Vauvalle vauva ennen vauvaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuulikki

Vieras
Mä ostin tänään meiän vauvalle (1v2kk) oman vauvan et se voi "hoitaa" sitä kun vauva syntyy. :D Jossain opuksessa luki et on hyvä juttu, jos esikoinen on vielä niin pieni toisen syntyessä, ettei oikeesti voi auttaa hoidossa, vaan voi hoitaa omaa vauvaansa. Kantsisko se antaa pojalle heti vai vasta kun vauva syntyy?

heh muistuu niin elävästi meiän esikko sillon kun toinen syntyi,oli 1v2kk,ostin poitsulle oman nuken et voisi kans hoitaa.katto kerran nukkee,kerran mua ja sen jälkeen heitti kauas pois..eikä tarvinu enää.

Alkuperäinen kirjoittaja 00:
heh muistuu niin elävästi meiän esikko sillon kun toinen syntyi,oli 1v2kk,ostin poitsulle oman nuken et voisi kans hoitaa.katto kerran nukkee,kerran mua ja sen jälkeen heitti kauas pois..eikä tarvinu enää.

:laugh: Noin luultavasti meilleki käy. Kyllä sitä kaupas vielä tänään se kiinnosti, mut tunnetusti varta vasten hankitut jutut ei kiinnosta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älkää kutsuko sitä nukkea vauvaks!!, vaan iha nukeks, tai antakaa sille nukelle iha nimi

Miksi? (eipä olla vielä mietitty miksi sitä kutsuttaisiin...)

No ihan vaikka siks että oppii ettei vauvaa saa heitellä,purra,töniä,työntää sormea silmään jne mitä kaikkea tekee sen nuken kanssa.Näin ainakin meillä!

Meillä esikoinen, poika, oli 2v4kk kun pikkuveli syntyi ja sai vauvanuken silloin kun veli syntyi. Ja hoivasi kivasti omaa vauvaansa, imetti, vaihtoi vaatteita, nukutti jne... Kakkonen sai kans oman vauvanuken sit pikkusiskon syntyessä, oli tuolloin 1v11kk ja poika siis tämä kakkonenkin. Hoivasi kans vauvanukkeaan, mut ei niin paljon ollut siitä kiinnostunut mitä esikoinen oli aikoinaan. Kakkosta vaan kiinnosti oikein vauvan "kiusaaminen". Ja silloin oli näillä isommilla tietty omat leikit keskenään enemmän kun tuo kolmas syntyi.

nykyäänkin vaikka vauvamme lähenee jo 1v niin isoveljet (5v ja 2v9kk) välillä leikkivät omilla vauvoillaan ja hoivaavat niitä, ruokkivat, nukuttavat. Vauvanukke on mun mielestä hyvä juttu. Ehkä anataisin sen sitten kun vauva syntyy, meillä se ainakin toimi niin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Meillä esikoinen, poika, oli 2v4kk kun pikkuveli syntyi ja sai vauvanuken silloin kun veli syntyi. Ja hoivasi kivasti omaa vauvaansa, imetti, vaihtoi vaatteita, nukutti jne... Kakkonen sai kans oman vauvanuken sit pikkusiskon syntyessä, oli tuolloin 1v11kk ja poika siis tämä kakkonenkin. Hoivasi kans vauvanukkeaan, mut ei niin paljon ollut siitä kiinnostunut mitä esikoinen oli aikoinaan. Kakkosta vaan kiinnosti oikein vauvan "kiusaaminen". Ja silloin oli näillä isommilla tietty omat leikit keskenään enemmän kun tuo kolmas syntyi.

nykyäänkin vaikka vauvamme lähenee jo 1v niin isoveljet (5v ja 2v9kk) välillä leikkivät omilla vauvoillaan ja hoivaavat niitä, ruokkivat, nukuttavat. Vauvanukke on mun mielestä hyvä juttu. Ehkä anataisin sen sitten kun vauva syntyy, meillä se ainakin toimi niin hyvin.

Kiva kuulla et jollain on toiminukki. Kaikkeahan voi kokeilla... Esikoinen kovasti innokkaasti koko ajan matkii mitä tehdään ja haluaa oppia, joten kuvittelisin et vois kiinnostua oman vauvan hoidosta(kin) ja tuntea itsensä tärkeäksi. :) Vaikka pieni vielä on itsekin.

Uusimmat

Yhteistyössä