Viidennestä haaveilevia?

hemmuli54; moensko yrityskierros menossa?Kuulostaa toi kakominen vahvalta raskausoireelta =)
Ite muuten olen aina yrittänyt oottaa noi 5-7 päivää kierron loppumisesta kunnes vasta teen testin,onpahan ainakin varmempaa kuin miettiä haamuja ja negoja,saas nähdä malttaako sitä tässä yrityksessä sitten ootella :|
tosin nyt kun vasta pillerit heitän nurkkaan niin en oikeastaan voikaan tietää kuinka PITKÄ mun kierto OIKEESTI on,niin mistä voin tietää millon voin ees tehä TESTIN???aargh...no onpahan mulla tässä aikaa miettiä kun ei ees yritystä viä oo alkuun saatu,katsellaan.
Mulla on ainakin ikuinen eli krooninen vauvakuume enkä tosiaan tiedä kuinka sen saa sitten loppumaan eli pantua pisteen iin päälle....en taida kuitenkaan uskaltaa piuhoja katkaista kuten tellu :|
Mutta kyllä toi 5 lukumäärältään kuitenkin aika iso on,josko ne vauvakuumeetkin sitten alkais siitä hiipua,tulevaisuudessa,jos vaikka kroppa ja mieli päättäis että nyt riittää =)
No kirjoittelemisiin ja hyviä vointeja hemmulille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukaksi:
Mulla on ainakin ikuinen eli krooninen vauvakuume enkä tosiaan tiedä kuinka sen saa sitten loppumaan eli pantua pisteen iin päälle....en taida kuitenkaan uskaltaa piuhoja katkaista kuten tellu :|
Minäkin olen diagnosoinut itselleni tuon kroonisen vauvakuumeen. :LOL: Ei vaan vakavasti ottaen, miehen kanssa olemme keskustelleet asian ja tämä vitonen jää meidän viimeiseksi. Toivottavasti nyt pääsisi pian nauttimaan raskaudesta

Hemmuli54 hyviltä nuo sinun oireet kuulostaa! En minä lainkaan utelias ole mutta tule pian kertomaan meille hyvät uutiset. ;)

 
Meille on nyt syntyny poika 18.11 klo 14.32 mitoin 4160g ja 53cm.Synnytys oli nopea ja poikakin tuli niin vauhdilla ulos että naama oli mustelmilla jonki aikaa sen jälkeen.

Vauva-arki on sujunut tosi hyvin ja nuo isommat on vauvan ottanu hyvin vastaa.

Toivottavasti te muutkin pääsisitte pian odottamaan sitä viidettä ihanuutta.
 
Auringonkukaksi, meillä vanhin on jo 14-vee teinityttö, sitten poika 9, tyttö 8, poika 6., joten hiukan ehkä meno rauhottunut, kun pieninkin on jo eskarissa. Toisaalta nyt on toisenlaista menoa jatkuvasti. Lapset on vietävä kouluun haettava lounaalle kotiin, vietävä taas iltapäiväks. Sitten huolehdittava läksyt, harrastukset yms. Joten ei sitä vieläkään toimettomana tarvii olla ja vauva menis tässä mukavasti. Ehkä isommista on joskus sitten hoitoapuakin :D
Kysyit että oonko helposti tullut raskaaksi. Olen tosi helposti, heti. Ja kolmannen kanssa en edes tiennyt, ennen kuin alko aivan kaamea pahoinvointi. Silloin toka oli vasta muutaman kuukauden eikä menkat olleet alkaneet ja imetin täysin. Neljäskin tuli aika yllättäen, joten nyt on ihanaa kuumeilla ja suunnitella ja yrittää. Pelkään vaan että ei enää niin helposti käy kun oikein toivoo.

Tellu, kai se on piuhat poikki laitettava, että kierre loppuisi. Turvallisinta kai olis jotkut aivopiuhat katkasta jotka säätelee vauvakuumehormonia:LOL:
 
Eipä tarvinnu tänään tuhlata testiä, eikä tarvi odottaa ens viikkoon.. Täti tuli paikalle. :headwall: :'( Tekisi mieli huutaa ja rumasti!!! |O

Enkelinäiti kyllä aika rientää! Ihan justhan sinä plussasit ja kohta on jo eka ultra! :heart: Ihanaa!

riemu minä voisin ottaa sitten sen tuplakatkaisun, eli kummastakin päästä piuhat poikki.. Ihan vain noin niinku varmistuksen takia.. :LOL:
 
Kiitoksia Enkelinäiti. :hug: Tuossa sipsipussi aukaistiin lasten kanssa ja olisi kaapissa myös yksi suklaalevy joka tod.näk. tulee tuhottua.. Sitä ollaankin sen jälkeen niin hehkeänä että.. :p Miksihän tämä on nyt niin piiiiiip vaikeaa, siis raskautuminen.. Ennen olen tullut raskaaksi suurin piirtein kun ajattelin miestä niin nyt ei sitten millään. :'( Pitänee sulkeutua taas omaan kammioon muutamaksi päiväksi ja josko sitä sitten taas uusin kujein eteenpäin. Anteeksi omanapainen valitus. :ashamed:
 
taaperox4 oikein paljon onnea ja voimia arkeen :flower:

Voi tellu,koita jaksaa,ja miä ainakin jaksan suklaan voimalla asian ku asian =)

Enkelinäiti,jokos sulle sitten ihan kesävauva syntyisi,ai kun ihanaa,mulla on yksi kesällä syntynyt ja oli mukavaa ilmojen puolesta kun ei tarvinnu vauvaa topata vaatteilla.

riemu,kyllä sulla varmaan hoitoapua sitten riittää :heart:
Toivotaan että raskautuminen sujuu yhtä helposti kuin ennekin,itsekin tulen raskaaksi vaikka miehen aivastuksesta,toivon myös että tällä kertaakin samoin :)

Kävin juuri ostamassa multitabs kaksplus vitamiineja,raskautta suunnitteleville,raskaana oleville ja imettäville sitä suositellaan.kaipa siinä on kaikkia vitamiineja ja foolihappoa tarpeeksi.Yhtä pilleriä nyt nappailen per päivä..Ja kalkki tabuja joissa vähän d-vitam,otan myös yhen päiväs.
Mites te muut?Otatteko purkkivitamiineja ja mitä ootte havainneet hyviksi? :heart: :heart: :heart:
 
AAAArgh. Kirjotin mun hitaalla kakssormisysteemillä pitkään ja kaikki hävis :headwall:

Piti laittaa myös :hug: Tellulle, kun täti tuli ilman lupaa kylään (kukahan noin hauskan ilmasun on keksiny?)
Munkin oli tarkotus tänään käydä vitamiiniostoksilla niinkuin Auringonkukaksikin, mutta mä unohin :headwall: Muistaakseni en ole aiemmin syönyt kuin foolihappoa alussa ja sitten rautaa mut nyt aattelin ottaa kans jotain muutakin, ainakin kalkki-D yhdistelmää. Muutenkin aattelin vähän kohentaa kuntoa (siis mäkö laiskimus) ennen raskautta, että jaksais sen jatkuvan oksentelun.

:attn: Onko teillä viisaat siskot mitään ideoita tai taikoja pahoinvoinnin vähentämiseksi. Onko kukaan teistä kokeillut niitä rannekkeita?

Arskankukaksi, montako e-pilleriä sun laatassa vielä on? Mulla on vielä 10kpl.
 
mä oon muuten aina ihmetellyt tuota täti tulee kylään juttua myös,ei ole mun mielestä oikein kuvaava..hmm.
Eli mä voin kai kans sit ottaa multitabsin lisäksi kalkki+deetä..

Itsellä myös aikomus kohentaa kuntoa hieman,eli hieman vitamiinia lisää ravinnosta ja lenkkeilyä!!!kun sais itteensä taas niskasta kiinni..

riemu,mulla kans älyttömät oksentelut aika pitkälle raskautta ja se väsymys on ihan omaa luokkaansa,no mut ei kärsitä ennenkuin on ajankohtaista..

Mulle joku neuvolan täti joskus määräsi jotain olikos se B6 vitamiinia,ei se mitää auttanut,sit joskus joku suositteli sitä inkivääri jotain,mut saikos sitäkään oikeesti ottaa!tais ollakin huono homma vauvalle,ja tosta rannekkeesta oon kuullu,useimmilla ei tehonnu mut kai jollain,itelle en kyl usko minkään tehoovan,mut vinkkejä kyl otan vastaan!!!

Paitsi,raikkaan ilman hengittely ikkunasta,samalla sängyllä torkkuminen ( ja tämä tottakai onnistuu kun on muitakin lapsia ) ja joka mieliteon syömisen suhteen toteuttaminen,eli pitsa,raikkaat mehut kaikki tultava kun mieli vaatii...ja sittenkös ollaan taas painokäyrän yläpuolella kohta kun ei oksettavan olon kanssa nyt missään nimessä voi lenkkeillä joten se täytys alottaa ny etukäteen :snotty:

Mulla on juurikin nyt vielä neljä jäljellä,siis pillerilaatassa...ja panikoin ettenkö ehdikään saamaan sikapiikkiä ennen raskautumista,kohta soitan lääkäriin ja vaadin sen,tai huijaan että olen jos raskaana eli juuri saanut plussan,mistäs ne tietää millä viikolla olen jos kuitenkin kohtatoiveissa raskautua...NI.

Mut nyt iltapuuhiin :heart:
 
Tuo täti-juttu on kyllä omalla tavallaan hassu ilmaisu, mutta minusta se kuitenkin tuntuu jotenkin "puhtoisemmalta" entä muut ilmaisut.. Entä tiedä, mutta minusta se on jotenkin vaan parempi, kukin tyylillään. =)

Raskausaikana minulla on ollut vaivana aivan älytön närästys! Se on jotain aivan kamalaa! Tytöistä se oli enempi vaivana entä pojasta. Kolmosta kun odotin niin en voinut enää ilta kuuden jälkeen syödä mitään jos aioin nukkua seuraavana yönä. Jos eredyin pikkasenkin syömään jotain niin yöllä tuli niin pahoja närästyskohtauksia että piti mennä oksentaan. Väsymys onkin sitten kanssa ihan oma lukunsa..

Meilllä täällä on, vielä kaiken huipuksi, aivan uskomaton sairastelukierre menossa.. Tehdään kohta varmaan joku maailman ennätys. :/ Ensimmäisenä sairastui 2v tyttö luultavasti sikainfluenssaan tai sitten kausi-influenssa kun tamiflukuuri auttoi, sitten tuli esikko vesirokkoon ja nyt ilmeisesti nuorimmainen on vauvarokossa.. Meillä ei muut lapset ole sairastanu tuota vesirokkoa, eli odotettavissa se myös heille. Josko me sitten joskus ens vuoden puolella oltaisiin ulkoilukuntoisia.. :( Pikkasen meinaa vastustaa. :headwall: Noh, josko sitten kaikkien näiden vastoinkäymisten jälkeen oltaisiin taas vahvoja ja tulisi oikein hyviä kausia! Olen tässä kavereille tuumaillutkin että viimetalvi oltiin vissiin liian terveitä kun nyt sitten sairastellaan.

Jeps, mutta nyt lasten kanssa kattomaan elokuvaa. =)
 
Tellu- No onhan täti tuhat kertaa parempi ilmaisu kuin esim. kuukautisvuoto :) , mietin vaan että mistä sai alkunsa. Onkohan se joka tädin keksi, omannut oikeesti oikeen tädin joka aina tuli ilman ilmoittamista tai ominpäin kylään. Ja voimia sairastelukierteeseen. Toi vesirokko kyllä aika varmuudella tulee muihinkin. :| Toivotaan että lievänä.

Auringonkukaksi- Me oltiin pari viikkoa sitten sikataudissa melkein kaikki, joten nyt ei tarvitse miettiä tuota rokotuksen ottamistakaan. Mee ihmeessä sanomaan että olet raskaana ja tarviit sen. Eihän se ole edes valehtelua. Olethan raskaana noin viikolla miinus 1 :D
Mä kävin ostamassa jotain vitamiiniä jossa on foolihappo samassa. Siinä on kyllä a-vitamiiniakin. Eikös se ollut ainakin aiemmin kiellettyjen listalla. Onko teidänkin multitabseissa aata. Tulen viikon päästä käymään suomessa, niin ostan myös niitä. :heart:
 
Samaa mieltä olen sinun kanssasi riemu. :) En ole ihan varma tuosta täti-sanan historiasta, mutta joskus kuvittelen nähneeni sellaisen tarinan että jollakin olisi joku inhottava täti ollut vierailulla just kun oli hmmmm.. täti-ajat. ;) Tuohon minun kertomukseen ei kannata satavarmalle luottaa, mutta jotain tuollaista voisin kuvitella..
 
Terve taas =)

Riemu: Missäs ihmeessä sinä oikein asut,kun et kerta suomessa...höö.Oletus kun mulla oli että tietenkin täällä..no mutta kerrotko olen utelias B) Aivan,mutta muistankin kun kirjotit että lapset tulevat koulusta kotiin lounaalle,ja ihmettelin sitä,sehän selittääkin sen jotta asutkin muualla.

Mun mielestä odotusaikana EI SAA syödä vitamiinia jossa on A-vitamiinia!!!!!!!!!!!!!!!!!tarkista nyt jostakin se,mun multitabs 2 + ei ole,eikä mun muistaakseni kyllä ollenkaan suositella minkäänmoista A-vitamiini lisää raskausaikana,että ota pian selvää!

Ai te ootte jo sairastaneet sikataudin no sehän on hirmu hyvä et ainakaan raskaana ollessa sitten sitä saa.Niin kai mun pitäis uskaltautua neuvolaan vaatimaan rokotetta...

Sovitaan sitten kaikkien kanssa niin että tyhmä täti jos tulee yhtäkkiä ilman lupaa kylään joten koitetaan se pitää loitolla! :flower:

Voi tellu,koittakaa nyt saada pöpöt kuriin tai minkäs sille ite mahtaa mutta paranemisia teille,ja onhän sulla tää netti =) jos et muuten pääse ulkomaailmaan...oonkos jo kyselly minkä ikäset sun lapset on?

Kirjoittelemisiin :heart:
 
Moikkeliskoikkelis

Auringonkukaksi- me asutaan sveitsissä ja siks olen nakitettuna kotiin, koska pitäis ottaa au-pair jos töihin haluais mennä. :|

Hittolaiset täällä apteekissa yrittää näköjään myrkyttää mun vauvan. Mä ajattelinkin että A-lisää ei sais ottaa. Mä nappailen nyt tän viikon niitä, kun en ole vielä raskaanakaan ja sitten ens vkl. pääsen ostamaan multitabseja. jee. Pitää myös yrittää juhlia ja elää tosi epäterveellisesti ens, viikonloppu, jos sitä sitten (toivottavasti) pitkään aikaan ei voi tehdäkkään. ;)
 
Minäkin tuossa mietin aikaisemmin että missä riemu asut, mutta sieltähän se tulikin vastaus. :) Oletteko pitkään asuneet siellä?

Auringonkukaksi: Täällä ollaan sisällä, eikä ulkoilmaa ole tullu haisteltua muutakuin autoon ja takaisin matkalla. :( Toivottavasti nämä taudit alkaisi hellittään, vaikkakin vielä on kolmella lapsella odotettavissa vesirokko. Meillä on lapset 7v, 5v, 2v ja 1kk. Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?

Nyt aamupalan tekoon.

 
Kiitos ,kiitos =)
Mies sanoi jo että nyt voi lopettaa testaamisen että kyllä se nyt on jo niin selvä ... vaan ku tahtois aina vaan nähdä uudelleen ja uudelleen miten se viiva tummuu tikussa ja vahvistuu :LOL: :saint:

neitim
 
ONNEA NEITIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mitkäs viikot ja päivät nyt ois laskujen mukaan menossa?
Tuskin sun tarvii enää testailla =) Eikun vaan neuvolaan aikaa varaamaan :flower: Ja nähdään toivottavasti piakkoin tuolla odottajien palstalla!

Riemu: vai sveitsissä,no ootteko kauan asuneet/aiotteko kauan asua?

Juu,vaihda kyllä ennen raskautumista toiseen vitamiinivalmisteeseen,mä kans viimekuun söin toista vitamiinilisää,mut nyt heti kyl vaihdoin tohon multitabsiin mitä oon aiemminkin raskaana syönyt.

HEI!kannattasiko ottaa myös omega3 lisää??onko tietoa,yritän itse vasta etsiä tietoa,kannattaako...


Millaista siellä on?Minkähänlainen neuvola toiminta siellä on,onko erilaista kuin suomessa...tai varmaan vasta sitten tiedät kun se plussa ensin saadaan :heart:

Tellu: Tuliko sun lasten iät nyt oikein,onko pienin vasta 1kk????vai tarkoitiko että 11 kk?
meillä on 8v ja 6v ja 4v ja 1v :heart: :heart: :heart:

Eilen popsin sitten viimeisen pillerin =) vielä täytyis nuo menkat kärsiä ja saa nähä tuleeko jotakin tyhjennysvuotoa sitten kun en enää pillereitä jatkakaan...mielestäni mulla on ovis ollu aika alkupuolella kiertoa...muistelisin et viimeks oli noin 9-10pv jo....mut saas nähdä.
Aiemmin olen tullut raskaaksi todella helposti,mutta nyt en liiemmin odota että ihan heti ainakaan ekasta kierrosta tulisin,tai siis ODOTAN mutta hieman epäilen.
Kivaa kunpa vaan jo pääsis jännäileen ja yrittään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukaksi:
Tellu: Tuliko sun lasten iät nyt oikein,onko pienin vasta 1kk????vai tarkoitiko että 11 kk?
meillä on 8v ja 6v ja 4v ja 1v :heart: :heart: :heart:
Ohhoh, tulipas joo virhe.. :LOL: Nuorin on 11kk.

Mietin tuossa että tilaisinkohan taasen kasan ovistestejä ja yrittäisi niiden avulla.. Toisaalta, tuoko ne vaan stressiä ja hauskuus hommasta hiipuu? Haaveilen että josko jouluaattona voisi testata plussan raskaustestiin..

 

Yhteistyössä