viikon 35 jatkot:)

Meille ainakin sanottiin, että jos on joku selvä ongelma, mikä selkeesti haittaa/estää raskauden alkamista, niin silloin ei oo väliä vaikka olisi yrittänyt vasta muutaman kerran - vuoden aikarajaa ei tuolloin tarvi odottaa.
 
Minäki oon kuullu että jos on selvä ongelma, tietoinen esim. pco:sta tai pitkät/lyhyet kierrot niin ei tarvi eikä kannata odotella sitä vuotta.

Annuli: Juu nyt se alko tosissaan pakertaminen ku niitä tabuja saa alkaa syömään :LOL: .
 
Lauantai 6.10.

nanna81............kp 2/29-36................yk11.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 4/28-31...............yk17.............1. Toiveissa
Miranda-81.........kp 5/30-34...............yk3...............2.Toiveissa
Annuli81.............kp 7/28-35...............yk7...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 11/28-30................yk7...............2.Toiveissa
HenLai................kp 12/24-32.................yk5...............1.Toiveissa
meela.................kp 24/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
Annie76.............kp 38/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Barbie................kp 39/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 39/27-40..............yk1...............4.Toiveissa

Plussanneet:

Venla-05


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Päivitin tuon listan ajan tasalle taas vaihteeks ku muutakaan en pysty tällä hetkellä koneella tekemään. Missä Barbie ja Nelonen oikeen on ku päivät näyttää olevan pitkällä jo?

Oon yrittäny saaha ovista tikutettua mutta heikoin tuloksin. Tänä aamuna en saanu RFSU:n testiin ku pelkän viivanpaikan joka mulla on ihan uutta. Pitää kokeilla myöhemmin jollain toisella testillä. Epäilen kyllä vähä että mulla taas venähtää ihan kierron loppuun ovis ja luteaalivaihe jää tosi lyhyeks. Vaikka toisaalta mulla on tullu sellasta ovislimaa jo nyt mun aika heikonlaisesti. Lämmöt ei ainakaan vielä oo noussu, toivottavasti nousis tässä lähiaikoina ni pääsis sitte taas ootteleen sitä ei-toivottua tätin saapumispäivää.
 
Annie :hug: Inhottavaa,jos kierto jostain syystä pitkittyy noin paljon... Pidän kuitenkin peukkuja, että raskaushormonia ei vaan vielä jostain syystä erittyisi tarpeeksi. Tsemppiä sinulle ja Neloselle =)
Hauskaa lauantaita kaikille :heart:
 
Mulla on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto, silti on kolme lasta siunaantunut + yksi keskenmeno.
Ei ole tarvinnut edes hirveen pitkään yrittää, muutama kuukausi pisin. Ensimmäinen tosin tärppäsi kerrasta. Mulla siis kierrot jopa yli 50 päivää joskus.
Kerran sain jotkut lääkkeet, en muista edes mitä se oli, mut en ehtinyt ensimmäistäkään napata kun olin raskaana.
Paljon on kiinni myös henkisestä puolesta tällä saralla. Monesti kun lakkaa yrittämästä, tärppää nopeasti. Poikkeuksena tietysti he, joilla todellakin jokin "vika" joka vaatii hoitoa.
 
Sunnuntai 7.10

nanna81............kp 3/29-36................yk11.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 5/28-31...............yk17.............1. Toiveissa
Miranda-81.........kp 6/30-34...............yk3...............2.Toiveissa
Annuli81.............kp 8/28-35...............yk7...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 12/28-30................yk7...............2.Toiveissa
HenLai................kp 13/24-32.................yk5...............1.Toiveissa
meela.................kp 25/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
Annie76.............kp 39/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Barbie................kp 40/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 40/27-40..............yk1...............4.Toiveissa

Plussanneet:

Venla-05
 
Kohta on meelaki ehtiny jo kierron loppuun vaikka edellinen kierto venähtiki pitkäks.

Pietäänkö me tätä ketjua niin pitkään pystyssä että kaikki on onnistunu plussaamaan? Toivottavasti siihen ei menis enää pitkään.

Onko muuten noitten Prisman r-testien herkkyys 25 vai mikä? Entäpä apteekin oman testin? Mulla haluttais pian testata apteekin omalla testillä mutta ootan ainaki vielä viikon ajan koska noista Prisman testeistä en oo varma näyttääkö ne haamua vai viivanpaikkaa.

Nyt oon päättäny sen etten seuraa enää oireita enkä kontrolloi niitä ollenkaan, mittaan vaan lämpöjä ja tikuttelen ovista. Tulee hulluks ku koko ajan vaan miettii että onkohan nää mahollisia raskausoireita.
 
Henlai, pidetään vaan ketjua pystyssä niin kauan kuin kaikki plussaa. Vaikka sehän tapahtuu aivan pian ;)

Oltiin eilen juhlimassa, ja mies paljasti mulle pienessä huppelissa miten paljon sitä pelottaa nämä tutkimukset, eniten siemennesteanalyysin tulos. Sanoi alkaneensa ensimmäistä kertaa epäilemään omaa miehuuttaan, olinkin vähän aatellut hänen reagoivan noin. Melkein tuntuu että varsinkin nämä tutkimukset on miehelle kovempi paikka kuin minulle... Nyt pitää vaan muistaa olla tukena toisillemme, ja tehdä töitä jotta tämäkin koettelemus vaan lähentäisi meitä :heart:

Meelalla tosiaan alkaa olla kierto lopuillaan, minkälaiset fiilikset? Entäs onko Annien tai Nelosen tilanteelle tapahtunut mitään uutta? Barbieta ollaankin huhuiltu jo monesti, toivottavasti hänellä kaikki hyvin :)

Oikein rentouttavaa sunnuntaita kaikille, taidan siirtyä sohvalle löhöilemään ja katsomaan telkkaria :D
 
Kp. 40 siis menossa ja tänään testattu nega, meinaa mennä hermo kun ei taas tätiä kuulu, tässä vaiheessa sitä jo toivoo. Kai tähän on olemassa jotakin lääkettä, mikä varmistaa munasolun irtoamisen ja menkat?
Pitänee kysellä vaikka perheneuvolasta.
 
Ollaan Nelonen sun ka kohtalotovereita. Mulla tänään kp 39 ja kärsivällisyys alkaa loppumaan. Tänään en oo enää testannu, mutta eilen tuli aamulla nega. En enää aio testata vaan painun lekurin pakeille ensi viikolla. Tää tilanne ottaa pattiin ihan kympillä! :headwall: :headwall:
 
Mulla epäillään nyt olevan virtsatietulehus. Koko ajan on sellanen paineen tunne mahassa ja pissalla joutuu käymään tosi usein eikä paljo mitään siltikään tuu vaikka joiski tosi paljo. Pitää viiä aamulla pissanäyte labraan ja katotaan sitte mitä ne siitä sanoo.
 
Annie76 ja Nelonen sympatia halit teille kummallekin. Se on niin Peestä jos kierto venyy eikä tapahdu mitään.. On vielä hyvin muistissa viime kierto, kun 11 päivää sujahti ohitse!

Onneksi on jo tämä omakierto pitkällä, alkaa vaan meneen jo usko koko raskautumiseen taas. Yrityskerrat on ollut taas mitä on, aika vähiin jäivät.

Oireista en tiedä, mutta sellasia vaivoja on, että nännit on ihan sairaan kipeet (oli viime kierrossakin) ja mulla on hetkittäin sellaisia tosi huonovointisia tuntoja ja oloja yhdistettynä alaselän ja alavatsan yhtäkkiseen "kipuun" (oli myös viime kierrossa) ja aina välillä on nippaillut/viillellyt jommalta kummalta puolelta (oli myös viime kierrossa). Elikkä ne voi olla ihan normaaleja joka kierron juttuja nää mun oireet niin ei niitä viitsi sen paremmin miettiä edes tai edes alkaa kuvitteleen mitään omiaan...

Kumpa se plussa tulisi jo, ei pää kestä kyllä enää jos täti tulee taas ens viikolla. Ei vitsi kun mä en jaksa edes uskoa plussaan...
:headwall: :headwall: :headwall:
 
Maanantai 8.10

nanna81............kp 4/29-36................yk11.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 6/28-31...............yk17.............1. Toiveissa
Miranda-81.........kp 7/30-34...............yk3...............2.Toiveissa
Annuli81.............kp 9/28-35...............yk7...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 13/28-30................yk7...............2.Toiveissa
HenLai................kp 14/24-32.................yk5...............1.Toiveissa
meela.................kp 26/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
Annie76.............kp 40/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Barbie................kp 41/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 41/27-40..............yk1...............4.Toiveissa

Plussanneet:

Venla-05
 
meela :hug: , tiedän tunteen kun usko meinaa plussaamiseen mennä! Mutta pakko uskoa, että vielä me plussataan, ja sullahan se saattaa tapahtua yllättävän piankin kun kp.t noin pitkällä :)

Onko sulla Annie kierto mennyt ennen noin pitkäksi? Inhottava tilanne jos kierto vaan venyy ja venyy, eikä plussaa vaan tule. Toivottavasti tilanne ratkeaisi pian :hug:
OIkein hyvää viikonalkua kaikille! Mulla on tänään se aukiolotutkimus, hieman hirvittää...
 
Soittelin joku aika sitte labratuloksia. Kaikki sillä rintamalla oli ok, negatiivisia ne minkä pitiki olla. Se hoitsu siinä sitte kyseli että millonka on ollu viimeks menkat ja millaset ne on ollu. Kerroin että about pari viikkoo sitte on ollu ja nyt pitäis olla oviksen aika. Ja että menkat ei todellakaan ollu normaalit. Tää hoitsu sitte sano että oottaa vielä pari päivää ja jos kipu pahenee tai jatkuu samanalaisena ni sitte lääkäriin ja aletaan kattoo että oisko raskaus mahollinen.

Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu ja viime ultran papereissa vajaa 3 viikkoo sitte luki että kohtu kömpelön tuntoinen. Serkku sano että jos on kohtu taaksepäin kallistunu ja raskautuu ni aluks tulee hirveitä mahakipuja ku se kohtu yrittää ettiä tilaa mihin kasvais.

Eihän tää enää oo normaalia ku tätä kipua on jatkunu enemmän tai vähemmän jo kohta kuukauen ajan. 19.9. on otettu verestä r-testi mut musta tuntuu että se oli aika lähellä ovista ni eipä sillon ois mitään näkynykkään.
 
Annielle ja Neloselle megasuuret halaukset :hug:
Onko olossa tapahtunut muutoksia vai tuntuuko edelleen ihan oireettomalta?

Meelalle kans hurjasti tsemppiä - toi loppukierron odottelu on just sieltä ja syvältä. Mä oon vielä sellainen, että vaikka kaikki fiilikset viittais tätiin, niin aina saan yhdistetyksi kaiken myös raskauteen :D Sellainen se on tämä vauvaa toivova mieli ;) Peukut pystyssä plussan puolesta!

Mites Annuli? Kuinka tutkimus meni? Toivottavasti sait lääkärin luota hyviä uutisia =)

Täälläpäin alkaa jo tätsy pakkaan kamoja kasaan ja "kuivaharjoittelukausi" lähestyy :D Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

 
Kiitos lohdutuksista. Eipä muutosta suuntaan ei toiseen. Yhä tätiä ei kuulu ja juuri testattu testi näyttää negaa. :'( En tiiä mikä mua vaivaa, kohdunulkonen raskaus tai joku muu kamaluus! :ashamed: Alkaa jo hirvittäää tämä tilanne, en tiedosta ainakaa että oisin stressannu mitenkään sen kummemmin kuin muissakaan kierroissa, että siitä voisi johtua.
Meelalle, sympatiseeraan sua, tää on hermoja raastavaa. Mitähän Neloselle kuuluu, tuliko täti vai plussa? Vai ei kumpaakaan kuten mulla.
Annuli;ei ole koskaan aiemmin mulla tehny tällasta.Kierto ollu pillereiden lopetuksesta eli tammikuusta lähtien aina ihan jämpti se n.32-35 päivää. Ikinä ei oo täti mua tälleen pettäny.Miten sulla meni se aukiolotutkimus?
 
Kiitos kaikille taas tsempeistä! Oli vaihteeksi niin toivoton olo että huh huh. Mä oon ollut tänään vähän kipeenä, kuumeinen olo, maha poltti aamulla ja on ollut koko päivän ihan sairaan kylmä. Kali, kali, kali -mä jäädyn ja silti tuntuu että oikein kuumotan.

Vitsi kun musta on alkanut tuntuun, että mulla olikin ovis vasta myöhemmin kuin oon ajatellut ja sillon ei ollut minkäänlaisia seksihommia kun isäntä ei ollut innokas... Jos se ovis oli myöhemmin niin tää kierto on kyllä ihan täysin menetetty :headwall:

Onko kukaan testaillut? Mä testasin tänään negan kun halusin mielenrauhan ettei ne testit pyöri kokoajan mielessä. ja kyllä se helpottikin! :ashamed:
 
Joo aukiolotutkimus tehty, ja auki ollaan :D Kaikki oli siis kunnossa siltä osalta. Sattui se jonkin verran, niinkuin kovat menkkakivut,kuten Miranda sanoikin aiemmin. Lisäksi tutkimuksen jälkeen vähän heikotti ja oksetti, mutta meni nopeesti ohi.
Parin viikon päästä meillä on tulosten yhteenvetoaika, selviää verikokeiden ja miehen simppanäytteen tulokset.

Meelalle :hug: negasta, vielä se voi kuitenkin plussaksi muuttua!
Annie, toivottavasti tilanne selviää pian suuntaan tai toiseen. Pystytkö käymään vaikka yksityisellä lekurissa, niin ei tarttisi enää stressata? Jaksu :hug: sinne.
 
On niin turha olo kun ei voi tehdä mitään asian eli raskautumisen eteen enää tässä kierrossa. Mä sekstailisin vaikka joka päivä, mutta kun ei se oo aina ittestä kiinni. Niin vaikka tein testin niin eihän se siinä välttämättä näkyisikään vielä, mutta en silti usko. Mä taidan jäädä huomenna saikulle kun on vaan kipeämpi olo, maha on aivan sekaisin...
Tisut tai oikeastaan nännit on edelleen tosi kipeet.

Annulilta kysyisin, että miten menit tutkimuksiin? Yksityinen vai tk?
Mä oon tässä myös miettinyt olisiko aihetta käydä jossain kun on jo mennyt näin monta kiertoa eikö oo tapahtunut mitään suuntaan tai toiseen. Vai mahtaisko ne nauraa mut pihalle? Yritystä on takana aika lailla tasan 7 kuukautta.
 
Meela, yksityisellä on tutkimukset menossa. Meillä jätettiin ehkäisy pois n. 1,5 vuotta sitten, mutta "yrittämällä yritetty" ollaan nyt se puolisen vuotta. Välillä ennen varsinaista yrityksen alkamista laskin "varmoja päiviä", jotten ihan heti tulisi raskaaksi...No joo, ei pelkoa, vaikkakin nyt kiertoni paremmin tuntevana tiedän laskeneeni päivät ihan väärin. Sitä vaan kuvitteli tulevansa saman tien raskaaksi kun pillerit jätetty pois :ashamed:
En tosiaan usko että yksityiseltä nauretaan pihalle, eiköhän sinne voi mennä kun siltä tuntuu. Riippuu tietysti varnmaan vähän paikkakunnastakin.
 
Mäkin kuvittelin, että heti kun pillerit on lopetettu niin saman tien ollaan raskaana... :headwall: En olis ikinä uskonut, että tää vaan kestää ja kestää. Tiedän ihan hirveästi ihmisiä joilla on heti napsahtanut niin on aika vaikea uskoa.. Toisaalta 7 kk on aika lyhyt aika ja olen kuitenkin käyttänyt pillereitä aiemmin 7 vuotta.

Se yksityisellä käynti on varmaan aika hintavaa, mutta toisaalta siinä pääsee nopeammin hakeen syitä asiaan.
Mitä siellä aletaan ekaksi tutkimaan/miten ne tutkimukset etenee?

 

Yhteistyössä