Vauvan paino puolivuotisneuvolassa: 12kg!

  • Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti
Merja
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
Hohhoijaa!!!!

Meidän täysimetetty poika 5kk neuvolassa 11kg 660g ja neuvolassa vain kehuivat että hyvin kasvaa ja rintamaitovauvat on niin ihania palleroita ja sanoi että kun imeminen vähenee ja liikkuminen lisääntyy niin makkarat lähtee ja niin myös kävi. Poika on kohta kolme ja on nyt 15.5 kg ja aivan sopusuhtainen!!! Hänen pikkusisko oli puolivuotiaana 11 kg. Nyt ikää on kohta vuosi ja painoa on 12.3 ja makkarat on alkanut sulamaan. Hänetkin täysimetin 6kk asti.

Ei kannata huolestua!
Peesi tähän paitsi, että omaa lastani imetin vain 3vko ja muuten pulloruokinnalla ja silti 6kk noissa ap:n mitoissa. Eli ei sekään aina selitä, toiset on vaan isompia kuin toiset ja siitä se kasvu sitten tasaantuu.
 
Utelias
Minkä kokoisia noi isot puolivuotiaat ovat olleet syntyissänsä? Ajattelin kun meillä kuopus oli 2 kk neuvolassa 4 kg, esikoinen aikanaan samoissa mitoissa. Puolivuotiaana esikoinen oli 7kg. Molemmat syntyessä n 3 kg.
 
hahhah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harteikas, tanakka... eli LÄSKI!
harteikas= Isona miehekäs MIES eikä mikään kukkakeppi:) Läskin kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Mun 2v painaa reilun 15kg, ei mahasta ja makkaroista tietoakaan, mtta hartiaa löytyy.
 
hahhah
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Minkä kokoisia noi isot puolivuotiaat ovat olleet syntyissänsä? Ajattelin kun meillä kuopus oli 2 kk neuvolassa 4 kg, esikoinen aikanaan samoissa mitoissa. Puolivuotiaana esikoinen oli 7kg. Molemmat syntyessä n 3 kg.
Syntyessään painoi tuon 4kg, 1kk iässä 5kg ja 6kk iässä 9,5kg . Paino on mennyt aina nollakäyrää ja pituus +2 -käyrällä. Nyt 2v iässä 95cm pitkä poika.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harteikas, tanakka... eli LÄSKI!
harteikas= Isona miehekäs MIES eikä mikään kukkakeppi:) Läskin kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Mun 2v painaa reilun 15kg, ei mahasta ja makkaroista tietoakaan, mtta hartiaa löytyy.
Siis tää beibi on ihan oikeesti vain isokokoinen. Se EI ole läski, sillä ei oo makkaroita käsissä, jaloissa eikä missään. En kehtaa laittaa kuvaa tänne että näkisitte mitä tarkoitan, mut siis todellakaa tässä vauvassa ei oo rasvaa. Mulla yhdellä kaverilla kans tällänen iso vauva ja sillä on paksut läskimakkarat koko jalkosen ja käsien mitalta ja posket pullottaa ja iso kaksoisleuka. Tällä vauvalla ei oo sellasia ollenkaan. Uskokaa tai älkää. Se on vaan ROTEVA. Eikä todellakaa mikään syöttöporsas. Lopuksi aika pieniruokainen.

 
hahhah
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harteikas, tanakka... eli LÄSKI!
harteikas= Isona miehekäs MIES eikä mikään kukkakeppi:) Läskin kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Mun 2v painaa reilun 15kg, ei mahasta ja makkaroista tietoakaan, mtta hartiaa löytyy.
Siis tää beibi on ihan oikeesti vain isokokoinen. Se EI ole läski, sillä ei oo makkaroita käsissä, jaloissa eikä missään. En kehtaa laittaa kuvaa tänne että näkisitte mitä tarkoitan, mut siis todellakaa tässä vauvassa ei oo rasvaa. Mulla yhdellä kaverilla kans tällänen iso vauva ja sillä on paksut läskimakkarat koko jalkosen ja käsien mitalta ja posket pullottaa ja iso kaksoisleuka. Tällä vauvalla ei oo sellasia ollenkaan. Uskokaa tai älkää. Se on vaan ROTEVA. Eikä todellakaa mikään syöttöporsas. Lopuksi aika pieniruokainen.
Joo, meillä ollut aina sama. Just neuvolassa sai kehuja miten on sopusuhtainen, vaikka painaakin ikäisekseen paljon:) Ei siis missään makkaraa.
 
Miä vaan
Meillä 8 kk vauva ja mitat nyt 12 kg ja 74,5 kg. Jo synnyttyään kasvoi hurjaa vauhtia; 2 vko -ikäisenä oli kilon yli syntymäpainon, ja siis pelkällä rintamaidolla. Meidän normipäiväruokailu on seuraavanlainen:
klo 7.30 puuro + rintamaito
klo 10.30 lämminruoka + rm
klo 14.30 hedelmäsose + maissinaksuja, leipää tms.
klo 16.30 lämminruoka + rm
klo 18.30 puuro + rm
Siis aika kohtuudella syö, mutta hyvällä ruokahalulla :)

Minä ja mieheni oltu vauvoina samanlaisia: vauvoina "ylipainoisia", mutta kun ollaan opittu liikkumaan, niin oltu pikemminkin laihanpuoleisia. Nyt ollan molemmat hoikkia ja urheilullisia - vaikka yhä syödäänkin hyvällä ruokahalulla :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harteikas, tanakka... eli LÄSKI!
harteikas= Isona miehekäs MIES eikä mikään kukkakeppi:) Läskin kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Mun 2v painaa reilun 15kg, ei mahasta ja makkaroista tietoakaan, mtta hartiaa löytyy.
Siis tää beibi on ihan oikeesti vain isokokoinen. Se EI ole läski, sillä ei oo makkaroita käsissä, jaloissa eikä missään. En kehtaa laittaa kuvaa tänne että näkisitte mitä tarkoitan, mut siis todellakaa tässä vauvassa ei oo rasvaa. Mulla yhdellä kaverilla kans tällänen iso vauva ja sillä on paksut läskimakkarat koko jalkosen ja käsien mitalta ja posket pullottaa ja iso kaksoisleuka. Tällä vauvalla ei oo sellasia ollenkaan. Uskokaa tai älkää. Se on vaan ROTEVA. Eikä todellakaa mikään syöttöporsas. Lopuksi aika pieniruokainen.
Hei, me joilta löytyy samanlaisia tapauksia kotoa tiedetään mistä sä puhut, antaa noiden idioottien huudella mitä huutelevat. :hug:
 
Mun täysimetetty poikani oli puolivuotiaana 11 kg. Saanut vain rintamaitoa, päivisin 3-4 h välein ja pari kertaa yössä lisäksi.

Oli myös pituutta enemmän kuin monella "meidän Ville on 1 v 9 kk ja painaa vasta 9 kg, mitä sä oikein sille syötät!"- vanhemman lapsella vuoden iässä...poikani oli puolivuotiaana 73 cm.

1 v 10 kk iässä oli 95 cm ja 15 kg.

"Kirppujen" vanhemmat aina kauhisteli painoa, vaan harvoin huomioivat pituutta. Onhan 86-senttisen yksivuotiaan paino ihan eri kuin 71-senttisen yksivuotiaan paino, vaikka ruumiinrakenne/pituuden ja painon suhde olisi sama...Eikä tarvinnut ravata painokontrolleissa, tai lisätä öljyjä ruokiin - joidenkin mielestä se on ilmeisesti tosi hienoa, mun mielestä on hienoa jos lapsi kasvaa hyvin ilman lisärasvoja.

Nyt nelivuotiaana on 112-114 cm ja painaa 20-21 kg. Suht hoikan näköinen tapaus moneen hoitokaveriinsa verrattuna.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja wiw:
Minua jännittää tytön 2v neuvola, jospa painaisi siellä jo 12 kg. Tuskin.. 1v oli vähän yli 8 kg ja 1v 6kk oli jo 9,5kg!!
Mun tyttö oli pienempänä tosi, tosi hoikka. Itsestäni tuntui jotenkin hassulta kun vaatteet löytyivät paljon nuoremmille tarkoitetuista vaatekoosta. Eskarin jälkeen alkoi syödä paremmin ja nyt tokan luokan lopussa luokkansa toiseksi pienin, normaalivartaloinen tyttö. Äitiltään varmaan perinyt, en ole kummoisen kokoinen itsekään:)
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oisin kyllä huolissani, onko tommonen ihan normaalia...
Sisaruksensa ovat olleet samanlaisia jössiköitä ja ihan terveitä lapsia. Tämäkään tapaus ei oo mikään läski vaan sellanen tosi roteva poikalapsi. Pituuttaki oli 77cm.
Pitkä poika teillä!

Meillä 6kk neuvolassa painoa 9350g ja pituutta 72,5cm
 

Yhteistyössä