viikon 7 plussaajat-pino

Huomenta!

Ääh, limatulpasta kateellinen... \|O

Eilen illalla kun Idolsia töllättiin, oli täälläkin jännät paikat, kun supistuksia rupesi tulemaan viiden minuutin välein ja samalla kunnon nipistystä tuolla alhaalla. Ei kun löylyä lisää eli Idolsin jälkeen saunaan! =) Mutta siinähän ne sitten pian loppuivatkin puolisen tuntia kestettyään. Nipistelyä ollut vähän yöllä ja muuten, mutta oli kyllä pettymys, kun jo sairaalakassia ehdittiin viimeistellä. Vaan eipä mitään, mulla on pian miittinki kaverin kanssa, joten jotain kivaa odotettavissa siitä huolimatta, että nyytti antaa odottaa itseään. :)

Muistan, että mulla oli kans noita vihlontoja paljonkin, etenkin kävellessä, joskus viikoilla 17-20 suunnilleen (saattoi olla kauemminkin). Liitoskipuja siis Mittarilla, sanoisin minäkin. :hug:

Jaa-a, nyt taas masusta nipistää, tässä vaiheessa vielä osaa nauttia jokaisesta nippauksesta.

Tirppa oli riehakas illalla supistusten aikana, sai mut miettimään, mikä oli syy ja mikä seuraus - päivällä olin jopa huolestunut, kun ei liikkunut paljonkaan. Nyt aamulla aloitellut taas elämöintiään. :heart:

Ostin paikallisesta kestovaippatapahtumasta kivan kantoliinan, jota olen yrittänyt opetella sitomaan. Nyt vielä mahan kanssa vähän kömpelöä touhua, mutta eiköhän tuo helpotu ja liina riitä paremmin masun ympärikin, kunhan saadaan liinan täytteet masun ulkopuolelle.

Kaunista päivää, toivottaa Kalenteri Tirppoineen (40+1 jo)
 
Nea
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Kanttikselle onnittelut tytöstä :flower: :)

Täällä vielä yhtenä kappaleena. Supistuksia tulee ja menee mutta pikkunen se tykkää tuolla masussa näköjään olla. Viikon päästä käynnistellään jos ei sitä ennen synny. Kyllä tässä alkaa ollakin jo sellanen olo että alkaa olla aika täynnä tätä raskaana olemista. Turvotukset on kamalat, jatkuvaa vihlontaa alakerrassa ja käveleminen on niin hidasta ja kömpelöä että...

Eipä muuta ihmeellistä olekaan, joten ei muuta kun jaksamisia kaikille :)

-nea 40+3
 
mites valozkilla?!

mun täällä pitäs kait vihdoinki pakata itelle sitä sairaalakassia mukaan, mutta ei saa taaskaan mitään aikaseksi. siis suunnitelmissa on mitä tarvii mukaan, mutta käytännössä kaikki on vielä tekemättä. =) samoin pitäs pakata pojille kamppeet kasaan, ku mies vie ne mummulaan hoitoon ja tytölle kampetta, et jos se pääsis keskiviikkona pois tuolta osastolta, niin mies hakis sent sieltä ja menis senki kans mummulaan. sanoin nääs miehelle, että ku mahollisuus olla lasten kans mummolassa, niin varsinki ton tytön sairaalareissun jälkeen olla siellä, jos vaan jaksaa, niin eipähän tarvi yksin huolehtia ja ressata sen kaikista noista kolmesta ja varsinkaan siitä tytön räkäsyydestä, ku on joku kaverina. =) *oonkohan mä jotenki ylihuolehtivainen* :D tai sit mä vain ajattelen, miten mies pääsis mahollisimman helpolla ja sujuvasti noiden kans ku ite on sairaalassa. :) siis jos oon. :whistle: tai toivottavasti oon. :D

meil on täällä kamalan kylmä, aamulla oli ulkona 10 astetta pakkasta ja taloyhtiössä vissii joku lämmitys-systeemi rikki, ku sisällä vaivaset 18 lämmintä ja kaikki patterit kylymänä. :eek: sit ku ikkunoista vetää tai ilmanvaihto käy osittain sitä kautta, niin melkei vinkka käy kämpässä. ja tuossa ku kyselin naapureilta, niin joka muukin asunto yhtä kylmänä ja korjaaja vasta tulossa, jos tulee. :eek: säälitti noi poikapoloset aamulla, ku vaikka oli jo päivävaatteet päällä nii hytisivät kylmästä. ja itellä kolme puseroa, päällimmäisenä villapusero, päällekkäin ja villasukat jalassa, että ees vähä tarkenee. että talvi vissiin tulossa.. :whistle:

päivänjatkoja kaikille ja kirjotelkaahan kuulumisia.. ;)

sieppo 38+5
 
valotzki
Täällä taas..

Lapsivettä oli tosiaan vähän hintsummin, mutta normaalirajojen siellä alapäässä.
Istukassa näky kalkkeumaa :( Mutta virtaukset oli kuitenkin vahvat ja hyvät.
Vaavi painoi n.2,5kg, on siis keski-ja alakäyrän välissä. Lääkäri määräsi viikon päähän uuden kontrolliajan, jossa katsotaan että vauva kasvaa omalla käyrällään normaalisti.
Lääkäri painotti, että jos tässä joku hätä olisi, niin hän määräisi minut jäämään sairaalaan ja toitotti että kaikki arvot oli kuitenkin hyvät ja lapsi liikkuu hyvin. Kyllä nyt vähän mieltä helpotti, vaikka tuo kalkkeuma-asia mietityttää..
Jos vaavi jatkaa kasvamistaan niinkuin nyt, niin painoarvio syntymähetkellä on 3,2kg. Nyt kaikki peukut pystyyn, että loppuaika menee hyvin.. :)
 
valotzki: :hug: hyvä et vaavilla kaikki oli hyvin. :) mulla tuo kasvukäyrä on kokoajan ollu tuos ala- ja keskikäyrän puolessa välissä, joten ei suuren suuri vauva tännekkään oo tulossa. la.ta ei kuitenkaan siirretty aikanaan rakenneultrassa, ku np-ultrassa vastas aikaa. jostakihan ne keskiarvot täytyy muodostaa. :) "nauti" nyt loppuraskaudesta ja eiköhän se istukkaki toimi loppuun asti niin, että vaavi sielä vielä vähä kasvaa. :hug:

missäs haisu piileksii? vai joko sulla löyty aikataulussa aikaa synnytykseen? ;)

täällä jännittää tuo huominen ihan hirveesti ja nuo kaks kakaraa tappelee vain keskenään! :headwall: :headwall:

*poistuu rauhottaan tilannetta* :whistle:
 
Valotzki, hyvä että vauva kunnossa ja että kontrollissa pääset käymään. :) Miten se kalkkeutunut istukka sitten voi haitata kehitystä?

Täällä paikat taas kipeänä kun Aleksin neuvola oli ja kävellen kuljen aina tuon matkan. Ylihuomenna oma neuvolakäynti. Aleksi oli kyllä reipas poitsu, mitattiin seinämitalla, eikä maate ja punnittiinkin "isojen vaa'alla", heh. :) Ihmeesti piristää kun Aleksi nyt nukahtaa itsekseen ja nukkuu hyvin.

Rv 38+0
 
Ihanaa, Valotzki, että asia selvisi! =) En ole minäkään kuullut kalkkeumista, että mistä niitä tulee ja mitä ovat, mutta onneksi lääkäri tiesi kaiken olevan kunnossa. Kuulostaa siltä, että on ainakin painoarvion mukaan kivan kokoinen synnytettävä tulossa, ei hirveä möhkö... :)

Muakin kiinnostaa, miten Haisun kanssa kävi, josko vaikka hevosilta olisi liiennyt vapaapäivä, niin että ois synnyttämään ehtinyt! :LOL:

Mukava kuulla Neastakin. Kohtalotoveri, lasketun ajan ohi siis menty sielläkin. :\| Toivottavasti et kovin pahastu, jos ohitan sut jonossa! ;) Olis täällä jo kiihkeä halu päästä asioissa eteenpäin, jospa vain Tirppa olis samaa mieltä!
 
Onneksi Valotzkilla kaikki kuitenkin ok. =) Ja vaikka vauvasi syntyisi nyt, olisi se isompi kuin meidän typy ja hyvin tuokin jakselee.. =)

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja tänään uskalsin käydä ostamassa imetysliivitkin. Mulla oli yhden siskon vanhat, mutta ne oli vähän epäsopivat. Ostin samalla maidonkerääjän ja pieniä pakastepusseja.. Vielä kun joskus kaupungille pääsisi imetyspaidan ostamaan! No, eiköhän me jonkun ajan päästä uskaltauduta neidin kanssa kaupungilla pyörähtämään -huomenna ajattelin pikaisesti jo käyttää tyttöä ulkona.. vaikka postilaatikolla asti.. :D

Kantoliinan tahtoisin myös, mutta kalliita ovat kyllä.. :/

mittari: taisipa minullakin noilla viikoilla jonkinmoista kipuilua olla.. Että eiköhän ole ihan normaalia. :hug:

-kanttis
 
edelleen kaipailee haisua. =) vai näänkö mä sunt huomena länskässä? :whistle:

mutta kylläpä taas järjesti "luonto" ajatukset pois tehokkaasti tuosta lähestyvästä huomisesta. kuten oon jo moneen kertaan maininnu, niin meillä on se tyttö siellä osastolla edelleen. no, nyt kun soittelin illalla sinne aamun jälkeisiä kuulumisia, niin just oli tullu tietoja viimeviikolla otetuista näytteistä ja tytöllä oli hinkuyskänäyte positiivinen. :eek: että seki sitte vielä kaiken muun päälle. :/ nyt mä sit jännään, että mitä ne tekee sen kans. sen verran googlettamalla löysin tietoa, että jokin lääke siihen auttaa,jos tarpeeksi varhasessa vaiheessa huomataan ja tappaa bakteerit 1-4 päivässä. toivottavasti on sit sattumalta löytyny tarpeeksi varhasessa vaiheessa toi yskä, niin tehoais vielä se lääke, muutoin yskä kestää viikkoja ja viikkoja ja on tartunta-kelponenki kauan aikaa. tyttöpolonen, mitä kaikkea seki joutuu kestämään ja mistähän seki tuonki on saanu. :/ että noinki tehokkaasti ajatukset siirty huomisesta käynnistyksestä ihan muihin aatoksiin.

sairaalakassi kuitenki vihdoinki pakattuna..saankohan mä nukuttua. :)

sieppo 38+5 *huokasuttaa*
 
piu84

täällä kukutaan yksin.

Nyt on n. 15 min välein supistellut. ODottelen tässä että muuttuis tiheämmiksi. jospa sitä nyt oltais ihan lähtöä tekemässä.

Niin, tänään olisi neuvola 11.30 mutta toivotaan että ei tarvitse enää sinne mennä...Että pääsis jo synnyttää ennen sitä. Mut katsotaan miten nuo supistukset tulee!

Piu84 40+2
 
siepolla ja piulla jännät ajat. =) Ja missä haisu? :whistle: Täällähän ei kohta ole ketään enää odottamassa. :D

Täällä taas hyvä päivä menossa, seksi saa suunpielet ylös. :whistle: Onneksi ei sentään ruvennu supisteleen kauheasti. Hassua että kun muut täällä valittelevat supistusten loppumista, minä taas haluan että ne pysyvät poissa. :D
 
En päässy tänne eilen, kokeilin sekä omalta, että koulun koneelta. Yhtenä kappaleena, ja toivottavasti vielä ainaki pari viikkoa. Nimittäin vauvan painoarvio oli vain 2,2kg, edelliset on ollu tässä vaiheessa 2,7kg ja 2,5kg ja viikkoa myöhemmin syntyessään 3kg ja 2,7kg.No, ilahduttavaa on, ettei tätä tarvi käynnistää, vaan saa tulla ihan omia aikojaan. Kahen viikon päästä kumminki kontrolli, että kasvaahan se yleensäkkään ihan normaalisti, kun kolmessa viikossa oli tullu vain 300g lisää painoa. Limatulppaa tuli lisää, ja verisenä, joten voi olla, etti tää halua enää kauaa mahassa olla, vaikka kuinka toivoisin.
Siepolle ja piulle tsemppiä koitokseen!
 
Huomentapäivää!

Siepolle tsempitykset kipeän tytön kanssa. Toivottavasti ei oo vielä kovin hankalaksi päässyt ja hoito tepsii nopeasti. Muokkaus: ja niin, tietysti vielä käynnistykseenkin onnea matkaan! Kylläpäs nyt on sairaalaa kerrakseen yhdessä perheessä.

Täälläkin ollaan yhtä pakettia vielä. Ja 40+2... Että ei voi olla enää kauan! =)

Neuvolasta tulin juuri, vaikka tosi pitkin hampain sinne menin enää tällä viikolla. Nyt on se pää sitten ainakin kiinnittynyt. Sf ei näytä nousevan, se on samat 33 kuin jo 3 vk sitten. Verenpaine oli taas noussut, minkä vuoksi kontrolli torstaina, ellei synny aikaisemmin. Terkkari uskalsi sanoa, että verenpaineen nousu voi joskus liittyä myös piakkoin käynnistyvään synnytykseen - toivoa antavaa kuultavaa! Raskausmyrkytystäkään ei varsinaisesti ole syytä epäillä, koska ei ole mitään muita oireita, mutta torstaina siis katsotaan vielä uudemman kerran.

Viime yönä näin huvittavaa unta lapsesta, joka oli syntynyt jotenkin multa huomaamatta jälleen kerran. Anoppi pälätti puhelimessa enkä meinannut millään päästä katsomaan poikaa. Sitten kun pääsin, katsoin, että erikoisen näköinen lapsi ja huudahdin ihastuneena: "Onpa hauskan näköinen!" Joku siihen vastasi, ehkä oma äitini, aika lakonisesti: "Kiva että olet sitä mieltä." Lapsi oli tosiaan kumman näköinen, ei mikään vastasyntyneen oloinen vaan todella hassun kiiluvasilmäinen ja istui. Hänellä oli tuuhea, punertava tukka ja pisamoita, mistä olin tosi iloinen ja ajattelin, että jotain hyvää isän puolelta (Jannen suvussa ei tosin ole ketään ihan kunnolla punatukkaista). Ikävä yllätys oli se, että suu oli aivan täynnä (myös kitalaki) hurjan teräviä hampaita! Mietin todella, mistä saisin rintakumeja imettämistä varten, koska lapsi aukoi suutaan nälkäisesti ja näytti siltä, ettei välttäisi puremastakaan. :eek:

Iskällä on huomenna synttärit, saiskohan lahjaksi ekan lapsenlapsensa? Odotellessa väsäilen sille lahjaksi myös lyhtyä kanaverkosta ja rautalangasta. :)

Kärsivällisyyttä muille la:n ohittaneille ja voimia myös muille,
t. Kalenteri

 
Se mehmetti piti tuota ihan normaalikokosena, eikä ollenkaan huolestuttavan pienenä, alakäyrällä tosin on.Nyt tää odotus on paljon mielenkiintosempaa, kun saa oikeasti odottaa synnytystä eikä vain ole jotain sovittua päivää, millon aletaan synnyttämään.
 
Mun mielestä se jännitys onkin kiva juttu kun saa miettiä et joko nyt... :) Ois ollu nytkin kiva se, mutta sain onneksi kokea sen Aleksin aikana. Onhan tämäki kiva, että tietää ettei kauaa tarvi enää kärsiä kivuista yms. Sitten tuleekin tosin pahemmat kivut kun sektiosta toipuminen alkaa. :kieh:

Kalenterilla ollu hauska vauvauni. :D Minä näin pari yötä sitten unta, että synnytys alkoi, verta tuli. Lähdettiin sitten miehen kanssa päivystyksessä tehtävään sektioon ja tingattiin siinä lähtiessä että voiko Aleksin jättää kotiin vaiko ei. Mies oli sitä mieltä että hyvin tollanen 2-vuotias pärjää kotona yksin. :D No, lähettiin sitten ja tultiin kuitenki takasi Aleksin takia. Saatiin lapsenvahdiksi tämä:


:LOL: :LOL: :LOL:

 
Täällä menossa rv. 37+4 ja odottavan aika tuntuu kyllä pitkältä :\|

Kun tuo sf-mittakin oli pariviikkoa sitten jo 36cm eikä tunnu maha "pienentyneen" siitä edes yhtään.
Aika rankkaa selälle tollasen pallon kanssa olla.Ainakin istuminen rajoittuu n. 20 min. kerrallaan, sitten taas makaamaan tai touhuamaan jotain.Kun alkaa vihloa ja kovaa tuonne alaselkään.

Täällä edelliset lapset tulleet eka rv. 36+1 ja toka 38+3.
Siksi kai aika malttamaton olo, kun nyt olis keskiväli noista menossa.

Täällä oli jo rv. 34+5 kohdunsuu vain 1,5 cm, pehmeä, sekä auki n. 1cm.
Jostain lukenut, että limatulpan irtoamisesta jollakin oli mennyt vielä 2 viikkoa enenkuin syntyi vauva :(

t. vaavi-05 rv. 37+4
 
valotzki
Ai Haisullakin tulossa pieni lapsukainen? Mulla tosiaan viikkoja nyt 37 ja painoarvio 2.5kg vaavilla.

On kyllä helpottunut olo, kun kuitenkin pääosin oli kaikki ok kontrollikäynnillä. Nyt vaan ootellaan maanantaihin, että nähään että vaavi kasvaa kuitenkin omalla käyrällään normaalisti :) Kyllä mä uskon että kasvaa, tähänkin asti kasvanut. Ompa kiva kun ei tarvitse panikoida :heart:

Se istukan kalkkeuma on pienoinen mysteeri mulle itsellenikin. Se kuitenkin heikentää istukan toimintaa, mutta ei sitä kalkkeumaa tainnut paljon olla koska ei vaikuttanut virtauksiin millään lailla ja lapsivettä muodostuu normaalisti.. Eiköhän tämä loppuraskaus hyvin mene, toivotaan =)

Ohhoh, täällähän on monella la paukkunu jo rikki :D Jaksamisia teille! Oon kyllä vähän kade, saatte vaavin syliin iiihan kohta. Ihan ku itellä menis sitte paljon pitempään :D
Nyt nuudelia napaan! :p

-Valotzki & Nyytti (37+0)-
 
Heh :LOL: tuo Viblsp:n lapsenvahti! En kyllä tunnista tyyppiä edes kuvassa näkyvästä nimestä, mutta hassun on näköinen.

Kyllä vaan, jännittämisessä on oma hauskuutensa, mutta olispas mukavaa tietää, mikä tämän hauskuuden takaraja on... Meillä ohjataan polille 10 pv lasketun ajan jälkeen, mutta en tiedä, mitä siellä sitten tapahtuu. Tutkitaan varmaan ja lähetetään kotiin kasvamaan. :) Kun nyt ei ihan niin pitkälle menisi.

Jotenkin hankalaa, kun noin periaatteessa pitäisi vielä ajatella lopputyötä tekevänsä tässä sivussa. Ei siitä mitään ole tullut. Sitten kun menee yli lasketun ajan, miettii sitä, pitäiskö lähteä tänään Helsinkiin yhteen lopputyöseminaariin vai jättää väliin. Jannea (ja järkeäni) lopulta kuuntelin ja jätin väliin. Eipä huvita vähintään 1 1/2 tunnin koulumatkaa tehdä, kun jo postilaatikolle käveleminen tuntuu lonkissa ja masua nippailee niin, että pitäisi koko ajan siellä seminaarissa pitää kännykän ruudulla varuulta taksin tai ambulanssin numeroa. :)

Taitaa olla aika mennä syömään mitä eksoottisinta lounasta, villisikaa juurespedissä! :eek: Janne onnistui haalimaan tuota halvalla paikallisesta lihakaupasta viikonlopuksi, maku on - hmm - mielenkiintoinen. Nyt jäänteitä mikrossa lämmitetään. Mies tuo kyllä mitä merkillisimpiä sorttimentteja saaliiksi aina välillä.
 
Kalenteri toi näyttelijä oli ainaki Ammu vaan-sarjassa lähettinä tms... Outoja unia mulla. :D

Täällä Aleksi nukku n. 11 tunnin yöunet, joten pelkäsin vähän päikkärien takia ja käytiin 45 minsan kävelyreissulla ilman rattaita. Ruoan jälkeen poitsu sitten väsähtikin ja n. 10 minsaa sitten meni sänkyynsä. Saattaa olla että nukahti jo. Itteeni toi kylmä ilma vain piristi, eikä toistaiseksi kipujakaan ole tullu. :)

Huomenna viimeinen äitiysneuvolakäynti, jiihaa! Sitten viikko sektion jälkeen th tulee kotiin poistamaan hakaset ja punnitsee vauvan yms. Kaksi viikkoa sektiosta ja sitten pitää viedä vauva jo ekan kerran neuvolaan. Törkeetä että säästävät tuollaisessa asiassa, siis etteivät lastenneuvolasta tee kotikäyntiä. :\|
 
Piu84 harmaana
enpäs jaksa samaa tarinaa kertoa kahdesti joten kopioin sen tuolta lokakuisten lähtölaskennasta tännekin:

Täällä vielä yhdessä paketissa.

Yöllä alkoi supistelut olla jo 10 min välein. Odottelin niitä sitten ja kun kolme tuntia oli jatkunut et 10 min välein tuli niin lähdettiin sairaalaan. No he pistivät minut sydänkäyrään jne.. Siellä sitten otettiin sitä reilu 3 tuntia eikä mitään edistystä supistuksissa joten laittovat kotia.

Edelleenkin supistukset tulee n. 10 min välein. Mitenhän kauan pitää kärsiä että tulevat tiiviimmin??

Ja ne jotka haluu tietää miltä kipee supistus tuntuu, Se tuntuu aivan kamalalta.
Minulla jolla on ollut ihan hirveet kuukautiskivut, NIIN SUPISTUKSET ON VIELÄ PAHEMPIA!!!

Toivottavasti ei muiden tarvitse kestää tämmöisiä kipuja mitä minä.. Jotenkin tunnostaa et oikein rankaksi menee vielä. Vaikken kyl halua.
 
Vai Ammu vaan... taidan olla liikaa reality-sarjojen orja, kun tunnen muut sarjat niin huonosti. :)

Piu, toivotaan, ettei mene enää kauan kärvistelyyn! :hug: Mulla kans ollut sellaisia kuukautiskipuja, vaikka niitä onkin nyt vähän vaikea muistaa, että olen kaksinkerroin voihkinut sängyllä ja luullut kuolevani siihen paikkaan. Vielä kamalampaa siis... :(

Täällä supistuskivut tuntuvat enemmänkin tuolla ihan alhaalla, sellainen paineen tunne. Ei kyllä ole ollut kovin säännöllistä tänään. Muuten on ollut jotenkin märkä tunne tämän päivän, vaikka ei mitään lorisekaan. Omituista. :eek:
 

Yhteistyössä