Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Moi taasen!

Taas on vierähtänyt hieman viime kirjoittelusta. Uusiakin on tullut, jos taas oikein muistan, niin noora ja auringonkukaksi. Onnea plussista ja tervetuloa munkin puolesta joukkoon ihanaan.

Tautien pauloissa kärsiville jaksuja, toivotaan, että pian menee ohitse. Pahoinvoinnin kanssa kamppaileville voimia, toivottavasti pian helpottaa.

Mulla oli viime torstaina lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Todella positiivinen yllätys oli, että meidän neuvolassa on ultra tai tuolla, missä ottaa neuvolalääkäri vastaan. Ja siellähän se pikkuinen taas heilutteli. Hb oli laskenut jonkin verran, että rautakuurille jouduin. Tämä selittää myös väsymyksen, vaikka muuten olot alkaa helpottaa.

Kerroin myös äidilleni viikko sitten...hyvin otti vastaan ja miksei, onhan hän itsekin synnyttänyt 9 lasta. Tänään kerroin pojan tarhatädille, kun kyseli ensi syksystä eskariasioista...joten oli hieman pakko. Sanoi, että hienoa, eikä ollut yhtään yllättyneen oloinen. Pelkään niin kovasti negatiivisia kommentteja, että jo kertoessani olin valmiiksi varautuneen oloinen. Mun masu on nyt jo niin näkyvä, että ei pysy kauan enään piilossa, joten pian ne negatiivisetkin ihmiset mut bongaavat.

Nyt menen lapsosille antamaan ruokaa uunista. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

-tianna

 
Heissan pitkästä aikaa! :)

Tervetuloa uudet :flower:

Meillä flunssa nitisti koko poppoon - nyt aletaan olla voiton puolella onneksi. Muutoin omassa olossa ei ihmeempää - vajaa pari viikkoa ja sitten taas selviää ollakko raskaana vai ei :/

taas täytyy mennä, josko ehtisi joku päivä kirjoittaa enemmän :wave: :wave:
 
nordenskjold pienelle kovasti jarrusukkia toivotan
Tervetuloa uudet suurperheelliset :flower:
Tänne ei ihmeitä kuulu, rv 31+ menossa ja olo sen mukainen :D Sitä kuvittelee kävelevänsä kaupungilla hyvin reipasta tahtia ja mummo rollaattorin kanssa hiipii ohi. Selkään voisi laittaa lapun "ohituskielto, leveä kuljetus" ;)
Tosiasiassa kävin rämpimässä metsässä koiran kanssa, pakko saada välillä erinlaista liikuntaa.

-Chiq ja Taneli-viides vipeltäjä
 
Jospa itsekin kirjoittaisi pitkästä aikaa , eikä vaan lukaisisi ...
Flussasta aletaan olemaan voiton puolella ja tuntuu että elämä voittaa vihdoin taas .
Lopetin noi vitamiinit , kun niissä on a-vitamiinia vaikka yleisohjeena olenkin noihin saanut että voisi syödä , mutta nyt en sitten tiedä ja oon ollut viikon verran syömättä vitamiineja ja olo on ihan väsynyt , siis ihan kuin alkuraskauden vetämättömyyttä ja jatkuvaa uni .. :( Ei kivaa ...
Tervetuloa uusille !
Ja matka jutkuu taas huilaamaan ... huoh ...

neitim
 
Heippa,

ja tervetuloa Auringonkukaksi! Minäkin siellä kuumeiluketjussa kuumeilin...
Mulla ei tahdo aika eikä inspis riittää ton etusivun päivitykseen :ashamed: joten voitasko tehdä niin, että jos/kun uusia tupsahtelee pinoon, niin joku noheva aina kopsaisi etusivun listan uudelleen tekstin sekaan?? Toki se vähän lukemista vaikeuttaa, mutta kun työpäivien perään en vaan jaksa alkaa käydä viestejä läpi ja merkkailemaan päivämääriä sun muita. :ashamed: :snotty: Ja sitten jossain vaiheessa pitää varmaan pinoutua uuteen ketjuun,kun nää sivut alkaa aina jumittaa kun on riittävän paljon sivuja kertyny.

ON: mä soitin tänään neuvolaan ja kuulin että oon joskus sairastanu parvorokon, eli ei hätää vaikka tytöllä olikin sitä silloin pari viikkoa sitten. :) Töissä ihan älytön tahti koko loppuviikon, sen kun jaksas ni sitten olis viikko lomaa... Mutta sitä odotellessa..


:wave:
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Eipä oikein ole ollut mitään asiaa, niin ei ole tullut kirjoiteltuakaan.

Oon yrittänyt keksiä kaikkea tekemistä että tämä aika menisi nopsempaan ja pääsisi sinne nt-ultraan. Kovasti pelottaa että vauva on kuollut mahaan, kun nuo oireetkin alkaa olla vähenemään päin. No pari viikkoa ja sithän sen näkee. Tulen sitten kertomaan miten kävi.

Hyvä että muilla oli mukavia ultrakuulumisia, niitä on niin kiva aina lueskella. :)

AngelEyes ja vaava 10+4
 
Moi,

flunssakakkosen kourissa tämä perhe, minä etunenässä. Eihän se kuolemaksi ole, mutta pahoinvointiin yhdistettynä aika vomattomaksi vetävä juttu. Muutoin kyllä täällä lapset nauttivat niihtoloman letkeydestä, mitä nyt esikoinen 11v elää aikalailla Vancouverin ehdoilla.

Tervetuloa uusimmille odottajille!!!

Me9 kyseli aiemmin kotityöodotuksista isommilla lapsilla. Meillä 4 lapsista (5-11) tyhjentävät tiskikoneen useinmiten,täyttävätkin. Minä sitten loput.Lapsille ihan uusi juttu on omat huoneet, asuimme pitkään ahtaasti. Nyt se huoneen siistinäpito etsii vielä kaikilla hieman...muotoaan. Lapsilta odotetaanmyös, että pyydettäessä viedään roskapussi, koulumatkansa varrella on myös lasi-ja metallikeräys, jonne vievät tavaraa.Mitäs vielä? 7-vuotiaani hotaa käytänössä linnunja kissojen ruokkimiset, se on hänen kutsumuksensa=)

Jatkanpa myöhemmin ja tosta gallupia, näpyttelen makuuasennossa kommarilla ja se käy ärsyttäväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
No galluppia :D

1)Millainen painon noususi on nyt ja edellisissä raskauksissa?

2) pitkäänkö olet imettänyt?

3)kauan kotona tähän mennessä ja mikä tulevaisuuden suunnitelma kotona olosta?
1) mulla on tullut aina kiloja suht saman.Lähtöpaino ollut kaikissa muissa sen 48-50kg paitsi nelkusta 54kg.Nelkusta kiloja tuli 10,muista n 15 tai hiukan yli =) Lopulta aina ollut ennen synnytystä 64-65kg.Alussa noussut nopeaa,viimeiset 10 viikkoa sitten vain vähän.

2)7kk,3kk,6kk,7kk,8kk,9kk,13,2kk.Kaikista paitsi tokasta 5-6kk täysimetystä.Kakkonen oli kovasti allerginen,siksi tuo lyhyt imetys.

3)kotona oon ollut oikeastaan esikoisesta,rv 17 alkaen.Kun jäin ensin sairauslomalle,sillä multa leikattiin umppari :whistle: Välillä oon tehnyt pikkukeikkoja perheyrityksissä.Eli kesällä tulee 14v kotona :D Ja ainakin nuorimmaisen 3v päivään asti oon kotona,pidempääkin jos mahdollista =)
 
Täällä vasta ens viikko hiihtolomaa ja ekan kerran myös mulla ja miehelläkin. :)
Olen tosi kärmeissäni miehelleni eilisillan kommenteista, melkoisia sammakoita mitä taas heitteli. Nyt on työmatkalla mut tulee illalla myöhään kotiin. Huomenna varmaankin taas juteltava vähän..

Painosta, on noussut ja PALJON jokaisessa raskaudessa, nyt en tiedä, ehkä muutaman kilon.
Olen imettänyt kaikkia 3-10kk, aina pidentynyt... Nyt tähtään vuoteen.

Kotona en ole ollut enää 2,5 vuoteen....vakkarityöpaikka jää odottamaan. Tulevasta ei tiedä.
 
Huomenta Äipät :wave:

Jos ei ole kovat paukkupakkaset niin sitten tuiskuttaa taivaan täydeltä. Perinteinen talvi! Vielä yksi lapsista pienehkössä lämmössä, mutta luulen, että jo loppuviikosta olemme taltuttaneet taudin ja uutta emme ole tilaamassa ainakaaaaan piiiitkään aikaan... toivossa on hyvä elää :kieh:
Kävin piristämässä itseäni!(lue:järkytin perheeni) Kävin kosmetologilla nypityttämässä kulmakarvani ja värjäyttämässä ripseni, poikkeuksellisesti kosmetologi sai minut värjäämään kulmanikin, jotka jo luonnostaan ovat tummahkot.... Mieheni ei voinut edes katsoa minua nauramatta, ja kyseli eikö niitä kulmia olisi vain voinut piirtää suoraan otsaan. Lasteni mielestä olen pelottava merirosvo ja he löysivät minulle kirjavan huivinkin päähän... Ole siinä sitten kaunis ja uutuudenviehättävä :LOL: huomaa ettei äiteillä ole aikaa paljon itselleen. Käyttekö te muut äipät nauttimassa "hoitoloiden" hemmotteluissa useimmin kuin kerran kahdessa vuodessa? Kampaajalla käynnitkin tuntuvat olevan peilien ja saksien kanssa taistelua vessassa väripurkin valuessa pitkin altaan reunaan... Toisaalta kerkeehän sitä sitten joskus ;)

Galluppia pukkaa:
Painoni nousi esikoista odotellessa n. 20kg. Neuvolassa huomautin vain tädille silloin rakentavani tulirakenteita isoa massua varten ja maitovarastoja. Muissa raskauksissa painon nousu on ollut maltillisempaa (olemassa ovat olleet jo valmiit tukirakenteet) n. 9-12kg

Oops... Pirttiin tui vieraita... Kirjoittelen taas kun aikaa löytyy =)

Hyviä vointeja!
Oliivitar ja Heppuli 23+5
 
1)Millainen painon noususi on nyt ja edellisissä raskauksissa?
-aina se 20kg tullut lisää -ja lähtenytkin.

2) pitkäänkö olet imettänyt?
-aina hieman pidempään, kuopusta jo vuodenpäivät

3)kauan kotona tähän mennessä ja mikä tulevaisuuden suunnitelma kotona olosta?
-kotona yhtämittaa 7 vuotta, sitä ennen vuosi töissä ja 3 kotona. Kotona aion olla mahdollisimman pitkään, lasten tarpeesta riippuen.

Kauhea suklaanhimo kokoajan -jaa mistähän niitä kiloja tulee :D

-Chiq ja viides rv 31+5
 
Moikka!

Tänään 12 viikkoa täynnä! Ja pahoinvointi loppui eilen. Aamulla heräsin ja ihmettelin, kun ei ollut yhtään huono olo, eikä tänäänkään, toivottavasti pysyykin pois.
Mahatauti kesti meidän perheessä 1.5 viikkoa, ja otti koville, jo pelkästään ties kuinka monen yön valvomisen vuoksi.

Sokerirasituksessa, yök, olin tiistaina ja arvot oli kunnossa, vielä. Viime raskaudessahan mulla oli eka kerran arvot koholla. Ens keskiviikkon aois eka ultra, en malttais odottaa.

Jos tohon galluppin jotain vastais.

1. Painoa on tullut joka raskaudessa noin 20 kg, paitsi tota kutosta odottaessa vain 5kg, mutta silloin olikin tota painoa jo ennestään.
2. Imettänyt olen 6-8kk jokaista ja luovuttanut lisäksi maitoa.
3. Kotona olen pääasiassa ollut pian 11 vuotta. Yhdessä välissä tein keikkaa terveyskeskukseen viikonloppuisin, mutta ei se oikein toiminut.

Täällä vaan pakkaset paukkuu, sais jo loppua. Lapset raahas taas luistimet kouluun vaikka mittari näytti -22, mutta kun opettaja on sanonut että luistellaan :headwall: Ei ole äidin sana mitään verrattuna opeen.....

Mutta nyt pakko alkaa pyykin pesuun......

miia ja kerttu-inkeri 12+0
 
Taitaa jääädä haaveeksi meillä suurperhe... :'(
Mun kivut on kovat...ei siis oikeita supistuksia...mutta kaikkea mahollista muuta lantion seudulla ja selässä. :ashamed: Eikä lääkäri ottanut mitenkään oikeen kantaa eilen kun äpolilla käytiin. :ashamed: se nyt vaan muka painaa johonki hermoon vaan ja aiheuttaa kipua...eikä niille oikeen mitään voi tehä.Joo hermoon painaa joo..mut ku sattuu luihin ja kaikkiin...koko lantio hajoo!!
Muutenkin koko äpoli reissu oli niin syvältä... :headwall:
Mua mitää kuunnella vaikka kuinka puoleni yritän pitää...Loppuun asti vaa.Annetaan vauvan kasvaa niin että leikkaukseen joudun..joo.Vaikka siitä niin sanonut että siihen en sitten mistään hinnasta haluais!!

Sanoin eilen ukkelille peiton alla että mä en enää uskalla raskautua...pelkään niin tätä kipua.
Ensin olin 2.5kk sikalunssassa..ja siin oli kaikemaaliman kovat sivut ja sydämen kouristukset.Ja sit...alko tää lantion hajoominen.Ja nyt ne antaa tän muksun kasvaa niin et hajottaa tullessaan kaikki tai sitten leikataan. :headwall:

Sinne menee..pikku hilijaa haaveet siitä vitosesta ja kutosesta...Ainakin sen vitosen kun olisin vielä halunnut!! :'(

Olkaa onnellisia...Ja tsemiä teille kaikille suurille perheille!! =) Mä oon vähän kai kadekin teille nyt... :whistle:

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa...35+2
 
Kopsaan nyt eilisen tekstini tähän:
Terveisiä tk/päivystyksestä
Yöllinen vatsakipu palasi puolilta päivin ja oli niin kovaa että soitin tk:een.Sain ajan klo 14.45.Vatsaa kun lääkäri tunnusteli,meinas tulla kyyneleet silmiin,niin sattui,ylös vasemmalle.Laittoi verikokeille ja ei päästänyt kotiin raskauden takia ennen tulosten tuloa.Epäili kovasti sappikiviä.Istuin 2h päivystyksen puolella(kun tk meni kiinni) vatsakipuisena ja tärisevänä odotellen verikokeiden ja pissakokeen tulosta.
Sappikibet se ei onneksi ollut,mutta raju virtsatietulehdus Enkä mä edes tunnistanut itse sitä siksi...
No nyt vahvat antibiootit päällä ja olo hutera edelleen.
Ihmettelen vaan etteivät mitenkään tarkastaneet vauvan vointia kun vatsakivusta kuitenkin kyse Huomenna ajattelin kyllä soitella neuvolaan pyytää jotain tarkistusta.Muutama kipeähkö supistuskin tuli vatsakipujen yhteydessä.....


Ja nyt viime yö oli tuskaa,kipu siirtynyt alavatsalle ja nyt voin sanoa että on virtsatientulehdus.Soitin aamulla neuvolaan soittoajan ulkopuolella ja ottikin mut heti vastaan.Vauvan sydän laukkasi 153krt/min joten siltä osin ok,mutta kun kipujen yhteydessä suppailee,huolestuttaa mitä tuola alhaalla tapahtuu...
Ap kuuri tekee tosi huonon olon ja panadolin avulla kituutan eteenpäin.Eikä sekän täysin kipua poista,nytkin sattuu
:'( Pelottaa että tää menee kesken :'(
Jos ei humiseen mennessä helpota,menen näytille....Vaikka ei tässä vaiheessa kun viikkoja näin vähän,mitään ole tehtävissä...Onneksi en kuitenkaan vuoda mitään...

Daizz :hug: :hug: :hug: Yritä jaksaa ja jos olo menee ihan sietämättömäksi,pistä kova kovaa vasten polilla.Kyllä niiden täytyy myös äitiä kuunnella,itse tiedät olosi ja sietokykysi parhaiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Älä nyt heitä kirvestä kaivoon,ehkä muutaman vuoden päästä voi ajatus viidennestä olla toinen ja seuraava raskaus sujuukin paremmin jo :hug: :hug: :hug:
 
Kauhistus, mikä kokemus Me9:llä :hug: Onneksi sait lääkityksen äkkiä, mutta olipa pahaksi äitynyt. Tuo pistää mietityttämään kyllä senkin, että jos on taipumusta virtsikseen niin miksei voida rutiinisti tutkia esim. kerran kuussa. Meidän edellisessä asuinkunnassa sai viedä aina kun vähänkin epäilytti, näytteen tutkittavaksi ja sen lisäksi vielä joka kk tutkittiin rutiinisti. Nykyisessä kunnassa taas tosi nihkeetä, eivät tehneet jatkuvaa lähetettä ja aina pitää erikseen soittaa ensin ja varata labra-ajat. Ja jos ei olekaan oireita, niin huih, voi käydä juuri noin. :(

Daizz, älä vielä murehdi seuraavia mahdollisia raskauksiasi :hug: Ajatuksesi varmasti seilaavat nyt kun on vaikea olo. Toivottavasti kuuntelevat sinua tiukan paikan tullen, ei ole kyllä hyvä että joutuu nieleskelemään pettymystään piittamattomuuden takia. :/

neitim, juuh, onneksi huomisen jälkeen alkaa talviloma, saa vähän huilahtaa. Mutta yhtäkkiä vaan sitä huomaakin että raskaus alkaa olla puolessa välissä ja pitäskin vähän jo hellittää tahtia. Olen niin kiitollinen siitä, että vointi on ollut tähän asti näinkin hyvä. :heart:

Lapanen kovin vilkas iltaisin, päivisin ei juuri tunnu mitään. Vrk-rytmi kohdallaan pienestä pitäen :LOL:

 

Yhteistyössä