vauvakuume

jännittävät hetket teillä sariar toivottavsti on tärpännyt :hug:. mulla vielä ovikseenkin aikaa muutamia päiviä ja sitten taas jännäillään, kyllä stressaa kun 5 yrityskierto nyt lähti ja muut 3 aikasempaa on tullut heti saman tien : /... mutta näin se vaan nyt menee, toivossa on hyvä elää kuitenkin =)
 
Yhdenpä viestin ehdin tänne kuumeilupuolelle kirjoittamaan ja tänään tuli sitten todellinen ylläriplussa...Eipä tuo mieskään uskonut minua ennen kuin testin näytin...Olo on todella pöllymystynyt mutta kyllä minä sunnuntaina aloin jo aavistelemaan että mahdollisuus tähän on. Yksi ainoa kerta oltiin tässä kierrossa lakanoiden välissä ilman ehkäisyä ja vieläpä kierron loppupäässä mutta eipä se aina niin mene kuin luulee :LOL:

Kovasti voimia kaikille,kuumeilu ei aina ole niin mukavaa varsinkaan siihen menkka-aikaan. Itse en uskalla julkisesti vielä kuin parhaimmalle ystävälleni tästä kertoa,olen kokenut kolme km:a ja viimeisin niistä rv14 oli henkisesti niin rankka etten halua asiaa edes muistella.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos :heart: Digillä tuli selkeä että raskaana 1-2 viikkoa :)
Ja meillä tärppäs kanssa heti, Sanoinkin isännykselle etten tahdo uskoa tätä todeksi :) La olis sitten niin kuin 27.5 -11 Laskettu munasolun irtoamisesta ...
 
Sariar:valtavasti onnea plussasta!!!
Nannaliina76:Aika uskomaton tärppi, onnea myös sinulle plussasta!!
Itse täällä vielä odotettelen ainakin viikon päivät alkaako menkat vai ei... positiivisesti ajateltuna en olisi pahoillani jos ei heti tärppää kun tuntuu että läheisyys ym. on lisääntynyt selkeästi miehen kanssa kun aloitettiin "vauvaprojekti".. vaikka aina ollaankin pyritty säilyttämään hellyys suhteessa mutta jotenkin se arki vie aina mennessään..
 
Hei!

Voisikohan tämä olla jokin onnenketju, kun tuntuu siltä että puolet tänne kirjoittaneista on plussanneet ensimmäisen viestin jälkeen ;) Valtavasti onnea plussanneille ja tsemppiä vielä plussaa odottaville.
Itsellä karsee flunssa oviksen aikaan, yritä siinä sitten ole hehkeästi ja houkuttelevasti hedelmöitettävä kun räkä tursuaa ja yskä repii keuhkoja. No mies suostui kuitenkin ja nyt pitää odotella vielä muutama päivä. Testejä ostin jo toiveikkaana (mitään oireita ei ole) ja yritän sinnitellä mahdollisimman pitkään ennenkuin säntään testaamaan.
Oi kuumetta!
 
Heippa ja hyvää sunnuntaita kaikille :wave: meillä alkaa olemaan h-hetket käsillä ovis ajankohta siis hollilla, mie tosiaan toivon et nyt tärppää jo :heart:... tuntuu niin turhauttavalta kun aina saa pettyä, mutta toivoa ei ole menetetty vielä... ;) palailemisiin !!!
 
Hei kaikki uudet ja vanhat kuumeilijat - ja onnea matkaan teille onnekkaille, jotka jo tärpit saitte!

Kiitos Joole sanoistasi. Tuntuu vieläkin pahalta se keskenmeno mutta asian kanssa pärjää jo. Nyt sitten on edessä kahden viikon odottelu, josko tällä kertaa olisi täälläkin tärpännyt. Pohdituttaa pakostakin, voiko imetyksellä olla vaikutusta. Jostain tuli sellainen tiedon murunen, että harvoissa tapauksissa hormonimyräkkä on liian suuri, kun raskautuu vielä imettäessä, että raskaus menee kesken alkuviikoilla. Muuten kyllä joka paikassa toitotetaan, että imettää voi vaikka tandemina uutta ja vanhaa vauvaa. Joo, ehkä en täysin ole asiasta päässyt yli. Sitä paitsi, kun ikää on 37v. on turha miettiä keskenmenon syitä.

Lopettelen silti imetystä vain tästä syystä. Muuten olisin voinut imettää hyvin omasta puolestani vaikka kaksivuotiaaksi, kun kerran kotona olen. Nytkin olisi hyvä imettää vain ahkerasti, kun kolmas nuhaviikko alkaa tyttösellä. Olisin niin ehkä tehnytkin mutta viikkoon se ei ole edes onnistunut, kun toinen ei saa hengitettyä nenän kautta. Välillä vähän pinkeä olo. Itse täytyy itseään auttaa. Saanko kysyä Joole, miten Italiassa suhtaudutaan imetykseen, vaikka tämä pino onkin vauvakuumeesta?

Hermoja kaikille tärppiä odottaville.
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi kuumeilija =) vihdoin isäntä myöntyi, että pikku seiskaa voitaisiin yrittää ja kuume on siis tosi korkeella! Ikää vielä pari vko 37 ja lapset -98, -99, -01, -03, -05 ja -08. aina paitsi kakkosen kohdalla tärpänny viimeistää toisella kierrolla, kakkosta saatiin odotella lähes vuosi... Täs kuus ei viel toivookaa plussasta, yritys kun vasta alkoi n. 7 pv enne menkkojen alkua ja niitä siis odottelen alkavaks viikonloppuna, mut jos vaikka ens kuussa osuis kohilleen ja olis syytä toivoa ;)
 
tervetuloa ikiäiti =)... mulla juuri ovis meneillään tai eilen katoin tikulla että josko olis ja olihan se :whistle:... vaikka piti ilman tikuttamista mennä tää kierto mut ei menty näköjään..:ashamed:, mutta ainakin peittoja on heiluteltu ennen eilistä tikuttamista ja myös eilen ja jos varmuudeksi tänäänkin, niin toivoa saattaa jos vaikka tärppäis... ;) hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Kiitos toivotuksista =) oli niin mukava löytää tää ryhmä, joka tuskailee samojen tuntemuksien ja tunteiden kanssa!!! Tääl on jo niin moni plussannu, että toivon seuraavani peräs vaik jo ennen joulua, ehkä..... Oikein harmittaa et täs kuus en voi edes plussata vielä ja aika matelee niin hitaasti eli ens kuuhunhan on tuhottomasti aikaa ;) Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä meille joilla raskaus on vielä toiveissa.. *Itseä huolettaa jo ikäkin et oonko liian vanha jo ja kenties liian ylipainoinen, mut yritän pitää mielen korkeella ja käydä täällä mooonta kertaa päiväs lukemas kuulumisia :wave:
 
Pöh!
Pari päivää menkkoihin ja testasin tänään (hetken mielijohteesta kun testejä oli kaapissa) aivan selkeän haamuttoman toivottoman negan. PÖH! Ei kyllä ole oireitakaan. Seuraavaa ovista odotellessa... kuten ikiäiti sanoit: Ensi kuuhun on aina pitkä aika.
TSEMPPIÄ kaikille, tehdään tästä onnenpino :)
 
Hei kaikille.

Täällä kanssa todella vauvakuumeinen. Mulla kanssa sain miehen nyt suostumaan vauvaan vaikka juuri aloitin oppisopimuskoulun, olin muutenki jo vauvaa odottanut tähän aikaan yritettäväksi jatkan sitten taas kun sen aika on. Me ei olla vielä alettu yrittämään mutta kunhan nää eilen alkaneet menkat loppuu niin sitten alkaa yritys tulee jos tulee meiningillä, toivottavasti ei tartte kauaa odottaa. Jos tässä vähän kerron meidän perheestä eli minä olen 33-v, mies 37-v, poika -99, tyttö -01 ja poika -04, niin ja myöhäinen keskenmeno -00 joka myös poika.
Mutta nyt täytyy rientää vähäksi aikaa töihin, tyttö on kuumessa ja jää nukkumaan.

Toivottavasti tärppi tulee kaikille pian.
 
Sirususanna: harmi ettei vielä plussannu, ja tervetuloo viliina 77 =) Ite kans odottelen et nää tulos olevat menkat nyt alkais ja pääsis sit kunnolla yrittää sikäli mikäli mun ikäinen nyt enää "raskautuu".... Mut toiveissa elän ainakin vielä : /
 
Mäkin elän toiveissa... jos menkat alkaa = ei ole vielä vaihdevuodet. Argh. Mulla ikää 38 ja poden keskikokoista ikäkriisiä, kun en ehdi saada enää suurperhettä. Kunhan vielä kolmannen pikkuisen saisi, helpottaisikohan sitten?
 
Sirususanna: Heh, eli samassa veneessä ollaan ;) ikääkin saman verran, kun ens viikolla saavutan tuon saman iän ja toivon et kuukautiset on edelleen ovulaation jatke eikä vaan kohdun tyhjennys... Vaikkakin mulla tuo suurperhe jo löytyy niin pikku seiska olis enemmän kuin tervetullut! oon jo järkeilly jopa ovulaatotestiä, saisinpa varmistettua et kaikki toimii niinku pitää. Taitaa jatukset mennä jo aika lujaa pitkin seiniä :ashamed:
 
Heippa uudet ja vanhat kuumeilijat :wave: mulla on nyt jännät paikat ovis tuli ja meni ja nyt ootellaan sitten kun 5.9 tulee täti jos on tullakseen, toivottavasti EI TULE haen sille lähestymis kiellon :D, muuten onkin sitte 6kk yritetty tuloksetta jos tässäkään kuussa ei onnistanut :'(, mietin että kannattaisiko sitten jo käydä gynellä, kun tota ikääkin jo on :confused:... enpä tiiä tuota, no toivossa eletään kuitenkin 5.9 saakka =)
 
hyvää perjantaita =)!! mulle kävi ihme homma :confused:, kun maanantaina tein ovistestillä selkeen plussan niin, nyt eilen torstaina huvikseni testasin kun tuntu jotenkin "oudolta" niin kappas sehän näytti taas selkeetä plussaa... sanon vaan että mitäs ihmettä tää oikeen on :O... onko kellään ollu samanlaista? outoa.... no mutta ei mulla sitten muuta, hyvää viikonloppua vaan kaikille :wave:
 
Vielä äidiksi, toivottavasti tärppäs tupla oviksesta huolimatta =)
Itsel alko menkat eilen, täl kertaa kierto 29 ku viimeks oli 37.... Alkaa huolestuttaa, et mahtaako itsel ol toiveita ollenkaa enää "iltatähdestä"... Mut taidan ite kans koittaa ovis testiä seuraavaks, josko mulla edes niitä enää on.... HUOH...
Taaperoimettäjä: Itsel mies joka tekee reissuhommia, joten ajoittaminen on aika vaikeaa, mut toivos elelen silti vielä enkä luovuta näin helpolla =)
Viikonloppuja kaikille :wave:
 
Moikka kaikille, vanhoille ja uusille!

Viela aidiksi : Hmm, aika outoa tommoinen. Ovistesteista mulla ei ole omakohtaista kokemusta mutta aika kummalliselta kuulostaa etta ovis nakyisi plussana noin monta paivaa. Toisaalta raskausplussaksi viela taitaa olla aikaista?! Tietysti peukutusta sille vaihtoehdolle!!

Omaan kuumeiluun ei kuulu mitaan uutta.

Ainiin 06/09 kysyit miten taalla suhtaudutaan imetykseen. Taitaa olla vaihtelevaa taallakin, viime vuosina on kylla panostettu imetyksen tarkeyden iskostamiseen eli raskauden seurannassa ja synnarilla seka vauva/aitiyslehdissa kylla siihen kannustetaan ja apua tarjotaan jne. Olen omassa tuttavapiirissa tormannyt aiteihin jotka kokee selkeasti imettamisen noloksi ja/tai hankalaksi ja valitsee siis helpommin pulloruokinnan, kun taas toiset imettaa mielellaan. Veikkaisin etta taaperoimettamista harrastetaan taalla vahemman kuin Suomessa vaikka, mutta sen kummemmin en osaa sanoa miten eroaisi! Itse imetin myos julkisilla paikoilla jos tarve oli(esim. ostarin kahvilassa, Ikeassa, puistonpenkilla....) mutta en koskaan tormannyt kommentteihin..

Ihanaa viikonlopun odotusta kaikille! Lauantaiaamun heratyskellottomuutta ;) odotellen...
 
Heipat.. Niinpä joole, mie tosiaan tikutin sen plussan ma. ja sitte siinä välissä en ollenkaan kun vasta eilen ja se vaan näytti plussaa... :O, en tiiä... no nyt oottelen siihen 5.9 asti ja katellaan miten käy. ikiäiti... suosittelen testaamaan ovista niin ainakaan sillä ei tarvii päätänsä vaivata, helppo homma kuitenkin, hmmm.. mun piti olla tää kuu testailematta, mutta kun niitä kaapissa oli ni ajattelin et testaan kuitenkin...:whistle:. ärsyttää tää oottelu taas, mut yritän olla ajattelematta asiaa ja stressaamatta. heipat kaikille!
 
Onnittelut plussainneille ja toivottavatsi se täti ei tule toivoville kylään. Itselle on vielä tervetullut vaikka en pahaksi laittais vaikka ei tulisikaan, olis iloinen yllätys.

Täällä sairastuin sitten jälleen kerran flunssaan niin ei petipuuhat paljon kiinnosta. Onneks ei vielä ole tarkoitus aktiivisesti yrittää.

Onkos täällä sellaisia äitejä joilla on lapsilla 1,5 v ikäeroa? Kuinka silloin vauva aikana selvisi? Meillä kun haaveiss aon tuollainen ikäero. Voihan tietysti olla, että ei heti edes tärppää.
 

Yhteistyössä