Voiko isä saada vauvan huoltajuuden tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauva 2,5kk ja vanhemmat justiin eronneet. Isä hakee yksinhuoltajuutta, äiti myös. Koko vauvan eliniän isä, mummo, täti ja sisko on vauvaa hoitaneet, sairaalassa hoitajat. Äiti ei ole vauvaa hoitanut, eikä yleensä edes ollut paikalla. Sivusta seuranneena tiedän tämän. Mulla on 3kk vauva ja tuo äiti on mua pyydellyt viihteelle vähän väliä, en ole mennyt. Aina on sitten jonkun saanut seurakseen. Onko isällä mahdollisuus saada huoltajuus? Veikkaan että jos äiti saa huoltajuuden, hän menettää sen aika äkkiä.

[QUOTE="joo";25134903]luultavasti menee oikeuteen jos ei äiti vapaaehtoisesti halua antaa huoltajuutta.[/QUOTE]

Tää nyt menee ohi ja kovaa, mutta miksi molemmat haluavat yksinhuoltajuuden?
Äiti ihan vaan kiusallaan ja isä koska ei luota lasta äidille? Miksei yhteishuoltajuus?

Miksi niin monet haluavat yksinhuoltajuuden "lapsen edun" nimissä? Vierestä seurannut sitä älytöntä käräjöintiä molemmin puolin. Siihen rahat riittävät, mutta sitten aletaan vaatimaan erilaisia älyttömiäkin elatusehtoja.
Asiat voisi sopia yhdessä monessa monessa tapauksessa.

Eräs lakimies tuttavani sanoi, että on harvinaista että isä saa huoltajuuden kun kyseessä on ihan pieni lapsi. Mahdollista se toki on.

Onko tässä todella kyse yksinhuoltajuudesta vai yhteishuoltajuudesta,mutta niin,että isä olisi ns. lähivanhempi?Ja mun on vaikea uskoa,että Suomessa isät kovin helpolla noin pienten lasten huoltajuutta saavat..

[QUOTE="vieras";25135013]Onko tässä todella kyse yksinhuoltajuudesta vai yhteishuoltajuudesta,mutta niin,että isä olisi ns. lähivanhempi?Ja mun on vaikea uskoa,että Suomessa isät kovin helpolla noin pienten lasten huoltajuutta saavat..[/QUOTE]

Nimenomaan yksinhuoltajuutta molemmat aikoo hakea.
Valotan sen verran taustoja, että vauvan äiti on parikymppinen ja vauvan isä reilusti yli 30 ja isällä on ennestään 12v tyttö jonka yksinhuoltaja hän on. Siitä en tiedä taustoja.

[QUOTE="vieras";25134996]Miksi niin monet haluavat yksinhuoltajuuden "lapsen edun" nimissä? Vierestä seurannut sitä älytöntä käräjöintiä molemmin puolin. Siihen rahat riittävät, mutta sitten aletaan vaatimaan erilaisia älyttömiäkin elatusehtoja.
Asiat voisi sopia yhdessä monessa monessa tapauksessa.

Eräs lakimies tuttavani sanoi, että on harvinaista että isä saa huoltajuuden kun kyseessä on ihan pieni lapsi. Mahdollista se toki on.[/QUOTE]

Isän on tosiaan vaikeaa saada huoltajuutta, ja oli varsinkin silloin kun minä olin lapsi.

Vaikka äitini jätti meidät, ja isälläni oli oma perintö-omakotitalo, vakituinen työ, oli raitis ja kunnollinen jne. niin sossut sanoivat vaan että lastenkotiin tämä menee. Syynäsivät kaappeja myöten kaikki paikat, haastattelivat kaikki mahdolliset isäni tutut, ja nuristen antoivat minut isälleni. Äitini ei tosiaan minusta välittänyt.

Minusta miehen ja naisen tulisi olla samalla viivalla huoltajuutta haettaessa, ei isä ole sen vähäpätöisempi vanhempi kuin äitikään. Varsinkaan jos äiti on juopotteleva ja isä kunnollinen ja raitis.

Nimenomaan yksinhuoltajuutta molemmat aikoo hakea.
Valotan sen verran taustoja, että vauvan äiti on parikymppinen ja vauvan isä reilusti yli 30 ja isällä on ennestään 12v tyttö jonka yksinhuoltaja hän on. Siitä en tiedä taustoja.

Minun äitini oli myös 20 v. ja isäni kolmekymppinen, mutta hänellä ei ollut muita lapsia. Ja äitini oli viinaan päin kallellaan, karkaili reissuilleen viikoiksi yms. Isäni oli tosiaan vaikeaa saada yksinhuoltajuus, mutta sai lopulta. Ja uskon että tässä sinunkin kertomassasi tapauksessa saa.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs harmaa;25135813:
Isän on tosiaan vaikeaa saada huoltajuutta, ja oli varsinkin silloin kun minä olin lapsi.

Vaikka äitini jätti meidät, ja isälläni oli oma perintö-omakotitalo, vakituinen työ, oli raitis ja kunnollinen jne. niin sossut sanoivat vaan että lastenkotiin tämä menee. Syynäsivät kaappeja myöten kaikki paikat, haastattelivat kaikki mahdolliset isäni tutut, ja nuristen antoivat minut isälleni. Äitini ei tosiaan minusta välittänyt.

Minusta miehen ja naisen tulisi olla samalla viivalla huoltajuutta haettaessa, ei isä ole sen vähäpätöisempi vanhempi kuin äitikään. Varsinkaan jos äiti on juopotteleva ja isä kunnollinen ja raitis.

Asia ei ole kyllä ihan noin yksiselitteinen. Äidin ja isän ei toden tottakaan pitäisi olla samalla lähtöviivalla SUURIMMASSA osassa tapauksia.
On niin paljon sohvaperuna isejä, heikkohermoisia, lyhytpinnaisia, jotka eivät tee mitään kotitöitä (eikä siihen lueta sukkien pyykkikoriin laittamista), saatikka hoida lasten vaikkapa iltatoimia. Sellaiselle ihmiselle ei missään nimessä lasta omalle vastuulle!!! Mut milläpä tämänkään todistat missään??
Minusta olisi aivan hirveää jos meille tulisi joskus ero niin en iki päivänä haluaisi lapsia keskenään isänsä kanssa.

[QUOTE="vieras";25135988]Asia ei ole kyllä ihan noin yksiselitteinen. Äidin ja isän ei toden tottakaan pitäisi olla samalla lähtöviivalla SUURIMMASSA osassa tapauksia.
On niin paljon sohvaperuna isejä, heikkohermoisia, lyhytpinnaisia, jotka eivät tee mitään kotitöitä (eikä siihen lueta sukkien pyykkikoriin laittamista), saatikka hoida lasten vaikkapa iltatoimia. Sellaiselle ihmiselle ei missään nimessä lasta omalle vastuulle!!! Mut milläpä tämänkään todistat missään??
Minusta olisi aivan hirveää jos meille tulisi joskus ero niin en iki päivänä haluaisi lapsia keskenään isänsä kanssa.[/QUOTE]

Oi, oletpa helmen löytänyt lastesi isäksi, onnittelut <3

[QUOTE="vieras";25135988]Asia ei ole kyllä ihan noin yksiselitteinen. Äidin ja isän ei toden tottakaan pitäisi olla samalla lähtöviivalla SUURIMMASSA osassa tapauksia.
Minusta olisi aivan hirveää jos meille tulisi joskus ero niin en iki päivänä haluaisi lapsia keskenään isänsä kanssa.[/QUOTE]

Oho! Kuin sä olet semmosen miehen kanssa nytkään ketä et jättis lasten kanssa keskenään :O Vai onko sulla vaan "vähän" kärjistynyt mieskuva?

Yhteistyössä