vauvakuume mutta ei vielä

no laittelin viimeksi viestiä että meillä siirretään vauvan yrittämistä ainakin kevääseen/kesään. Olenko mä aivan idiootti kun nyt tuntuu taas siltä että kun yrityksen aloittamiseen on aikaa niin voin katsella asiaa taas ns. "vaalenpunaistenlasien" läpi? Munhan piti alun alkaen poistaa kapselit ensi kuussa mutta järki voitti (ja hieman pelko), edelleen olen sitä mieltä että meillä ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin siirtää yrittämistä MUTTA vauvakuume nousi sen myötä ihan uusiin lukemiin... olenko ihan pöpi? :p Eli voin haaveilla taas ja ajatella että voi kun kaikki on niiiin ihanaa...

Toinen urputuksen aihe on että tän kroppa on ihan sekaisin, nyt viimeiset kolmet menkat on tullut kahden viikon välein.... Siis mikä ihme mua vaivaa? Tiedän että kapselit voi tälläistä tehdä mutta nekin ollu mulla kaks vuotta ja tää olis ihan eka kerta kun tälläistä tekee... Ensimmäisen kahden viikon jälkeen mietin että häästressi aiheutti noin lyhyen välin mutta ei mulla nyt sitä enään ole. Menee hermot...

Mutta oikein ihanaa loppuviikkoa toivottaa koiruus!!!

Ai niin Kuumeilijalle vielä että ymmärtääkseni raskaus on enemmän kuin mahdollinen :D Minipillereillä on se on niin tarkkaa... Enää ei tarvitse ihan kellokaulassa ottaa mutta teho heikkenee huomattavasti enemmän kuin yhdistelmissä jos pillerin unhoittaa...

Pääseekö tänne vielä mukaan? Olen tässä lukenut tätä palstaa ja vaikuttaa oikein mukavalta.

Meillä olisi tarkoitus aloittaa yritys tuossa kuukauden päästä (kauhiaa! onko se jo niin nopeasti..). Ollaan tässä kuumeiltu miehen kanssa jonkin aikaa. Tai no minä lähinnä, mutta yhdessä on päätetty, että kohta oisi hyvä aika aloittaa yritys. Asumme nimittäin tällä hetkellä Aasiassa ja jos tärppi käy heti, niin ehdimme lentää kesällä töiden loputtua Suomeen ja synnyttää siellä.

JenPen
kuumeilija- Meilläkin lykkäystä järkiasioiden takia vaikka molemmat vauvaa haluais ja vahinko ei todellakaan olis mikään katastrofi. Mies sanoo myös että haluais olla mun kanssa ehkä vielä pari vuotta kahdestaan ennen lapsia, ja että naimisissa pitäis olla ennen vauvaa. Meille kun ei mitkään ihan
pienet häät käy tosi ison suvun takia, niin luultavasti ei vielä ens kesänä ole niihin varaa.

Linna Minä ainakin toivotan tervetulleeksi joukkoon, tosin olen itsekin liittynyt porukkaan vasta olisko päivä sitten? :D Saako udella missä päin Aasiaa asustatte ja minkä ikäisiä olette?
Olen vähän kateellinen teille, kun aloitatte yrityksen jo ihan piakkoin... Vaikka toisaalta on kiva vaan kuumeillakin vielä kun tietää että kuitenkin jossain vaiheessa saa sen yrityksen aloittaa. Mulla ei ole mitään hysteeristä kuumetta VIELÄ... :whistle:

JenPen ja Linna tervetuloa, hyvin mahtuu joukkoon kirjavaan! :D

Tänään en laittanut esikoista eskariin ollenkaan, kun valitti pääkipua. Ja on vähän nuhaakin. Meillä on nyt oltu useempi viikko koko ajan joku vähintään pahassa flunssassa, niin ajattelin, että antaa pienen huilia tämä päivä... Jos sitten säästyttäs kuumeelta ja muilta isommilta vaivoilta. Kun ei ole kivaa, jos taas nousis 38-39 asteen kuume johonkin lapsista... :( (Voisko joku auttaa mua hävittämään tän flunssa-aallon meiän nurkilta? :attn: ) Kuulostaakos hölmöltä, kun aattelin tänään ottaa lapsista kuvia oikein urakalla... ois tarkotus joulukorttia varten saaha onnistumaan oikein hieno kuva lapsista... :D :xmas: Onko muut jo joulujuttuja yhtään miettineet... vai olenko ainoa sekopää tästä porukasta? :D

JenPen: Me asustellaan nyt toista vuotta täällä Thaimaan päässä. Ollaan tosi kivasti viihdytty, mutta juuri ennen tänne muuttoa asuttiin vähän aikaa Tansaniassa, niin alkaa olla jo vähän ikävä Suomeen. Minä olen 25-v. ja mies on pari vuotta vanhempi. Olisi siis jo kiva aloittaa sellainen tavallinen elämä, johon toivottavasti kuuluu myös lapset. Tietty se onnistuu myös ulkomailla, mutta kaikki rakkaat asustaa Suomessa.. Varsinkin Afrikassa asustaessa se ihan tavallinen arki nousi arvoon arvaamattomaan.

RouvaSumppisuu
Tervetuloa minunkin puolestani JenPen ja Linna !!! Tässä pinossa on kiva kirjoitella ja mukavaa sakkia =) .

Pikaisesti omia kuulumisia:
Kävin tänään gynellä, kun kp:t on jotain 50 luokkaa pian...papa, tutkimus ja ultra yht. 150e :/ !!! Tosin kela -korvaus vielä saamatta, tulee tilille myöhemmin. Ja vielä pitäis kampaajalle lähteä ottamaan uusi syksytukka =) eli rahanmenoa ei voi välttää.

Kohtu ja munasarjat siistit, ei mitään pco:hon viittaavaa (jota pelkäsin), mutta kohdun takana ilmeisesti endometrioosia jonkun verran. Se tosin oli tiedossa jo vanhastaan, joten ei ollut mikään shokkiuutinen. Terot sain 6kk ja aloitin samantien. Gyne epäili munasarjojen olevan vaan vähän laiskat ja siksi teroilla on hyvä saada vähän potkua tähän touhuun. Ja sanoi, että harvemmin pitkissä kierroissa (tyyliin kp yli 50) enää tapahtuu ovulaatiota. Tosin sekin on mahdollista, mutta hänen mukaansa tosiaan harvinaisempaa. Eli näillä jatketaan, ihan hyvä mieli jäi tuosta käynnistä.

RouvaSumppisuu
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
JenPen
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Linna
Mincki77
Mimosa81
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
ninsku85
Pearl84
Perhoinen84
Pikku myy ja haisulimamma
Ripsuh
Sigurd
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
futuremami
Katbe
Lilli-85
l0ttis
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Pantteri76
Peikkotyttö07
Pilvilinna
RouvaSumppisuu
sonja R
Tikkunekku

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008

Tervetuloa Linna!

RouvaSumppisuu, hyvä että kaikki on ok ja sait terot vähän potkua antamaan :)

Sen verran olen nyt perillä kierrosta että ensi perjantaina voi tätiä odottaa kylään. Vai olikos se jo torstaina... Tänään olen meinannut oireita kehitellä pikku päässäni, mutta heitän ne saman tien syrjemmälle :) Luultavasti odottelen kiltisti menkkoja, jos ei kuulu niin sitten vasta testaan. Niin varmaan joo :D

siis oon kyllä ihan säheltäny noitten minipillereitten kanssa. oon ottanu väärän päivän kohalta(onko päivällä merkitystä?!) ja sitte unohdin sen yhen ja hohhoijaa...

Raskaustesteistä tuli mieleen että miks on pitäny kertoa ihmisille ylipäätään että plussatulos voi näkyä jo vaikka 3-4 päivää ennen menkkoja ku kuitenki suositellaan ja on luotettavaa testata vasta sitten kun menkkojen pitäis alkaa tai viikko sen jälkeen. Turhaa itsensä piinaamista.... Tsemppiä Lillille jos vaikka plussa tulis. =)

ANTEEKS et kokoajan tilitän noista pillereistä, mutta vielä tärkeä kysymys tuli mieleen! Kumpaa uskoa, ehkaisynetti.fi sivustoa vai yhtä toist, en muista nimeä? Kun ehkaisynetissä sanotaan, että minipillereiden ehkäisyteho alkaa kun on syönyt 14 päivää niitä. Eli sen ajan tarvitaan lisäehkäisyä! Ja toisessa paikassa sanotaan että ekasta pilsseristä lähtien tehoaa.. Pakkausselosteessa ei lue.

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija-:
ANTEEKS et kokoajan tilitän noista pillereistä, mutta vielä tärkeä kysymys tuli mieleen! Kumpaa uskoa, ehkaisynetti.fi sivustoa vai yhtä toist, en muista nimeä? Kun ehkaisynetissä sanotaan, että minipillereiden ehkäisyteho alkaa kun on syönyt 14 päivää niitä. Eli sen ajan tarvitaan lisäehkäisyä! Ja toisessa paikassa sanotaan että ekasta pilsseristä lähtien tehoaa.. Pakkausselosteessa ei lue.
Minulle on lääkäri sanonut, että alkaa tehoomaan vasta 14 pv:n päästä alotuksesta.

RouvaSumppisuu
Mukaan vaan anniia :flower: ! Mihinkäs lisään sut, haaveilijoihin vai tositoimijoihin?

kuumeilija, mulla on sellainen mielikuva, että teho alkaa heti. En oo kyllä ihan satavarma...mutta sellaista olen minäkin kuullut, että minipilsut pitäis ottaa säännöllisesti ihan samaan vuorokaudenaikaan ja jos unohtuu yksikin niin käyttää lisäehkäisyä esim. kondomia. Että sellainen vahinko teillä :D .

RouvaSumppisuu
Mähän olen Äittin kanssa tismalleen samaan aikaan liikkeellä =). Varmaan se on sitten noin noiden minipilsujen kanssa, että teho ei alakaan heti. Pyörrän siis kaikki aikaisemmat puheeni :whistle: ...

anniia
joo siis minut voisi isätä sinne haaveilijoiden puolelle =) itse olisin kyllä valmis jo tositoimiinkin, mutta meidän perheen toinen puolisko (tai elämäntilanne) ei oikein anna myöten, valitettavasti.

joo sellanen vahinko täällä. Itseasiassa poden vähän huonoa omatuntoa siitä, että tämä vahinko ei olis mulle edes katastrofi vaan oikeastaan ihana asia. :ashamed: On sellanen tunne et oon oikee huono tyttöystävä ja kaikkee muuta ku ajattelen näin.. :'(
Nii ja tosiaan oon syöny pillereitä nyt..öö..vissii 7 päivää..eli jos toi ehkäsyteho alkaa vasta 14pv:n kuluttua(?)niin...... :eek:
hohhoh minkä sopan oon keittäny itelleni.
:headwall:

Nii ja tervetuloa anniia! =)

anniia
minipillereistä en tosiaan tiedä, mutta meillä rengas pettänyt kerran, viime keväänä. valitettavasti päättyi keskenmenoon se. mut eipä auta tossa tilanteessa kun odotella :( ite oon kyllä tosi huono odottelemaan, muutenkin kärsimätön persoona :LOL: huomenna loppuu renkaiden käyttö meillä :)

JenPen
Linna Ei oo pakko vastata jos et halua, mut pakko udella mitä teette työksenne kun ootte Afrikassakin jo asustaneet ja nyt siellä Thaimaassa? En kyllä yhtään ihmettele että viihdytte siellä... B)

Mä kävin tänään laitattamassa kuparikierukan kun halusin vihdoin vaihtaa hormonittomaan ehkäisyyn. Pelkäsin vähän etukäteen ku luin täältä palstalta kokemuksia kierukan asennuksesta, synnyttämätön kun olen. Ajattelin et ne jutut oli liiottelua mut kyllä se sattu aivan H*********! Jos tää ei nyt sovi mulle, uuteen asennukseen en kyllä mene.
Ai niin ja pakko hehkuttaa: Miehen kanssa kun eilen juteltiin, sovittiin alustavasti et vuoden päästä syksyllä voitais alottaa yrittäminen! :D =) :D Mieskin oli siis yhtä mieltä. Tosin ei se mikään tarkka aika ole, mut senkin puolesta hyvä että sillon voidaan alkaa myymään nykyistä asuntoa ja vaihtaa isompaan. Ja jos sattuis jo ekalla tärppäämään syksyllä, niin kesään astihan siinä olis aikaasopeutua ja valmistella kaikkea :) Tuskin silti nyt ekalla tärppää kuitenkaan.

moi! Mahtuuko mukaan vielä yksi haavelija?

Minä olen käyttänyt noita mihipillereitä melkeen koko ehkäisyikäni ajan, ja tietty pitää olla aika tosi hyvä mäihä, jos yhden pillerin unohdettua juuri silloin tärppäis.Minulla ei ole ainakaan ikinä tapahtunut vahinkoa minipillereillä, vaikka unohtaisi esim. 6 tunniksi ja sitten ottaisi. Minulle neuvottiin, että heti kun muistaa on otettava se seuraava pilleri, ja sehän tietty muuttaa sitten seuraavienkin pillerien otto aikaa. Se aikahan niissä on tärkeä ettei teho heikkene. Minulle kerrottiin että teho alkaa heti ekasta pilleristä. Kerrohan sitten sopiko minipillerit sulle, minulle ne eivät sopineet. ja vielä : on kivaa lukea kirjoituksianne täällä, mukava tunnelma! :)

Mä en kanssa tiedä noista minipillereistä, kun ei ole koskaan ollut käytössä enkä muutenkaan.

Itselläni ovistesti näytti maanantaina plussaa. Kerran vaan pääsimme vällyjen väliin pöllyttelemään, joten saapa nähdä miten kävi. Toivoa kuitenkin yllä pitää se, että esikoinenkin sai alkunsa vain siitä yhdestä kerrasta siinä kierrossa oviksen aikaan. Nyt siis menosa tämä piinaavin osuus kierrosta. Vielä kuitenkin olen pysynyt "selväjärkisenä", mutta saapa nähdä kuinka kauan. :LOL:

Tervetulloo oliva. :) Ja JenPen vähänkö ihanaa! Sitte jos kaikki menee meilläki suunnitelmien mukaan ni meillä alkais sitte yritys samoihin aikoihin! :D

Onks kellään ikinä niin, että jos on tilaisuus nukkua joku päivä niin myöhään kuin itse haluaa, niin sitten nukutte liian myöhään, näätte IHMEunia ja ootte täysin tillan tallin ku heräätte ja päätäki jomottaa?! Itsellä kävi tänään niin...vasta heräsin...ja oon ihan hiestä märkäki..ois pitäny vaa pistää kello 7 soimaa... :D

Ainiin joku kyseli tuolla et ollaako alettu miettii joulujuttuja, nii mä ainaki odotan jo aika innolla joulua.. Tuleva joulu on meille ensimmäinen yhteinen tässä asunnossa. Ihanaa ku saa laitella joulukuusen ja paaaljon kynttilöitä(oon niitten suurkuluttaja!) Ja ihanaa muutenki tulee talvi ja lunta toivottavasti, eikä sellasta loskakelijoulua ku viimeks!! :xmas:

Saa nähdä mitä tämä tekee mun vauvakuumeelle.. Mies vielä jokin aika sitten sanoi, että vauva on tervetullut meidän perheeseen, sitten, kun molemmat ollaan valmiit.. Eli sitten, kun olen saanut opinnot suoritettua ja oltua työelämässäkin jonkin aikaa.. Nyt kuitenkin viimeks, kun puhuttiin asiasta mies sanoi, että hän ei ole ihan varma haluaako hän enään lisää lapsia. Hänellä kaksi edellisestä liitosta.. En tiedä mitä tehdä, koska mä kuitenkin tulevaisuudessa omia lapsia haluan. Ei mulle riitä miehen lapset, vaan haluan niitä ihan omia lapsia.. :'(

Yhteistyössä