vihaan lapsia olenko epänormaali vaikka on omakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muumeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muumeli"

Vieras
nin vihaan lapsia vaikka itselläni on oma. Se on kyllä maailman ihanin
ja rakastan häntä yli kaiken. Muiden lapset mua ei liikuta pätkääkään ja
muutenkin vihaan lapsia paitsi omaani.
Se riittää mulle, että rakastan omaani. Miksi pitäisi pitää kavereiden tai
tuntemattomien kakaroista.

Viha on kyllä melko voimakas sana.

Mä en pidä lapsista...kaverien lapset on asia erikseen, mutta siis puistossa yms. tuntemattomat lapset ei saa mussa aikaan "voi kuinka ihana"-reaktiota. Vauvat on asia erikseen...ne on lähes aina söpöjä.

Mutta toki mäkin pidän (ja rakastan) omistani, kuin hullu puurosta :)

Aika voimakas sana toi viha....

Minä en vihaa muiden lapsia, mutta en myös ole erityisen lapsirakaskaan toisten lapsia kohtaan. Sanotaan että ole kohtelias heille :) Ennen omia lapsia en pahemmin lapsosista piitannut. Sitten tuli tunne, että olisi ihanaa saada oma lapsi ja nyt omat lapset on minulle kaikki kaikessa. Mutta muiden lapsista en edelleenkään pahemmin ole kiinnostunut.

Mun mielestä lapset on ihania, myös toisten lapset.

Harmi vaan, että joillakin lapsilla on niin välinpitämättömät vanhemmat. Vanhemmat, jotka ovat välinpitämättömiä muita ihmisiä, oman perheensä ja lähipiirinsä ulkopuolisia, kohtaan ja opettavat siten tämän asenteen omille lapsilleenkin. Heidän lapsistaan kasvaa aikuisia, äitejä ja isiä, jotka kuuluttavat näillä foorumeilla vihaavansa tai olevansa välinpitämättömiä muiden ihmisten lapsia kohtaan.

Välinpitämätön suhtautuminen lapseen osoittaa suurta empatian ja inhimillisyyden puutetta.

Minä yritän aina suhtautua muidenkin lapsiin lämpimästi ja lähimmäisen rakkaudella. Siksi, jotta voisin osaltani tehdä tästä maailmasta paremman paikan lapsille, omille ja muiden.

olet tavis
Meidät suomessa kasvatetaan jostain syystä vihaamaan lapsia ja toisena naisia eli itseämme.

Meille opetetaa oppikirjoissa ja lapsena että lapset ovat huonoja ja naiset.

eli olet ihan normaali, ei sinua normaalimpaa ole. kaikki vihaavat toisten lapsia ja naiset vihaavat itseään ja naisia.

Miehiä suomessa ihailaan ja nuoleskellaan.

Todellakin on epänormaalia vihata yhtään ketään ihan vaan sen takia, että se sattuu olemaan lapsi. Tai nuori, aikuinen, vanha, mies, nainen, uskovainen, ateisti, musta, kiinalainen, homo, vasenkätinen tai vaikka opettaja.

Todellakin on epänormaalia vihata yhtään ketään ihan vaan sen takia, että se sattuu olemaan lapsi. Tai nuori, aikuinen, vanha, mies, nainen, uskovainen, ateisti, musta, kiinalainen, homo, vasenkätinen tai vaikka opettaja.

Epänormaalia tai ei, niin aika tavallista vissiin kuitenkin. Viha on toki kovin jyrkkä sana. Välinpitämättömyyskin riittäisi valitettavaksi. Minuakin pidetään lähinnä kait kummajaisena, jos hymyilen Lidlissä takaisin lapsille. Minusta vaikuttavat ihan vain terveen uteliailta ja perusystävällisiltä lapsilta. Minä taas taidan vaikuttaa jotenkin epäilyttältä - niiden äitien silmissä. Enkä ole edes kiinalainen, tai edes opettaja - herra paratkoon.

Yhteistyössä