viikon 7 plussaajat-pino

heipsan!

löytyhän se haisuki. =) ja kivat unet kalenterilla ja vispilällä. :D

täällä siis vielä ollaan..oli synnärillä liian täyttä, vain lattiapaikkoja ois ollu tarjolla, niin laittoivat vielä yöksi kotia ja huomena aamulla kasilta takas, niin käynnistävät. tosin teki sen verran tujun sisätutkimuksen lääkäri, että suppaillu vartin välein sen jälkeen ja pikkuhousunsuoja on kastunu kahteen kertaan. siis se märkä haisee makeelle, mut ku en muista mille lapsivesi haisikaan, niin en oo sit varma onko se lapsivettä vai muutoin vaan synnytyksen hajuista tuotetta mitä sieltä tippasee. mut oli tosiaan niin tuju se sisätutkimus, ku pukkas sormet niin syvälle ku ylsi ja pyöritteli ja venytti kohdunsuuta..käski vain sanoa, ku ei enää kestä. :whistle: kaks senttiä se oli auki. mut vaavi oli laskeutunu ja kiinnittyny kuitenki jo niin alas, että ku yritti ultrata päänympärystä, niin sano, jottei ihan tarkkaa mittaa saa, kun on niin alhaalla, ettei näe. jospa se sit huomena tulis suht helpolla maailmaan tuolta. :D

ai niin, vauvan kokoarvio oli 2,9kg, ettei mikään suuren suuri täälläkään tulossa. :)

vähä orpo olla, ku pojat kerkes mennä mummolaan hoitoon ja tyttöki on siellä sairaalassa, niin ollaan miehen kans sit ihan kahestaan tää ilta. ja ku mies aiko mennä yöksi töihinki, jos mulla ei lähtöä takas sairaalaan tuu ennen sitä, niin tosi yksinäinen yökin tulossa. mitenhän mä osaan olla. :whistle:

sieppo 38+6
 
Ai ei täällä kukaan poksahtanukkaan tänään, höh..
Aina muuten, ku oon ollu synnärillä, siellä on ollu täyttä. Ja nyt vielä paikkoja on vähennetty, ennen oli tarkkailussa sentään neljälle paikat, nyt vain kahelle.
Ei oo suppaillu tänään pahemmin, vaikka kävin reippaan lenkinki. No, hyvä vain. Limaa tulee, yöks.
Ai niin, lapsivesi haisee semmoselle makealle...

 
sieppo eiköhän se sitä ole! :) :) :) Hitsi, jännään teijän puolesta haisu, sieppo ja piu. Ja kalenterillakin jännät ajat raskausviikkojen suhteen ainakin. En muista oliko siellä auennu paikat tai muuten näyttäny että h-hetki lähestyisi?

Miksi musta alkaa tuntua että oon viimeinen tässä ketjussa vielä kasassa? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 19:39 Viblsp kirjoitti:
sieppo eiköhän se sitä ole! :) :) :) Hitsi, jännään teijän puolesta haisu, sieppo ja piu. Ja kalenterillakin jännät ajat raskausviikkojen suhteen ainakin. En muista oliko siellä auennu paikat tai muuten näyttäny että h-hetki lähestyisi?

Miksi musta alkaa tuntua että oon viimeinen tässä ketjussa vielä kasassa? :D
älähän hättäile, äkkiäkös ne lapsiveet vaikka menee ilman mitään ennakko-oireita, niinku mulla esikolta viikolla 37+0 :D
 
Kääk!olen kipeä. Kuumetta ja kurkkukipua, ja supistelee. Nyt en kyllä ala synnyttään, ettei tartu vauvalle, niinko viimekerralla. Poika sai vastasyntyneenä rs-viruksen, ja jouduttiin viikoksi sairaalaan ja siitä seurauksena se yskii edelleen, vaikkei mitään vikaa löydykkään.Toivottavasti joku tulee kylään, ettei tarvi olla yksin nuitten täystuhojen kans koko päivää, enkä jaksa raahautua edes polttopuita hakemaan, ja täällä on kylmä.
 
Hei!

Niinpä niin, suppailuja on kyllä mutta ei kovin säännöllistä eikä vielä näy sen suurempia limoja tahi vesiä. Jospa se kohonnut verenpaine kuitenkin kertois, että olis synnytys lähellä? Huomennahan sitä taas mittaillaan. Tuli muuten se kolmaskin S illalla testailtua ja tehottomaksi havaittua. Yksi paikallinen mamma mainitsi neljännen S:n, joka olisi shoppailu. Hänellä oli toiminut Tallinnan-shoppailureissu. Ainakin Tarjoustaloon olisi tarkoitus tänään kävellä parin sadan metrin päähän, jospa auttaisi. =)

Täällä Hyvinkäällä satoi ensilumi yöllä! Siis sellainen, joka jäi maahankin. Tää ois hyvä päivä Tirpan syntyä, muistais sen tuosta lumesta ja siitä, että on mun isän syntymäpäivä. Tänään mennäänkin Helsinkiin vanhempia tervehtimään ja kakkua hamuamaan, elleivät sitten joudu tuomaan sitä sairaalalle. Toivo elää!

Siepolle onnea tämänpäiväiseen käynnistykseen, toivottavasti nyt löytyy jo oikea vuodepaikka, ettei lattialle joudu... :hug: Kovasti tuntuu olevan jo käynnistymässä, jos kerran lapsivettäkin tulee.

Iloista odotuksentäyteistä päivää! T. Kalenteri =)
 
Ai niin ja V: enpä ole tietoinen, että olisi mitään täällä auennut, toivottavasti olisi, mutta lekuri ollut viimeksi kuukausi sitten, jolloin vasta jotain pehmentymää.

Haisulle parantelua, ei varmaan olisi mikään ihannetilanne kipeänä synnyttää. :\|
 
Viimeinen neuvolakäynti oli tänään. Huh mikä lumimyräkkä oli! Kastuin läpimäräksi meno- ja paluumatkalla ja kävinpä kirpparillakin... Nelisen tuntia liikkeellä, huh huh että väsyttää.

Sf-mitta oli pysynyt ennallaan ja painoa oli tullut viikossa 2,2 kiloa! :kieh: :eek: :whistle: Ostin kirpparilta tosi söpön leijonakuningas-aiheisen ulkohaalarin, menee lauhemmilla ilmoilla. Sisko taas ostaa kaveriltaan punaisen toppahaalarin kokoa 62. :) Oli ollu siskon tytöllä siis aikaisemmin lainassa ja on kuulemma söpö. Pari yläosaa ostin kanssa, pitää kokeilla pesun jälkeen sen mekon kanssa, lauantaina ne siskon häät.

- Rv 38+2 -

1 vko ja 1 vrk sektioon.
 
Oi, kirpparipa tekis terää! Toivottavasti Vispilä saat jonkun yläosan täsmäämään sen mekon kanssa. Mahtaa olla jännät paikat, kun vielä häät tulee tähän väliin... =) Sulla on niin kadehdittavan vähän painoa kertynyt, että tuo on varmaan ihan ok.

Enpä olekaan saanut itseäni vieläkään liikkeelle. Postia käyn välillä tiirailemassa, oisko tullut, kun odottelen laatikkoon jotakin, mutta sinne Tarjoustaloon on vielä lähtemättä. Ja justiin vähän aikaa sitten rupesi kivuliaasti supistelemaan. Maha on ihan yhtä tynnyriä ylös asti ja tuolla alhaalla nimenomaan tuntuu se kipu. Sit mietin, mitkä kengät saisin vedettyä jalkaan tuonne lumikeliin. Edes kumpparini eivät mahdu mulle nyt, ja oon ihan pihalla, mitä talviajan jalkineita mulla edes saattais varastossa olla.

Ei auta kuin nostaa luunsa tuolista ja tehdä jotain, kun niin kovin veteläksi vetäisi...
 
Miten ihmeessä saan isän mukaan vauvan hoitoon, kun imetys on kuitenkin pakko mun tehdä?? Vaipanvaihtoa inhoaa, eikä tässä muuta puuhaa paljoa vielä olekaan.. Yötkin vauva on 100% mun vastuulla, eli mies ei herää kertaakaan.

Ei siinä, vauvan hoitaminen on musta mukavaa jne, mutta pelottaa, että mies ja vauva jää toisilleen vieraiksi. Oisin toivonu, että alusta asti myös mies ois ollu yhtä lailla mukana vauvan elämässä.

:'(

(turhiako) murehtii -kanttis

ps. eilen vauva täytti 2 viikkoa ja sen kunniaksi piipahdettiin ulkona

=)
 
Heipsan...kanttarelli.

Meillä ekan vauvan syntymän jälkeen iskä nousi aina samalla vaihtamaan vauvalle vaipan kun mä olin imettänyt ja jouduin vielä sen jälkeen lypsämään maitoa pumpulla,kun tuli liikaa.

Toisen vauvan kohdalla iskä nukkuikin eri huoneessa isomman kanssa joten uusi vauva oli 100% mun vastuulla öisin ainakin,päivisin tuppasin syliin ja pakotin välillä vaihtaan vaippoja jne.Vaikka sanoi ettei osaa jne.Sanoi että sitten kun se on isompi voi osata olla sen kaa helpommin kun se ei enää tissiäkään syö jne.Mutta kyllä mä yritin väkisin tuputtaa läheisyyttä ja vauvanhoitoa sekä vastuuta hällekin!

Nyt on kolmas tulossa ja yöt hoidan mielelläni ihan ite vaavin kaa,kuhan iskä vie isompia poikia takas omiin sänkyihinsä yöllä ja ulkoilee niitten kaa päivisin...mutta aion kyllä tuputtaa edelleen vastuuta hänelle niin paljon kuin mahdollista heti alkuvaiheesta alkaen,onhan pienokainen molempien yhteinen vauva,ettei vain äidistä tulisi tietoista miten vaavin kaa toimitaan.

Mutta älä ota stressiä asiasta just nyt sulla on varmaan mielialakin miten sattuu hormonien johdosta joten kyllä se siitä suttaantuu!

Niin mites tällasilla ilmoilla,pitääköhän nyt mun sit olla vaavin kaa 2vkoa sisällä ennekuin totutan sen ulkoilmaan....mietin vaan ku isompien pitää kuitenkin ulkoilla,no kaipa sen saa jotenkin sujumaan.Vointeja kaikille :heart: :flower: =)
 
Täällä oli eilen neuvola ja sf-mitta huitelee 37,5cm, vaikka vauva kuulemma jo todella alhaalla- kävi 2 terv.hoitajaa sitä ihmettelemässä :)
Voi syntyä kuulemma koska vaan tai sitten vasta laskettuna aikana...

vähän tuo koko arveluttaa, vaikka äitiyspolin ultrassa lokakuun alussa olikin 2,5kg, mutta tuntuu että voi olla arvioitua isompi.

Esikko ja toka tulivat 36+1 ja 38+3 yllättäen alkaneilla lapsivesien menoilla kumpikin.
viikkoja täällä nyt 37+5.Joten kai tämä odottavan aika on sitten pitkä...

Tuo kanttis mietti miten saada isä osallistumaan vauvan hoitoon...

Täällä mietin vähän samaa, vaikka vauva ei vielä ole tullutkaan. Tämä vauva on tuolle miehelle 1. lapsi ja mies on ollut koko odotuksen ajan aika etäinen koko hommaan.
Tämä olikin sellainen "yllätysvauva".
Täytyy vaan koittaa pyytää pitämään sylissä vauvaa ja opettelemaan vauvan kanssa olemista.
Mies on jo sanonutkin etukäteen ettei aio vaihtaa yhtään vaippaa
:x
Saa nähdä, miten käy...
 
Kanttis meillä oli vähän sama juttu esikoisen kanssa, mutta johtui tuoreen isän epävarmuudesta. Ei luottanut omiin kykyihinsä. Heijasi paljon sylissä, puki vauvaa yms. mutta vaipat vaihdoin minä. Miehelle oli kauhistus jäädä kaksin vauvan kanssa kotiin jos minä kävin yksin esim. lääkärissä. Mies sanoi, että kun lapsi kasvaa, on helpompaa. Ja nyt poitsun ollessa 2-vuotias onkin kyllä todella varmempi vanhempana. Ja isin poikahan tuo meijän ikiliikkuja onkin, äitiä ei totella yhtään ja isiä heti. :kieh: :whistle: Saas nähdä miten nyt toisen tullessa menee. Mies kun on puhunut että ois ihana päästä pukemaan vaaleanpunaisia töppösiä yms. Luulen että aluksi kummallakin vaikeuksia tottua 50-senttiseen, passiiviseen pötkylään kun on tuo omatoiminen taapero talossa. =) Anna miehelles aikaa, vauva ei vielä paljoa ymmärrä, eikä ainakaan meillä tosiaan tehnyt hallaa isän ja vauvan väliselle suhteelle se, että äiti teki enemmän. :)

Heh, tulikin mieleen se kun kotiuduttiin Aleksin kanssa synnäriltä... Mies ei ensin edes uskaltanut nostaa vauvaa syliin, pelkäsi kai hajottavansa. =) Sitten menin suihkuun ja kuulin itkua... Ajattelin että noni, nyt pitää lähteä suihkusta hyssytteleen vauvaa kun mies ei voi. No, itku hiljeni ja jatkoin suihkuttelua. Kun tulin kylppäristä, siellä se oli mies tyytyväinen vauva sylissään. :heart: Se oli jotenkin uskomattoman herttaista.

Kalenteri juu nyt on sitte tullu 8,8-9,8 kg lisää painoa. Tykkäsin siitä edelliskerran lukemasta paaaaljon enemmän. :D No, jospa ei enää viimeisen viikon aikana tulisi niin paljoa. Jää varmasti joka tapauksessa hirvittävä vatsanahkalöllerö. :/ Sääli etten sektion takia voi oikein mitään tehdä sille, siis esim. vatsalihasliikkeitä.

vaavi-05 mullakin sf 37. Oli viime viikollakin. Ja viime viikon sf kun mitattiin, se oli noussut kolmen viikon aikana 7 cm! Vai olikos se 6... Ja täällä suht korkealla, vaikka jossain vaiheessa väittivät laskeutuneen...
 
heippa..kysyn taas teiltä kun teiltä tuntuu saavan vastauksia.

kävin neuvolassa.. sf-mitta menee alarajoilla rv 22(21+3) ja se oli 16 cm. onko kellään muulla ollut vastaavaa? onhan se yksilöllistä, mutta tuli hieman paha olo... paljonko teillä oli noilla viikoilla?
kiitos- taas :ashamed:

t. mittari :wave:
 
siiri-miina
Moikka

Mahdatteko enää muistaa kun keväällä olin viiikon 7 plussaajissa?

Olen lukenut innolla teidän juttujanne mutta kommentoimiset ovat jääneet kyllä vähiin :ashamed:

No, olen nyt joulutähdissä ja viikkoja 33 tänään eli aika loppusuoralla täälläkin, mutta teillä 7-viikkoisilla alkaa olla tosi h-hetki käsillä
Voi jännittää oikeen teen puolesta =)

Mun kohdallani kaikki on mennyt loistavasti ja olen voinut tosi hyvin :heart: :xmas: :heart: ja kohtahan meillä on se joulutähti sylissä! Ei malttais odottaa enään!!!


Toivonkin teille kaikille VOIMIA ja ONNEA tulevaan koitokseen joka on ihan kohta.

Jännittää....

T-Siiri-Miina + toukka 33vko
 
Siiri-Miina ei sielläkään tosiaan enää kauaa kestä. =) Muistan kyl nikkis. Heh, ite haaveilin salaa jouluvauvasta kun yritettiin lasta. :D Hiukka ristiriitaisin tuntein yritettiin kun oli pienenä ajatuksena päässä, että ei haittaa vaikkei vielä tärppäis, vaan vasta seuraavassa kierrossa että saisi jouluvauvan. :D :D :D Kaheli nainen olen, myönnetään. :LOL: Mutta joulussa on jotain taianomaista, ois varmaan jännitys kasvanut jouluinnon kanssa. :)
 
hei!

täällä nieleskellään pettymyksen kyyneleitä! :'( menin aamulla siihen käynnistykseen. otettiin normaalit käyrät ja tehtiin sisätutkimus jne. ja sit jäätiin oottaan lääkäriä, että tulee antaa luvan tabulle. no, kätilö toi tabletin puolilta päivin ja alkoikin supisteleen ihan "kivasti" niin, että tuntu kui paikat venyy. sit kolmen aikaan tuli lasten lääkäri yhessä gynekologin kans ja sano, että semmonen juttu, että ku sillä meijän tytöllä on se hinkuyskä, niin se voi olla myös oireettomana mulla tai miehellä, joten ei saa käynnistää, ennen ku ollaan molemmat syöty kaiken varalta viiden päivän estolääkekuuri. :\| no, sinänsä ymmärrän kyllä, että jos se meillä ois, niin vois tarttua vauvallekki, mutta sitte tuossa vaiheessa vasta hoksataan ku olin sen tabletinki jo saanu ja suppailut alkanu niin mukavasti. laittoivat sit munt takas kotia ja sanoivat, että ei sais nyt syntyä. ja jos kuitenki syntyy ennen ku se viiden päivän kuuri on syöty, niin sitte annetaan vauvallekki varalta lääkekuuri. nyt sit täällä kärvistelen kotona näitten suppareden kanssa pettyneenä tilanteeseen ja siihen, että jos asiat ois menny toisin, niin mä oisin jo saanu toisen tabun ja oisin kohta jo nyytti sylissä.

nyt sit vaan ootellaan sitä, että millon se lähtee itekseen syntyyn. ois kyllä heti maanantaina olleet valmiit käynnistään uudestaan, mutta sanoin, ettei se sitte enää oo tarpeellista, koska tytön hoito ois järjestyny sujuvasti vain tälläviikolla. no, lastenlääkäri, eri joka tyttöä normaalisti hoitaa, sano sit onneksi, että jos on tarvetta, niin tytön voi viedä osastollekki hoidettavaksi siks aikaa ku mä oon synnyttämässä. se tyttöä aijemmin hoitanu lääkäri kun on sanonu mulle, että vain äärimmäisessä hätätapauksessa sen voi sinne viedä. onneksi tältä toiselta lääkäriltä löytyi ymmärrystä sen verran tajuta tilanne, että mies tekee kolmivuorotyötä, eikä oo aina paikalla ja se, että anoppi ei uskalla jäädä tytön kans ja se että mun oma äiti, joka vois hoitaa iinaa,on sekin viikot töissä, joten sellanen tilanne vois hyvinkin olla mahollinen, että mulla ei ois tytölle hoitajaa.

että tämmöstä nyt sitte! huomena haetaan pojatki mummolasta kotia ja ilman vauvaa! tooooosi pettyny olo!

sieppo 39+0
 
Koita sieppo kestää :)
Meillä ei mies ole alussa voinu vauvoja hoitaa, koska kaiken hereilläoloajan vauvat on syöny.Enimmäkseen mies on sitten hoitanu minua, tuonu juotavaa ja laittanu ruokaa.Kyllä siitä silti ihan hyvä isä on tullu :)
Kurkkuun käy aivan sairaasti. Kuume on sentään laskenu. Mies toi jäätelöä(uutta aino uuniomenaa, vähän ko on hyvää), mikään lämmin ei mene alas, päivän söin jäisiä mustikoita.
Hassua, vieläkään ei tunnu, että olisin viimisillään, vaikka on jo 38.viikko. Kävin ratsastamassakin, ja aika sutjakasti sitä vain kiipesi ponin selkään. Voi kökkö, luulin ettei tarvis enää neuvolassa käydä, mutta ku soitin, niin pitäähän sinne ensviikolla mennä. Kökkö.
 
Kiitos kaikille ihanan valoisista vastauksista! Ehkä tämä tästä kun typy vähän kasvaa ja tekee muutakin kun syö.. =) Ja kyllä tuo mies sentään tytön kylvettää (mihin meneekin maks. se 10 min ja äiti tietty joutuu kuivaamaan.. ;) )

mittari, mulla mitattiin sf eka kertaa vasta viikoilla 22+5 ja silloin se oli 19,5 cm, mutta noista mitoista ei kyllä kannata huolestua, kun mullakin täti mittasi samana päivänä kahdella sentillä eri tuloksen.. Ja jos kohtu on taaksepäin kallistunut, niin masu kasvaa hitaammin jne. Ainakin tuon äippäkortin taulukon mukaan 16 cm viikolla 22 on vielä normaalia, vaikkakin alakäyrän alarajalla. Joten seurailehan nyt vielä ihan rauhassa tilannetta! =) :hug:

Huomenna tulee anoppi ja appi ja miehen pikkusisko & veli kylään. Toivottavasti eivät ota miehen tätiä mukaan, se on sellainen päällepäsmäri..

sieppo: koita jaksaa vielä hetki! Surku, että kävi näin, mutta kohta se nyytti on sun sylissä kuitenkin. Ihan varmasti. =)

-kanttis
 
niin ja siiri-miinalle piti vielä laittaa terveisiä, että toki sut muistan ja kuulumisiasi olen välillä (kuten ametistinkin) käynyt joulutähdissä vaklimassa.. :D Myös muita 7-viikon plussaajia olen muistellut (suppis ja pirpana..) ja miettinyt, että mitähän heille kuuluu..

Mukavaa kun täälläkin jaksatte kuulumisia käydä kertomassa! =)
 
valotzki
Iltaa / Yötä :wave:

Ompa tänään ollut kiva päivä! Käytiin miehen kanssa siellä uudessa kauppakeskus Sellossa ihmettelemässä. Mulla oli nimipäivä tänään niin käytiin oikeen ulkona syömässäkin =)

Tänään oli neuvolakin, vaihteeksi. Muistatte varmaan, kun vähän aikaa sitten valittelin SF-mittaa joka pysynyt kolmisen viikkoa samana. Nyt se oli noussut puoltoista senttiä, oli 33cm :)

Noussut oli muutakin.. Paino huimat 1,2 kg vajaassa kahdessa viikossa :$ Tosin terkkari totes jo ennen ku menin vaa'alle, että "sulle on kyllä nestettä kertynyt, posket on pyöristyny ja sormet muistuttaa nakkeja" \|O *sniisk* Painoa tullut yhteensä 11.5kg..

Muuten oli kaikki ok. Vaavi liikuskeli, kun kuunneltiin sydänäänet ja verenpaineetkin oli ekaa kertaa viikkoihin normaalit! =)

Harmin paikka kun siepon käynnistysjuttu meni noin.. Voimia vielä viimeisille metreille :hug:

Jos sitä hetken töllöä tuijottas ja koittas nukkua. Ei oikeen suju tuo nukkuminen nykyään, levottomat jalat vaivaa ja mikään asento ei tunnu hyvältä.. Noo, kohta pääsee nukkumaan mahalteen :heart:

-Valotzki & Nyytti (37+1)-
 
siepolle jaksamisia! :hug: Tosi inhottava juttu. :/

Ja haisulle paranemisia. Ite tässä vähän räkäsenä ja kauhulla mietin millaista olisi sektiossa räkätaudissa. Aleksia kun leikattiin ulos ja puudutus meni pieleen ja salpasi hengitystä, nii tuli paniikki ja itku. Nenä tukossa oli todella inhottava maata siinä. :\|

Valotzki hienoja uutisia! Siis SF-mitan kasvu ja normaali verenpaine. =) =) =)

Tasan viikko sektioon. Hämmästelen sitä, ettei ole turvotusta ollut, eikä verenpainekaan mitenkään kauheasti heittelehtinyt, ei tulehduksia... No, tuollaiset kun on ollu poissa, onkin sitten ollut reilusti kipuja ja supistuksia.

Ihme siivousinto päällä. Ei oikein vain voi vielä tehdä mitään kun Aleksi tekee tuhojaan samantien kun ei vahdi. Tuossa piirtelee ja ojentelee mulle kynää vähän väliä että piirtelen ja se arvuuttelee mitä piirrän. :D Ylihuomenna ne siskon häät, pitää varmaan niittenki takia siivota; mummo tulee huomenna Kotkaan serkkuni kanssa. :) En tiiä tulevatko tänne, mutten halua ottaa riskiä että tuleekin soitto että tulevat ja täällä sitten sekasotku. ;) No juu, perussiistiä mutta pölyä on ja lattiatki tarvii pestä ja järjestellä tavaroita.

- Rv 38+3 -
 
Ätsiu!Kurkkukipu loppu, ja kuume laski. Sain vain mukavan tukkoisen ja aivastelevan nenän. Tismalleen samat olotilat, ku päivää ennen pojan syntymää. Nyt pelottaa, en missään nimessä halua synnyttää jos olen kipeä, ettei vain taas saa vauva tartuntaa. Ja poikaki on räkätautinen. Ja mies on yskiny jo toista kuukautta, mutta ei suostu menemään lääkäriin, ja nyt ku luin tuosta siepon tytön hinkuyskästä, tuliki mieleen, että jos miehellä on semmonen. Testaiskohan ne tuolla terveyskeskuksessa jos pyytäis?Supistelee...Maanantaina neuvola, pah. Ei huvita. Lapset on aivan mahottomia, kumpiki heräilee nyt öisin, poika pomppaa ylös joka yö tasan 5.00, ja jos ovi on kiinni, alkaa huuto, ja jos on auki, niin tulee viereen. Tyttö alkaa sitten kirkua, että pelottaa, tai on joku hätä, tai peitto on pudonnu tai unikoira hukassa. järki lähtee
 

Yhteistyössä