Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Kiitos Me9... ja tervetuloa MamaStella :D noinkohan sitä itekin kieppaa synnytyksen jälkeen takaisin samaan pinoon.... :whistle:
Täällä alko kaikilla lomat ja ärsyttää vietävästi kun ukon kännykkä soi jatkuvasti. Hällä firman puhelin myös kotipuhelimena,mut ihmiset ei tajua hänen olevan lomalla.

Noista unista, mäkin näen kamalia unia mut just toisin päin. Eli mies pettää mua milloin kenenkin kanssa, kerran jopa ÄITINI :x :x :x Ja viimeisimpänä oli painajaiset,joissa mulle tehtiin väkipakolla abortti, ja vielä kahteen kertaan, odotin toisella kertaa kaksosia.

Huih, joskus pelottaa käydä nukkumaan kun yöt menee lähinnä ahdistuessa unista... :ashamed:

 
Tervetuloa MamaStella :flower:

Auto kysymys:

Meillä on nyt MB pikkubussi 9 hlö:lle.
Joka elokuussa jää "laittomaksi" vaikka siinä on se kymmeneskin penkki olemassa(joka maannut autotallissa) mutta lakimuutos vuonna 08 kieltää sen :eek: :| (-07 kun ostimme sen niin olin iloinen kun löytyi 2 vapaata paikkaa mahdollisille perheenlisäyksille :D mutta tuo perhanan lakimuutos pilasi sen ilon vuoden kuluttua....)

Ollaan mietitty 2:n auton hankintaa,yhden tilalle.
Toinen sellainen pikkutila-auto,esm opel zafira 7:lle hengelle ja toinen pikkuauto 5:lle hengelle.

Toimiiko tälläinen järjestely?

Ne on aika harvoja kertoja kun ihan koko perheenä lähdetään liikkeelle.
Silloin sitten täytyy vaan ajaa peräkanaa :LOL:


Kokemuksia :flower:
 
Meillä on mitsubishin space wagon, eli 7 hengen tila-auto. Mahdutaan siis minä ja muksut. Tosi harvoin mennään mihinkään koko porukka yhdessä ja silloin siis mennään kahdella autolla. Mies yksin omallaan kaikessa rauhassa ja mä apinalauman kans :LOL: Tila-auto on kiva, ja muutama kuukausi oltiin viime talvena kahdella pikkuautolla kun entinen tila-auto hajos ja näillä alle 400 euron tuloilla ei paljon autoja ostella. No sit saatiin ostettua tuo, paljon ajettu kylläkin.....
Tila-autossa on kyllä tilaa muksuille, mutta ei tavaroille muksujen lisäksi, se on niin iso miinus.

No sit kun seiska syntyy niin ei mahduta enää ees minä ja lapset, mutta näillä mennään.....
 
Meillä on Renault grand Espace joka lähtee vaihtoon. Me ajetaan usein pitkiä matkoja. Kerran vuodessa Suomeen ja sitten täällä ympäri eurooppaa. Kattoboksi on ollut myös käytössä. Nyt olis kiikarissa Wolkkarin multivan PanAmericana. Me mahutaan vielä yhteen autoon =) Pitäisköhän teidän alkaa bussikortin ajoon niin mahtuisitte yhteen kulkuneuvoon. :D

Eihän ole totta että Nt-ultrassa voisi sukupuoli näkyä? vai onko? Kuulin että jollain oli näkynyt ja googletin niin muutamia ketjuja läysin joissa oli jo 12 viikolla näkynyt.
 
MamaStella, tervetuloa mukaan :flower: Sinä kun olet juuri plussannut niin millä kp:llä sait testiin plussan? Onko sinulla mitään tuntemuksia? Huomasin että sinulla pieni vauva, imetätkö vielä?

ON - tänään kp 32/32, eikä menkkoja näy, en tiedä onko tuntemuksiakaan :/ Rinnat hiukan pinkeät, mutta imetän edelleen joten voi johtua sitäkin. Menkkakipuja on, mutta vuotoa siis ei. Aion odottaa useamman päivän ennen kun testaan jos vuoto pysyy poissa. Kuopuksesta sain plussan vasta kp 40 joten en varmaan kuulu niihin jotka plussaavat heti kun menkat myöhässä. Mutta odottavan aika on pitkä :whistle:

Riemu, tervetuloa takaisin palstalle =) toivottavasti olo nyt parempaan päin!

Autoista, meillä 7 hlö:n tila-auto ja jos lapsilla kavereita mukana niin ajelemme kahdella autolla, se on minusta tosi tylsää ja meneehän siinä kahden auton bensat. Sanoinkin miehelle että olisi viisasta hankkia minibussi- ei lämmennyt ajatukselle :|

Nyt ei ehdi enempää, taaskaan - täytyy palailla :wave:
 
Ja vielä np-ultrasta, en usko että tavalliset kätilöt/gynekologit olisivat parhaita arvioimaan sukupuolta vielä noilla viikoilla. Mutta perinatologi voisi hallita homman. Minulle ainakin sanottiin np-ultrassa, kun kysyin sukupuolta, että palataan rakenneultrassa asiaan. Silloin näkyi selvästi.
 
Mamastella, minäkin edelleen imetän mutta minulla ilmeisesti kroppa lepotilassa, ovulaatiota ei kai tapahdu - tai siis nyt menkat myöhässä, joten jännätään olisiko nyt tärpännyt. Millä testillä testasit?

Ja onnittelut plussasta :flower: :heart:
 
Joo eikai auta kuin autokoulun penkille vaan :LOL:

Mä joskus kysyin np-ultrassa,seiskasta muistaakseni,että voiko näkyä kumpi ja tää lääkäri joka tosi kokenut,sanoi ettei edes lähde arvailemaan niin pienillä viikoilla.
Mun veljen tyttöystävälle oli lääkäri sanonut np-ultrassa että varma poika.Mä sitä kovin ihmettelin,kuinka mahdollista.Ja niin tää varma poika myöhemmissä ultrissa todettiin tytöksi ja tyttö tuli :LOL:
 
Huomenta,

ei oo totta, kirjotin eilen piiiitkääät pätkät ja mitään ei täällä näy! |O Kone tökki kyl koko päivän. Noh, lyhyesti vain että nt-ultrassa sukupuolen näkyminen on kuulemma ihan sattumanvaraista ja yleensä eivät täällä sitä arvailekaan. Tytöstä meille yksityisellä sanottiin,että hieman näyttäs tytöltä mutta huonetta ei kannata alkaa vaaleanpunaiseksi maalaamaan. Myöhemmissäkään ultrissa ei saatu koskaan vahvistusta.. Pojat on aina nähty rakenneultrassa killuttimineen. :D

Pitää alkaa meikkailemaan, tunnin päästä kampaaja ja iltapäivällä mennän isompien poikien kanssa leffaan. Tää lomanalku on kyl ollu varsin vauhdikasta menoa..

Kääkkis ja lapanen 19+0
 
Niin aattelinkin ettei vielä voisi näkyä, ainakaan varmuuudella. Eikä tarviikkaan. Mutta olis kiva alkaa miettimään nimeä. Täällä nimi tulee voimaan heti kun vauva syntyy eikä vasta myöhemmin, niinkuin Suomessa. Se on vähän harmi kun ei voi ensin katsoa että onko vauva sen nimen näköinen. Mä en meinaa millään keksiä nimeä jota ei nää saksan kieliset ääntäis rumasti.
Ja niinkuin tässä joku kiire olisi :D
Tämä tyttö lähtee nyt kaupungille jossa en ole käynyt aikoihin oksentelun takia. Mutta nyt sanoin pahoinvoinnille "ime parsaa" ja todellakin lähen.

Hyvää hiihtolomaa kaikille niille, joilla se tällä viikolla on ja mukavaa kampaaja- ja leffareissua Kääkkikselle!

Huomenna sitten siihen ultraan. En jassais oottaa. Mua pelottaa että ykällä ei ole kaikki kunnossa kun pahoinvoinnit loppuivat kuin seinään. Onneksi vielä välillä tulee rauhoittavia ellotusaaltoja.

riemu ja yrjänä 12+2
 
Imetyksestä: Mä en enää raskautuessa imettänyt öisin,päivällä tiheään.En ollut kuukausiin imettänyt yöllä,tyttö nukkui hyvin.Virallista vauvan yritystä ehti olla 4 kiertoa,eli sen ajan mitä mulla ehti menkat edes tulla synnytyksen jälkeen,ei heti siis silti tärpännyt :D Tää nuorin oli 11kk kun tärppi kävi.Oli meillä jo aiemmin "pientä huolimattomuutta"ehkäisyn kanssa mutta "totista" yritystä tuo 4 kiertoa ja neljännellä siis tärppäsi.
Mitä mä oikeen selitän..... :LOL:

Mä en saanut seulojen tuloksia itselleni,vain tiedon ettei tarvetta lisätutkimuksiin.HCG on ainakin raskaushormooni,sillä ei mitään tekemistä downin kanssa(?)
Nyt nlassa kun kävin paniikki kuuntelemassa :heart: :tä,laitto neuvolakorttiin että riski suhde oli 1:5700.
Mutta noista kaikista arvoista siis laskevat sen riskisuhteen...

Taas mennään autokaupoille,nyt olis hyvä juttu tiedossa :D :wave:
 
Kauheeta. Puolessa välissä tokaa sivua roikutaan. Äkkiä pois.
Me9 , saittekos autokaupat tehtyä?

Miia - Mä olen jotenkin ymmärtänyt että HCG vois olla tosi korkealla jos esim. down olisi. Mutta en sitten tiedä. Mulla oli kerran toi veriseula positiivinen ja muistelisin että HcG olis ollu korkea, jouduin sitten punktioon josta selvisi että kromosoneiltaan tervettä tyttöä odotan.

 
Miia, nuo arvot joista mainitsit. PAPP-A ja hcg arvot muodostavat yhdessä riskiluvun down-epäilyyn. Mutta niiden lisäksi tarvitaan sikiön pää-perämitta ja odottajan ikä. Varmaan saat ä-polilta tuon riskiluvun jos haluat, mutta siitä olisi varmaan soitettu jos olisi poikkeava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HotMilk:
Miia, nuo arvot joista mainitsit. PAPP-A ja hcg arvot muodostavat yhdessä riskiluvun down-epäilyyn. Mutta niiden lisäksi tarvitaan sikiön pää-perämitta ja odottajan ikä. Varmaan saat ä-polilta tuon riskiluvun jos haluat, mutta siitä olisi varmaan soitettu jos olisi poikkeava.
Juuri näin. Ja sitten luvut pitää olla muunnettuna MoM-arvoiksi, jotka vasta ovat vertailukelpoisia. Kummankin luvun pitäisi olla mahdollisimman lähellä 1,00 joka normaaliarvo. Down-raskaudessani P-APPA oli 0,33 ja hcg 1,48 eli ihan pielessä (riskisuhde 1:5). Jos riskisuhde on yli 1:250 eli ei riskiä, niin silloin noita arvoja ei yleensä anneta, kun ei niillä ole merkitystä periaatteessa. Tässä raskaudessani, jossa kromosomit todettiin normaaleiksi, en saanut tarkkoja arvoja , vain sen riskisuhteen joka oli nyt 1:6700.

Päivityksistä.. kannatan uutta pinoa, vaikka kuukausittaistakin, mutta en lupaudu päivittämään ennen äitiyslomaan :ashamed: On niin kiireistä ja uuvuttavaa tää elämä töiden ja kodin välillä sukkuloida, että jää päivitykset hunningolle. :D

Voi kun odotan jo kevättä, oletteko muut kevätihmisiä? Miusta on niin ihanaa,kun aurinko alkaa pikkuhiljaa lämmittämään, lumet sulaa, voi alkaa suunnittelemaan puutarhahommia, tulevaa kesää, se odotus on ehkä parast :heart: Ja voi sitä mullan tuoksua, sitten ne lempeät tuulenvireet ja pieni loikkaus kesänalkuun. Oijoi, olen kyllä ihan kevätihminen, vaikka tykkään kyllä kesästäkin B)

Aurinkoa odotellessa, voikaahan hyvin (ja paksusti)!

t. Kääkkis ja lapanen
 
Heipä hei pitkästä aikaa..

Saisi tuo lumen tulo jo loppua, ei tahdo olla enää paikkaa mihin pukata.. Ja voih, mitä minun selkä sanoo jo tässä vaiheen. :(

Sain eilen dopplerin!!! Ja kyllä siellä pikkuisen sulokkuuden sydänäänet sitten kuului, jahka niitä etsin.. Meni kyllä aika tovi ennen kuin löysin. =) Toinen oli todella alhaalla, että naureskelinkin että oliskohan tuo pitänyt suosiolla kuunnella alakautta.. :LOL: :whistle: Josko tämä odotus tästä sitten hiukan rauhottuisi ja tasottuisi kun saa ite tarkistaa tarvittaessa tilanteen ilman että tarvii itkukurkussa soittaa neuvolaan. =)

Vaikuttaako teidän muiden elämään tuo akt:n lakko? Meillä tämä viikko pitää ajella autolla ku esikko on kulkenut linja-autolla kouluun ja eihän ne nyt sitten kulekaan.. Onneksi ens viikolla on hiihtoloma niin ei tarvihe aamulla aikaste pieniä raahata autoon.

Täälläkin kovasti odotellaan kevättä ja kesää, etenkin niitä kuivia kelejä. Meillä tuo poika ei enää vaunuissa juuri ole ja tahtoo kävellä koko ajan johonkin, mutta tuo älytön lumen määrä tekee liikkumisen hiukan hankalaksi. Voisi siis minun puolesta sulaa jo pois ja samontein tulla kuivat kelit. =)

Jeps, mutta nyt taidan mennä kahvin keittoon kun kaksi nuorimmaista on päiväunilla joten voisi vaikka saada luettua päivän lehden siinä samalla.

t.Tellu ja vielä nimetön 14+0
 
Kiitokset auto onnitteluista :flower: :D
Meillä nyt 2 autoa,toinen 5: hengen ja toinen 7:n hengen ja niillä nyt mennään.Hyvältä tuntuu ainakin vielä....

Täällä kevät,kesä ja syksy ihminen (jos syksy on kaunis ja kuulas,ei liikaa vesisadetta ;) )
 
No nyt voi jo hiukan vapaammin hengittää, np ultrassa käyty ja yksi vilkasliikkeinen vauveli siellä touhuili. saatiin kuva jalkapohjastakin :LOL: Seerumiseulat ei hälyyttäneet ja down riskisuhde oli 1:2000, kun kuulemma normaalisti ikäisilläni se on 1:400. Niskaturvotus oli 1,6.
Mulla ne veriseulaarvot oli hcg 53 ja papp-a 997, ne kai jotenkin muutetaan, mutta eihän niitä tosiaan voi yksinään tulkita, vaan siihen vaikuttaa tuo pää perämitta, äidin ikä ja paino.

Mä oon kans niin kypsä tähän talveen. Kaikki vuodenajat menee paitsi talvi.....

Meillä ei lakot vaikuta ellei sitten ruoka ala loppuun ja roskikset ei tyhjene ja bensa lopu. Koulualisilla alkaa ensi viikolla koulu, että jos lakko jatkuu niin sitten voi vaikuttaa.
 
:heart: :heart: :heart: Mä olen niiiiiiin rakastunut. Kävin katsomassa Ykää ja siellähän se viuhtoi menemään. Teki jatkuvasti kuperkeikkaa. Lääkärikin sanoi että harvinaisen villi vauva. Sitten aukoi pientä suutaan ja laittoi sormiaan suuhun. Mitään kunnon kuvaa en vaan saanut kun meno oli liian villiä =) Lääkäri sanoi että pippeli taitaa jalkovälissä näkyä mutta ei ole vielä varmaa. Se oli niin mahottoman suloinen. Siis Ykä, ei se mahdollinen pippeli. Naama oli söpö kuin pienellä kissanpennulla. Pieni nöpönenä ja pikkuiset korvat. Niskaturvotus oli 1,4 ja verikokeen tulokset saan perjantaina. Kahden viikon kuluttua on vielä joku verikoe josta näkee onko halkiota selässä. Sellaisesta kokeesta en ole ennen kuullutkaan. Voi kun olisin niin rikas että voisin ostaa ultran ja katsella Ykää päivät pitkät :heart: Kauhee ikävä tuli jo.

Miia onnea ihanista ultra kuulumisista myös sulle. :flower: Meikä aloittaa tietysti kirjoituksen paasaamalla omista asioistaan :ashamed:

Tellu , kiva että pääset kuuntelemaan sydänääniä dopplerillasi :heart:

Kääkkänä , on se kevät kyllä ihanaa aikaa. Mä eilen jo vähän kuopsuttelin pihaa ja se mullan tuoksu on kyllä ihana. Täytyy vaan varoa ettei innostu sitä syömään kun naapurin kissat ovat paskoneet meidän kukkapenkeille, enkä halua nyt mitään toksoplasmoosia.

Hitsi, mulla olis kirjotusripuli mutta on lähettävä hakemaan poikaa koulusta.

rakastunut riemu ja ykä 12+3
 

Yhteistyössä