Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Huomenta!

Onnittelut Mamastellallle plussasta :heart: Ja Riemulle ja Miialle onnittelut ihanista ultrakuulumisista, mikä ihana etappi saavutettu raskaudessa! Ja Onnitteluita muillekin, oli ollut taas kivasti porinaa.

Auto-asiaa... Meillä on neljä vuotta ollut nyt sama 7 hengen tila-auto, neliveto ja automaattivaihteinen. Itse tykkään siitä ja en olisi valmis vaihtamaan... Miehellä on oma työauto ja näillä tosiaan mennään aluksi kun mamma ja lapset mahtuvat samaan autoon. Autoa kuitenkin katsellaan sillä silmällä jos sattuisi kohdalle osumaan se oikea :D
Tosin tällä hetkellä alkanut kaikki kaksilahkeiset ärsyttämään suunnattomasti!!! :kieh: Saisi toi ukkokin muuttaa omaan majaan... Tiedän tietysti, että sitä on täynnä omaa raskauttaan, varsinkin kun on hieman poikkeuksellinen raskaus, mutta jos toinen saa olla isä 100% silloin kun tahtoo ja toisinaan vain 10% kun sitä tahtoo... GRRRRRR!!! Meillä vissiin ilmassa havaittavissa tietynlaista värinää... Ja sekin vielä kun ne päivisin ärsyttää (siis miehet) ne kehtaavat yöllä tulla uniin!!! Aamulla sitä on sitten vieläkin ärtyisämpi :LOL:

Hormoonimyllerryksessä oleva Oliivitar ja Heppuli 24+6

 
väsyttää niin pirusti ja kolmatta päivää särkee päätä ja oksentanut olen taas antaumuksella. Mieli maassa ja masentaa. Pitää vaan äkkiä miettiä miten suloinen Yrjänä oli eilen ultrassa, niin helpottaa.
Onko teillä alakuloa? Mä olen normaalisti oikein iloinen ihminen, mutta kai noi hormonit vaikuttaa sitten näin. Jonain päivänä mahottoman onnellinen ja siinä samassa taas allapäin tai kiukkuinen. Kiukkuisuuden takia mua masentaakin, kun tuli räyhättyä lapsille kokopäivän ilman mitään kunnon syytä. Oliivittaren fiilikset ymmärrän täysin.
 
riemu ymmärrän sinua täysin.. Olen ollu ihmeissäni tämän alkuraskauden kanssa ku myös olen yleensä iloinen ihminen, mutta nyt olen ollut jo pitkään mieli maassa. :( En ymmärrä.. Noh, toivotaan että tämä olisi ohi menevää. :hug: Hiukan on valoa tunnelin päässä näkyny, eli josko se olisi vaan näitä alkuraskauden oireita.

Oliivitar :hug: miehet osaa olla kyllä hankalia ja ärsyttäviä! Mutta sitten taas toisaalta, ei pystys ilmankaan olemaan. ;) Ystäväni sanoi jostain kuulleen osuvan sanonna "Ei kannata miestä vaihtaa, uuden kouluttamiseen menee liikaa aikaa" :LOL: (ja koulutus on edellisenkin kanssa pahasti kesken.. ;) :whistle: )

Jep, mutta iltahommiin tämän emännän tie käy.. :wave:

 
HotMilk älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Sullahan tuli kuopuksestakin plussa myöhään.

Mua ottaa toi mies kans kyl nyt niiiiin päähän. Se antaa kaiken lapsille periks vaikka ekaks kieltäiskin. Siis ens kieltää jonkun asian ja sitten kun laps itkee niin johan antaa periksi. Esimerkiks karkin ottamisen ennen ruokaa tai jotain yhtä typerää ja vähäpätöistä, mutta mulle tärkeetä, kun niitten kanssa olen aina ja mies vaan 1,5 tuntia iltaisin. Ei ne kyllä multa niin paljon typeriä juttuja ruinaakkaan.
 
Sanoin mä miehelle että niin kauan kun valkoset pikkarit ei muutu punaisiksi, on toivoa..mutta silti :headwall:
Mut miehet suhtautuu niin eritavalla, onhan se jo täällä todistettu. Jos pikkarit pysyy valkosena niin kait mä testaan taas maanantaina tai tiistaina. Mutta mä meen nyt syömään mokkapaloja, onhan se jotenkin pidettävä kilot kurissa ;)

hyvät yöt :wave:
 
Me9jaBonus- onpas söpö pikku-pömppis. Mä ainakin oon jo kun rantautuva valas :D

Riemu, mulla ainakin on alakuloa. Siihen on kyllä ihan selkeä syykin. Äidilläni uusiutui juuri syöpä ja tulevaisuus = ?
Meillä on muutenkin ollut äidin kanssa tosi läheiset välit, niin nyt jotenkin tuntuu tosi masentavalta, vaikka olisihan tässä aihetta iloonkin. Ajattelin kyllä neuvolassa ottaa asian puheeksi, onhan tässäkin nämä hormonit herkillä. Mutta ei kait tämä mitään masennusta ole? Pysäyttäähän tuollainen uutinen jokatapauksessa...

Ihana lukea täältä ultrakuulumisista! Se on vaan niin mahtava tunne nähdä pieni ihmisen alku kasvamassa :heart: Mulla onkin maanantaina rakenneultra. Ihan jännittää, että onhan pienellä kaikki hyvin. Ja eipä se nyt niin haittaisi, jos vähän vaikka vilauttaisi kuvaruudulla laatuaan :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 19+5
 
Heippa!

Käytiin tänä aamuna ultrassa ja siellä pikkuinen köllötteli tyytyväisenä. :heart: Kaikki oli vallan hienosti, joten nyt voi alkaa nauttia tästä raskaudestakin jo, eikä vaan koko ajan pelätä pahinta. :)

Ja nyt vähän aktiivisemmin alkaa myös kirjoittelemaankin.

AngelEyes ja vaava 12+0
 
Heippa pitästä aikaa,

käyn lukemassa mieli maltillisempana.
Tahtoisikos joku muuten aloittaa meille uuden pinon, Kääkkänä taisi mainita, ettei ehtisi uutta laittaa. joku innokas? :attn:

Riemulle spesiaaliajatukset oloosi, toivoa kuitenkin on!
Hottismilkille :hug: myös, toivon, että nega vielä voisi muuttua plussaksi ennenpitkää!

Ultrakuulumisianne on tosiaan sykähdyttävää lukea =) On se vain niin valtava juttu eikä himmene lapsimäärän kasvaessa, ei laisinkaan =)


Olin neuvolassa äsken ja siellä oli liian jännittävää =o
Sydänääniä ei kuulunut -ensimmäiseen 5 minuuttiin. Terkka on kokenut ja hyvä kätilö, siitä se ei ollut kiinni. Jossain vaiheessa sanoinkin, että nyt alkaa huolestuttaa, johon täti vastasi, että niin häntäkin, yleensä kun löytää sykeet aika nopeasti. Kohdun korkeuden oli kokeillut, lisäillyt geeliä -ja omat sykkeeni vain löytyivät. Minulla alkoi parku tulla (minulla, joka en itke koskaan) ja tunsin, kuinka jalat alkoivat täristä. No, täti kokeili sitten vielä ihan häpyluun päätä ja HUH, heti kuului! Vähän siinä oli hämmästelyä, että onpa vauva alhaalla ja muuta . KAUHEAN, liian jännittävää, Luojan kiitos kuitenkin äänet sieltä tulivat.

Sinänsä ei tuo ollut mikään järisyttävä juttu, paitsi omassa mielessäni, tunnetasolla, ne muutamat pelkominuutit ---kun oli automaattisesti olettanut kaiken olevan hyvin. Ja onneksi olikin.

Feenikslintunen 14+6
 
Hui, onpas sinulla Feenikslintunen ollut jännät paikat neuvolassa!

Täälllä on alkanut kaduttamaan koko kotidopplerin hankkiminen. Rakkauslapsi on selvästi tosi liukas tyyppi. Se luikertelee anturin alta pois ja potkii tylsää anturia :)
Sydänäänistä se viis veisaa. Ainakin voimakkaista potkuista, jotka osataan kohdistaa suoraan sisäelimiin, tiedän, että pikku-heppulilla on kaikki kunnossa :)

Tänään olen sitten sortunut jo hommailemaan vähän kestovaippajuttuja pienelle. Toisten kohdalla kestovaippailu ei oikein onnistunut, enkä ollut niin kinnostustakaan. Nyt ainakin alkuunsa kokeillaan. Pesukoneet pyörivät jo muutenkin täysinä, joten kyllä sinne vaippoja sopii :D Ja omalta osaltani koitan tehdä nyt ekovalinnan.

Pesänrakennusvaihe alkaa iskeä salakavalasti. Tänään oli ihan pakko vaihdella huonekalujen järjestystä ja samaa rataa edetään varmaan raskauden loppuun asti, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa :D Mies ei oikein tykkää tästä, mutta nämä hommat hoidetaankin hänen ollessa ilta & yövuoroissa :saint: Onneksi tytöt on ihan satasella mukana :D

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 19+5 kohtahan tuo puoliväli poksahtaa =)
 
Angel Eyes onnea hienoista ultrakuulumisista :flower:

Me9 siinä missinmitoissa =) Meitsillä on hirmunen kessi vaikka viikkoja vasta 12+5. Mulla on jostain syystä vauva tehnyt pesänsä navan kohdalle ja vähän ylikin. Lääkärikin ihmetteli kun ei saanut ensin mitään näkymään ultraan kun häpyluun yläpuolelta kuvaili. Ykä löytyikin sitten rutkasti ylempää. Näin on usein niillä joille on tehty sektioita ja siitä tullut kiinnikkeitä , mutta mulla on kaikki syntyneet alakautta.

vatsakasilmanvauvaa :hug: iso hali sulle ja äidillesi paljon voimia taistella syöpää vastaan.
Nuo kestovaipat ovat mainioita eikä se nyt niin kova homma niitä ole pestä. Koneet pyörii jokatapauksessa päivittäin. Mä oikein odotan että minuunkin iskee tuo pesänrakennusvaihe. Se on aina ennenkin iskenyt. Nyt vaan on niin naatti olo vielä, että hyvä jos jaksaa pakolliset hommat tehdä. Mutta kohta koti taas kiiltää puhtauttaan.

Mä sain tänään tulokset seulasta. Ne oli nt:n kanssa 1:16000, joten ei tarvitse punktioon mennä.

Mukavata viikonloppua kaikille :heart: t: riemu ja ykäyrjänä 12+5
 
Oi mä täällä olen aivan hämmentynyt näistä "missinmitoista"kehuista :ashamed:

Vaikka oonki aika pienikokoinen kaikenkaikkiaan(norm mitat on n 158cm ja(48) 50 kg)huomaan että raskauskilot taas kertyy reisiin ja peppuun ja sekin taas hämmentää :ashamed: Miten sitä ei kahdeksannellakaan kerralla osaa suhtautua tyynesti vartalon muutoksiin?

Mutta tosta pienestä masusta oon ylpeä,ettei se "levähtänyt käsiin"ja on edelleen pieni vaikka monta venytystä takana :D Olis mukavaa jos kasvu pysyis tasaisena,mulla kun tuppaa olemaan isot vatsat aina loppumetreillä,sf-mitta huitelee 40 cm:ssä pienestä varresta huolimatta.Tietty kun ei voi ylöspäin kasvaa,työntyy kaikki eteen :D

Vatsakasilmanvauvaa :hug: :hug: Voimia sulle ja äidillesi!

Feenixillä ollut jännät paikat,onneksi vain säikähdyksellä selvisit :hug: Kyllä sitä tuossa tilanteessa ehtiikin pelästyä.Pieni asia ehkä muiden silmissä mutta ei odottavan äidin mielessä....


AE:lle ultra onnittelut ja nyt vaan mukavaa rentoa odotusta :hug: :flower:

Me9 :wave:
 
Kiitos onnitteluista. :) Kyllä tosiaan nyt uskaltaa vähän rennommin ottaakin, kun on nähnyt että kaikki pitäisi olla hyvin siellä masussa. Eipä nuo tietysti ole kiveen hakattua että näin on jatkossakin, mutta en nyt enää jaksa siitä huolehtia.

Aloin jo eilen vähän vilkuilla vaunujakin sillä silmällä että jos vaikka sopivat sattuisi tulemaan vastaan, niin voisi ostaa sitten pois. :D Malttamaton, ei kai...

Feenixlintunen Siulla on kyllä ollut jännät paikat tuolla, tiedän kokemuksesta että on kamalaa kun niitä ääniä joutuu etsimään pitkään. Onneksi löytyivät ja masussa kaikki hyvin.

VIV Jaksuja sinulle sekä äidillesi taistelussa syöpää vastaan. :hug: Oma äitini kuoli syöpään kun olin 13, ja oli kova paikka. Onneksi nuo hoidot on nykyisin jo niin kehittyneitä että ennusteetkin on paljon parempia.

Me9 Siulla on kyllä tosi sievä pieni massu, luulisi että kun on jo kahdeksas kerta niin vatsa pullahtaisi nopsempaan. Miulla on samaa koko luokkaa ja viikkoja tosiaan se 12. :D No onpa kyllä painoakin enemmän, että jos onkin läskimaha. :ashamed:

Tässä siis massu 11+3.


(.) Nyt kun ollaan toivuttu tuosta norosta niin huomaan että väsymys on alkanut helpottaa. Tulin aamulla yövuorosta ja yleensä en pääse ylös sängystä kun vasta puolenpäivän jälkeen, niin nyt jo tähän aikaan ihan pirteänä ylhäällä.
Aloitin myös nyt rautakuurin, neuvolatäti suositteli uutta rautalääkettä, toivottavasti se auttaisi tähän hb:n laskuun sitten. Raudan puute näyttää myös aiheuttavan levottomat jalat, joten toivottavasti nyt auttaisi sitten niihinkin.

Kovasti odottelen että alkaisi liikkeitä tuntumaan, mutta kyllä tässä varmaan parisen viikkoa menee vielä. Nelosesta alkoi siinä 14+ viikoilla tuntumaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille toivottelee

AngelEyes ja vaava 12+1
 
jaahas jaaahas.. nyt jänskättää .... edellisten menkkojen aikana ei ollu kipuja.. nyt on sellasta vääntöä vatsassa.. et mahtaako pärähtää plussa testiin.. JAIKS :D
huhhuh että jännittää ja paljon.. vaihtoehdot lienee .. ovis, alkaa menkat tai plussa :D
aamulla testaan... toivottavasti tulee plussa!

niin ja kierrosta ei ole tietoa..kun yhet menkat ollu vaan synnytyksen jälkeen.. ja ne oli reilu 1kk sitten ..aaapuuuvaaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
CB jaiks =) Jospa :heart: Peukut pystyssä :hug:
blaaah.. negaa se näytti.. :snotty: jotenki vaan fiilis et ois raskaana.. mut testi kuitenki oli 10 miU/ml mitä lie :snotty: jollei sit oo saanu alkunsa ihan vasta viikko sitten ni ei kai sillon näkyiskä :D blaaah..
 
CB Tulin kans kattomaan että ootko testin tehnyt. Sovitaan että on saanut alkunsa vasta viikko sitten.
AngelEyes , söpö masu sulla, eikä yhtään läskinen, senkin hupsu. Yritän saada aikaseks ottaa omastakin kessistä kuvan. Olis kyllä pitänyt eilen illalla ottaa. Maha oli kuin viimeisillään. Söin järjettömät määrät raclettea ja join kaks alkoholitonta olutta. Pikkasen oli ähky.

Mulla tuntuu pientä liikettä masussa. Ihan kuin perhonen tai kuplia. Aivan hentoa kutittelua. Eikä varmana ole suoli. Tätä on tuntunut nyt muutaman päivän ja olen ihan varma että Yrjänä se sielä viuhtoo. Ja villihän se onkin, niinkuin ultrassa näkyikin :heart: :heart:

Onneks Feenikslintusen sykkeet löytyi. Mä olisin varmaan saanut sydänhalvauksen tossa tilanteessa.

Mukavata sunnuntaita kaikille =) :flower: :heart: :wave:
 
Onpa teillä sieviä mahoja, mulla on sellanen möhömasu jo.. :ashamed: Eilen yritin hiihtää, vaan eipä siitä tullut mitään,koski, ja upposin vielä veteenkin jäällä,hermot vain meni :whistle:
Plussausonnea testailijoille!

Mulla on alkanu nyt ne ikävät selkäkivut, viime yönä valvoin kolmisen tuntia ja mietin,et uskaltasko särkylääkettä ottaa. jätin ottamatta kuitenkin :/ Kiva jos tää alkaa näin mennä,niin pakko mennä lääkärille, ei tule päivisin työnteosta mitään jos yöt valvotaan. No jospa olis vaan ohimenevä juttu. Tää mun lievä skolioosi ei kyl varmaan mitenkään helpota tilannetta.

Lomat lopussa ja huomenna arki jatkukoon, onneksi vain kuukausi pääsiäiseen ja KEVÄÄSEEN :p :p :p :p :p Jos en olisi jo raskaana, ni haluisin hirveesti raskautua. Kevät saa sen aina aikaan :LOL:

hauskaa sunnuntaita!

Kääkkis ja lapanen 19+5
 

Yhteistyössä