vauva 3 kk kitisee koko ajan! ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
Oon niin loppu tän 3 kk vauvan kitinään. Ei oikein nuku päivällä, torkahtelee ja kitisee rattaissa, liikkeellä tai paikallaan. Manducassa sama juttu, siihen saattaa nukahtaa jos oon koko ajan liikkeessä.

Esikoinen 3 v on kotona myös ja harmittaa hänenkin puolesta, kun mitään ei saada tehtyä kun vauva vaan kitisee.

Vauva nukkuu sentään yöt suht ok, nukahtaa klo 20-22 ja herää 8 maissa, pari kolme syöttöä on öisin. Mut päivällä selvästi tosi väsynyt kuitenkin.

Huomaan et alan olla ihan loppu, negatiivisia tunteita vauvaa kohtaan ja tiuskin myös esikoiselle ja miehelle. Ahdistaa kun en osaa hoitaa tätä vauvaa!

vauvat itkee,ei ne muuta osaa. älä hermostu liikaa. Laitat vauvan vaan hetkeks omaan pinnikseensä (tai mis sit nukkuukin) ja annat mesota ja käyt purkamassa ahdistusta pihalla/toisessa huoneessa

No voi voi kyllä noin pieni vauva kitisee se on hänen tehtävä. Laula hyssytä kyllä se tepsii. Vauva ottaa ajan ja se hänen on saatava. Sano isolle siskolle ettei ole mitään hätää. Vauvat nyt ovat sellaisia. Jos et jaksa pidä housut jalassa tästä eteenpäin.

[QUOTE="mummo";30293691]No voi voi kyllä noin pieni vauva kitisee se on hänen tehtävä. Laula hyssytä kyllä se tepsii. Vauva ottaa ajan ja se hänen on saatava. Sano isolle siskolle ettei ole mitään hätää. Vauvat nyt ovat sellaisia. Jos et jaksa pidä housut jalassa tästä eteenpäin.[/QUOTE]

:O:confused:

Miks kiinteisiin siirtyminen auttais?

Ja kyllähän vauvat itkee joo mut ei se silti tee helpommaks sitä kestämistä. Tää ei ees itke suoraa huutoa vaan känisee ja heräilee ja torkahtaa ja herää itkemään taas. Plääh.

Joku vaihe tää taas on mut todella ahdistavaa kun tuntuu taas siltä ettei yhtään ymmärrä tuota vauvaa. Mun mielestä on ihan terveellistä myöntää myös ne negatiiviset tunteet, kun niitä useimmilla kuitenkin on.

Onneks mies tuli kotiin ja lähti lasten kanssa ulos. Heti vähän helpotti.

Vauvat on itkusimmillaan tuossa 1-4 kk:n välillä, eritoten siinä 2-3 kk:n iässä. Sillon on jos ja mitä kräninää. Useimmilla tosiaan helpottaa 4 kk:n iässä tai viimeistään puolen vuoden iässä. Se vaan on joku juttu, liittynee ehkä suoliston kehittymiseen.

Meillä oli koliikkivauva joka HUUSI 3 viikkoisesta 4 kk:n ikään saakka, joka vitun armias päivä. Voin sanoa ettei tunteet olleet aina kovin lämpimät. Mutta sitten se vaan loppus yks päivä ja elämä helpotti. Tsemppiä, koita jaksaa <3

Jos yhtään helpottaa, niin meilläkin on ollut samanlaista. Käytiin jopa lääkärissä asiasta, kun eivät neuvolassa suhtautuneet vakavasti meidän puheisiin.

Kaikki on kuulemma hyvin, kun vauvan paino nousee ja vauva suunnilleen nukkuu yöt.

Meidän vauvalla on vatsavaivojen lisäksi myös iho-oireita, mutta niidenkin suhteen jäätiin vaan odottelemaan sitä kiinteiden tuomaa helpotusta. Tämä siis sekä neuvolan että yksityislääkärin mielipide.

Itse odottelen helpostusta myös päivärutiinien vakiintumisesta, pidemmistä päiunista ja itsenäisemmistä leikeistä.

Ootko muuten koittanut makuuttaa vauvaa välillä vatsallaan?

Vauva viihtyy joo toisinaan mahallaan monta minuuttia, tänään tosin ei taas lainkaan. Mahalleen ei kyllä nukahda koskaan.

Päivärytmi ja -rutiinit on täälläkin ihan hakusessa. Luulen kans että se voisi auttaa. Vauva nukkuu joskus ja joskus ei, toisinaan nukkui kolmekin tuntia, viimeiseen pariin viikkoon ei ole nukkunut noita pitkiä unia.

Kolmevuotias esikoinen höpöttää kanssa tauotta koko hereilläoloaikansa, ja mä kuljenkin välillä kuulosuojaimet päässä kun en vaan kestä tätä meteliä :-o

Uusimmat

Yhteistyössä