Olinpa yksissä vauvajuhlissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gurr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gurr

Vieras
ja voi ärsytys. En voi sille mitään että mua ärsyttää yksi asia, nimittäin vauvan omivat mummot!!! Vauva on vanhempiensa esikoinen ja vanhemmat vasta kaksikymppisiä, mutta mielestäni se ei oikeuta vauvan isoäitiä omimaan vauvaa ja määräämään miten sitä hoidetaan! Siis mummo kanteli vauvaa koko ajan, tyrkki sille tuttia suuhun. Vauva kitisi ja vauvan äiti moneen kertaan sanoi että hän imettäisi vauvaa että sillä on nälkä, mummo vaan että no ei sitä vielä kannata syöttää, minä nyt kokeilen jos nukahtais tutin avulla. Mua nii säälitti sen äidin ´ja isän katse, ne ei tienny mitenpäin oisivat olleet. vaipan vaihtoonkaan ei ois vauvaa antanu ku kyllähän mummo tietää paremmin koska vaippa pitää vaihtaa. Siis voi aaaaaargh!!!!!!!!!!!!! Teki mieli mennä sanomaan mutta kun ei viittiny pilata juhlia alkamalla vääntää siellä. Mutta NIIN kävi sääliksi niitä nuoria vanhempia ku eivät ite saaneet hoitaa vauvaansa kuten kokivat parhaaksi.

Vihdoin se mummo luovutti jossain välis sen vauvan sit äidilleen - eipä ollu saanu tutilla nukkumaan. Äiti alkoi samantien imettää vauvaa ja mummo siinäki häsäs ympärillä eikä antanu rauhaa. Mutta - vauva nukahti sitte heti kun sai mahansa täyteen.

jos täälä on joku joka on jo mummo niin muistatteha että ette omi niitä lapsenlapsianne itellenne ja annatte vanhempien itse päättää koska vauva syö ja koska vaihdetaan vaipat. vaikka se äiti oiski nuori vielä ja tuntuis lapselta omissa silmissä nii se on kuitenki vauvan äiti ja tietää parhaiten mitä pitää tehdä. Neuvoa toki saa jos neuvoja kysytään, auttaa toki saa, mutta ei tollasella omivalla, määräävällä tyylillä!!!

arghh.. Meillä oli samantyylinen homma kun esikoinen oli vauva..
Hänellä oli refluksin tyylinen ongelma (ei kuitenkaan todettu refluksiksi). Ei viihtynyt selällään ollenkaan sylissä, ja maidon juotuaan oksensi sen välittömästi ulos.
Miehen äiti oli kyläilemässä ja halusi sylitellä vauvaa. Piti vauvaa selällään sylissä, vauva alkoi kitisemään ja sanoin että ei pidä tuosta asennosta. "No kaikki vauvathan tykkää köllötellä sylissä"..
Kun kitinä ei loppunut, haki mummo maitoa vauvalle. Nälkä vauvan ei ollut, sillä hän oli syönyt juuri. Mummo syötti pojan ja mitä siitä seurasikaan - oksennus. "Voi pikku murusta tuliko hotkittua liikaa", ja taas vauva selälleen syliin. Sitten alkoi riittää, mummo ei enää hoitanut vauvaa omilla ohjeillaan, vaan mikäli halusi tehdä vauvan kanssa jotain (sylitellä/syöttää tms,) hän teki sen vain MINUN ohjeitteni mukaan, tai sitten ei tehnyt lainkaan.
Siinä pitää pitää vain puolensa, äiti lapsensa parhaiten tuntee, eikä isovanhemmat vaikka vauvoje ovatkin enemmän elämänsä aikana nähneet. Minullakin oli ikää silloin vain 18, ja vähän joutui silmiä pyörittelee ennen kuin uskalsi oikeasti laittaa mummolle vastaan.

arghh.. Meillä oli samantyylinen homma kun esikoinen oli vauva..
Hänellä oli refluksin tyylinen ongelma (ei kuitenkaan todettu refluksiksi). Ei viihtynyt selällään ollenkaan sylissä, ja maidon juotuaan oksensi sen välittömästi ulos.
Miehen äiti oli kyläilemässä ja halusi sylitellä vauvaa. Piti vauvaa selällään sylissä, vauva alkoi kitisemään ja sanoin että ei pidä tuosta asennosta. "No kaikki vauvathan tykkää köllötellä sylissä"..
Kun kitinä ei loppunut, haki mummo maitoa vauvalle. Nälkä vauvan ei ollut, sillä hän oli syönyt juuri. Mummo syötti pojan ja mitä siitä seurasikaan - oksennus. "Voi pikku murusta tuliko hotkittua liikaa", ja taas vauva selälleen syliin. Sitten alkoi riittää, mummo ei enää hoitanut vauvaa omilla ohjeillaan, vaan mikäli halusi tehdä vauvan kanssa jotain (sylitellä/syöttää tms,) hän teki sen vain MINUN ohjeitteni mukaan, tai sitten ei tehnyt lainkaan.
Siinä pitää pitää vain puolensa, äiti lapsensa parhaiten tuntee, eikä isovanhemmat vaikka vauvoje ovatkin enemmän elämänsä aikana nähneet. Minullakin oli ikää silloin vain 18, ja vähän joutui silmiä pyörittelee ennen kuin uskalsi oikeasti laittaa mummolle vastaan.

Se tuossaki asetelmassa oli, että nuori parikymppinen äiti, nii oli varmasti vähä epävarma vielä äitiydessään että ei uskaltanu sanoa anopille vastaan. Lisäksi anoppi vaikutti sellaiselta ns. vahvalta persoonalta, jolle hiljaisemman ihmisen on ehkä vaikea sanoa vastaan. Mutta ärsytti tosissaan niiden vanhempien puolesta.

Uusimmat

Yhteistyössä