vauvakuume mutta ei vielä

Kiitos teille ihanaiset onnitteluista :heart:

Uskottava se vaan on. Ei ole menkat alkaneet, muutenkin mulla alkaa aina tiputtelemaan 1-2pvää ennen "tulvaa" ja nyt ei mitään muuta kun v.vuotoa. Rinnat pikkasen kipeät ja mahassa edelleen vihloo. Nyt kp 31/28-32, hmmm eli rv 4+0 ja LA 17.5.2008...

On kyllä todella epätodellinen olo. Vaikeaa tajuta, että olen raskaana. Varsinaisen yrityksen kun tuli alkaa vasta ensikevään mittaan ja piti ennättää olla hetki töissäkin parempien äippärahojen toivossa. Nyt on monia ihan käytännön asioita mietittävänä. Onneksi sentään asuntoon mahtuu.
Miehelle kun näytin +raskaustestiä niin hän todella iloinen asiasta, ei edes ""järkyttynyt" ;) innoissaan alkoi vaan miettimään tilavampaa autoa *miehet* :kieh:

Nyt vaan odoteltava pysyykö pikkanen matkassa...

kuumeilija-:Tilasin aikoinani tuolta testejä varuiksi...
http://www.halpa-testi.fi/raskaustesti_liuska-c-1_2.html
Testiin tuli heti kontrolli viivan jälkeen toinen viiva, joka kuitenkin haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin aivan selkeä punainen viiva. Ajattelitko vielä itse testailla, vai odotteletko miten käy? Toivon niin, että siirtyiset mun kanssa tuonne toukokuisiin :heart:

:attn: Kertoisitteko te, joilla pieni ikäero lapsilla miten on perhe-elämä sujunut uuden vauvan syntymisen jälkeen: oma jaksaminen, esikon suhtautuminen jne. Meijän typylle ja pikkukakkoselle kun tulee väliä vaivaiset 1 1/2v. jos kaikki menee niinkuin pitääkin???????? (yritän kovin pitää jalat maassa, koska alurask. keskenmenot harmittavan yleisiä :( )...

Palaan taas myöhemmin. Tämä perhe alkaa tehdä lähtöä korkeasaareen ja toivoo, ettei sade kastele ja pilaa retkeä :/

stressaa aivan kamalasti lähtee koht töihin....oispa kello jo yheksän.. Tosta testistä muutes tuli viel mielee et siin eilen näky joku sellanen väritön viivanpaikka, mut aattelin et se on nega. sit tänää oli pakko aukasta testi ja kattoo et oliko siin oikeesti sellanen vai heijastiko se muovilasi vaa jotenki.. ni kyllä siel viiva oli.. tuleekohan tohon analyz exactiin yleensä viivanpaikka.. en jaksais tehä uutta testii. tilasin nyt yhen liuskatestin tuolta halpatestistä.
Voi vitsi sulla on sHv varmaa ihan mahtavat fiilikset...Kohta pääset kasvattelemaan masua..älä jätä meitä sit kokonaa vaa tuu välil moikkailee... :hug:

Mammukka81
Mitäs minun vauvakuumeen sumentavat silmäni näkevätkään...paljon paljon onnea sisarHENTOvalkoinen, hirrrrmuisesti vauvaliimaa ja pikkuiselle tarrasukat heti matkaan mukaan!!! :heart: :heart: :heart:

Mammukka81
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Mammutti-Mamma
Mincki77
Mimosa81
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
ninsku85
Pearl84
Perhoinen84
Pikku myy ja haisulimamma
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
futuremami
Katbe
Lilli-85
l0ttis
Mammukka81
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Pantteri76
Peikkotyttö07
sonja R
Tikkunekku

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008

Jippii!!! sHv jättisuuret onnittelut sinne!!! :D Voi kuinka iiiiihana uutinen!!! :heart:

Me muuten käytiin tänä kesänä Korkeasaaressa. Ja meiltä on sinne tooosi pitkä matka. Koko matkan välillä paistoi aurinko ja muuten oli ok ilma. MUTTA, kun vihdoin päästiin sinne parkkipaikalle, alkoi sataan...ja satoi kuin saavista kaatamalla koko ajan kun siellä oltiin. Sade lakkasi sitten viimeisen eläimen kohdalla! Olipa taas oikein "hyvä" tuuri! :LOL: Mut ihan kiva reissu oli, lapset oli ihan innoissaan. :D

Tuosta ikäerosta... meillä kakkosen ja kolmosen ikäero on 1v3kk. Ja kolmosen ja nelosen ikäero on 1v6kk. Ihan mukavasti on mennyt. Itseasiassa olen aina ollut varautunut että olisi jotenkin kamalan raskasta ja kauhee "härdelli" kun uusi vauva syntyy, mut meillä on oikeesti mennyt tosi kivasti. =) Paitsi tuo kuopuksen syntymä oli meidän kolmoselle aika kova pala. Kun poika näki vauvan ekan kerran sairaalassa, ja otin pojan syliin, niin poika ensimmäisenä läppäisi minua poskelle ja sitten meinasi repiä vauvaa jalasta. Ja pari ekaa viikkoa vauvan kotiin tulon jälkeen kolmonen oli niin murheen murtama ja itki tosi helposti pikku asioistakin. Mutta kun poika sitten huomasi, ettei häntä olla hyljätty, ja otettiin poikaa mukaan vauvan hoitoon, ja annettiin pojalle extra huomiota, meni se mustasukkaisuus siinä ohi. Nyt poika kovasti yrittää saada kuopusta leikkikaveriksi autoleikkeihinsä... (kuopus on myös poika). Mutta toistaiseksi se leikkiminen on sitä, että isompi poika tekee autoleikin ja kuopus hajottaa samaa vauhtia leikkiä toisesta päästä... :D Ja vahtia saa silmä kovana, ettei isompi poika pääse satuttamaan pienempää, kolmonen ei aina oikein ymmärrä, että vauva on ihan oikea ihminen, eikä nukke mitä saa riepotella miten huvittaa. Mutta siis muuten oikein hyvin sujuu. :D

Voi onnittelut sHv! :flower:
Ihanaa kuulla plussaonnitteluita, toivottavasti kaikki menee hienosti.

Minä täällä odottelen kärsimättömänä...nippailut mahassa ovat tosi harvassa, vielä aiemmin niitä oli aika paljon.
Varpaat ja sormet minulla on jostain syystä ihan jäiset kokoajan...en tosin tiedä voiko se liittyä tähän mitenkään.
Väsyttää niin pirusti ja oon ihan älyttömän herkkä, itkettää ihme jutut...
Iltalämmöt ainakin on koholla, en ole kovin aktiivisesti muina aikoina mittaillut..mutta en mä tiedä. Suu mulla on ihan pirun kuiva, kamala jano kokoajan...en nyt muista mutta olisko sekin jotain oireita?
Mä nyt tietysti toivon, että nää ois raskauden merkkejä...mutta en oikein jaksa uskoa kuitenkaan.
Etenkin kun sitä nyt vain oikein etsimällä etsii ja kuvittelee kaiken vähänkin epätavallisen johtuvan juurikin siitä masuasukista...
No, en pääse ihan vielä testailemaan.
Tää odottaminen vaan ei ole kivaa...
Ja jos ei nyt tärppää niin olenko mä sitten yhtä pösilö joka kuukausi???

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Ihanaa! Valtavasti onnee SHV!
Voi että...En minä edes osaa sanoo enää mitään järkevää

Kiva kattoo ku tuolla listassa on jo kaks plussannutta :)

Hei tuliki mieleen että mitäs jos tohon plussanneitten kohalle laittais la niin tietäis sitten seurailla tilannetta yms. Ihan hulluko ajatus?

Ihania uutisia olikin luettavana!

Paljon onnea sHv, hirmuisesti tarrasukkia masuasukille!!! :heart: :heart:
Teidän lapsillehan tulee niin vähän ikäeroa että saat sen saman äippärahan minkä esikoisestasikin. Jos et siis ole tässä välissä tienannut niin paljoa että saisit vielä paremman äippärahan. Totesin vain, en tiedä oletko ollut minimiäitiysrahalla aiemmin tai muuta... :)
Mutta minulle tuo oli aika helpottava tieto, että jos lapsien ikäero on max.kolme vuotta niin Kelalta voi saada saman äippärahan mitä edellisestä lapsesta. Minulla se oli pojasta aika hyvä summa, kun töissä kerkesin olemaan aika kauan. Ja nythän en ole ollut töissä lainkaan, eli en parempaakaan rahaa voi saada :)
Jos joku nyt tästä jotain ymmärsi....

Apua, unohdin että on hiusväri vielä päässä ja BB alkaa! Kiire! Suihkuun! :D

Kiitos jälleen onnitteluista!!!

kiitos äitti-83 kommenteistasi lapsien ikäeroon liittyen. Ne nyt kovin askarruttaa. Hyvä tietää, että muutkin pärjänneet :) Kysynpäs vielä sulta, että miten menee nuo tukiasiat(sulla varmasti kokemusta) eli kun jään nyt tyttöä hoitamaan kotihoidontuelle ja jos kaikki menee hyvin ja pikkukakkonen syntyy ja alan saamaan äitiysrahaa niin maksetaanko esikosta tämän jälkeenkin normaalisti kotihoidontukea???

färbö: hyvä idea, laittaa nuo lasketutajat.

lilli85: Juu olen ollut miltein minimiäippärahalla kun valmistuin vähän ennen typyn syntymää, eli oon opiskellut päätoimisesti vuosikaudet ja töitä tehnyt opintotuen antamilla rajoilla, joiden vuoksi äippäraha ei ollut varsin kehuttava:headwall: Olen kuitenkin ymmärtänyt, että olisi mahdollista toimittaa viimeisimpien 6kk:den ajalta työtulot kelaan jos ne muuttuneet vähintään 20%:lla . Ja tuota äitiys -ja vanhempainrahaa tulee hakea viimeistään 2kk:tta ennen laskettuaaikaa. Eli jos esim. olisin marraskuusta huhtikuuhun töissä niin nämä tulot otettaisiin huomioon ja laskettaisiin uusi äippäraha. Korjaathan jos olen ymmärtänyt väärin. Ajattelin kyllä marssia kelaan kunhan tämä lyhyt työrupeama päättyy (vielä 3vkoa)ja varmistaa asian. Ja jos näin on niin yritän saada 50% -sairaanhoitajansijaisuuden niin typynkin kotihoito pystyy jatkumaan...

http://www.aijaa.com/v.php?i=944966.jpg
:heart: tässäpä tämä aamuinen testi, kuva tosin epäselvä kun kännykällä nappasin :heart:

Vieläkin käyn testiä tuijottelemassa, kun meinaa epäusko iskeä :whistle:

Tulkaahan nyt moni mun perässä tuonne odotuspuolella =)

Täällä meikäläinen vieläkin pyörii... Mies on kaverinsa varpajaisissa, aamuyöhön siis luultavasti menee ennen kuin kotiutuu. Ja minun on turha unta mennä hakemaan vielä vähään aikaan, en tosiaan osaa nukkua yksin... :)
Poikakin nukkuu omassa huoneessaan, en häntä sentään viitsi mennä repimään ylös että äiti saisi unikaverin :)

Kyllä se vaan tosi selvä plussa on sHv :heart: Tosi mahtava juttu! Melkein itkettää minuakin :D

Luulenpa että puhut ihan asiaa tuosta Kelan jutusta, eli ehtisit vielä korottaa tulevaa äippärahaa. Kelasta tietysti kannattaa kysyä tarkemmin!

Mitäs sitten tekis, kellokin vasta noin vähän :p

Valtavat onnittelut sHv:lle! =) Mun täytyy kuitenkin varastaa osa sun saamasta huomiosta. Plussasin nimittäin itsekin perjantaina. Tai siis haamu kai se oli. Tänään tein uuden testin ja aika selkeä viiva oli. :D Pääsin vasta nyt kertomaan kun kotikone temppuilee.. Laskurin mukaan la olisi 16.5.2008.
Hihii, aika jännä olo!

Voihhhh PIPPA, Valtavasti onnea!!! Ihana uutinen =) Nythän tuo plussapino avautui kunnolla, upeaa :heart: Tulethan nyt mun kanssa tuonne toukokuun toivottuihin odotuspuolelle :) ei ole niin orpo olo kun saa"tutun" mukaan pitkälle taipaleelle (jos vaan kaik menee hyvin). Meillä lasketutajat ihan peräkkäin :p

Tottakai tulen pinoon, kunhan saadaan kotikone kuntoon. :p (Nyt anopin luona ) Kiva kun saa vähän "vertaistukea" ja varsinkin nyt alussa jakaa tuntemuksia, kun ei vielä uskalla kenellekään tutulle kertoa. Noh, yhdelle ystävälle, joka tietää yrityksestäkin ajattelin kertoa. Mua vähän jännittää sukulaisten (etenkin äidin ) reaktiot uutiseen, kun ollaan kuitenkin "niin nuoria" vielä.

Miten sHv sun ekaan raskauteen suhtauduttiin ja mitä luulet vastaanoton tällä kertaa olevan? Eihän se tärkeää ole mitä muut ajattelee, mutta minä hölmönä mietin tällaisiakin..

sHv Ei valitettavasti voi saada yhtaikaa äitiysrahaa ja kotihoidontukea. Vaan saat äitiysrahan lisäksi tota allamainittua hoitorahaa (saa kaikki) ja hoitolisää. (Hoitolisä maksetaan tulojen ja perheen koon mukaan.)

Kotihoidontuki, kun perheeseen syntyy uusi lapsi
Kun perheeseen syntyy uusi lapsi, kotihoidon tuen hoitorahaa ja hoitolisää voidaan maksaa vanhempainpäivärahan maksuaikanakin perheen muista lapsista. Silloin hoitorahana maksetaan hoitorahan ja äitiys- ja vanhempainpäivärahan erotus.

Tuolla on lisää tietoa:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701122305EH?openDocument

pippa Oikein valtavan suuret onnittelut sinnepäin!!! Ihana uutinen!! :heart:

Mammukka81
Pipalle :flower: :flower: :flower: ONNEA MILJOONASTI!!! Lisäsin teidän lasketut ajat tuohon listaan :heart: . En näköjään osaa pitää itseäni poissa tältä palstalta, varsinkin kun näitä plussauutisia näin satelee, niin pakko käydä aina tsekkaamassa kuulumiset :D .

Heiiii....

Onnea Pippa ja sisarHENTOvalkoinen.. :heart: :heart: :heart:

En oo täällä pyöriny ku halusin saada omia ajatuksia vähän rauhotettua...
Mut nyt oli pakko tulla taas jotain tiedottaa.. Nimittäin mun sisko sai keskiviikkona maailman kauneimman tyttövauvan.... :heart:
Sen jälkeen tuo mun mies on alkanu puhuu että kyllä mekin tässä varmaan pian voitais.... :D Oon aikasten innoissani.. Mut en odota mitään liikoja, nuo miehet kun ei opi että vain naisilla on lupa muuttaa mieltään... :kieh: :LOL:

No mut... ehkä tää tästä viel joskus siis, toivoa on taas. :heart:

Onnea Pippa! :flower: :heart: Ihanaa, kun saadaan plussia tähän pinoon! :)

Onnittelut myös Laalalle tätiydestä! :flower:

ON: Mies juuri soitti. Oli lähtenyt hetki sitten ajamaan vanhempiensa luota ja törmännyt peuraan!! Onneksi eläin osui vain kylkeen ja kuulemma ehti juosta jo pois, joten mitenkään pahemmin ei käynyt. Mies kyllä pelästyi kamalasti ja niin kyllä minäkin! :eek: Onni onnettomuudessa, refleksit eivät kääntäneet autoa vastaantulevien kaistalle, sillä siinä oli rekka. Menee ihan kylmät väreet vieläkin kun ajattelee. Ja täytyy myöntää, että tuli tippa linssiin, kun lopetin puhelun. :'( Nyt odotan sitä vaan äkkiä kotiin, että pääsen halaamaan ja lujaa...

pippa: typyä odottaessamme kerroimme raskaudesta lähimmille n. rv:lla 8 ja kaikki olivat ihastuksisaan. Sitä uutista oli kyllä odotettu kun kaikki tiesivät haaveestani tulla äidiksi ja olivat kärsivällisesti ikuisuuden jo kuunnelleet vauvakuumeisia höpinöitäni :p Muutenkin aika oli ns. otollinen, opinnot loppuvaiheessa ja ikääkin silloin vähän vajaa 24v. ja pitkä onnellinen parisuhde takana. Lopuille sukulaisille ja tutuille kerroimme vasta rv 12 jälkeen kun pahin km-riski oli ohi. Kaikki olivat siis ihastuksissaan ja odottivat tohkeissaan lapsen syntymää. Tästä raskaudesta olemme kertoneet miehen kanssa kumpaisenkin tärkeimmälle ystävälle ja he aivan innoissaan. Vanhemmillemme kerromme "olosuhteiden pakosta"n. kk:den päästä. Silloin tiedossa alkoholipitoisiajuhlia ja tiedän ettei valheet/hämäysyritykset mene läpi sillä kaikki ihmiset jälleen tietävät vauvakuumestani tosin eivät siitä, että olemme lapselle antaneet mahdollisuuden tulla :whistle: Vähän kyllä kieltämättä "jännittää" miten suhtautuvat kun ikäeroa tulee vain 1.5v mutta väliäkös sillä kun itse odotamme rakkaudella niin kovin tätä ihmettä :heart:

Ethän sinäkään stressaa asiasta. Tärkeintähän on, että sinä ja miehesi olette haltioissanne raskaudesta. Ja varmasti muutkin ovat ainakin ajan kanssa kun ymmärtävät kuinka elämääkin suurempi asia se on :heart:

Pantalaimon: hui :/ kamaluus. onneksi ei käynyt kuinkaan :hug: Nyt uppoudutte toistenne kainaloon ja pidätte lujasti kiinni :heart:

kuumeilija-
: Mitenkäs sujuu? Onko tullut selvyyttä vieläkään raskauteen? Täällä mä edelleen toivon, että siellä pieni ihmistaimen olisi :heart:

Yhteistyössä