannutkaan..? Ei tietenkään ole! Tänne ovat varmasti kaikki plussanneet ja (ametisti ja helmionni :D ) plussasta haaveilevat ehdottoman tervetulleita!

Triinu: Varmasti voit lähteä reissuun ihan turvallisin mielin! Toivottavasti tulee mahtava matka =)
 
mittari harmaana
heippa

anteeksi jos nyt hieman harmaannutan tätä pinoa, mut mua pelottaa ihan kamalasti. mulla jomottaa alaselkään samanlailla kun silloin 2003 kun mulla oli keskenmeno... :'( tuntuu tosi pahalta alaselässä ja lantiollakin.... mua itkettää... ei tule verta (mikä on vielä positiivinen merkki) mutta pelottaa kovasti kun mieleen palasi vuosien takainen tunne :(
pitäkää siskot peukkuja, että ei tule kesken pois.... olen ollut niin onnellinen tästä raskauden alusta. :ashamed:
 
Kanttarelli : sama juttu mulla kyyneleet tulivat silmään katsoessani naisten viestiä, todellakin on kyyneleet herkässä.

Mittarille peukut ja varpaatkin pystyssä, ettei tulisi kesken matkaa pienokainen pois :hug: .

Ametisti ja helmionni ym. jännääjät otetaan avosylin vastaan tähän matkaan. :hug:

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille ! :wave:
 


tässä on paljon puhuttu alkuraskauden ultrasta, onko ketjulaisista joku jo varannut ajan? itse olen ensimmäistä kerta raskaana, enkä oikein tietä, että mitä mieltä asiasta olisin... kannattaisiko käytä ultrassa?


Mä varasin heti ultraan ajan, kun sain plussan. Olen nyt rv 5+2 ja ultra on 17.3. sairaalassa gynenpolilla. Eivät aikaisemmin voineet aikaa antaa, koska sydänäänet eivät aikaisemmin näy ultralla... Pakko saada nähdä, onko vauva kasvamassa oikeassa paikassa niin pian kuin on mahdollista :)
 

Yhteistyössä