Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

Anopille ja appiukolle kerrottu to np-ultran jälkeen ja kommenttia tuli anopilta , et ajattelinkin jo sitä kun olin valittanut jostain asiasta .... Ja appiukko sano , että te tarvitsette jo linja-auton :LOL: '

neitim

:wave: Lomaterveiset alpeilta!
Tämä mamma on laskenut monta kilometriä rinteitä :D
Täytyy kyllä sanoa että aika hullu taidan olla :D

Mutta jotain kurjaakin,mulle tuli vikana lomapäivänä,just kun piti istua junassa ja lennot päälle,kalmala ripuli :|
Epäilivät sielä noro-virusta.Voiko se aiheuttaa sikiölle jotain?
Olo on edelleen heikko ja paino tippunut vajaa 2:ssa vrk:ssa 3kg :eek:
Jos en huomennakaan saa mitään alas,ajattelin käväistä päivystyksessä...

Tervetuloa uusille!Kamalasti tekstiä tullut,kaikkea en jaksanut lukea. :ashamed:

Meillä on MB vito pikkubussi =)

evi-ta ja bebe rv 11+ jotain kai sinne päin

Ps meillä ei edelleenkään raskaudesta tiedä kuin minä ja mies :LOL:

evi-ta missä alpeilla olit? Meillä täällä sveitsissä on noro virusta nyt liikkeellä. Meillä kotona on 3/6 kipeänä. Ensi yönä varmasti enemmän. Mä en ole sitä vielä saanut. Mies on kiltisti siivonnut lasten oksennukset ja ripulit kun mä en tota tautia millään haluaisi tän jatkuvan raskaus oksentelun päälle. Noh, tulee jos on tullakseen.
En usko että siitä sikiölle olisi mitään haittaa. Pitää vaan muistaa juoda paljon, oma kuntohan siinä heikkenee. Mene ihmeessä lääkäriin jos et mitään alas saa. Pääset hetkeksi tippaan. Auttaa jo muutamassa tunnissa saamaan olon taas vahvaksi. :hug:

riemu sveitsissä hyvinkin :D Voi kun kurjaa teillä sielä.Muistan kyllä oman kevään 08 jolloin meillä sairastettiin vatsatautia ,norot ym:t,kevään aikana 4 otteeseen.Se oli aivan uskomatonta.Lapset sairasti kaikki neljästi mut me miehen kanssa vaan kerran.Se oli yhtä oksennusta,ripulia ja pyykinpesua toukokuulle asti....
Voimia sulle sinne! :hug:
Missä päin Sveitsiä asustelette?

Tänään jo parempi,täytyy vaan toivoa etten tuonut tautia kotiin... :|
evi-ta

Hei!

Me kerrottiin sukulaisille ja ystäville melko alkuvaiheessa. Kerrottiin samalla, että riskejäkin niillä viikoilla on, että jos kaikki ei vaikka menekään suunnitellusti. Ihanasti onnistuttiin yllättämään kaikki! Kukaan ei kuvitellut, että meille voisi vielä viides tulla, kun nuorimmainenkin on "jo" vuosimallia 2001 :)

Ja ne, kelle ei kerrottu, huomasivat viimeistään pari viikkoa sitten itse-pömpsähti massu niin näkyville :kieh:

Rakenneultraa odottelen maaliskuussa. Pitäis soittaa neuvolaankin ja varata aika.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 14+0

Hei,

kertomisesta olette jutelleet.. Minä olen niin hölösuu :LOL: että olen kertoillut hyville tutuille, mutta samaan hengenvetoon olen todennut että kaikkihan on vielä kuitenkin hyvin epävarmaa. Olen ajatellut sen että jos tulee kesken niin kerron varmaan siitäkin sitten vaikka eivät olisi tienneetkään että olen ollut raskaana. Samallalailla ollaan toimittu edellisissäkin raskauksissa. Toivottavasti tämä raskaus sitten kanssa etenisi samallalailla kuin aikaisemmatkin. ;) Kommentteja tulee varmasti laidasta laitaan, jos tulee kovin ärsyttäviä niin olen antanut itselleni luvan sanoa suoraan että olikos tuo nyt ihan asiallista kommenttia. :p

e-vita toivottavasti olosi paranisi pian!

riemu toivottavasti sinä et saa tautia!

Onpas hassua kun tuossa juuri syötiin niin mahassa alkoi kuplinta, siis aivan kuin liikkeitä olisi.. Ei tietty ole vauvan liikkeitä vaan suoliston, mutta niin samanlaista kuplintaa käy. Ihana muistella että tuolta ne sitten joskus tuntuu, toivottavasti.

Jeps, mutta taas on mentävä joten voikaa hyvin!

Moikka!

Tautisille paranemisia. Täälläkin jyllää vatsatauti jokapuolella ja meille ei vielä ole iskenyt ja pelkään sitä kovin. Tällainen iso porukka kun sitä sairastaa, niin johan siinä menee aikaa.....mutta muutenkin inha tauti ja tuo valvottuja öitä ja yms. Noh, kaikki tietää. Käsien pesusta marmatan koko ajan.

Soitin äsken neuvolaan ja kysyi ne toksoplasmakokeen tulokset ja huoh, tulos oli negatiivinen, nyt voi ottaa siltä osin relax. Se kai onkin aika vaikeasti tarttuva vaikka siitä aina pelotellaankin. Meilläkin kuitenkin noita mirrejä neljä, niin olin jo ihan varma että mulla on se.....

Riemu, miehen velikin asuu Sveitsissä, sellainen kaksmetrinen vaalea nuori kaveri, joka tykkää pojista :D Ei sillä, ei olla missään tekemisissä, vaan ilmiriidoissa, kuten anopinkin kanssa, joten ei tarvii kertoa terkkuja jos vastaan tulee, eikä ainakaan kertoa raskaudesta. Ja se veli teki meille sellaisen ikävän tempunkin, että ikään haluaisi häntä enää nähdäkään. Mutta tulipahan vaan Sveitsistä mieleen.

Mulla on sellainen ällötys olo koko ajan....pääasia ettei tarvii pönttöä halailla, ainakaan vielä....
Äitiyshousuja tarttis etsiskellä, jos vanhaan malliin mennään niin maha pullahtaa kohta esiin. sais pysyä vielä kauan piilossa, kun en jaksa noita ihmisten kommentteja. Kummit on muuten mietittynä valmiiksi, uskon että suostuvatkin.....

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Miia ja Tyyristyllerö 7+jotain.....

:wave:

neitim Oikeassa olit, nyt pukkaa täälläkin jo pahaa oloa ja tissien arkuutta. Jee, vaikka ei kyllä tää olo kovin hyvä olekkaan, mutta onpahan sentään jotain oiretta.

riemu En usko että tää hermoilu helpottaisi vaikka varhaisultrassa kävisikin, kaipa se kuuluu vaan asiaan. Enemmän sitten vaan harmittaisi jos olisi jo vauvan sykkeet ja muut nähnyt ja jotain tapahtuisi. Joten odotellaan sinne helmikuun loppuun tiukasti. :)

Autoista oli juttua. Me ajellaan tuollaisella tila-autolla, Volkswagen Touranilla. Ostettiin pitempiä reissuja varten suksiboksi ja tuohon täytyisi nyt mahtua. Vähän jänskättää että miten käy, mutta nyt just ei oo mitään mahdollisuutta vaihtaa autoa.

Kerrottu ollaan tästä raskaudesta miun siskoille, miehen siskolle ja äitille ja isovanhemmille ja miun parille hyvälle ystävälle. Kohtahan tuon huomaa kyllä muutkin kun maha on niin turvoksissa, mutta oon aatellut että siinä sitten huomaavat, säästyypähän kertomisen vaivalta. Töissä olisi varmaan kohta kerrottava, kun joudun käsittelemään vähän kyseenalaisia kemikaaleja siellä. Nyt oon vaan yrittäny olla hengittelemättä kun noiden kanssa oo tekemisissä.

AngelEyes ja vaava 6+2

Angel Eyes Kiva että ne oireet ovat tavoittaneet jo sinutkin :x :D , täällä pahaolo jo helpottanut reilusti , ei oo tarvinnut halailla enään postiinia , mutta tää huoppaaminen on ihan kamalaa .... Ja nyt alkaa jo nää mahakrampitkin välillä ja muuten toi mahan "kipuilu" , muuten olo on hyvä kunhan muistaa syödä usein ja vähän kerralla vaikka ei olisi edes nälkä .
Stressaavaa odotusta vielä veriseulan tuloksista .... pelottaa .... Toivottavasti menis nyt vaan aika pian eikä soittoa kuuluisi !!!

neitim

nainen1981 : tervetuloa!

Täällä olen jotenkin niin yllättävän levollisella mielellä -viime raskaus eli viides olikin jotenkin yltiöpäistä huolehtimista täynnä.

Olin jo lääkäerineuvolassa tänään, tosi aikaisin, liian aikaisin. Sydämensyke kuultiin juuri ja juuri, livahti pois eikä enää löytynyt. Kohtu oli kuitenkin kovasti kasvanut. Kovasti odotan helmikuun nt-ultraa!

Tilavasta pikkubussista haaveilen ja se on suunnitelmissa, tällä hetkellä pärjäämme (=emme pärjää) 5hlön autolla väliaikaisesti. Opel Zafira meillä oli monta vuotta, se tuntuu ihan liian pienelle, ei jäänyt tavaratilaa lainkaan. Mutta Ruotsin puolelta etsiskellään Vitoa, Caravellea tai vastaavaa.

Feenikslintunen 9+4

:wave: hei vaan,

ei ole täälläkään oikeen ollu fiiliksiä mihinkää. Se norovirus tuli sitten minuun ja pari päivää lensi molemmista päistä, nyt enää ylemmästä n. tunnin parin välein, mutta tää nyt taitaa olla vaan raskaudesta johtuvaa. Mikään ei ole pysynyt kahteen viikkoon sisällä. Painokin pudonnut mukavat 5kg. Alkaa pikkuhiljaa v....tamaan :eek: :x Noh, näillä mennää, kyllä se aurinko taas kohta paistaa. Ainakin 5kk:n päästä pitäis helpottaa :whistle: :kieh:

evi-ta Baselissa asustellaan, maalaiskunnan puolella. Pienessä kylässä nimeltään Muttenz, tässä aivan ranskan ja saksan rajalla. Eli ei aivan alppien juurella.

Tellu mä olen samanlainen hölösuu kuin sinäkin. Olen kertonut jo kaikille, ihan facebookkiinkin laitoin innoissani ilmoituksen :ashamed: :snotty:
Vastaanottoa on ollut kaikenlaista. Appiukko sanoi "Voi ei"!! Mutta ei se haittaa, en kyllä tiedä miksi sanoi voi ei, kun ei sen ole ikinä tarvinnut lapsia hoitaa. Muutaman kerran vuodessa käy kylässä. Noh, en mä siitä suuttunut ja varmasti appi kuitenkin vauvasta tykkää kun se syntyy. Kiva mies hän on.

Miia En kerro miehes veljelle sitten mitään kun häneen törmään, kun kerta noin ikävä ihminen on B) =) Ikävää tietysti tollainen että lähisukulaisten kanssa riitaa on. Meitä on niin moneen junaan, ettei tietysti kaikkien kanssa voi toimeen tullakkaan. Paitsi minun :saint: hih. Kylläpä mä olen nyt vitsikkäällä päällä. :LOL:

AngelEyes olet aivan oikeassa tuon ultran suhteen, mä en vaan ollut paikalla kun malttia ja kärsivällisyyttä jaettiin, joten en voinut olla menemättä :snotty:

neitim kuinka nopeasti tuon veriseulan tulokset pitäisi tulla?

nainen1981 lämpimästi tervetuloa =)

:wave: tää siirtyy nyt tuonne pyykkihuoneen puoleen. Siellä odottais kaikki meidän ykäset lakanat, pyyhkeet ja sohvan päälliset ja valtava vuori vaatteita. Oh jeah :headwall: :headwall:

Ultrassa käyty,kaikki hyvin.Turvotus 1,3mm ja bebellä mittaa 4,9cm vastasi päivälleen viikkoja.Istukka etuseinämässä ulottuen edelleen kohdunsuun päälle.Rakenneultrassa sitten tsekataan onko noussut.Sydämensyke 174 krt/min.Kävin sitten veriseulassa ja nyt odottelen vaan sen tulosta .
:heart:

Nyt muuten ekalle kerrottu,omalle äidilleni.Kun hoisi näitä pieniä enkä enää keksinyt selitystä minne menin.... :ashamed:
Oli iloinen ja onnitteli,oli ehkä aavistellutkin...Mutta huolissaan jaksamisestani :heart:
Ihana äiti :heart:

riemu sanoivat että tulos tulee viikon sisään , soittavat jos on jotain .. aamulla ei ainakaan ollut vileä vastausta tullut ja to iltapäivällä kävin veriseulassa .. huomenna viikko täynnä .. toivottavasti ei soiteta minullepäin ...

neitim

neitim no toivotaan tosiaan sitten ettei puhelin tuon asian tiimoilta soi. Mulla oli kerran tuo veriseula positiivinen ja jouduin punktioon. Usean piinaavan viikon jälkeen tuli sitten vastaus että terve tyttö tulossa.

Potilashotellilta huomenta! Täällä on koko juniorilauma ollut tosi kipeänä :(
Se, kun yksi saa angiinan, niin varmuudella tauti on jossain muodossa hetken päästä toisillakin. Nyt on yksi pöytä täynnä lääkepakkauksia ja tilanne alkaa jo olla paranemaan päin.

Mä oon tuntenut pienen pieniä hipaisuja :heart: ! Olin tosi laiska varaamaan neuvolaan aikaa- en tiedä miksi (neuvolatäti on kuitenkin tosi mukava jne.). Odottelin np-ultran jälkeen reilut pari viikkoa ja sain ajan helmikuun loppuun. Nyt tammikuussa ei sitten olekaan ollut neuvolaa ollenkaan. Eli viimeksi oon käynyt neuvolassa ennen joulua ja nyt sitten helmikuun lopulla- väliähän tulee 2 kk.

Jotenkin varmaan nämä kotipöpöt on saaneet mut tosi väsyneeksi flegumadoksi. Varmaan sekin vie kivasti voimia, kun pahoinvointi ei vielä ole täysin historiaa :|

Kirppareita oon harvakseltaan kierrellyt: jotain pientä ja ihanaa on myös vauvalle löytynyt :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 14 +5

Riemu kiitos onnitteluista =)

Vatsakasilmanvauvaa voimia tautien keskelle,se on aina rankkaa kun iso perhe sairastaa :hug:

Oikeastaan tulin vain iloissani poksumaan,rv 12 täynnä tänään :heart: =)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille perheille kirpakasta pakkasesta huolimatta B)

Ihanaa viikonloppua kaikille!!!! Huomenna ois rv 12+0 :) Eilen kerrottiin anopille vauvauutisista ja se ei tykänyt yhtään.Huusi kurkku suorassa.Rasittavaa :( Siis se ei tarvi hoitaa meidän lapsia.Sukulaiset ku kaikki ovat lapissa 850 km päässä ja me olema itte etelässä. Houh :(
Nainen 1981 ja papu 11+6

Harmillista nainen1981,anoppisi reagtio :hug: Mutta eiköhän se ole meidän jokaisen oma asia hankkiiko lapsia yhden, kaksi,monta tai ei ollenkaan :D Mä en ainakaan nykyään jaksa välittää muiden kommenteista lapsilukuun.Mulle on ihan sama mitä mieltä ovat,itsehän nämä hoidan ja pidän :whistle:
Mun äiti oli onnellinen mun /meidän puolesta.Tosiaan sanoi vaan että on kyllä ajatellut että olemme hulluja lapsilukumme kanssa ,mutta että näin hulluja....Mutta siis ihan rakkaudella sanoi :heart:

Tiedän että on 3 lähisukulaista joilta tulee sitten aikanaan negatiivinen suhtautuminen perheen lisäykseemme.Mutta enpä ajatellut heille kertoa,saavat sitten itse havaita asian masun kasvusta....
Ai niin mun piti laittaa täysien viikojen kunniaksi eka masukuva vaikkei se kyllä kasvanut ole vielä :saint: Ja sorry tuo mun ihastuttava pyjamapaita :ashamed:

Heippa pitkästä aikaa!

Täällä ollaan oltu myös kipeenä. Flunssaa poskiontelontulehduksineen ja miehellä noro aika rajuna :( Nyt jännätään, että miten se muihin leviää...se nyt vielä puuttuisikin. Tavalisesta vatsataudistakaan ei ole vasta kuin muutama viikko, joten tuoreessa muistissa vielä on :eek:

Muuten ei kummempaa, en aio mennä alkuraskauden ultraan, yritän malttaa odottaa vielä 2vk np ultraan. Tietysti jännittää kovasti, onko siellä edes ketään ja onko kaikki ok...mut ainahan sitä on jännittänyt.

Me ei olla kerrottu vielä raskaudesta kenellekään...ehkä np ultran jälkeen kerron omalle äidilleni. Anopille ei kerrota vielä aikoihin, sille on naapurin koiratkin tärkeimpiä kun meiän lapset...ja muutenkin mä en ole ollut sille minkään arvoinen koskaan.Lapsiamme hänen ei ole tarvinnut hoitaa ikinä, joskus olen kysynyt, silloin on ollut muuta menoa. Kulissina vieraille esittää ihan muuta mummo-miniä suhdetta, mut mua kohtaan on ollut aina kelju. Ymmärtäisin jos jotain syytä olisi, mut mitään syytä ei olla miehen kanssa keksitty, enkä ole ainoa jolle hän käyttäytyy keljusti. Taitaa olla osa hänen luonnettaan. Onneksi mieheni on kuitenkin mun puolella ja on alkanut sanomaan hänelle takaisin.Eli nainen 81, et ole todellakaan ainoa, koetetaan jaksaa.

Evitalla jo söpö masu...ehkä mullakin taitaa olla juuri tuollainen jo

Kaikille jotka kipeenä ootte, pikaista paranemista teille ja perheille. Ultraan menijöille toivotan onnea. Pahoinvoinnista kärsiville, toivotaan että pian helpottaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

T.tianna

Yhteistyössä