vauvakuume

Voi ONNEA ikiaiti! :) Ihanaa, kesavauva.. kesalla onkin monessa mielessa kiva pienen kanssa, ei ainakaan tarvi pukea niin paljon paalle ja helpompi ulkoilla.

Plussatuulia kaikille muillekin! Paitsi mulle itselle, nyt on vauva-ajatukset jaaneet taka-alalle kun mulla on toissa niin hankala tilanne... eli mies kun mielellaan viela mietti asiaa niin nyt mietin minakin, katsotaan mita seuraavien kuukausien aikana tapahtuu. Taalla kayn kuitenkin lueskelemassa teidan kuulumisia!

Ihanaa syksynjatkoa kuumeilijat!
 
sirususanna, mie ja aikani testailin kun joka kk luulin, kuvittelin olevani raskaana jo paria päivää enen kun tädin olisi pitänyt tulla ja aina näytti negaa :|, joten tulin siihen tulokseen että en viitsi testata ennenkun menkat on oikeesti myöhässä kun aina vain pettyi.. toivon kuitenkin sulle että jospa se siitä plussaksi muuttuu, koskaan ei voi olla varma =) ja toivoahan on niin kauan ennen kuin täti tulee :hug:! sitten viikonlopun viettoon.. piha töitä ja piha töitä, toivottavasti sää suosii :wave:
 
Täällä alkaa nyt sitten ahkera yrittäminen viikonloppuna. Toivottavasti ei montaa pettymyskuukautta tule. Toivotaan, että alkava kuukausi on meille kaikille suotuisa plussakuukausi. Viimeksi tärppäs ekasta kierrosta vaikka se sitten kesken meni mutta seuraavakin tärppäs heti. Kai se asettaa suuret toiveet.
 
Ikiäiti: Pidetään pienelle oikein paljon tarrasukkia mukana, varmasti kaikki menee hienosti mutta on toi alku aina niin epävarmaa mutta kuitenkin niin ihanaa =)
Sirususanna: Toivotaan oikein paljon plussatuulta sinne, että testi näyttää vielä plussaa :hug:
Vauva-10Oikein paljon tsemppiä yritykseen ;)

Sitten omaa napaa: Menkat ei edelleenkään olke alkanut, nyt kp 63 !!! Kävin eilen lääkärissä ja ultrattiin ja kaikki hyvin. Antoi keltarauhaskuurin jolla saadaan menkat alkamaan ja sitten toivotaan että kierrot siitä normalisoituisi..
 
:wave: kaikki kanssa sisaret, onneksi huomena on jo perjantai pääsee viikonlopun viettoon =) maanantaina taas ihmetellään ja varmaan todetaan että täti tuli taas... toivoa tietty on vielä siihen asti :heart:. voi hipu toivottavasti nyt se kuuri auttaa sua :hug: ikiäidille onnea matkaan ja varmaan kaikki menee hyvin :heart:, sirususanna miten kävi, tuliko plussa? =)
 
Ei tullut plussaa, tuli menkat. Olin kauheassa viruskuumetaudissa, joten täti oli tervetullut, sain vetää
buranaa kaksin käsin. Nyt meneillään kp6/30 ja kohti ovista suunnataan toisen clomisetin voimin.

Kiitos plussatoivotuksista, sitä samaa vaan kaikille!
 
Sirususanna Ikävä kuulla, mut jos oot itse ollu tosi kipee, ni ehkä täl kertaa oli hyvä näin, toiv ens kerralla tärpää!!!!
Sandemar ONNITTELUT PLUSSASTA!:hug: Me mnennäänkin sitten lähes samoilla päivillä, mulla nyt 5+1 omien laskujeni mukaan=)
PLUSSATUULIA JA TARRASUKKIA KAIKILLE :wave:
 
voihan rakkaat ystävät :heart: mie tein tänään testin johon ilmestyi 2-3 viikkoa raskaana... ollaan niin onnellisia miehen kanssa 6kk pettymykset vihdoin palkittiin ja heti kun lopetti sen niin sanotun yrittämisen :), alussahan vielä tosiaan ollaan ja varovaisesti mennään. Onnittelut sandemarille myös :):hug: Plussa tuulia kaille muille, ja kyllä teilläkin tärppää!!! laskujeni mukaan siis kesä-heinäkuun vaihteeseen laskettu aika tai niille tienoille, enhän enää edes muista kun edellisestä raskaudesta on jo 6v , :whistle:, että miten se lasketaan?!!
 
Viimeksi muokattu:
Vielä äidiksi 34 ONNEA IHAN HIRVITTÄVÄN PALJON:flower: Viimeisten kk:n alkamispäivästä kun lasket sen 40 vko ni olet aika lähellä laskettua aikaa =) Ei taida meidän ajat toisistaan paljoa heittää =)
Vauva-10Kiitos onnitteluista ja tarrasukat napattu mukaan ;), niitä tarvitaan...
 
vielä äidiksi 34 v Aivan hurjan paljon onnea !!! Upea juttu! Nyt vaan masua kasvattamaan =)
Sandemar Sinne myös oikein paljon onnea myös plussasta!!!!

Nyt tuntuu taas näitä plussalaisia olevan liikkeellä.. itse vielä syön tämän viikon niitä keltarauhashormoneita ja sitten ne menkat ja sitten päästään taas vähän jännäilemään että joskos meillekin se plussa tulisi jossain kohtaa kun ja jos kierrot käynnistyy normaalisti nyt tämän kuurin ansiosta!
 
Hei, liityn minäkin tänne :)
Olen tässä muutaman päivän seurannut keskusteluanne..paljon onnea plussista!! Ainakin Vielä äidiksi 34 sekä ikiäiti ja Sandemar paljon tarrasukkia mukaan :)

Itse olen 30v naimisissa oleva 3 lapsen äiti...olen pidemmän aikaa haaveillut vaihtelevasti neljännestä. Välillä enemmän ja välillä taas vähemmän(välillä todella vähän).

Asiaa on taidettu pyöritellä tässä viimeiset 2v (nuorin täyttää alkuvuonna 3v). Päätös tuntuu jotenkin ylitse pääsemättömän vaikealta, oikeastaan luulin jo päätökseni tehneeni, eli lapset on tässä ja piste.
Ainut asia mikä minua mietityttää on jaksaminen, nyt kun vanhimmat lapset ovat "jo" 9v ja 7v sekä nuorin likemmäs 3v on elämä taas helpottunut. Lapsia on helppo viedä välillä hoitoon esim. vkl:sin ja saamme kahden keskistä aikaa. Olen taas saanut aikaa itselleni mm. harrastamiselle ja palannut työelämään jne... Mutta kuitenkin jossakin tuolla taka-alalla kaivelee haave vielä siitä yhdestä. Nyt kun taas olen saanut omaa aikaa ja päässyt harrastamaan jne...olen huomannut etten nyt välttämättä sitä haluakkaan. Siitä kun on haaveillut ja "kadehtinut" toisten vapautta esim. lapsettomien ystävieni. olenkin yhtäkkiä tajunnut ettei se harrastusten tai juhlien antama vapaus mitään onnea tuo : / Ja oelnkin paljon miettinyt tätäkö tämä nyt sitten on...:headwall:

Aikanaan oli jotekin niin helppo tehdä päätös ensimmäisestä ja toisesta lapsesta...kolmatta sitten jo mietin pääni puhki ja kun päätös tehtiin mietin olinko nyt aivan pimeä kun taas aloitan kaiken alusta. Mutta kun sitten pikkuinen syntyi mietin vaan miksen tehnyt tätä jo aikaisemmin :)

Nyt olen jo välillä täysin luopunut ajatuksesta että lapsia lisää tehtäisiin...yrittänyt "unohtaa" koko asian. Periaatteessa kaikki olisi ihan "valmiina" talossa tyhjä makuuhuone, tila-auto, vakituiset työpaikat molemmilla jne... Sitä vain miettii mitenköhän sitä sitten taas jaksaa sen valvomisen. Toisaalta olen nuori vielä ja meillä pahimmat valvomiset on kestäneet sen 3-4v kai sitä nyt sitten vielä sen aikaa jaksaa valvoa kun on tässä välissä saanut nukkuakkin :LOL:

Mitenkäs te muut joilla jo ennestään lapsia? Minkälaisia ajatuksia yleensäkkin kirjoitukseni herättää????
 
Voi kun kuulostaa Vauvako? tutulle! Mulla lapset 7 ja 9v ja vannoin, ettei enää yhtään lisää! Elo on niin helppoa ja pääsee vaikka mihin, omaa aikaakin on ruhtinaallisesti. Sitten yhtäkkiä heräsin, et tätäkö haluan, omaa aikaa, joutilaisuutta, tyhjän panttina olemista? Oon ihminen, joka tekee koko ajan jotain, telkkariakin katson neuleen tai jonkun muun tekemisen kera, jos nyt ehdin sitä katsomaan. Olen koti-ihminen, leivon ja laitan ja tykkään olla kotona, joten tämä työelämän oravanpyörä ja oman ajan kasvu ei sit oikein olleetkaan niin hienoa kuin odotin. Kaipaan olla jollekin elintärkeä ja läsnä, tahdon olla kotona aamuisin lasten kouluun lähtiessä ja iltapäivällä tullessa, viettää imetystunteja yöllä, nauttia vain siitä hetkestä. Totta kun on, ettei tämä hektinen elo siihen tilaisuuksia juuri anna. Iso sota siinä oli, kun paljastin miehelle vielä vauvan haluavani, mutta ajatus kypsyi ja tässä ollaan! Hieman järkkyä vieläkin, mut ihanaa silti! En kadu, ihanaa se on et on lapsia ja perhettä =)

Sandemar 5+4
 
Vauvako? Mulla aiemmat lapset 12, 10, 9,7,5 ja 2 ja nyt masu asukki 6+0 ja innolla odottelen uutta tulokasta kaikkine valvomisineen ja varsinkin vauvantuoksuineen =) Kyllä sitä syliä ja aikaa kaikille kummasti riittää, ei ehkä samaan tapaan kuin 1-2 lapsisissa perheissä, mutta kuitenkin =)Kahden viimeisen lapsen jälkeen oon tiukasti vannonut että nyt se loppu se lastenteko, mutta niin se pää on vaan aina kääntynyt =)
 
Täällä olis netin mukaan ovis ollut nyt loppuviikolla ja kyllä se tuli huödynnettyä. Nyt vaan sit saa jännäillä kuinka käy. Pari viikkoa olis sitten piinaa. Tänänä oli kyllä pakko testata (tiesin, että on nega) mutta silti. Pari päivää ollut niin outo olo ja aamuisin pahoinvoiva. Jos ens viikonloppuna sitten vaikka uusiks.

Plussatuulia kaikille :)
 
Moi! Meikäläinenkin olisi ilmottautumassa tänne, jos sopii ja ketju vielä kaikkien plussien jälkeen jatkuu ;-) Eli olen tässä lueskellut ketjua parisen päivää ja onnea vaan kaikille plussanneille!

Olen 36 v, meillä on kaksi tyttöä ennestään (12/06 ja 09/08), ja keväästä asti olen tuota miestä pehmitellyt kolmannelle. Ei hän ajatuksesta kauheasti ole innostunut, mutta on nyt kuitenkin suostuntut "yrittämään" - viime kuussa tuli miinusta (eli en pääse Vielä äidiksi:n, Sandemarin ja ikiäidin mukaan sinne heinäkuun alun odottajiin), mutta joskos tässä kuussa kävisi parempi säkä. Ovis oli ilmeisesti viikonloppuna, ja mahiksia on, sen verta kuitenkin päästiin peittoja heilutteleen. Olis kivaa jos tärppäis, koska tuon vastahakoisen miehen mukaan saamiseksi lupasin, että yritetään tämä syksy, mutta uudesta vuodesta on sitten yritys poikki jos siihen mennessä ei mitään ole "saatu aikaan" :p Tyhmä juttu mennä lupaamaan kun se lisää vaan stressiä, mutta minkäs teet :'(

On tuolla miehellä tietty vähän syytäkin olla vastahakoinen, ikää kun hänellä on jo 45 v. Eli ymmärrän että jaksaminen mietityttää, varsinkin kun hän on niin ihana isä ja on ottanut tosi paljon vastuuta tytöistä. Mutta vauvakuume on kumma ja kauhea juttu...
 

Yhteistyössä