Viidettä,kuudetta,seitsemättä jne. ;) odottavia?

G :

- Onko nykyinen/tuleva raskautesi se viimeinen?

En oo ihan varma oonko valmis sanomaan vielä että tää on se viimeinen , mutta ei nyt ainakaan tarkoitus olisi heti vuoden päästä taas odottaa :)

-Oletko miettinyt ehkäisyä synnytyksen jälkeen?

Ei kans käy mitkään hormoni tai kuparikierukat eikä kunnon e-pilleritkään ... noita vaahto kapseleita on tullut kokeiltua , mut ei tunnu sit juuri miltään ja kumit.. mulle on tullut kimiallergia(pöh *muoks* kumiallergia) , et noissa kumeissakin saa olla tarkkana ... noi teineille tarkoitetut minipillerit oli käytössä pari kuukautta toisiks nuorimmaisen jälkeen ja ne ainakin sopi .. mut katotaan ny .. huoh ....

-Ja hiukan aiheesta poiketen,onko nimet jo mietittynä?Helppo vai vaikea homma?

On mietitty ja uudelleen mietitty ja mietitään varmaan vielä kunnolla ennen seuraavaa ultraa niin saa antaa sairaalaan sen hätäkaste lupalapun (missä myös synnytys toive osio) ,mut kun yksi lapsi on jouduttu hätäkastamaan niin on toi nimiasia mietitty paremmin kokonimenä jo valmiiksi tuohon 20 viikon ultraan mennessä .. mutta nyt vielä viilaamista vaille noi nimet . Ei muuten oo vaikeaa ... :)

neitim
 
Ihan hiukan vain ja hellämielisesti nauroin neitim:n kimiallergialle :D

Täällä olen enemmän elävienkirjoissa jo -olen vasta myöhemmin tajunnut, kuinka poissa pelistä olin ennen tippaan laittamita -aivot eivät toimineet, ei oikein liikkuminenkaan. Pelottava kokemus! olen nyt väkisin koettanut juoda, vaikka lähes kaikki edelleen ylös tuleekin.

Galluppiin:

- Onko nykyinen/tuleva raskautesi se viimeinen? tämä kuudes on viimeinen -tämä olo on liian raskas nyt ja toivottoman oloinen. Aiemminkin on rankkaa pahoinvointia ollut ja jo ennen raskautta tiesin sen olevan kovin koettelemus, mutta näin pahaksi sen en arvellut menevän.

-Oletko miettinyt ehkäisyä synnytyksen jälkeen? Ei olla vielä mietitty. Mietä tuskin sterilisaatioon saisi, kuparikierukasta olen tullut raskaaksi ja hormonaaliset saavat pään entistä enemmän sekaisin. Kondomi on toiminut meillä aina hyvin, muttei pelittäne ikuisuuksia.

-Ja hiukan aiheesta poiketen,onko nimet jo mietittynä?Helppo vai vaikea homma
Tulee olemaan vaikea homma, nimen olisi hyvä kuitenkin sopia sisarusparveen, joilla kaikilla tietyntyyppiset nimet
 
Ajattelin minäkin tulla tänne teidän juttuja lukemaan =) Onko kenelläkään tullut näin pian edellisen lapsen syntymän jälkeen vauvakuumetta,meidän vauva vajaa 3kk ja jo nyt haaveilen viidennestä!?Koitan tässä järkevästi ajatella että n.kolmen vuoden päästä voisi asiaa ajatella uudestaan mutta miten jaksan odottaa ja saisin tämän haaveen mielestäni pois...tämä on niin ikuista vauvakuumetta,ei pelkkää vauvakuumetta vaan sitä myöskin että haluan saada ison perheen,paljon rakkaita lapsia ympärilleni =)
 
Tervetuloa vaan haaveilijax4 :flower: Kyllä meitä aikaisin haaveilevia täällä on =) Toiset jo odotusaikana kuumeilee seuraavaa(minä :ashamed: ;) )ja toiset heti pian vauvan synnyttyä.Kai meillä kaikilla on hiukan kroonistunut vauvakuume :D

Mutta mulla kanssa ei ole pelkkää vauvakuumetta,sanoisin ennemmin lapsikuume ja on niin hienoa joka kerta nähdä millainen persoona syntyy ja millaiseksi kasvaa ja kehittyy.
Meillä kaikki lapset niin eri persoonia vaikka toisaalta sisaruksiksi hyvin tunnistaa. :heart:
Itsekin tykkään kun on vipinää ja vilskettä.Toisaalta haastettakin kun on niin eri ikäisiä lapsia.Pienet sitovat "pienuudellaan"ja taas isommilla,teineillä jo omat juttunsa ,ilonsa ja huolensa ja joka lapselle pitäisi antaa oma aikansa ja täyttää tarpeet,antaa rakkautta riittävästi.Se ei aina ole helppoa :ashamed: :| Mutta onnistuu....
Ihanaa kun on suuri perhe :heart:
Ja tähän väliin täytyy toki sanoa että kyllä;välillä myös väsyttää!

Jep,nuhanenä edelleen. :snotty: Yöni sentään nukuin joten kuten.
Meillä on täällä lapsia 10, yökyläläisiä 3 :D

Nyt aamukahville |O
 
Tervetuloa uusille!!! lisäilen teidät myöhemmin listoille ja muutan sit ton omankin nimeni :)

Mä unohdin jo gallupin kysymykset,mutta yritänpä skrollata eestaas, selvä raskausdementia vaivaa...
1. Tunnen olevani täyskaheli, sillä tän PITI olla viimeinen,mutta kun saimme tietää että poika tulossa, alkoi elää vielä tyttötoive.... vaikka poikahan sieltä todennäköisesti tulis kuitenkin.

2. Jos kohtu todetaan vaarallisen ohentuneeksi,otan sterilisaation sektion yhteydessä, muussa tapauksessa mennään kumeilla ja nehän ovat vähän,tuota, epävarma ehkäisykeino ;)

3. Olisi nimiehdotus,mutta mies ei vielä ole hyväksynyt. Aion pitää pääni, sillä mies on oikeestaan päättäny kahden viimeisen nimet... =)

 
Päivää Äipät! :wave:

Tervetuloa uusille tähän pinoon minunkin puolesta :flower:

Ja suoraan Galluppiin:

Viidennen piti olla viimeinen, kun ehkäisy petti, suoraan navasta :ashamed: Voiko siinä enää ehkäisystä puhua :LOL: Kuudenteen tuli kova kuume ja ikäkriisikin pukkasi päälle, yksi keskenmeno oli välissä ja nyt raskaana :heart: Tämä raskaus on ollut sen verran ongelmallinen kaikkine "muotiflunssineen" ja hematoomineen, että olen jo mietinyt tämän jäävän viimeiseksi..... Tosin kun uudet vaunut lunastin perjantaina :D mies tuumasi, että pitää tehdä vauvoja nyt koko rahan edestä!!! =) Heti iski ajatus toisesta (SEITSEMÄS) perään :p
Ehkä se ehkäisykin jää kumien varaan tai siihen keskeytettyyn.... :ashamed: Mutta jos nyt kuitenkin varovaisesti etenesi tämän ihanuuden ensin loppuun, ja katsoisi miten tämä kroppa jaksaa. Oman mielen onnellisena pitäminen on lähtökohta. Kun äiti voi hyvin = perhe voi hyvin :heart:

Nimet alkavat käymään vähiin... Meillä alkaa kaikilla lapsilla samalla kirjaimella nimi. Tätä ei alunpitäen edes suunniteltu, mutta niin vain kävi , kuten lapsimääränkin... Tyttöjen nimiä onkin vaikka kuinka vielä hienoja, mutta viides pojan nimi samalla kirjaimella alkaa käydä jo hankalammaksi. 3 On jo kuitenkin harkinassa. Ja hyviä ehdotuksia satelee lähipiiristä!

Oliivitar ja Heppuli 21+2
 
:wave:
..vaunuista... Tällä kertaa päädyin Oran Jovi Aireihin, beige/mustat kovalla kantokopalla. Mökissä onkin jo valmiina kaksostenrattaat, Emmaljungat. Jotenkin koen ne klenkkaniksi, koska niissä on muovia ja liikkuvia osia suuntaan tahi toiseen. Halusinkin kunnon jyskyt, jotka selviävät kaikkien lasten käyttelystä. Minulla onkin tapana sanoa, että tavarat joita hankitaan, joutuvat lasteni kovaan testiin! Jos siitä selviävät, lujuutta piisaa :D Ja Olipas vain miellyttävät vaunut, toistaiseksi ainakin ;)

Taitaa olla meikäläisellä olla seesteinen/hankintatäyteinen/pesänrakennus/onnellisuus keskeinen raskausvaihe meneillään!!! Siitä täytyy nyt täysillä nauttia ennen kuin hormoonit käyvät jälleen törmäyskurssille...

Oliivitar ja Heppuli 21+2
 
Sunnuntaita!

Galluppiin: Onko nykyinen/tuleva raskautesi se viimeinen?

En voi olla täysin varma, mutta todennäköisesti.

Oletko miettinyt ehkäisyä synnytyksen jälkeen?

En ole miettinyt, en ollenkaan :D

Ja hiukan aiheesta poiketen,onko nimet jo mietittynä?Helppo vai vaikea homma?

Ei ole nimiä pahemmin mietitty. Tytölle olisi yksi vaihtoehto. Pojalle onkin haastavampi homma. Meillä lasten nimet ovat "vanhanaikaisia" ja suvusta löytyy nimien kantajia.

Mua himottaisi kanssa nuo Oran yhdistelmät. Täytyy jossakin vaiheessa käydä livenä testaamassa ominaisuuksia. Varmaan sitten joskus kesän kynnyksellä...
Katselin, kun Orat olivat mukavan tilavat ja alhaalla oli niin iso korikin- ei mikään kangasrimpula. Ilmakumirenkaat on varmaankin paras vaihtoehto soratiellä? (tie on välillä melkoisessa kunnossa :| ) <---vinkatkaa soratiellä vaunuilevat (aiemmat lapset on olleet city-vauvoja niin en oikeasti tiedä )

Nyt täytyy lähteä suihkuun- koko päivän oon siivonnut aittaa ja hienhaju ei kuulu suosikkeihin :x

T. vatsakas ja rakkauslapsi 16+0




 
Oratkin on nättejä ja varmasti laadukkaat! Ostitteko ne Saagat?
Mie olen nyt päätymässä joko Gessleiniin tai Emmaljungiin, jälkimmäiset käytettynä maybe? Vaikea vaan löytää sellasia joissa kaikki natsaisi väriä myöten... ronkeli olen :/
 
Galluppi
1. Tämä raskaus on viimeinen :D
2. Toivottavasti saan synnytyksen yhteydessä (tai siis samalla reissulla) sterilisaation. Hormonikierukkakin olisi hyvä vaihtoehto, mutta itseni tuntien on parempi ottaa ehkäisy joka ei anna sitä "mitä jos vielä yksi"-vaihtoehtoa :D
3. Nimeä ei olla mietitty lainkaan vaikka meillä on ultrassa annettu lupaus sukupuolesta.. Aina vaan vaikeampaa on tuo nimen löytyminen varsinkin kun meillä on tiukat kriteerit sille. Eli se ei saa alkaa samalla kirjaimella kuin muiden lasten (kaikilla siis eri kirjaimella) siinä ei saa olla r-kirjainta (äiti ajattelee mahdollista r-vikaa :whistle: ) ja sitten nimen tulisi olla sellainen että löytyy kalenterista mutta se ei saa olla mikään yltiösuosittu eli on tosi hankalaa |O

(.) Lantion löystyminen on sitten tämän päivän kova sana |O eli häpyliitos, lonkat ja alaselkä huutaa hoosiannaa jos yritää vähänkään tehdä jotain tulevan muuton eteen.. Pakko on ollut luopua matonpesu urakasta ja antaa se miehen hoiteisiin. Tavaroita ei tarvitse edes haaveilla kantavansa kunhan muutto vajaan kolmen viikon päästä koittaa :ashamed: Mutta jospa sitä saisi edes tämän kodin pistettyä pakettiin niin olisihan siinäkin saavutusta :D Valitettavasti tällä kertaa kuulumiset oli täysin omaa napaa ja vieläpä hyvin valittavat sellaiset...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille odottajille ja kuumeilijoille :D Niin ja uusille tervetuloa mukaan :wave:

MaMa ja kutonen 30+4 :heart:
 
:wave:

Miten mä voinkin antaa hiipiä ajatuksiin nro ysin :ashamed: Mun täytyy nyt jotenkin saada se katoamaan....Oon luvannut miehelle että nyt on piste :whistle:

Ääh,mä siis näin unta että tämä kasi syntyi ja aloin oottaa heti ysiä siihen perään :whistle: Ikäeroa tuli 10kk :whistle: :LOL:

Joo,ei mulla mitään asiaa ollut :wave:
evita kera seitsikon ja bonuksen rv 13+3(ko?)
 
ei ehdi vastata galluppiin - pullataikina odottaisi kohonneena.

Vaunuista: Meillä Emmaljungan Edget sporttirungolla - minä liputan niiden puolesta, aivan huippuvaunut ja kulkee vaikka pellossa =) Ovat nyt toisella jo käytössä ja edelleen kuin uudet.

Jospa sittenkin nopsasti vastaisi G:hen kun kerran koneelle istuin.
1. Lukumäärän suhteen toivon että saadaan vielä se yksi.
2. Ehkäisy jotenkin hankalaa, hormonit ei sovi, kierukka tuntuu liian pysyvältä, sterilisaatio liian lopullinen. Jos pohtisi sitä sitten kun 40 v tulee täyteen.
3. Nimet, kaikilla alkaa samalla kirjaimella, sitä jatketaan. Meillä kaikki tyttöjä, kauniit nimet alkaa olla käytössä, mutta ehkä jotakin voi vielä keksiä.

Nyt pullan tekoon, ajattelin tehdä korvapuusteja ja muutamat laskiaispullat :p

:wave: :wave:
 
HotMilk kiitos kysymästä =) :heart: olo on pahentunut, taitais olla sairaalareissun paikka, mutta en jaksa raahautua. Ainakaan vielä. Maha on rikki oksentamisesta. Verta tulee välillä vatsahappojen mukana. En tiedä sitten tuleeko se vaan kurkusta. Anteeks. Valivali taas :ashamed: Toivottavasti flunssasi menee nopsaan ohi HotMilk.

evi-ta :D nuinhan se menee. Lapset kun on kiltisti ja terveinä, niin vauvakuume nousee ja toisinpäin.

Kyllä kai se mullakin vielä tulis, mutta en halua enää kiduttaa itteäni tälläseen kuntoon. Ja ei ole kiva lapsillekkaan ettei äiti jaksa puuhata mitään heidän kanssaan. Tosi huono omatunto siitä. Vakuuttelenkin lapsille, että kunhan äiti taas jaksaa, niin tehdään jotain tosi kivaa. Onneksi he ovat jo "isoja" ja ymmärtävät.

Vaunuista olen kuolannut bugaboo vaunujen perään ja Hartanit olis toisaalta tosi hyvät ja kestävät. Bugaboista en tiedä, että kuinka laadukkaat sitten ovat. Hintansa puolesta saisivat kyllä olla. Nuo Orat ovat tosi hyviä, niistä on kokemusta, mutta täällä niitä ei myydä, enkä jaksa Suomesta vartavasten raijata.

Otatteko te äitiyspakkauksen? Mä olen harkinnut jos tilaisin semmosen Suomesta.

surku ja yrjö 9+1
 
riemu Samaa mieltä .. lääkäriin ja sassiin .. Mahahapotkin voi polttaa reiän kurkkuun ja siihen ei sitten auta kun lääkkeet ja nestemäinen ruokavalio hetken aikaa !!! Mulla on joskus särkylääke jäänyt kurkkuun ja syövyttänyt reiän ja nestemäisellä mentiin 2 viikkoa sekä nestemäinen lääkitys !!! että kipin kapin lääkäriin niin saat itseäsi kuntoon ja jaksaakin sitten kummasti paremmin !!!

neitim
 
Voi kullat, älkääs nyt huoliko. Eilen oli järkkypäivä mutta tänään sain nukuttua yhteentoista :ashamed: kun mies laittoi lapset kouluun. Se auttoi todella. Kerran olen vaan oksentanut ja semmosta osmosalin tapasta olen saanut paljon juotua ja vähän jotain syötyäkin. Jos taas tästä pahenee niin sitten menen varmasti. Kiitos teille :heart: :heart:

Feenikslintunen , onko sulla olot yhtään helpottanut?

HotMilk , pääsikö flunssa kunnolla selättämään? toivottavasti ei.

riemu ja ykä 9+2
 
MaMan lantion löystymiskivut tuovat ikäviä muistoja mieleen -ja odottelen omia vastaavia kolotuksia taas innolla ---vaan vaihdan yökötykseni kyllä mihin tahansa kipuiluun, jos niinkuin saisi itse päättää :saint:

Riemu, kiitos kysymästä: olo on kyllä sen verran helpottunut, että olen taas tajuissani ja pääsen sängystä ylös :ashamed: Tiputuksessa oleminen auttoi kyllä selkeästi ja olen nyt saanut juotua jonkin verran kivennäisvettä päivittäin. Nyt on taas luottoa siihen, etä elämä voittaa sittenkin =)
Ovelaa kyllä, kuinka ne olot ja oksetukset vaihtelevat ja aaltoilevat päivittäin. On juurikin siedettäviä ja sitten todella sietämättömiä päiviä -ja öitä.

HotMilk: tuliko mainioita pullia? Meilläkin lapset kerjäävät laskiaispullia, täytynee opettaa noita isompia itse tekemään =)

Oliivittaren kuvailemaa seesteisyyttä odottelen innolla -josko vaikka tässä raskaudessa kokisin sellaista viimeinkin :whistle: ;)
 
Riemu, hyvä että yksi parempi päivä, auttaa taas jaksamaan paremmin. Toivottavasti olosi muuttaa suuntaa parempaan :) Nesteytyskin voi olla hyväksi jos oksentelua jatkuu monta viikkoa.

Olo aika kurja, flunssa aikoo tosissaan selättää minut mutta mies töissä ja lapset pakko hoitaa joten kaatuan sänkyyn sitten illalla.

Feenikslintunen, kiitos kysymästä pullista tuli hyviä, omatekoista vadelmahilloa väliin ja kermaa :p

:wave: :wave:
 

Yhteistyössä