viikon 35 jatkot:)

Kiitoksia kaikille kohduttaneille lohdutuksista ja haleista!! Auttaa kun saa joskus kertoa jollekin miltä tuntuu. Nyt on olo jo parempi.
meela sinullekin suuri lohdutus :hug: !
nanna81 olen pahoilani tädin tulosta!! :hug:
 
:wave: Nostelen mietä vähän, kun oltiin tiputtu jo kauas...
Nanna, jos olet saanut tulehdukseen ajoissa lääkkeet, niin eiköhän siellä kaikki luultavasti sitten ole ok. Tsemppiä tutkimukseen!
Oho salkkarit alkoi, pakko mennä katsomaan laatusarjaa :D
 
Annuli, Miranda, Nanna, Meela joukko :hug: kaikille, toiveikkaana taas ensi kiertoon vaikka nyt ottaisikin koville.

Huono tosin olen muita kannustamaan kun itse olen niiin peruspessimistinen ihminen...mutta pakkohan se on vaan jaksaa uskoa ja jaksetaanhan me! =)
Nannalle tsemppiä siihen aukiolotutkimukseen, eiköhän siellä kaikki ole ok, kuuluu vain yhtenä osana noita perustutkimuksia. Mulle ainakin gyne sanoi, että melko harvinaista se on, että olisivat tukossa...
Omaa (.) sen verran, että yhä ovat lähinnä nännit hieman kipeät, luulen että johtunee niistä clomeista?? Mitään muuta oiretta ei ole ja kierron pituuttakin on vaikea arvioida sen viimekierron sähläyksen jälkeen. Ovulaation perusteella luulisi, että hieman lyhenee...

Nyt saunaan! :wave:
 
Perjantai 2.11

kaneliomena.......kp 1/28-31...............yk18.............1. Toiveissa
nanna81............kp 2/29-36................yk12.............1.Toiveissa
Annuli81.............kp 3/28-32...............yk8...............1.Toiveissa
Miranda-81........kp 4/28-32..............yk4................2.Toiveissa
HenLai................kp 8/24-32.................yk6...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 9/28-30................yk8...............2.Toiveissa
meela.................kp 18/29-39................yk8...............1.Toiveissa
Nelonen............kp 20/45......................yk2...............4.Toiveissa
Annie76.............kp 24/32-35................yk9...............1.Toiveissa


Plussanneet:

Venla-05
 
Heissan!
Lääkärissä käyty, ja selvisi että meidän hoitomuodoksi tule ICSI. Hoidot alkavat tammikuussa, ens kierron loppupuolella pitää aloittaa nenäsumutteet. Toinen vaihtoehto olisi ollut aloittaa hoidot nyt heti, mutta lääkäri oli sitä mieltä että tulee meille liian pian.
Kaneliomena, saanko udella minkälaisia lukemia teillä oli miehen siittiöissä kun meillä tulee olemaan sama hoitomuoto? Meillä siittiöitä oli siis 48milj./ml, mutta vain 4% normaaleja. Lisäksi eteenpäin liikkuvia oli 0%, johtuen vasta-aineista.

Lääkäri "määräsi" mut lopettamaan tupankanpolton ennen hoitojen alkua. Lisäksi sanoi että olisi hyvä pudottaa 2kg kun mulla on pikkaisen tuota massua, vaikka olenkin normaalipainoinen. On muuten hyvä yhtälö lopettaa röökinpoltto ja yrittää laihduttaa :kieh:

Annie pidän sulle kovasti peukkuja, että nyt se plussa tulisi :heart:
Ihanaa että taas perjantai, hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heips!

Annuli81: Meillä oli siittiöitä 5,3 milj/ml, kokonaismäärä 26,5 miljoonaa. Hitaasti ja kaarrellen eteneviä 40%, suoraan ja nopeasti 0%. Sitten vielä paikallaan liikkuvia oli 40% ja kokonaan liikkumattomia 20%.

Mies on käynyt antamassa jo kolme näytettä vuoden sisään ja icsin yhteydessä klinikalla tarkastivat myös tilanteen - samansuuntaiset tulokset on olleet jokaisessa näytteessä.

Hyvä, kun saitte hoitosuunnitelman valmiiksi. Se helpottaa jo aina mieltä, kun tietää, että kohta alkaa tapahtua. Toivottavasti plussa tulisi meille molemmille sitten petrimaljan kautta :heart:

Tänään täällä kp 1. Kohta pitää soitella klinikalle ekaa aikaa follikkeliultraan.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
:hug: kaneliomena tätsyn tulosta. Teillä sitten tosiaan hoidot alkaa, nyt pidetään sormet ja varpaat pystyssä että kaikki menisi mahdollisimman hyvin! :heart: Onko sulla muuten tullut sivuvaikutuksia noista hormoneista? Itse pelkään niitä melkein eniten...

Vielä noista siittiöistä. Tsekkasin tuosta paperista että meillä näköjään 11% liikkuu paikallaan ja loput ei sitten liikukaan. Lääkäri selitti että vasta-aineita ilmeisesti niin paljon että takertuvat simpat kiinni toisiinsa... Onneksi mies on ottanut kaiken tämän hyvin. Ehdotin sille, että voitaisiin käydä klinikan perheterapeutin luona, mutta pärjää kuulema ihan hyvin vaan jutustelemalla mun kanssa. Tuollaisia ne miehet just on, toisten apu on pahasta :headwall: :D
 
Kiitti Annuli tsempeistä =)

Mulla ei oo noita sumuja ollut käytössä eikä nytkään tuu.
Munasolujen kasvatukseen ollut Puregon ja jarrulääkkeenä Orgalutran. Puregonista tuli kauhea väsymys, huimausta ja sen verran pahoinvointia ettei ruoka kauheasti maistunut. Tuosta toisesta ei tullut mitään.

Alkionsiirron jälkeisestä keltarauhashormonista sen sijaan tuli varmaan kaikki raskauden oireet :D Mulla tökki ruoat ja hajut, rintavarustus oli kipeenä, oli huimausta ja jatkuvaa vessahätää... Luulin jo ekalla kerralla, että oli onnistunut, mutta ei nyt sentään ;)

Punktioo lukuunottamatta toi eka icsi oli hyvinkin positiivinen kokemus noin ylipäänsä. Ei noista hormoneista siis sellaista jatkuvaa huonoa olotilaa tullut ettei ois pystynyt mitään tekeen. Pahoinvoinnitkin tuli aaltoina, samoin kuin väsymys.
Kyllä se siitä... =)
 
Kirjottelin eilen pitkät pätkät ja sitten teksti katosi :kieh:
Toivotaan ettei tämäkin katoa.

Varmaan helpottavaa kun Annuli olet saanut hoitosuunnitelmat yms. Saanko udella että mitä se icsi käytännössä tarkoittaa?

omasta navasta sellasta juttua, että oon tainnut olla oikeassa siinä, että ovis siirtynyt viime kiertojen aikana myöhemmäksi. Jos en nyt olisi tikuttanut niin olisin varma että nyt on ovis ja piste. -> Alavatsassa on tuntemuksia ja sitten on pientä valkkaria. Tästä voi vetää ainakin sen johtopäätöksen, että on lopetettu touhuilut liian aikaisin ni ei oo ihme ettei oo tapahtunut yhtään mitään :whistle:
Kauheeta nyt on jo KP18!!! Aika menee nopeesti tällä kertaa.
Täytyy silti myöntää, että en oo tehnyt viikkoon mitään mistä voisi raskautua! Oon pitänyt sellasta "luovaa" taukoa.
 
Mun pitää maanantaina aamulla soittaa aikaa neuvolaan ultraan. Katotaan mitä ultralla näkyy ku oon saanu ite monilla testeillä ennen/jälkeen menkkojen sellasia haaleita viivoja joissa kumminki on väriä sillai et sen erottaa mut ei voi puhua kumminkaan mistään plussasta. Ja rinnat on niin arkoina ettei niihin pysty mitenkään koskeen
 
Lauantai 3.11

kaneliomena.......kp 2/28-31...............yk18.............1. Toiveissa
nanna81............kp 3/29-36................yk12.............1.Toiveissa
Annuli81.............kp 4/28-32...............yk8...............1.Toiveissa
Miranda-81........kp 5/28-32..............yk4................2.Toiveissa
HenLai................kp 9/24-32.................yk6...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 10/28-30................yk8...............2.Toiveissa
meela.................kp 19/29-39................yk8...............1.Toiveissa
Nelonen............kp 21/45......................yk2...............4.Toiveissa
Annie76.............kp 25/32-35................yk9...............1.Toiveissa
 
Huomenta! Eilen ja toissa päivänä yritin kirjottaa mutta jostain syystä minun tekstit ei tänne jää :kieh:.
Annuli onneksi siihen ei kuitenkaan ole enää kuin pari kuukautta. kun jo marraskuuta mennään. Minä voisin alkaa sinun kans tuohon tupakan lopetus/laihdutus talkoisiin =) . Ei olleskaan pahaa tekis. Tupakan oon yrittäny jättää tässä kuussaki jo pari kertaa huonoin tuloksin.

Se aukiolotutkimus siirtyi muuten ens kiertoon aikataulujen takia. Harmittaa kyllä ihan hirveesti mutta minkäs teet...
 
Nanna, harmi että tutkimus siirtyi, mutta onneksi aika menee tosi nopsaan, ja pääset tutkimukseen ennenkun huomaatkaan! Pitää nyt sitten yrittää kannustaa toisiamme röökaamisen lopettamisessa ja laihdutuksessa :D En osaa sanoa kumpi tuntuu vaikeemmalta... Se ainakin että mulle sanottiin, että voisin pari kiloa massustani pudottaa kolahti ikävästi, vaikka faktahan se on. Olen vaan aina tottunut olemaan hoikka, eikä tuollaisia huomautuksia ole tarvinnut kuunnella, taisikin ottaa itsetunnon päälle... Luulin sitä paitsi että tuollaisista asioista huomauteltaisiin jos olisi ylipainoa, no myönnän ettei tarttisi montaa kiloa nostaa että oltaisiin lievästi ylipainosia :headwall:
 
Ai niin meela, icsi tarkoittaa hedelmöitystä mikroinjektiolla. Homma menee muuten samalla tavoin kuin koeputkihedelmöitys, mutta tässä hoidossa munasolun sisälle laitetaan suoraan siittiö neulan avulla. En tiedä osasinko oikein selittää, kun tämä kaikki on vilä minullekin uutta tietoa,mutta näin olen asian ymmärtänyt =)
 
Kyllä toi sun selvitys Annuli auttoi, nyt on jonkinlainen käsitys mitä icsi tarkoittaa. Olen muuten aivan täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että miehille oma apu on paras apu. Ei ne kovin helposti ala puhumaan asioistaan kelleen vieraalle. Ei meidän isäntä ainakaan :wave:
Kovasti tsemppiä ja onnea sinun hoitoihin ja tietysti myös kaikille muillekin!

Henlailla on kyllä jännä tilanne. Voi hyvinkin olla, että sun masussa olisi pikkuinen kasvamassa :heart:

).( Missä se ovis on???? Ei oo näkynyt, mä tän tiesin, että se on paljon myöhemmin kuin oon viime kuukausina kuvitellut :headwall:
Tikuissa on viiva aavistuksen tummentunut tänään, mutta ei se ole lähelläkään tasavahvaa vielä (mulla näkyy aina kaksi viivaa). Huomenna onkin jo kp 20... kiire tulee vielä..... Viime kierto oli pituudeltaan 33 pvää jos oikein muistan? Ollaan rauhallisin mielin :eek:
 
Sunnuntai 4.11

kaneliomena.......kp 3/28-31...............yk18.............1. Toiveissa
nanna81............kp 4/29-36................yk12.............1.Toiveissa
Annuli81.............kp 5/28-32...............yk8...............1.Toiveissa
Miranda-81........kp 6/28-32..............yk4................2.Toiveissa
HenLai................kp 10/24-32.................yk6...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 11/28-30................yk8...............2.Toiveissa
meela.................kp 20/29-39................yk8...............1.Toiveissa
Nelonen............kp 22/45......................yk2...............4.Toiveissa
Annie76.............kp 26/32-35................yk9...............1.Toiveissa


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välillä tuntuu siltä että oisin jo kasvattamassa mahaa, mut välillä sit taas ei oo yhtään minkäänlaisia tuntemuksia. Rinnat on ollu kohta jo viikon ajan kipeet ja se tässä kaikkein eniten ihmetyttääki. Ja nyt tuntuu sellanen paine tuolla alamahalla ettei oo koskaan tai ainakaan pitkiin aikoihin tuntunu tuollasta kipua.

Tää väsymys vaan on jotain ihan käsittämätöntä. Voisin nukkua vaikka miten pitkään. Eilen illalla oisin voinu mennä nukkuun jo kuuen maissa mut kumminki sinnittelin kymmeneen asti. Samoten illalla minä en pystyny kunnolla istumaan kovalla penkillä vaikka saiki nojata siihen selkänojaan. Tuntu että alaselkä on niin kipee ettei siitä tuu mitään.
 
Heissan!

Kyllä HenLai oudolta kuulostaa tavalliseksi kierroksi.. Oliko sulla ihan normimenkat nää viimeiset?

Tsemppiä vaan meela - kyllä se ovis sieltä vielä tulee :hug:
Ootko laskenut ennen minkäpituinen jakso sulla on ovisplussasta menkkoihin?
Oon varmaan ennenkin kertonut, että mulla kun meni kierto muutaman päivää yli kolmenkympin, niin ovisplussa nasahti tuolla kerralla vasta kp21(!)

Täällä on eilen pistetty eka piikki *helpotuksen huokaus*
Torstaina olisi ensimmäinen ultra - sitten näkee kuinka monta munasolua tällä kerralla olis tuloillaan...

Plussatuulia +++++++++++++++++++++++++++ :whistle:
sekä ovistikkuihin, että raskaustesteihin. Nähdään!
 
Maanantai 5.11

kaneliomena.......kp 4/28-31...............yk18.............1. Toiveissa
nanna81............kp 5/29-36................yk12.............1.Toiveissa
Annuli81.............kp 6/28-32...............yk8...............1.Toiveissa
Miranda-81........kp 7/28-32..............yk4................2.Toiveissa
HenLai................kp 11/24-32.................yk6...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 12/28-30................yk8...............2.Toiveissa
meela.................kp 21/29-39................yk8...............1.Toiveissa
Nelonen............kp 23/45......................yk2...............4.Toiveissa
Annie76.............kp 27/32-35................yk9...............1.Toiveissa



 
Ajattelin kävästä ostaan Aconin kasettitestin vaikken niihin aikonukaan enää sortua mut ne vaan sattuu oleen herkimmät mitä tästä kaupungista saa. Ja samalla vois hakee ovistestejä et sais testattua ovista jos kerran ei tuu r-plussaa.
 
HenLaille testailuonnea +++++++++++++++ :whistle:

Täällä päin tänään vapaapäivä. Ja herkkujen mussutuspäivä :saint:
Laissa pitäis kieltää noi kaksikerroksiset suklaarasiat. Mulla on nimittäin ihan olematon itsehillintä mitä suklaaseen tulee... Ja kyllä sen yleensä huomaakin viimeistään loppiaisena :D



Hyvää alkanutta viikkoa jokaiselle pinolaiselle :heart:
 
Testejä on haettu ja nyt vaan ootellaan et kello tulee vähintään kaks. Sillon ois tarpeeks pitkä aika kulunu edellisestä tankin tyhjennyksestä. En ostanu Aconin testiä vaan ClearBlue 2 kpl ja sit noita Prisman ovistestejä ku apteekissa ei ollu ja jos oiski ollu ni ne ois ollu niin kalliita ettei ois ollu järkee ostaa.
 
Heissan taas!

Annulilta piti vielä kysymäni, että oliko se tän kierron vai sitä seuraavan lopussa, kun ne sumut alkoi?

Osaatko muuten sanoa minkä takia joillakin tehdään pitkän kaavan mukaan ja joillakin lyhyen... että mikä sen valinnan määrittää... Ei niissä taida muuta eroa olla kun, että toisessa ajetaan oma hormonitoiminta alas kokonaan ennen pistoksia (?)

 
Iltaa!
Kaneliomena, seuraavassa kierrossa alkaa vasta sumuttelu. Sitä ennen vielä yksi käynti klinikalla, jossa käydään uudelleen läpi koko hoito ja saan reseptit lääkkeisiin. Pitääkin silloin kysyä tuosta lyhyestä ja pitkästä kaavasta, ei ole mullakaan mitään hajua milloin käytetään mitäkin. Joskus luin jostain että lyhyessä kaavassa pienempi hyperstimulaatiovaara?
Miten olet muuten Kaneliomena voinut kun pistokset on alkaneet? Toivottavasti vointi hyvä, mieti sulla voi olla kuukauden päästä pieni vaavinalku masussa :heart:
Mitenkä sulla muuten aiemmin punktiot sujuneet? Mua hieman jännittää se(kin) vaihe, vaikka kuulema tulee suonensisänen lääkitys helpottamaan koettelemusta. Saavatkin tunkea muhun sitten kunnolla rauhottavaa ja kipulääkettä, jottei tarvitse kärsiä :D

Hyvää viikonalkua ja plussatuulia kaikille! :whistle: =)
 
Tikut ei oo vieläkään löytäneet ovista! Tänään on silti kyllä ollut sellainen ovismainen olo, tiedä sitten. Kaneliomena kyselit oviksen ja menkkojen välisen jakson pituutta. Se taitaa olla sellaset 9-10 päivää, eli aika lyhyen puoleinen kun olen kuullut että toisilla on pidempiä välejä?
Positiivisin mielin tässä mennään eteenpäin, ainakin toi seksi puoli on nyt jatkunut pidemmille kiertopäiville kun parina aiempana kiertona. En tosiaan ajatellut myöhäistä ovista silloin vaikka kierrot venyi pari kertaa. Aina oppii uutta :D

Mitäs muut? Millä fiiliksillä?
 
Henlai Joko olet testannut??? Kovin jännitän täällä sun puolesta.

Onpa taas mennyt aika nopeata. Taitaa olla jo kp 8 menossa. Täti on siis lähtenyt matkohinsa ja ovista odotellaan. Tosin mulle on alkanut tulla sellanen epäilys, että jos noi testit näyttävätkin väärin..eli en ovuloiskaan. Huomenna on lääkäri ja sen jälkeen ollaan paljon viisaampia taas. Hiukan kyllä jännittää.

Plussatuulia ihan jokaiselle tähän pinoon!!! ++++++++

:whistle:
 

Yhteistyössä