Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Hyviä ultrakuulumisia oli nainen1981:lla ja oliivittarella. :flower: Ja ihana masukuva. :heart:

Olisi kauhean kivaa tietää sukupuoli etukäteen, mutta nämä meidän lapset on olleet niin salamyhkäisiä että eipä tuota ole selville saatu ennen kun ovat syntyneet.

Meillä siis on kaksi poikaa, -99 ja -00 syntyneet ja sitten on kaksi tyttöä -07 ja -08 syntyneet.

AngelEyes ja vaava 7+4

Tervehdys kaikille!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista nainen 1981 ja oliivitar...ja ihana poikalupaus =)
Evita oli saanut ihanaa postia Onnittelut =)

Mulla on np ultra ensiviikolla...jännittää jo kovasti.
Lapsista, sukupuolista ja oireista on ollut puhetta. Meillä on kaksi poikaa vm96, vm 04 ja kaksi tyttöä vm02 ja vm07. Pojista ollut helpot raskaudet, ei juurikaan mitään oireita.Tytöistä pahoinvointia ja naaman kukintaa. Nyt myös veikataan tyttöä, kun pahoinvointia riittää ja naama kukkii :kieh: Aika sitten näyttää...pääasia, että siellä nyt joku on ja kaikki hyvin.

Asumisista olette myös jutelleet. Me ollaan asuttu 8vuotta tavallisessa rintamamiestalossa ja toi tilanpuute meitäkin mietityttää...mut aika hyvin nyt kyllä vielä mahdutaan. Tuolla 13v on yläkerrassa oma huone ja tuo 8v ja 6v jakavat toisen huoneen ylläkerrassa, joka on aika iso. Alhaalla on sitten myös makuuhuone ja meillä vanhemmilla on väliseinällä rajattu oma pieni makuuhuone, jossa tuo pikkuneiti nukkuu vielä meidän kanssa. Teimme viime keväänä tuon väliseinän keittiörempan yhteydessä, kun tuo keittiö oli ennen semmoinen toosi iso tupakeittiö. Tää oli kyllä toimiva ratkaisu ja kaikki ovat sitä ihastelleet. Mutta ehkä joskus, jos raha antaa myöden, niin sitten varmaan tehdään pientä laajennustakin.

No tässähän taas tätä juttua olikin....nyt sakille ruokaa pöytään!

T.tianna

Onnea e-vitalle hyvistä uutisista! Mä en edelleenkään ole saanut lopullista kromosomikarttaa, en tiiä missä oikein viipyy...?
Meillä 3 (1enkelipoika) ja 1 tyttö, joten tiedossa oli että pojan tulo on todennäköisempää. Raskaudet ei nyt hirveesti ole eronneet toisistaan, mitään viivoja mulla ei oo mihkään tullu =) =) Oksentelua on ollut, tytöstä vähiten kuitenkin, sekä nyt tää raskaus on ollu helpoin (poika) eli tuskin voi oireista päätellä oikeasti mitään...

Tulin taas purentafysiologilta, ärsyttää rampata tuolla 130km päässä... purenta taas epästabiili ja mulla ollu kiskokin yökäytössä. Seuraavan kerran pääsiäisen jälkeen mentävä taas,huoh.

Supparit alkaneet jo, ja nyt huomaa et kohtu on pompannu lantioluiden suojista ylöspäin ja painaa jo vähän sisuksia, hengitys raskaampaa. Mutta täähän on vasta alkusoittoa...;)

Rakenneultraa en edelleenkään ole varannut, joku henkinen kynnys nyt estää sen, kohta on jo kiire!

Eä ja lapanen 15+1

Hih, kiva nikki, vaikka et varppina ole mikään kääkkänä :LOL: :LOL:

evi-ta kiva että tuli noin mahtavaa postia. Nyt pitäis vielä Kääkkänän saada kromosomikarttansa ja tietysti ilman mitään poikkeavuuksia. Ja niinhän se onkin, koska niin se kuuluu ollakkin. Pihvi.

(.) Yrjö päivä mulla tänään, oikein kunnollinen sellainen. Jos jotain positiivista etsii niin paino on parissa viikoss pudonnut 6kiloa. Eli nyt olisin jonkun mittarin mukaan normaalipainoinen :kieh:

:heart: :heart: :heart: =) =) =)

riemu ja yrjö 8+3

Kääkkänällä on vallan mainio nikki :D Varaathan jo sen ultran! Inhan aikaisin alkaneet sinulla supparit, samaa odottelen sitten hiukan myöhemmin itsellenikin.

evi-ta, hienoja uutisia!

onpa riemulla paino pudonnut! Minulla kilotovat tasan samat kuin ensimmäisessä neuvolassa pari viikkoa sitten, vaikka syön hirveän huonosti ja yksipuolisesti -toisaalta tunnin välein. pelkään jo illansuuta, kun koittaa säännöllisesti aika, että se kaikki tulee ylös. Tänään, äsken väkevät myös nenän kautta :( :( :( On olo, etten nyt oikeasti jaksa tätä. En. Eikä hemmetti vieköön auta kavereiden sanat, että se menee ohi, palkinto sitten palkitsee. Ei niin jaksa ajatella, ei nyt.

Voi Feenikslintunen , ei tätä tajua kuin toinen joka on samassa tilanteessa. Ei monellekkaan tule näin kamalia oloja. Tämän takia kaikki tuntuu kurjalta ja itkettää pitkin päivää. Nyt vaan sinnitellään ja toivotaan että kohta helpottais. Ees vähän.. :'( :hug:

En oikeesti jaksais ollenkaan. Mulla on koko talo mullin mallin, en pysty tekemään lapsille ruokaa. Mies joutuu kokkaamaan kun tulee töistä. Minä vaan makaan sängyssä ja välillä zombiena haahuilen vessaan tai keittiöön. Tää on tosiaan liikaa. Jalat ei kanna ja pyörryttää. Mulla on pienin jo kuusi vuotias. Eli se helpottaa kun ei tarvitse ihan pieniä hoitaa. En tiedä miten aiemmin pärjäsin vauvojen ja pahoinvoinnin kanssa. Eikä tämmönen ole enää pahoinvointia. Tämä on jatkuvaa vatsatautia.
MEIDÄN ON NYT VAAN SELVITTÄVÄ :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: älä anna selän katketa, me naiset pärjätään :heart:

Hyvin pitkälle omaa elämääni ja kestämättömyyttäi kuvasit, riemu. Kiitos vielä sanoistasi.
Minä pelkäsin hurjasti ennakkoon tätä aikaa, siltikään en tiedä, oliko se aiemmissa raskauksissa todellakin näin sietämätöntä. No, meillä on tuo kuopus vasta reilun vuoden ja hänta on väliin palveltava, tietenkin. Muut jo pärjäävätkin.

Tosi paljon toivon jaksamista ja valoisaa mieltä sinullekin -ja muille raskautetuille ja ---ihan kaikille tämän ketjun lukijoille
=)

Voi voimia teille Feenikslintunen ja Riemu :hug: :hug:
Mullakin välillä päivät tuntuu tuskalta varsinkin kun lapset roikkuu(2v10kk ja 1v2kk)lahkeissa vaatimassa palvelua ja ei millään jaksais ja isommat murkkuikäiset kiukuttelee...
Mutta en sentään oksenna vaikka huono olo muuten sietämätön ja jatkuva.Ja kummasti sitä tuntuu nää vaikeudet unohtuvan kun tähän uudelleen haluaa :D Tosin mulla ei ikuna oo ollut näin huono ja vetämätön olo alkuraskaudesta..... :ashamed:

Voimia meille kaikille :hug: Ihan kaikille :hug:

Mulla ne 4 pudonnutta kiloa on kyllä tulleet kaikki takasin ;) Ja varmaan ylikin....Nyt syön tähän inhaan etovaan olooni :x

Me kerrottiin isoimmalle lapselle eilen tulevasta vauvasta .. muille ei vielä ole kerrottu ,odotetaan vielä hieman että masu alkaa kasvamaan ... :D

Voimia pahoinvoiville ja toivottavasti helpottaa pian ! Mulla on nyt jokaisessa raskaudessa vähentynyt tuo oksentelu ja pahoinvointi , huippaaminen ei kyllä ole helpottanut eikä tuo heikotus jos ei jatkuvasti ole syömässä jotain !

evi-talle Onnea hyvistä uutisista !

Täälläkin paino pudonnut , ei vaan oo tehnyt mieli syödä juuri mitään ... mutta kyllä se paino aina takas tulee :headwall:

neitim

Moikka!

Monta kertaa pitänyt kirjoitella, mutta en vaan saa aikaiseksi. En saa aikaiseksi mitään muutakaan.....huusholli on hirvee, pyykit pesemättä yms. Koko ajan on niin paha olo.... Rannekkeista ei oo mitään apua!

Onnea hyvistä uutisista niitä saaneille!

Eka neuvola on viikon päästä, silloin on viikkoja 10. Toivottavasti siitä pian on ultra.

Asumisesta olitte puhuneet. Me muutettiin tännelandelle 3.5 vuotta sitten. Vanha (meille vähän liian pieni) talo, oisko neliöitä 125 ja vessoja vaan yks! Mutta mä rakastan tätä paikkaa, vaikak tilanpuute väliin vaivaakin. Meillä on tuossa toi iso navetta edellisen omistajan toimesta remontoitu asumiskäyttöön. ei meillä siellä kukaan asu, mutta siellä on harrastustilaa ja vessat ja sauna yms.

Tyttö ja poikaolosta en osaa sanoa, tyttöä vähän veikkaan. Huonosti oon kyllä voinut kaikista muista paitsi esikoisesta. Esikoinen on siis poika, sitten on kolme tyttöä, poika ja tyttö, että kaippa se nytkin on tyttö tolla kaavalla.....

Lapsilla oli tiistaina enkeleitä matkassa koulutiellä. Meillä koulua käy siis 4lk, 3lk ja 1lk, kulkevat taksilla, matkaa 12 km. Tiistaina oli huono keli, kun tuli sitä lunta. (nais) Kuski puhui kännykkkään ilman hansfreetä ajon aikana ja auto läksi hallinnasta. Oli pyörinyt kolme kertaa ympäri, siis renkaillaan pysyen ja syvälle ojaan siitä, karvaa vaille ettei mennyt puuhun. Kyllä iski paniikki kun tuo 3lk tyttö soitti itku kurkussa ja sanoi että äiti tule hakemaan me ajettiin ojaan. Mulla osa porukasta vielä nukkui ja ois kestänyt hetken päästälähteen ja paniikkikin vähän oli. Soitin sitten koululle ja sieltä rehtori lähti hakemaan lapsia kouluun kun pääsi huomattavasti nopsempaan. Soittelin monta kertaa lapsille että onhan kaikki ok ja sitten rehtori soitti että ovat ok, kun sai heidän kyytiin. Taksikuski ei ilmoittanut mihinkään, ei kouluun, ei kotiin. Jos lapsilla ei ois ollut puhelinta niin mitään ei ois tiedetty. Olen hieman antanut kuskista palautetta. Kun noita on viisi kuskia ja yksi ajaa aina viikon. Tähän asti sujunut moitteettomasti. Tolla tieosuudella vielä kulkee runsaasti rekkoja yms. Onneks ei osunut tielle samaan aikaan. Selvittiin onneks säikähdyksellä.

Mutta nyt tarttis yrittää tehdä jotakin.....

Miia ja Tyyristyllerö 8+6

Miia, hui mikä tilanne :eek: Onneksi onni matkassa kuitenkin, kaikkia törppöjä niitä päästetäänkin lapsia kuljettamaan - hyvä että annoit palautetta.

:hug: kaikille huonon olon kanssa kamppaileville, omassa tuoreessa muistissa vielä on se olo joka tahtoo kaataa sänkyyn kaikesta ympärillä olevasta tohinasta huolimatta. Toivon että olonne helpottuu pian :heart:

Välillä tuntuu että onko ihan hullua toivoa taas vauvaa kun nuorinkin on vasta alle vuoden, mutta toisaalta kun tuo ikäkin painaa päälle :/ Äkkiä sen huonovointisuuden ja kaikki muut vaivat unohtaa näköjään. Tämä vauvakuume taitaa olla kroonistunut :whistle: =)

:wave: :wave:

Niin ja kyllä se vaan suurimmaksi osaksi on ihan totta, että kun on pienet lapset on pienet murheet ja lasten kasvaessa murheet suurenee.....Mutta onneks ne ilot on aina yhtä pakahduttavan suuria :heart:

Yhteistyössä