Vauvan paino puolivuotisneuvolassa: 12kg!

• Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Vauvamakkarat valitettavasti vaikuttaa myös siihen aikuisiän ylipainoon..

Höpönlöpön. On ihan luonnollista että vauva varastoi ravintoa koska sitten kun alkaa liikkumaan, ei voi syödä niin paljon kun energiaa tarvii. Ylipainoon on syynä väärät ruokailutottumukset.

yks
Meillä painoi saman verran. Mun maidolla meni 5kk ikäiseski asti ja tuossa vaiheessa söi 2 ruokaa. neuvolassa eivät yhtään huolestuneet. ja sitä ihmettelen, ku joku puhui noista vauvamakkaroiden vaikutuksista myöhemminkin. Jos lapsi on normaali syöttämisellä tai jopa vain rintamaidolla kasvanut tuon kokoiseksi, mitä siinä on tehty väärin???!!

vieras
Miksi aina puhutaan, että korvikkeella tulee isoja lapsia? Kaikki minun tietämäni todella isot vauvat ovat olleet rintaruokinnalla. Oma korvikepoikani painoi vuoden ikäisenä vain 8,5 kg, nyt 1,5-vuotiaana 10,1 kg.

Kifa
Jos kyse on normaalisyöttämisestä niin ei mitään olekaan tehty väärin. Joskus kyllä näkee sellaisia lapsia joille tungetaan tissiä suuhun joka inahduksesta päivin öin ja tällainen rintalapsi voi olla ihan oikeasti ylipainoinen.

svieras
Munkin esikoinen oli 11 kiloa puolen vuoden iässä, vaikka syntymäpainoa oli vain 3,5 kiloa :D Nyt on jo ala-asteella ja samanlainen luikero kuin kaikki muutkin ikäisensä.

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Munkin esikoinen oli 11 kiloa puolen vuoden iässä, vaikka syntymäpainoa oli vain 3,5 kiloa :D Nyt on jo ala-asteella ja samanlainen luikero kuin kaikki muutkin ikäisensä.
Samoissa mentiin meillä, ja ihan on 4-vuotiaana ikäistensä kokoinen ja näköinen, mitä nyt pitkä on, ja harteikas ruumiinrakenteeltaan, mutta ei todellakaan mitenkään lihava.

No on kyllä tosi pitkäkin. Mulla noi pojat on olleet koko ajan melko pitkiä, 6kk olivat vain 71,3 cm ja 73,5 cm, painot toki vain reilu 9 kg molemmilla, hoikkia poikia ovat, vaikka ruokahalu on hyvä!

Mutta niin ne vaan on lapset, yllätys yllätys, yksilöitä, eihän tuo nyt mikään hirmuisen "paksu" ole, kun on tosiaan pituuttakin melkoisesti. Eri asia olisi, jos mittaa löytyisi joku normi, eli noin 70 cm! ;)

Yhteistyössä