Viidennestä haaveilevia?

Tellu: no huh,onneksi on jo 11kk!
aikas sipinää olis jos vaavi ois vasta 1kk ja jo uutta pukattais =) Tai tuskin ois jälkivuotokaan loppunut,saati sitten menkat alkaneet :|

Kuinka mones kierto sulla on yritystä menossa?
En oikeesti suosittelis ostaan noita ovistikkuja,koska siitä välttämättäkin tulee stressi!ainakin ihan huomaamatta...jossain joku kirjotteli että kun oli heittänyt ovistikut nurkkaan ja pukannut kalenterin täyteen kaikkea ni johan pamahti raskaaksi että mitä vähemmän stressaa ja miettii niin sitä helpommin raskautuis..

toivotan meille ja teille joulun onnea,mikä sen mahtavampi joululahja :heart: :heart:
 
Auringonkukaksi joo, hiukan turhan tiheään tulisi jos pienin olisi 1kk :LOL: Meillä on nyt yrityskierto 2 menossa, mutta tuokaan ei ole totuuden mukainen, koska kesästä asti olemme yrittäneet, mutta nyt vasta kierto palasi edellisen synnytyksen jälkeen.

Noista ovistesteistä, käytin niitä yhdesti ennen kuin kierto palasi ja kuten huomaakin, tulosta ne ei tuottaneet. Josko siis olisi vielä ilman niitä..

Toivotaan että teillä tärppäisi yhtä hyvin kuin aiemminkin!!! :heart:
 
tellu:
Jos pystytte joka toinen päivä harrasteleen niin kyllä sen pitäisi tuottaa tulosta ja kyllä sen joka kolmas päiväkin pitäisi auttaa hyvin jotta plussa tulisi.oletko aiemmin raskautunut helposti?tai siis nopeasti.Lykkyä tykö ja kirjoittelemisiin :hug:
 
Auringonkukaksi: Aikasemmin olen tullut helposti ja nopeasti raskaaksi, olen raskautunut myös kun olen imettänyt. Enää en imetä, joten sekään ei ole "esteenä". Pitää yrittää ottaa rennommalla otteella josko se tuottaisi tulosta.

Kuin myös, lykkyä myös teille ja kirjoitellaan. :hug:
 
Auringonkukaksi

Riemu: vai sveitsissä,no ootteko kauan asuneet/aiotteko kauan asua?

Juu,vaihda kyllä ennen raskautumista toiseen vitamiinivalmisteeseen,mä kans viimekuun söin toista vitamiinilisää,mut nyt heti kyl vaihdoin tohon multitabsiin mitä oon aiemminkin raskaana syönyt.

HEI!kannattasiko ottaa myös omega3 lisää??onko tietoa,yritän itse vasta etsiä tietoa,kannattaako...

Millaista siellä on?Minkähänlainen neuvola toiminta siellä on,onko erilaista kuin suomessa...tai varmaan vasta sitten tiedät kun se plussa ensin saadaan :heart:
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ollaa asuttu täällä kohta 10 vuotta ja kolme lasta ovat täällä syntyneet, joten ovat jo tuttuja täkäläiset puuhat. Neuvolaa täällä ei ole, vaan naisten lääkärillä käydään kontrolleissa. Se hyvä puoli siinä on että pääsee useasti ultraan. Se tehdään ainakin 5-6 kertaa.

Omega3:a mä olen syönyt muutenkin. Satunnaisesti kylläkin, mutta ajattelin lisätä sitä myös. Mulla on kala-allergia, niin omegaa olisi hyvä popsia. Mä olen huono muistamaan vitamiinien ottamista mutta nyt vois vähän ryhdistäytyä. Mulla on tapana ostaa kaikenmaailman hivenaineet ja ihmetropit, mutta tuolla ne vaan kaapissa happanee. :x
Kalkki+D olis kyllä tarpeen, ainakin mulle, kun en juo maitoakaan.

Tellu - mäkin ihmettelin että jopas olet varsinainen kone, kun vauva on vasta 1kk ja uutta heti perään :LOL: Mulla oli toka lapsi 3kk, kun huomassin olevani raskaana. Sekin oli kropalle aika rankkaa, niin aattelin että vau Tellu, pistit paremmaksi. Mutta pienihän toi 11 kuinenkin on. Vauva vielä. Pieni ikäero on kyllä kiva. Toivottavasti sulla niinkuin kaikilla muillakin tärppää pian. Paras joululahja olisi positiivinen paksuus-testi :heart:

neitim- Upeet testipuikot sulla. ONNEA :flower:
 
voi luoja kun mä olen urpo. Yritin lainata tohon arskan tekstistä pätkän ja en tietenkään osannut :ashamed:

vetäsin sitten vähän katkoviivaa väliin, vähän niinku rajaks B) B) suorastaan nokkelaa |O
 
riemu joo, ei ihan noin tiheään kuitenkaan.. :LOL: Ei meillä ole tarvinnu petipainia miettiäkään kuukausi synnytyksen jälkeen.. :whistle: Sullahan on tullut todella pienellä ikäerolla! Menikö kuitenkin eri vuosille? Meillä oli esikoinen 7kk kun aloin toista odottaan.

Jep, täällä ei mitään sen kummempaa.. Tai kylläpä sittenkin, lapset on tervehtyneet!!! Olemme saaneet olla jo kaksi päivää ulkona! =) :heart: =) :heart:
 
Tellu: juu, eri vuosille sentään meni. 2000 ja 2001. Sinänsä olin aika yllättynyt raskaudesta, koska täysimetin ja kuukautisetkaan eivät olleet vielä alkaneet. Rupesin vaan voimaan yhtäkkiä pahoin ja tein testin, joka oli positiivinen =)
Seuraavan synnytyksen jälkeen lääkäri ultrasi jälkitarkastuksessa munasarjat ja siellähän oli jo kypsä munasolu odottamassa. 6 viikkoa synnytyksestä! Vaikka imetin! Sitten olinkin vähän varovaisempi. :)
Hienoa että olette terveitä jo. Raitis ulkoilma tekee hyvää.

täytynee mennä pakkailemaan. Huomenna olisi aamulento suomeen. Toivottavasti tulee laukku perillekkin. Siellä on finnairilla aikamoinen kaaos päällä. :|
 
Hyvää itsenäisyyspäivää! Täällä alko surkeesti, kuopus korkeessa kuumeessa,kurkku kipeenä ja ihan tukossa... itellä niksahti niskat eilen illalla ja koko yö oli tuskaa..
muutenki tuntuu että possua on kovasti ilmassa vaikka meilläki miestä lukuunottamatta kaikki rokotettu.

Mitäs Tellulle,riemulle ja auringonkukaksille kuuluupi? Tuli mieleen niinkin hurja ajatus,että pitäskö perustaa ketju jo tonne odotuspuolellekin? Mitä olisitte mieltä? ja olisko se vitosen odottajille vai vitosen+ odottajille, eli että vaikka kymmenettäänki odottavat pääsis mukaan?

Voin sellaisen luoda,jos saa kannatusta ajatus. Nyt taas torkkumaan kipeän pojan viereen...
 
Hyvää itsenäisyyspäivää myös!

Täällä nyt kaksi seuraavaa lasta on vesirokossa ja varmaankin nuorimmainenkin kohta (vuorokauden sisään) on samassa taudissa. Noh, onpahan sitten tuokin tauti sairastettu.

Tuo ketju odotuspuolelle olisi kyllä kiva ajatus, kannatan. Toivottavasti pääsen pian siihen liittymään. ;) Tällähetkellä tilanne on täysin avoin. :LOL:

riemu sinä olet kyllä todella hedelmällinen immeinen.. ;)
 
Kiitos Tellu, itellä jo vähän helpottaa lihakset,mutta poikaa lähti mies viemään päivystykseen. Hengitys meni niin huonoksi ja kun soitin päikkyyn,ni sanovat oireiden sopivan possuun :( kamala odotella kotona,mutta ei noita isompiakaan ihan keskenään uskaltanu jättää. Toivottavasti pikkumies saa tamiflun ajoissa.
 
Enkelinäiti Tuo on kyllä tosi kurjaa kun joutuu pienen kanssa meneen päivystykseen. :'( Itse olin tuon meidän nuorimmaisen kanssa päivystyksen sikainfluenssa kopissa ja oli jotain aivan kauheaa. :'( Onneksi pienellä nousi kuume, niin suostui olemaan rauhassa sylissä ettei tarvinnu kovin alkaa temppuja tekemään, mutta eihän se antanu olla sen suojamaskin kasvoilla. Toivottavasti teillä alkaisi tauti helpottamaan, tuo tamiflu kyllä autto tuolle meidän toiseksi nuorimmaiselle todella hyvin. Nuorimmainen ei sitä sitten voinut syödä ollenkaan kun rupesi oksentaan eikä se pysyny hetkeäkään sisällä. Onneksi ei tauti tullu kovin vakavana päälle. Tsemppiä teille sinne! :hug:

Meillä täällä viikko ei ole lähteny kovin raposissa merkeissä liikkeelle.. :'( Kaksi keskimmäistä on vesirokossa ja vanhin on vissiin siinä sikainfluenssassa.. :'( Sai kyllä viime viikolla sen rokotteen, mutta siinähän menee se 2 viikkoa ennen kun on kunnolla suoja päällä.. Nuorimmaiselle odottelen hetkenä minä hyvänsä tuota vesirokkoa. Noh, onpahan sitten tuo vesirokkokin sairastettu.. Meinaa vaan vähän vastustaa, mutta silti on jaksettu peittojakin heilutelle.. :whistle: :heart: Toivottavasti tuottaa toivottua tulosta.

Jep, mutta taas on mentävä.
 
Enkelinäiti ja Tellu - Voimia teille pipien lasten kanssa :hug: Toivotaan että muut pysyisivät terveinä. Ja varsinkin, jos ite äiti sairastaa samaan aikaan, niin on kyllä aika rankkaa. Ja rankkaahan se on aina äidin sairastaa, kun tässä ammatissa ei sairauslomaa tunneta. Pää kainalossa on ruokittava lapset ja siivottava sotkut.

Meitsi nappas toissapäivänä vikan pillerin ja tänään alko tyhjennysvuoto. Eli kohta pääsee tositoimiin. Mieskin odottelee jo kovasti. Siis niitä tositoimia varsinkin:kieh: Ei vaan, luulen että se on jo aika innoissaan odottamassa että tulisin raskaaksi. On jo puhunut siihen malliin kavereilleenkin, vaikka aluksi sain häntä kovasti suostutella ajatukseen vauvasta.

Juu, odotusketju olis kiva ja toivottavasti kohta pääsemme kaikki siihen iloisena joukkona liittymään =)
 
Heipsan,
meillä poika jo vähän parempana. Possuahan se oli ja Tamiflu saatiin,mutta se aiheutti niin hirveen pahoinvoinnin että keskeytettiin lääkitys. Amoxin kuitenkin jatkuu, löyty myös korvista tulehdukset.
Mulla alko pahoinvoinnit myös ja noi poitsun ökien korjailut teki kyl tiukkaa.... :x kahvi jäi pois ja jouduin jättämään myös rautatabletit, vaikka oon niitä napsinu koko syksyn.

Riemulle riemukkaita tositoimia :D Toivottavasti Tellulla ei koko tupa muuttunut sairastuvaksi :hug:
ja odotuspinkkaa pistetään sit pystyyn, kun seuraava plussaa :whistle: :p

Eä ja lapanen 7+1
 
Anteeksi kun nyt on taas kestänyt tänne tulla kirjoittelemaan... :(

Enkelinäiti: Onnea vielä ja ihanaa kun olet jo noinkin pitkällä plussanneena :heart:
Mukavaa jos oltaiskin samassa pinossa tuolla odottajien puolella sitten =)
Tosi ikäviä noi possutapaukset nyt...koittakaahan saada itsenne ja perheenne nyt parantumaan!hei,joko olet käynyt tai varannut neuvolaa????

Riemu: Ihanaa kohta sinäkin pääset tositoimiin juu!!Meillä menkat loppuivat ja nyt sit yritetään bongailla sitä ovista...vaikka näin monta lasta on niin en siltikään ole perillä kokonaan omasta kierrosta ja sen tapahtumista...no,jos ihan rauhassa otetaan ja tulee jos on tullakseen...mutta ainakaan 3 päivää pidemmäksi en sekstailuväliä pidennä... :)
Jokos riemu on palannut kotiin suomesta?
Mulla on täällä pikkupaikkakunnalla kans hyvä kun saa ultrata aika monta kertaa,on kiva nähdä kuinka vauva kehittyy,oi kuinka odotankaan sitä näkemistä!!

Tellu: Toivon todella että parannutte jouluksi,on sulla ollut siinä kestämistä ku koko aika sairastetaan!Mitkäs päivät kierrosta sulla nyt jo menee?
meillä oli muuten esikoinen tuon 6kk kun aloin toista oottaan että aika samoihin ku sulla.

Omaa napaa,eli odottelen ovista ja sänkypuuhia harrastellan sillon tällön ku siltä tuntuu..ainakin parin kolmen päivän välein jollei useamminkin!.....
Omega-3 aloin syödä,nyt vaan mietin että otanko yhden vai kaksi multitabsia jotta saan tarpeeksi foolihappoa jne.en tiiä...
Jos saatte jostain tietoa mikä helpottaa raskauspahoinvointia ni ilmotelkaa,näin ajoissa kun jo kyselen kun aina ollut kauheet olot alussa..
Sikapiikkiä en ole saanut vaikka ruikutin neuvolassa,ei antaneet....joten nyt pitäs jostain luotettavalta taholta/lääkäriltä sitten tiedustella että otanko heti kun saan plussan vai vasta 12 viikkojen jälkeen..
mikä ois parempi jottei haittais sikiön kehitystä...en osaa sanoa...pelkään että se aiheuttaa keskenmenon,jota mullei ikinä ole ollut tai sit jotain muuta vauvalle..

kukas teistä oli ottanu sikapiikin?????????????ja millon?

toisaalta ku mul on pahat pahoinvoinnit alkuraskaudessa ni kai mul on vastustuskykykin heikompi ni tarttuis se tautiki helpommin ja sehän on vaarallinen raskaana oleville ja sen jälkitauti se keuhkojuttu,että kai se kandeis ottaa heti ku vaan plussaa........

Ite vaan oon aina viikko menkkojen alun jälkeen testaillu,eli nyt haluisin kyl aiemmin sit testata et sais sen piikinki aiemmin...onko ideoita mitkä testit on herkimpiä????????

Luin et vasta 6 viikkosella alkiolla on yhteinen ei verenkierto tai joku muu tms.jotta mietin et jos sais sen piikin ennen sitä..et se ei vaikuttas pahasti alkioon,mut ku alussahan on kaikista herkin kehitysvaihe kun kaikki kehittyy..aahh..huomaatte kai että olen hieman pohtinut tätä asiaa..ja no.

Täytyy luultavasti luottaa siihen että kaikki menee hyvin tai ainakin niin kuin on tarkoitus mennä...ei nää mun pohdiskelut siihen auta.tulipahan purkauduttua.
Jos meille nyt se pikkuinen vielä suodaankaan :heart:

Miltä muuten teillä tuo oviksen tuleminen tuntuu??Jotta osaisin ite hieman hahmottaa..tosin uskon että on ihan lähipäivinä..no katsotaan!

hyviä vointeja kaikille ja halit :hug:
ja tärppionnea!!!!!!!!!!!!!!Ja kertokaa oloistanne miltä tuntuu ja koska meinaatte testaille?
 
Heipä hei!

Täällä tilanne ei ole yhtään helpompaan päin - kaikki lapset kipeänä. :'( kolme on vesirokossa ja vanhin jossain virustaudissa, mitä luultavimmin sikainfluenssassa. :'( Huoh! :'(

Täällä on jännät paikat kierron suhteen meneillään.. ;) Nyt olisi kiertopäiviä 14/30. Mutta mulla on samatilanne kuin Auringonkukaksi, että en ole täysin perillä oman kropan tapahtumista. Minulla ovis ei tunnu selvästi, mutta hiukan nippailee mahasta, valkkaria tulee ja lisäksi myös muutama finni. Mutta joillainhan tulee tosi voimakkaat oireet, minulla nuo tosiaan on sellaisia että pitää ihan tosissaan kuulostella. Noh, ollaan otettu tuo jokatoinen päivä käyttöön ja katsotaan joulun aikoihin onko se tuottanut tulosta. Aioin muuten aikaisemmin testata jouluaattona, mutta taidankin nyt jättää sen väliin ettei joulu mene pilalle.

Enkelinäiti meillähän tuo tamiflu teki saman tempun nuorimman kohdalla.. Jouduttiin kanssa keskeyttään lääkitys.

riemu iloisia petivaatteiden heilutteluhetkiä! :whistle:

Sikapiikistä: olen kanssa itselle sitä yrittäny saada kun olen lapsia käyttänyt rokotuksella, mutta eivät ole antaneet. Jos nyt niin käy että saisin plussan testiin niin kyllä taidan rokotuksen ottaa heti niin nopeaa kuin suinkin vain.

Mutta taas on mentävä, kirjoitellaan ja plussatuulia!!!!!!!!!!!!
 
No moikka vaan. Meillä tuleekin sitten olemaan Auringonkukan kanssa melkein samat lasketut ajat. :D No, vitsihän se :LOL: Vaikka ois aika hienoa jos heti tärppäiskin.
Kotiuduin joo Suomesta jo. Sniif, oli niin mukavaa nähdä kavereita ja siskoa.
Tosta sikapiikistä en oikein tiedä mitään, mutta sen kyllä pitäis olla täysin vaaraton sikiölle. Siskoni otti sen, oisko ollu viikolla 7 ja kaikki on hienosti. =)

Ai sulla on Enkelinäiti alkanut jo pahoinvoinnit. Voimia sulle. Se on todella väsyttävää. Mutta kaikki on ainakin kunnossa ja istukka toimii hyvin kun on pahoinvointia.
Mulla on ollu ihan järkyttävät pahoinvoinnit niinkuin Arskankukallakin. Mutta jos ajattelee positiivisesti niin laihdun ainakin kymmenen kiloa taas alkuraskaudesta. Toisen lapsen kohdalla synnytyspaino oli vain 55kiloa, kolmannen 57, neljännen 60 ja nyt painan kymmenen kiloa enemmän kuin synnyttäessäni kolmatta!! Täytyy kai kokeilla niitä rannekkeita. En kyllä usko että ne minuun tehoaa. Jos mikään ruoka tai juoma ei pysy sisällä niin ei kai siihen mitkään akupisteitä hierovat rannekkeet auta.
Mä muutes ostin kanssa suomesta noita multitabseja. Eiköhän niitä kaks voi ottaa vaikka söis omegaa. En tietenkään tiedä, mutta oikeestihan ne laittaa noihin aika pienet vitamiinimäärät. Niitähän pitäis ottaa moninkymmenkertaisesti ennen kuin olis jotain haittaa.

Mukavia hedelmöittymishetkiä kaikille paitsi Enkelinäidille, jolle toivotaan voimia pahoinvoinnissa.
 
Kiitos kaikille ihanista viesteistä! toivottavasti sopii,että roikun täällä(kin) vielä vaikken varsinainen kuumeilija enää olekaan... ;) Aurinngonkukaksi Mä sain työni puolesta sikapiikin marraskuun alussa juuri ovispäivänä! Tietysti se alkoi ahdistaa,kun mietin että juu, nyt sitten just hedelmöityshetkellä on ollu elohopeat veressä.... MUTTA olen kuullut monelta taholta, että hedelmöittymistilanteessa sillä ei ole merkitystä,vaan ne on ne kromosomit... Alkuraskaudesta tiedän nyt monia jotka otti piikin ja luulen,et olisin itekin ottanut sillä kyllä se korkealle nouseva kuume taitaa olla tuhoisampi alkiolle kuin rokote. Mutta ihan järkevää olla varpillaan ja kysellä vähän ammattilaisten mielipiteitä. Meillä kyl neuvolassa terkka kysy heti että olenko piikin saanu ja tarjosi sitä. Eli neuvola olis vasta joulun jälkeen, 10.llä viikolla. Onneksi tasan viikon päästä on ultra, varasin sen yksityiseltä. Tarkoitus olis määrittää istukan sijainti että tiedetään,onko istukkanäyte turvallista ottaa. Jos istukka on edessä, niin sitten pyydämme lähetteen ja maksusitoumuksen Helsinkiin näytteenottoa varten. Jos taas se ei onnistu,ni sit pitää oottaa lv-punktiota viikolle 15... Huoh.

Tellulle kovasti jaksuja, tuo on tosi uuvuttavaa kun lapset sairastuu vuoron perään. Oletko itse kunnossa?

Ja oviksesta vielä... mulla joskus selvää munasarjakipuilua,mutta varmin merkki on se,että muutamaa päivää ennen valkkari muuttuu sitkeäksi, runsastuu ja on läpikuultavaa. :x Silloin kun tikuttaa ovistestillä niin alkaa näkymään, ja parin päivän päästä jo selvä ovisplussa. Eli suosittelen kyl tikkuja, vaikka monet niitä inhoavatkin. Meillä auttoi kovasti ajoituksessa, kun hoksasin et mulla on ovis aina jo aiemmin kuin mitä olen olettanut. *vinkvink, multa saisi edullisesti yhden 7 liuskan ovissetin* :D

Mä olen muuten syöny syyskuusta foolihappoa ja rautaa, ja nyt on menossa c-vitskut. Raskaus multi-tabsit on unohtunu kaappiin,mutta taidan ottaa käyttöön ni pääsis noista muista.

Mukavaa päivää, täytyy rientää töiden ääreen :wave:
 
Enkelinäiti ilman muuta saat olla täällä! Mennään sitten kaikki rytinällä tuonne odotuspuolelle.. ;) Miten teidän pojan olo?

Täällä sairastellaan edelleen, itse olen vielä pysynyt terveenä.. Kuitenkin käy niin että kun lapset tervehtyy niin sitten ite alkaa sairasteleen.. Ihan tottahan se voi olla, koska koko ajan on älytön univaje ja huoli pienistä niin siinä varmaan oma vastustuskyky heikkenee. Noh, ei passaa murehtia sitä vielä. :)

Millasia teillä on ollu muuten synnytykset ja millä viikon on syntyneet? Meillä tytöt on menny muutaman päivän yli, mutta poika päätti sitten syntyä 37+2. Tuokin oli jännää, miten järkyttävä olo minulla oli kun poika syntyi ns. etuajassa, syytin itseäni ja pelkäsin koko ajan että pojalla ei ole kaikki hyvin. Vaikka siis syytä ei löytynyt (eikä sitä nyt suuremmin etsittykkään) miksi syntyi etuajassa. Ja kaikki muutenkin meni hyvin. Neuvolan täti sanoikin minulle että taidan hyvin ymmärtää niiden äitien mielenmyllerrystä jotka ihan oikeasti synnyttävät keskosen. Jos nyt joskus saan odottaa sitä viidettä niin todellakin toivon että menisi sinne 39+ viikoille. Synnytykset itsessään on olleet suhteellisen nopeita ja helppoja, vaikkakin esikoista ponnistin muistaakseni 45min.. :whistle: Kolmosen synnytys oli kaikkeista "mukavin", kokonaisuudessa kesti 3 tuntia ja avautuminen oli tosi nopea (hyvä kun kerittiin synnytyssaliin), mutta siitä palautukin todella nopeaa.

Jeps, mutta näköjään romaania kirjoittaessa.. :p Pitänee jatkaa myöhemmin pienemmissä osin. :whistle:
 
Tellu synnytyksistä kyselit. Mulla ne ovat menneet seuraavanlaisesti:

tyttö 1995, syntyi viikolla 41+6 painoi 3750gr. Synnytys oli suorastaan kamala. kesti 37 tuntia joista 24 tuntia olin todella kipeä. Menetin tajuntani useasti. kohdunsuu repesi syvästi, samoin emätin vaikka väliliha leikattiin kahdella viillolla. Toipuminen kesti monta kuukautta. Tikkejä sain reilut 40 ja kaksi viikkoa synnytyksestä piti ommella pipari vielä uudestaan. Silloin ajattelin sen olleen viimeinen kerta...

vuonna 2000 syntyi poika viikoilla 36+1. 2990gr (iso noille viikoille) Lapsivedet vaan menivät yllättäen ja synnytys käynnistettiin. Vedet meni lauantaina ja lapsi syntyi tiistaina. Sain jonkun tulehduksen ja poika joutui tarkkailuun antibiotteja saamaan. (kaikki johtui luultavasti kaksosraskaudesta. Identtisistä pojista toinen kuoli kohtuun viikolla 19=(

vuonna 2001 syntyi tyttö laskettuna päivänä 3525gr ja synnytys meni mallikkaasti ja mulle nopeasti (11 tuntia) ainut vaan että istukkaa piti kaapia ulos ja siinä hötäkässä ne puuduttivat minut epiduraalilla päähän asti enkä pystynyt enää kunnolla hengittämään ja verenpaineet romahtivat.

vuonna 2003 poika viikolla 37+2 (samoin kuin Tellulla =) ) 3150gr . Tämä synnytys kesti vain 8 tuntia ja oli kaikista helpoin. Synnytyksestäni ja sairaalassa olostani tehtiin myös video jota täällä naistensairaalassa edelleen synnytysvalmennuksessa näytetään. itse en sitä enää kehtaa katsoa. En ole voinut katsoa kuin pari kertaa. Se on jotain aivan kamalaa. Mun puhe on dupattu saksaks ja kaikki suomalaiset voimasanat poistettu. Taustalla soi joku ällö musiikki ja "minä" sanon aina väliin jotain pehmeällä ihanalla äänellä saksaksi! Täytyypä kysäistä, että kävisikö jos tehtäisiin uusi video, nyt kun osaan jo kiroilla saksaksikin :D

Tellu, minkä kokoisina sinun lapsesi ovat syntyneet? ja muutkin kertokaa synnytyksistänne.

Mukavata viikonloppua.

Ainiin mä hupsu tein ovulaatio testin. Halusin kokeilla, kun en ole ennen kokeillut. Negaahan se näytti (ylläri). Mullahan on nyt menkatkin!!! :LOL: :LOL: vertakin lurahti näytekuppiin.
Tarkennan nyt että halusin vaan kokeilla miten testi toimii. En ole oikeasti näin hoopo vaikka välillä taitaa vähän viiratakin :snotty: :ashamed:
 
riemu sinulla on kyllä hurjan kuuloisia synnytyksiä ollu. Mutta onneksi kaikki on menny loppupeleissä hyvin! :hug: Anteeksi kun utelen tuosta kaksosista, ei ole pakko vastata, mutta miten tämä kuollut vauva, tuliko hän pois aiemmin vai? :hug:

Minulla synnytykset tosiaan menny näin;

2002, tyttö, 3000g ja 46cm, synty 40+2 kaikkineensa kesti 10 tuntia

2004, tyttö, 3580 ja 50cm, synty 40+6, kaikkineensa kesti 5 tuntia. Tämä synnytys oli hiukan hankalampi, koska tytöllä meinasi ensin muistaakseni laskea sydän äänet ja sitten ne nousi liiaksi (muistaakseni näin päin). Puudutusta en kerennyt saamaan enkä tuon isompaa vauvaa saa puskettua ulos..

2007, tyttö, 3170g ja 50,5 ja synty 40+3. Tämä oli ihana synnytys vaikkakin nopea (3 tuntia kaikkineen). Olimme synnyttäjien vastaanotolla ja mies oli menossa huoneesta pois kun minua alettiin valmisteleen saliin (muistaakseni olin 5cm auki), mies lähtiessään huoneesta kysy että ponnistuttaako, minähän tuumaan että ei nyt vielä. Tuota ennen oli ollut sellainen supersupistus. Noh, mies meni käytävään ja minä nousen ylös vaihtaan paitaa ja lysähdän samalla maahan ja tuumaan kätilölle että tämä syntyy nyt. Siinä kampean itteni takasin sängylle ja kätilö tutkii minut ja toteaa että nyt kiireellä saliin. Mies oli käytävällä hiukan ihmeissään kun ovet levähtää auki ja kätilö huutelee apua.. :LOL: Mentiin siis saliin kiireellä (kätilö sotki sängyn vielä mennessä kiinni väliverhoon..) ja puhkastiin kalvot ja niin tyttö sujahti ulos. :heart:

2008, poika synty 37+2, 2880 ja 47cm. Tämä oli itseasiassa hankalin synnytys kun ensinnäi pelotti niin älyttömästi ja toiseksi kun poika tuli huonossa asennossa, kasvot ylöspäin. Totean siis tämänkin että ei se koko vaan se asento.. (noh, onhan koollakin väliä) Kokonaisuudessa synnytys kesti 4 tuntia vaikka pelkäsin edellisen synnytyksen takia että tämä syntyy kotiin.

Siinäpä ne lyhykäisyydessään. :LOL:

Ja riemu, minä en ainakaan sinua minään hoopona pidä, sulla on ihana tapa kirjoittaa, kiva lukea!!! =) Ja jos nyt sellaisen kerron, että ennen kuin minulla kierto palasi takaisin, ostin ovulaatiotesti paketin jossa oli testejä muistaakseni 28. Kaverilta kysyin että kuinkahan kauan tuollaisen testipaketin pitäisi kestää, niin tuumasi että kyllä siitä kolmelle kierrolle riittää kun joka toinen päivä testaa ja kierron keskivaiheilla.. Nooh, minä sain ne kulumaan 28 päivässä.. :whistle: :ashamed: Ja raskaustestejä on tullu kulutettua jo x määrä. :p

nyt tulee hiukan jo kiire palvelemaan pikkuväkeä, joten toivottavasti ei ole älyttömiä kirjoitusvirheitä.
 

Yhteistyössä