Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Vai että riemu ja ykä 8+1, ihan paras :D Koulussa aikoinaan luettiin kirja Ykä yksinäinen :whistle: =)

nainen1981 Levollista mieltä utraan -se kyllä jo ajatuksena jänskättää itseänikin, on ensi viikolla. Kummia sikiöunia nähty viimeaikoina -ultraajakin kehtasi lähteä lomamatkalle kesken ultrauksen :whistle:

ChrystalBlue: ensimmäinen vauva-askel otettu: olet jakanut tunteesi kanssamme :D

Joo Ykähän se, näin parempina päivinä. Eilen ja tänään laattailtu vain pari kertaa. Huomenna se on sitten varmaan taas Yrjö ,jos on mulla huonompi olo. Silloin ei viitti lempinimillä alkaa hellittelemään.

Olipas mukava lukea, että Enkelinäiti, olit ajatellut minua :hug:

Riemu, tuo Yrjö/Ykä sai minut nauramaan - vaikka oksentaminen itsessäänhän ei ole mukavaa. Olisiko tyttö tulossa =)

ChrystalBlue, siitä se lähtee :kieh: Tervetuloa mukaan!

Jaahas, vaunuista kuuluu kutsu :heart:

:wave:

HotMilk :hug: täältäkin!ChrystalBlue mähän puhuin kasista jo seiskan odotusaikana ja kuumeilin vaikka vauva masussa :ashamed: ;) :whistle: ....Siitä se lähtee tosiaan,onnea matkaan!!!! :flower:

Työreissusta palattu ja poikki olen |O

Pienin(1v2kk )oksensi juuri syliini,melkeen itse siihen perään.Onko se nyt sitten noro joka meille yrittää :headwall: :x

Evi-ta ja seitsikko sekä bonus jo 4:llä kuulla :eek: :heart:

Evi-ta, sinulle myös :hug: .
Toivottavasti ette saa noroa, se on kyllä kurja tauti - mutta paljon on kuulemma liikkeellä. Meillä ei ole sairastettu oksennustauteja sen jälkeen kun nyt 10 v sairasti sen 3 vuotiaana, hyvin ollaan säästytty.
Evi-ta, teillä tosiaan ihanan iso perhe, joko kuumeilet ysistä ;) :heart: =) ?

En ole ihan varma onko jo keskusteltu millaisissa kodeissa asutte?
Me asutetaan rivitaloa ja peruskorjataan omakotitaloa, jonka valmistumisen myötä asuintilat tuplaantuu. Välillä tuntuu että ollaan kuin sillit suolassa, mutta kunhan talo valmistuu niin helpottuu.

Ruuanlaittoon

Niin, mitä mieltä todellakin olette siitä, että oireet tyttö-ja poikaraskauksissa olisivat erilaiset? Minä en ole moista huomannut, meillä vuorotellen poikia ja tyttöjä.

Asumme ihan keskeneeräisessä tarpeeksi isossa omakotitalossa. Mies on tätä yksikseen alkukuopasta lähtien rakentanut vuosikausia, viime syksynä muutimme tänne kaaokseen. vaan parempi tämä kaaos kuin edellinen loukko (johon toisaalta sinnekin muutimme ihan vapaaehtoisesti). Muttaettä betonilattiaa, rakentamattomia seinää ja raksavessaa, sellaista meillä toitaiseksi. Juuri nyt rakentaminen junnaa aikalailla paikoillaan.

Feenikslintunen 10+3 -tai jotain

nainen1981 Tervetuloa täältäkin. :flower: Kurjaa että anoppisi noin kurjasti otti uutisen vastaan. :(

evi-talla oli hyviä ultrakuulumisia, hieno juttu että kaikki oli hyvin. :heart:

CrystalBlue Tuo siun vauvakuumeilu kuulostaa niin tutulta. :LOL: Mie oon ainakin sellanen kroonikko että eroon tuosta ei pääse millään. Tosin tämän viitosen jälkeen oon kyllä vakaasti sitä mieltä että sterilisaation otan, vaikka haluaisinkin lisää lapsia niin alkaa tää oma jaksaminen olla aika lopussa. Ei uskalla ottaa riskiä että tulisi lisää yllätysvauvoja. :D

Feenikslintunen Miulla on tyttö- ja poikaraskaudet ihan erillaisia. Pojista olo oli mitä parhain, ei pahaa oloa, ei finnejä eikä järkkyä painonnousua. Tytöistä taas ollut sitten kaikki nuo edellämainitut oireet. Eli tyttöä veikkaisin nytkin, saa nähdä miten käy. :) Tosin tuossa voi tietysti olla vaikutusta että on melkein 10 vuotta noilla raskauksilla väliäkin, ehkä sitä nuorempana ei vaan kärsiny noista oireista ja nyt tuntuu niin rankalta.:LOL:

HotMilk Toivottavasti se plussa sieltä pian teille pärähtää. :hug: Me ollaan ostettu meidän talo 3 vuotta sitten. Tällänen 130 neliön 5h+k okt meillä on. Tää on täällä vähän syrjemmässä maaseudulla, tonttia on 4000 neliötä. Ollaan tosi paljon tykätty asua täällä, mutta tilanpuute alkaa nyt kyllä iskemään. :( Meillä on pojilla omat huoneet ja tytöt asuvat nyt sitten samassa huoneessa. Kaipa tämä tulokas sitten tuonne tyttöjen huoneeseen on jotenkin saatava mahtumaan, koska eipä nuo pojat suostu noista omista huoneista kyllä luopumaan.
Haaveissa olisi rakentaa itse talo, sellainen missä on isot huoneet ja tarpeeksi tilaa kaikille. Tällä hetkellä tuo rahatilanne vaan on vähän vastaan, mutta ehkä sitten joskus.

(.) Paha olo vaan jatkuu, väsyttää ja koti on kaaoksessa. Ärsyttää ja ahdistaa ja välillä itkettääkin tää kun ei vaan jaksa. Haluan jo sinne energiaa pursuavaan keskiraskauteen. Töissä olo ottaa päähän, oon jo miettinyt vaikka mitä kikkoja että voisin jäädä hoitovapaalle kotiin jo nyt. Harmi että mitään järkevää ei sillä saralla ole tullut mieleen. No ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu.

AngelEyes ja vaava 7+3

Onnittelut nainen1981 :flower:

Asumisesta omakotitalossa,keskustan liepeillä.Remontoitiin lattiasta kattoon vuonna 98,nyt kaipais kyllä uutta remppaa seiniin ja kaikkialle.Olisko meillä jotain 300m2 ja makuuhuoneita6.Mutta 2:ssa kerroksessa,siitä en tykkää ollenkaan... :ashamed:

nainen1981 , :flower: :flower: =) :heart:

Minulla myös vuorotellen tyttöjä ja poikia kuten Feenikslintusellakin ja kaikista ollut kamalat yrjöilyt. En siis sen puolesta osaa sanoa. Mä olen nyt yhtäkkiä rumentunut naamasta ihan kauheasti :eek: silmät on jotenkin sumeet ja syvällä päässä ja kaameet renkaat ympärillä, iho on kuiva mutta näppyjä puskee ja kalvakan värinen, huulet rohtuneet ja tukka rasvottuu. Eli kumpaas nää rumentumis oireet sopii? Tyttöön vai poikaan? Toisaalta ei kai sitä kovin kaunis voi olla muutaman viikon oksentelun ja yhden noroviruksen jälkeen. :whistle:

Asumisesta omakotitalossa, jossa n.220 neliötä muistaakseni. Makuuhuoneita 6. Vauva saa sitten nykyisen vierashuoneen. Huoneet ovat kaikki pieniä paitsi olkkari iso. Keittiökin pieni kamala koppi. Onneks on ruokailutila erikseen. Kesällä terassi on sitten kuin toinen olohuone.
Voi kesä, tule jo... :heart:

:wave: riemu ja yrjö 8+2

Telluuuu , miksi olet nykyään niin hiljainen. Oisko samaa vaivaa kuin mulla? Mua ei oikeesti nykyään kiinnosta mikään kun tekis mieli vain nukkua ja aika kiukkuinenkin olen. (vaikka sä et varmasti ole kiukkuinen) Koti on kaaoksen vallassa. Hyvä että saan lapset ruokittua ja pidettyä puhtaana. Tää jotenkin vaan helpottaa kun täällä lukee muiden samassa tilassa olevien juttuja ja pääsee nurisemaan omistaan, niin positiivisista kuin negatiivisistäkin.
Menis nyt tää alkuraskaus nopsaan että olo hehkeytyis ja paranis ja mielenkiinto tulisi takaisin.
Hmmm. piti vaan huikata Tellulle, mutta tilitinkin taas omaa napaa.

Kaikille iso :hug: ja :heart:

Oireista meillähän on 5 tyttöä ja 2 poikaa.
Kaikki raskaudet olleet oireiltaan hyvin samanlaiset.
Lievää tai kohtalaista pahaa oloa,koskaan en ole oksentanut.
Väsymystä ja palelua kaikista.
Yksi ero oli ekan pojan kohdalla,selkä tuli täyteen finnejä.
Mulla kun ei koskaan ole finnejä,yksi kaksi vuodessa ;)

Linea negra mulla tullut tytöistä,ei kertaakaan pojista ja vatsa ollut kaikista ns poika vatsa.
Sykkeet on ainoat joista on jotain voinut päätellä ja lähinnä ne ihan ekat sykkeet.
Tytöistä on selkeesti ollut korkeat,160-170 ja ylikin krt/min,
pojista taas sen 130-140 krt/min.Mut loppuraskaudesta kaikista ollut tasaiseen 130-150 krt/min.
Nyt voisin ajatella että tyttöä taas tarjolla,kun sykkeet yli 170 krt/min =) Nähtäväksi jää...

CB juu ei :LOL: Ysistä en nyt kuumeile(vielä ainakaan)Olen miehelle vannonut.luvannut että nämä riittää...... :whistle:

Riemu kauanko ootte asuneet Sveitsissä?Työkö vei sinne?
Ihanaa kylläkin varmasti :heart:

Tellu , mä olen dementoitunut. Justhan sä eilen täällä olit :ashamed:

evi-ta Kymmenen vuotta täällä olen asunut. Miehen takia, ei työn :ashamed: :snotty: =)

*muoks* Ihanuudesta vielä, en nyt tiedä. Välillä on ihanaa ja välillä ei. Samanlainen arki se täällä on. Paitsi että olen aika yksinäinen. Mulla on ihan mahottoman paljon kavereita ja ihania sellaisia, mutta kaikki asuu Suomessa. Ja rakas siskoni myös. Kaamee koti-ikävä tulee vieläkin näin kymmennen vuoden jälkeen. Onneksi kahden viikon päästä on liput suomen koneeseen. 8 päivän loma odottaa. Mukaan otan vain kaksi tyttöä. Mies jää poikien kanssa tänne viettämään karnevaali viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja riemu:
Telluuuu , miksi olet nykyään niin hiljainen. Oisko samaa vaivaa kuin mulla? Mua ei oikeesti nykyään kiinnosta mikään kun tekis mieli vain nukkua ja aika kiukkuinenkin olen. (vaikka sä et varmasti ole kiukkuinen) Koti on kaaoksen vallassa. Hyvä että saan lapset ruokittua ja pidettyä puhtaana. Tää jotenkin vaan helpottaa kun täällä lukee muiden samassa tilassa olevien juttuja ja pääsee nurisemaan omistaan, niin positiivisista kuin negatiivisistäkin.
Menis nyt tää alkuraskaus nopsaan että olo hehkeytyis ja paranis ja mielenkiinto tulisi takaisin.
Hmmm. piti vaan huikata Tellulle, mutta tilitinkin taas omaa napaa.

Kaikille iso :hug: ja :heart:
Heh, täällähän minä.. :LOL: Tahtoo olla veto poissa, väsyttää niin pirusti ja mieli jostain kumman syystä maassa ja pierettää.. :LOL: :ashamed: Ihana kun minuakin muistat. :hug: :heart:

nainen1981 onnittelut ultrakuulumisista! Itsellä olisi reilun parin viikon päästä np-ultra.

CrystalBlue minäkin kuumeilin valmiiksi vitosesta vaikka nelonen oli mahassa.. :whistle: Että tervetuloa vaan. =)

Raskausoireista; meillä 3 tyttöä ja kaikista ollu aivan älytön närästys ja ns. poikamaha. Tämä poika oli sitten jotain ihan eriä, levisin kuin pullataikina, naama kukki ja ei närästäny. Eikö sitä sanota että tytöt veisi äidiltä kauneuden mutta meillä kävi just toisinpäin, poikaa odottaessa olin kuin mikäkin frankestein.. Eipä sillä että tyttöjä odottaessa ja muutenkaan mikään prinsessa ruusunen ole, mutta kuitenkin.. :whistle:

Asumisesta; rakennettiin 140 neliön omakotitalo kun odotin kolmosta ja nyt ollaan sitten todettu että pieneksi tämä käy.. Nooh, josko sitä vielä mahduttais kun lapset on pieniä. Lottovoittoa odotellessa..

Oma olo on tosiaan jotain aivan suurta väsymystä ja v****sta, mitään en saa aikaiseksi ja sitä rataa.. :ashamed: Toivotaan että tämä tästä paranesi kun viikot etenee.. Niin ja mies teki sitten kaiken kukkariksi kivan tempun viikonloppuna. Meillä olisi ollut mahdollista mennä katsomaan kaverin bändiä keikalle, olisi ollut lapsen likat valmiina ja muutenkin.. Noh, arvatkaapas mentiinkö.. Ei.. |O Meinasi hiukan ottaa päähän kun kuitenkaan ei olla kahdestaan käyty juuri missään muualla kuin synnyttämässä lapset. Josko me sitten kymmenen vuoden päästä käydään jossain. :LOL:

Jeps, mutta aloin riemulle vastaileen huhuiluihin niin tulipas sitten kirjoitettua romaani. :whistle:

ihon hyvinvoinnista ... Pojasta en muista mitään , mutta tytöistä on naama ollut kuin kuulas aurinko ja olo suht hyvä alkuraskaudessa ... Ja nyt on naama kun petolinnun p..... :ashamed: Finnejä tulee todella helposti ja nyt on tullut 2 finniä jopa kaulaan !!!!!! Äh , toivottavasti tää on ohimenevää .... :headwall:

neitim

Miten teillä menee lapset,siis miten jakautuu tytöt ja pojat?
Meillä ensin 3x tytöt,sit 2x pojat ja taas 2x tytöt ja kolmen sarjaa meinaan kyllä...(?) ;)

Jospa Neitim,tyttöä tarjolla taas teille :heart:

Meillä kaikki lapset tyttöjä, ja tulevatkin on varmaan tyttöjä. Olot raskauksissa ovat olleet aina seuraavassa pahemmat, kuopuksesta huimasi ja oksetti oikein kunnolla rv12 saakka. Linea negra on tullut jokaisesta ja maha ollut ns.poikamaha. Kaikki aina veikkasi poikaa, mutta 4d varmisti tytön tulevaksi :heart:

Yhteistä kaikissa on ollut suolaisen himo. Esikoisessa se oli hiukan huvittavaa - olin jo vuosia ollut kasvissyöjä ja raskauden alusta alkaen minulla oli mieletön Hk:n sininen- himo ja erityisesti kiukaalla paistettuna :whistle: No sitä sitten popsin ja kasvissyöjävuodet olivat ohitse :LOL:

Täytyy lähteä laittamaan 2v nukkumaan, tuossa se papattaa kuin papupata :heart:

Hookoota, auts a örgh :x :/ :D :kieh: Vaan useimmat ruuat jo mainittuina saavat aikaan saman reaktion :whistle:
Olemmepa kaikenkaikkiaan väsynyttä,, saamatonta, rumaa, pahoinvoivaa ja piereskeleväistä sakkia :snotty: Onneksi täällä on sentään muutama pidemmälle ehtinyt raskaus ja muutama odottelijakin =)

Meillä on tyttö, poika, tyttö, poika, tyttö ja poika.

riemulla koittaa riemu suomeen päästessään -ja vain osan porukan kansssa =)
naiselle ;) onnittelut ultrakuulumisista!

Huomenta pitkästa aikaa :wave:

Häätyy tulla tännekin välillä kuikuilemaan mitä kuuluu :)
Meillä esikoinen on tyttö ja sitten onkin tupsahtanut 4 poikaa. Tytöstä tuli raskaudenaikana linea negra alhaalta napaan, ja pojista karvajono :D Mustia pitkiä karvoja harvakseltaan, mutta varmasti! Jos me olemme väsynyttä, saamatonta, rumaa, pahoinvoivaa ja piereskeleväistä sakkia, niin siihen sitten vielä joukkoon karvaisuus :LOL: Raskauden ajan kaunista hehkua...
Rakenneultrassakin tuli käytyä. Hematooma tai lisäistukka oli vielä kohdussa olemassa, mutta siinä ei ollut virtausta, joten normaalia arkea saa alkaa viettämään harkinnan mukaan. Kontrollinajan sain uuteen ultraan. Vauva vastasi viikkoja ja nuo KARVAT pitävät kutinsa. POIKA tulossa :heart: Kaiken sen hässäkän jälkeen kun lääkärit olivat tutkineet päältä ja alhaalta kohtua, kysäsin kätilöltä vilahtiko sukupuoli... Nauroi ja sanoi ottaneensa SIITÄ kuvankin! Ensimmäistä kertaa tiedän sukupuolen etukäteen ja olo on seesteinen :heart: Sormet vain syyhyää, että pääsisi ostamaan ihania ruskeita/beigejä/valkoisia nuttuja. Jostain kumman syystä vaaleansininen tökkii :D

Hyviä vointeja tasapuolisesti!

Oliivitar ja Heppuli 20+5

Yhteistyössä