viikon 35 jatkot:)

Me käytiin yksityisellä ja sinne oon varmaankin menossa uudelleen käymään ellei se täti pian löydä mun luo.Miehen simppatesti ja mut perustutkittiin (ultra ja sisätutkimus)sillo ekalla kerralla. Sitten oli tarkotus mennä verikokeisiin(progesteroni ja muut) heti kun menkat alkaa ja sitten mulla myös piti varailla aikaa tohon aukiolotutkimukseen. Mutta tätsy päättikin toisin ja antaa ootattaa itseään. Laskua ei olla vielä saatu, tulee sitten kertaheitolla kaikki. Veikkaa että nuo kaikki ensijutut tekee yht.jotain 300-400 egee?? :/ kyllähän nuo rahaa yksityisellä vie, mutta viekööt, jos sieltä saa nopsaan vastauksia ja mielenrauhaa...
 
Tiistai 9.10

nanna81............kp 5/29-36................yk11.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 7/28-31...............yk17.............1. Toiveissa
Miranda-81.........kp 8/30-34...............yk3...............2.Toiveissa
Annuli81.............kp 10/28-35...............yk7...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 14/28-30................yk7...............2.Toiveissa
HenLai................kp 15/24-32.................yk5...............1.Toiveissa
meela.................kp 27/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
Annie76.............kp 41/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Barbie................kp 42/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 42/27-40..............yk1...............4.Toiveissa

Plussanneet:

Venla-05
 
Huomenta :wave:
Laskeskelin just, että meillä on mennyt jo melkein 500 euroa tutkimuksiin. Verikokeet joita otettiin kaks kertaa alkukierrosta maksoivat jo yli 200 yhteensä. Sitten eka käynti taisi olla n. 150 euroa ja eilinen aukiolotutkimus 130 euroa. Miehen simppanäyteanalyysi maksaa n.40 euroa ja sitten se yhteenvetokäynti taitaa tulla maksamaan satasen pintaan + sitten vielä loppukierron verikoe.Kalliiksi tulee todellakin :headwall: Mutta olen kyllä valmis maksamaan, kun tietää ton julkisen puolen hitauden, nyt saa ainakin hyvää palvelua.
 
Hyviä uutisia Annuli :heart: Loistavaa, että se puoli oli kunnossa. Nyt vaan peukutetaan lopuillekin tuloksille.

Ite en oo uskaltanu vielä edes kaikkea laskeskella yhteen mitä tutkimuksiin ja hoitoihin on menny. Muutama tuhat euroa ainakin :/
Kerran alkoi oikein huvittaan, kun mies kertoi kuinka sen kaveri oli manaillut sitä, miten paljon vastasyntyneen kamat maksaa. Nauroin miehelle, että olis pitäny varmaan sanoo kuinka paljon sen lapsen tekeminen maksaa :D
Mutta se on kyllä totta, että on valmis maksamaan nopeudesta ja palvelusta... Ja mahdollisuudesta tulla raskaaksi :heart:

Meela: Ei ne sieltä yksityiseltä kyllä pihalle naura. Mekin vietiin miehen simppanäyte tutkittavaksi jo kuudennella yrityskierrolla. Seitsemännellä yk:lla klinikalta jo kutsuttiin ensikäynnille.
Tärkein pointti noin aikaiseen liikkeellelähtöön oli meilläkin mielenrauha. Etenkin mun kohdalla. Mietin kuukausi toisen perään miksei osu? Tulosten varmistuttua sai ainakin alkaa suunnitella tulevaa uuden kaavan mukaan.

Mua on alkanut kauheesti jännittään taas noi itsensä pistelyt. Tai mieshän ne pistää. Ite en pystynyt neulaa mahaan lyömään, niin miehen piti opetella homma :D
Jotenkin juttu konkretisoitui, kun postissa saapui pari neulaa ja reseptit. Etenkin se tuleva munasolupunktio kauhistuttaa :/

Olis niin ihanaa, jos tän kierron lopuksi saataisiin siirtää koko pino tonne heinäkuun odottajiin :heart: Siihen tähdätään ;)





 
Mulla tuntu tänä aamuna siltä ku ois vuosituhannen menkkakivut tullu, maha kramppas täydellisesti. Laitoin aamulla siteen varmuuden vuoks mut ei ainakaan vielä oo mitään tullu. Kävin sitte kouluterkkarilla ja se käski ottaa yhteyttä naistentautien polille koska minä oon siellä käyny aiemminki ja siellä on tieto mitä viimeks on tehty. Soitin sit sinne ja siellä joku kätilö sano et seurailla vaan nyt tilannetta ja jos kivut yltyy ni sitte soittaa ni katotaan aikaa.

Valkkaria tulee ihan mielettömästi, tuntuu koko ajan siltä että housut ois ihan märkänä ja tää on sellasta ihan tosissaan kananmunanvalkuaisen näköstä, venyvää ja ei ihan kirkasta. Ovistestiin en oo tässä kierrossa saanu plussaa ollenkaan tai sit mulla on ovis ollu jo paljo aikasemmin ku minä oon alkanu tikuttaan mitä minä en kyllä usko. Alkuun toi kipu oli oikeella puolella mut nyt se tuntuu enemmän keskellä eikä lääkkeetkään auta siihen.

Terkkari onneks laitto mulle lähetteen r-testiin. Täytyy huomenna aamulla kävästä viemässä pissanäyte labraan. Jos mulla on ovis ollu aikasemmin ku mitä oon tikuttanu, ei vielä pitäis näkyä oikeestaan yhtään mitään kokeissa koska siitäki huolimatta oviksesta ois vasta vähä reilu viikko eikä kyllä siinä ajassa hCG lähe nouseen ku eihän munasolu ois ehtiny ees kiinnittyä kunnolla.

Jos ei oo joulukuun kontrolliin mennessä tärpänny ja oon kumminki paikallistanu oviksen ni sillon aletaan kattoo keltarauhashormonin määrää ja varmaanki saisin sitte hormonit joilla sais luteaalivaihetta pidennettyä.
 
kaneliomena, kiitos tsempeistä. Välillä tuntuu ihan lyhyitä hetkiä siltä että minä kestän näitten kipujen kans mutta nyt taas tuntuu paljo pahemmalta. Kätilö vähä epäili että kysta saattais puhjeta ja aiheuttaa tuollasia kipuja.

MUTTA, mikä siinä oikeen sitte on ku mulla tuntuu jatkuvasti olevan pissahätä. Varmaanki vajaa tunti sitte oon viimeks käyny pissalla ihan kunnolla ja nyt tuntuu taas sellanen paineen tunne tuolla rakossa ja alamahalla.

Yritin soittaa että pääsis käymään lääkärissä mutta eipä siellä kukaan oo vastaamassa puhelimeen. Ja naistentautien polille ne ei mua ihan helpolla ota tässä vaiheessa ku ne tietää että pitäis oviksen olla käsillä.
 
Keskiviikko 10.10

nanna81............kp 6/29-36................yk11.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 8/28-31...............yk17.............1. Toiveissa
Miranda-81.........kp 9/30-34...............yk3...............2.Toiveissa
Annuli81.............kp 11/28-35...............yk7...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 15/28-30................yk7...............2.Toiveissa
HenLai................kp 16/24-32.................yk5...............1.Toiveissa
meela.................kp 28/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
Annie76.............kp 42/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Barbie................kp 43/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 43/27-40..............yk1...............4.Toiveissa

Plussanneet:

Venla-05
 
Nostelen meitä vähän ylöspäin =)
Eilen tuli viimeiset jämävuodot ja saa siirtää ajatukset taas uuteen yritykseen.

Osalla alkaa olla jo ovisajat ihan käsillä. Nyt pitäis ainakin 2-3 plussaa tulla tällä kierroksella, kun kolmatta kiertoa jännätään samalla kokoonpanolla ;)

 
Minä oon käyttäny tuota fertilityfriendiä ja merkkaillu sinne lämpöjä sun muita. Tänään sit merkkasin ihan normaalisti lämmön ja testituloksia ni se sano että mulla on ovis ollu sunnuntaina ja nyt ois DPO 3. Ovistestiin en kylläkään oo saanu plussaa mutta lämmöt on noussu ja limasuus jatkuu edelleen. Testiin sain viivan joka ei ollu yhtä vahva ku sen ois pitäny olla joten en nyt sitte uskalla luvata että oisin saanu testiin plussaa. Siis ihan ovistestistä on kyse.

Nyt vaan sitte jännäillään loppukiertoo ja sitä mitä on tulossa. Sen laskurin mukaan mulla pitäis menkat alkaa sunnuntaina 21.10. Jos ovis on ollu sillon ku tuo FF väittää, ollaan ainaki sitä ennen pupuiltu ihan kunnolla vaikka vkl jäiki vähemmälle. Kovaa kipua mulla on tuntunu tuolla alamahalla, mutta ei vielä näin pian oviksen jälkeen voi olla mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Jos ois viikko enemmän kulunu oviksesta ni sillon vois jo sanoo että tuntemuksia vois olla mutta näin vähillä päivillä ei voi olla.
 
Täällä sitä vielä "roikutaan", tänään olisi normi pituisen kierron viimeinen päivä elikkä kp 28/28 (listalla on /29, mutta hällä väliä). Tissit ja nännit on tosi kipeet, mutta muuten ei oo mitään "oireita" niin kaipa se täti huomenna aamulla paukahtaa paikalle, voi v****u jo etukäteen... :headwall: Täytyy purkaa mieltänsä jo nyt niin huomenna ei enää tarvi =)
Jos ne menkat tulee taas huomenna niin sama ruljanssi alkaa uudestaan alusta, ei vois uskoa, että sitten on jo yk 8!!!! Onko niitä kiertoja jo niin monta??? Aika on mennyt ihan siivillä. Harmittaa kun se viime kierto venyi niin pitkäksi. Täytyy kyllä ottaa oikein positiivinen mieli ja asenne seur. kiertoon jos se on tullakseen. Kyllä silläkin varmasti on vaikutusta, toivottavasti positiivista ;)

Mitenkäs Barbie, Annie ja Nelonen pärjäilee? Onko mitään uutta tapahtunut?

Toivotaan parasta, että olet oikeassa Kaneliomena sen suhteen, että pitäisi alkaa jo tuleen niitä plussia :heart:

Ai niin, testasin tänään herkällä liuskalla negan :'(
 
:hug: meela negasta!
Ihanan kuvan olet eilen liittänyt Kaneliomena tänne =) Olisi kyllä kiva jos kaikki plussattaisiin suunnilleen samaan aikaan ja mahdollisimman pian... Minkähänlainen loitsu meidän pitäisi keksiä jotta se toteutuisi :D

Minäkin Annien tilannetta kyselisin? Toivottavasti ei olisi tätsy myöhässä, vaan 9kk käyntikiellolla :heart: Pidän peukkuja!
Kyllä mennyt taas aika nopeesti. Just oli viikonloppu, ja huomenna jo torstai. Mutta annas olla kun on piinapäivät, sillon päivät suorastaan matelee :headwall:
 
Huomenia.Tänne jo eilen kirjoittelinkin mutta näyttää kadonneen taivaan tuuliin koko viesti.Kerroin siinä siis että soitin eilen lääkäriin, kun ei vieläkään mitään kuulunut.Lääkäri kehotti odottelemaan, ja määräsi Primoluttia vuodon alkamiseksi ja siitä sitten clomifenit. Clomit siksi että yllättäen sillon kp26 otettu keltarauhashormonitesti näytti tosi alhaista lukemaa. Mulla se oli vain 1,8 kun normaalisti sen pitäisi olla väh.20.Olin todella yllättynyt tästä tuloksesta kun silloin samana päivänä tehdyn ultrauksen mukaan gyne näki että kohdun limakalvo oli paksu ja näytti siltä että ovulaatio olisi siis tapahtunut. Nyt tämä keltarauhashormonikoe kertoo sitten ihan muuta. Olin ihan ja olen yhä ymmälläni. :/ Miten voi olla näin ristiriitaisia tuloksia.

No summasummarum, eilen illalla alkoi sitten myös vuoto ennekuin ehdin mitään pillereitä napsimaan. Tosin hyvin niukka sellainen mutta oletan nyt että täti sieltä saapui. Häntä olikin jo kova ikävä ja toivon että uusi kierto tästä pyörähtäisi normisti käyntiin ja pääsisi taas keskittymään itse asiaan.

Mulle voinee siis laittaa kp 1 tai 2 ja pitäkää siskoseni peukkuja mulle että tää tästä normalisoituisi taas. Vähän nuo clomit mietityttää... :/

Mutta onneksi ootte täällä, tuntuu välillä että on kuitenkin aika yksin näiden juttujen kanssa...Ja tään vuoksi oon jo monenmonta kyyneltä vuodattanut.

Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille;kyllä me kaikki vielä tästä plussataan, eiköstä vaan!? :wave:
 
Torstai 11.10

Annie76.............kp 1/32-35................yk9...............1.Toiveissa
nanna81............kp 7/29-36................yk11.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 9/28-31...............yk17.............1. Toiveissa
Miranda-81.........kp 10/30-34...............yk3...............2.Toiveissa
Annuli81.............kp 12/28-35...............yk7...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 16/28-30................yk7...............2.Toiveissa
HenLai................kp 17/24-32.................yk5...............1.Toiveissa
meela.................kp 29/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
Barbie................kp 44/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 44/27-40..............yk1...............4.Toiveissa

Plussanneet:

Venla-05


 
Hyvä nanna81. En ite ees hoksannu ettei kukaan oo päivittäny tuota listaa. Täällä sitä vaan yritetään kuluttaa piinaviikkojen aikaa. Tää tuntuu ihan tyhmältä ajalta koska koko ajan miettii mahollisia oireita vaikka oiski päättäny ettei niitä yritä miettiä yhtään vaan unohtaa kaikki.

Mulla meni viime yö aika lailla valvomiseen. Ei pystyny nukkuun ku oli hirvee nälkä mut toisaalta ei pystyny syömään ku oli niin hirveen huono olo ja tuntu ettei mitään saa meneen alas. Nyt sitte väsyttää mutta ei auta nukkua päivällä ku sitte taas ens yö menee valvomiseen.
 
Meela :hug: negasta!

Annie76: Suurensuuri lohdutusrutistus :hug:
Vaikka jotkut asiat vaikeimman kautta joskus toteutuukin, niin kyllä me todentotta kaikki vielä omat nyytit saadaan. Heitän veikkauksen, että suurin osa meidän pinosta on kevääseen mennessä tuolla onnellisissa odottajissa :heart:
Etkä todella ole yksin :heart: Tää on paras paikka jakaa ajatuksia ja purkaa tuntojaan. Meitä on monta "virtuaaliolkapäätä", joihin voi nojata silloinkin, kun tuntuu, että kaikki menee päin kättä. Toivotan sulle hurjasti tsemppiä alkavaan kiertoon :hug:

Tää viikko on mennyt hurjan nopsaan. Huomasin vasta Annien viikonlopputoivotuksista, että jo torstaissa mennään :D

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille B) See you!
 
Siis mulla vissiin on kroppa menny ihan sekasi. En aikonu seurata oireita, mut ihan väkisinki huomaa sellasen asian että mulla on jatkuvasti paikat märkänä. Oon ihmetelly tätä valkkarin määrää vaikka oviksen pitäis lämpöjen perusteella olla jo kaukana takana päin. Ja tää valkkari on sellasta että se oikeesti kastelee ja sitä on ihan hirveesti.
 
Annie :hug: sinulle täältäkin päin! Ainakin raskautta ja lasta osaa ehkä arvostaa eri tavoin, kuin se ei ihan samantien tullutkaan.Ainakin toivon ja uskon näin... Tsempitykset uuteen kiertoon, ehkäpä nyt sitten clomien avulla pikkuinen saisi alkunsa :heart:

HenLai, musta tuntuu ettei mulla ikinä edes ole täysin kuivaa kautta. Aina ollaan märkänä :LOL: Luulen että valkkarin määrä vaihtelee eri ihmisillä, joillakin sitä erittyy jatkuvasti hieman enempi. Nyt olen ollut huomaavinani hieman ovismaisia limoja, sekin aika sieltä pikkuhiljaa alkaa tulla.
 
Perjantai 12.10

Annie76.............kp 2/32-35................yk9...............1.Toiveissa
nanna81............kp 8/29-36................yk11.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 10/28-31...............yk17.............1. Toiveissa
Miranda-81.........kp 11/30-34...............yk3...............2.Toiveissa
Annuli81.............kp 13/28-35...............yk7...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 17/28-30................yk7...............2.Toiveissa
HenLai................kp 18/24-32.................yk5...............1.Toiveissa
meela.................kp 30/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
Barbie................kp 45/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 45/27-40..............yk1...............4.Toiveissa

Plussanneet:

Venla-05




 
Mulla on tällä hetkellä menkat myöhässä 2 päivää (28 pvä on normaali kierto). En oo pariin päivään testaillut. Mulla ei oo ku yksi testi niin yritän säästellä sitä. Saa nyt nähdä jos kierto venyy taas ihan piruuttaan :/ Oireita ei oo sen kummemmin paitsi, etä tisut on aika kipeet.

Mitenkäs muut? Onko Barbiella tai Nelosella mitään?
 
Annuli81, mulla on normaalisti ollu oviksen jälkeen ihan oikeesti tosi kuiva kausi mutta nyt sitä ei todellakaan näytä olevan. Tänä aamuna taas oli ihan märät alkkarit ja ihan selvästi näin ku tuli sellasta kirkasta limaa reilusti.

Mut enhän minä näitä oireita aikonu seurata. Pakko vaan kattoo vähä tuota valkkaria ku sitä tulee niin paljo että se häiritsee. Monta kertaa on jo miettiny että tuliko kuset housuun vai alkoko menkat vai mikä ihme on ku eipä sitä tuolla julkisilla paikoilla pysty tarkistaan mitenkään, tuntee vaan että nyt lorahti kunnolla. Ei kiva.
 
Alkaa ovis pikkuhiljaa lähestymään, kun alaosastokin alkaa osoittaa taas elonmerkkejä ;) Vasenta munasarjaa on juilinut ajoittain niin, että tuntuu kuin se tulis kohta mahan läpi... Taitaa olla kasvamassa oikee megamunasolu :LOL:

Mulla on TAAS kauhee räkätauti! Yleensä sairastan kerran vuodessa tai puolessatoista flunssan, mutta muuten ei oo hirveesti taudit iskeny. Tällä kertaa edellinen yskiminen tais loppua pari-kolme viikkoa sitten... Loistojuttu :headwall:

Meelalle, Barbielle ja Neloselle paljon ++++++++++++++++ :whistle:
Kaikille ovistelijoille oikein otollista ja hedelmällistä aikaa lakanoiden välissä ;)

Ulkona on ihanan valoisaa, kun viime yönä satoi ensilumi. Koirakin oli aamulenkillä kuin pieni lapsi - ihan innoissaan =)

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE :wave:
 

Yhteistyössä