M
mä vaan
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:Onneksi luin koko ketjun
Avain tuli tuolla jossain sivulla 8 tai 9, jossa AP kertoi halunneensa 10 vuotta äidiksi tai nussitaan,a halunneensa lasta 10 vuotta... siinä se.
Mun kokemuksen mukaan nämä tapaukset on just niitä jotka hyvin aktiivisesti "ajattelevat VAIN lapsen parasta ja hyvinvointia" Onhan heillä ollut monta vuotta aikaa hakea kaikki tieto ja valmistautua tähän maailman seitsemänteen ihmeeseen omalla kohdallaan.
NinaTT, lyhyesti
* täysimetys 6kk-vuosi
* osittainen tonne 4-5 vuoteen jos lapsi haluaan niin pidempään
* ei vaippoja
* perhepeti
* ei rattaita/vaunuja vaan kantoliina
* ei rokotuksia
* ei mitään lisiä (ravinto tai vitamiini)
* ei lääkkeitä
ja listaa voisi jatkaa loputtomiin koska kaikkien nykyisin käytössä olevien vauvan asioiden suhteen joku on netissä eri mieltä ja kyseenalaistaa nykykäytännön, sitä on helppo peesata.
Yksi ehdotus AP:lle, mitäs jos tutkisit tämänkin asian tieteellisesti (tätä palstaa ei voi pitää tieteellisenä) käytät koekaniinena vaikka omaa vauvaasi ja otat muutaman muun 10-100 saman henkisen mukaan ja tutkitte, parinkymmenen vuoden päästä se D-vitamiini suositus joko puretaan tai ei SINUN tutkimuksesi johdosta
Tuossa sun listassa on aika outoja juttuja.
Kyllä, rokotteita. Lapsen on ihan hyvä altistua erilaisille taudeille tietyissä määrin, näin on aina ollut, ja jos ei altistu, on lapsella korkeammat riskit sairastua moneen autoimmuunisairauteen. En tiedä mistä olet repässy etten lastani rokottaisi, kaiketi omasta päästäsi. Just käytiin rotarixkin ostamassa.
Osittainen imetys 3 vuoteen asti on mun toive, lapsi saa sen jälkeen vieroittautua mielellään ennen neljättä ikävuottansa. Väkisin en kuitenkaan lähde sitä potkimaan pois, mutta eiköhän se vieroittaudu ihan itsekseen kun huomaa olevansa tarpeeks iso tyttö.
D-vitamiinia talvella jos sitä ei ruoasta tarpeeksi saa. Tässä ollaankin jo moneen kertaan todettu, että rintamaidosta sitä ei pohjoisissa oloissa saa tarpeeksi.
Älä pistä sanoja mun suuhun. Se on aika törkeätä.
Minähän vain pohdiskelin tilannetta yleensä SINÄ et ole tässä ketjussa puhunut kuin d-vitamiinista, auringosta ja vaipattomuudesta (ja siitäkin vain maininta että käy yöllä pissalla vaikka luulit jo olevan yökuiva)
Nuo muut on pohdiskeluja siitä mitä kaikkea netissä pohditaan ja kyseenalaistetaan, lisäksi mainitsit olevasi tutkija tai ainakin tutkijasielu joten siksi ehdotin tuota tutkimusta. Toki minuakin kiinnostaa se olenko aiheuttanut omilleni jotain vahinkoa kun ovat sekä saaneet d-vitamiinia että aurinkoa.