vauvakuume mutta ei vielä

Huh huh! Kesken siivouksen vain tulin kurkkimaan tänne, pieni huilaustauko siis. :D

kuumeilija-No voi harmi... :( Aika jännä kun kuitenkin sait jo useemman haamun. Höh! :hug: Mutta niin kauan on toivoa, kun kuukautiset pysyy poissa!

Plussaonnea kaikille, ketkä pääsee jo testaileen! :heart:

Huomenia vaan! Tämä aamu on ollut tosi p:stä! Mä en tajua miksi tuon lapsen pitää ulvoa, marista, vollottaa ja kiukutella koko ajan! Kyllä kummasti karisee taas vauvakuumeet täällä. Se koko ajan roikkuu lahkeessa ja vonkuu kädet pystyssä, että häntä pitäisi kanniskella ja palvella ja sit kun ottaa syliin, ei sekään ole hyvä. Siis aivan mahdotonta pompottamista. Jos ei anna kiipeillä pöydille, niin heittäydytään selkä kaarella lattialle kirkumaan. Jos ei anna syödä saippuaa, heittäydytään selkä kaarella lattialle kirkumaan. Jos ei anna tuhria kajal-kynällä vaatteita, päästä sohvan selkänojalle keikkumaan, anna passia revittäväksi, pureskeltavaksi ja rypisteltäväksi, jos ei anna purra jne...niin sama homma! Tuntuu ettei omia ajatuksiaan kuule tuolta kirkumiselta ja kitinältä! Tätäkö tämä uhma nyt sitten on! Niin ja kukaan muu ei kelpaa kuin äiti ja äitille sitten kiukutellaan. Äitin pitää olla joka sekunti näköpiirissä, mielellään vielä kosketuskontaktissa. Jos äiti erehtyy menemään vessaan - alkaa kauhea huuto. Huhuh, mulla on muutenkin pinna kireällä ja streassiä, niin yritä nyt sitten pysyä rauhallisena siinä. Tyttö on periaatteessa kyllä luonteeltaan kauhean iloinen ja hauska, mutta hänellä on myös tulinen tempperamentti ja voimakas tahto - eikä äitin hermot aina tahdo kestää sitä. Tänään pakenin aamulla paikalta hirveätä vauhtia siitä huudosta ja ihana mies sitten soitteli perään ja halusi piristää ja lepytellä mua. Onneksi pääsi töihin vähän rauhoittumaan! Jaksaa sitten kuunnella tuota kiukuttelua illalla ja viikonloppuna. Huoh! Välillä tuntuu, että millä tätä jaksaa ja vielä toistakin muka tekis mieli - kumma kyllä tekee - kaikesta huolimatta!

Tuohon valivaliviestiin lisäisin vielä, että eihän tuo meidän lapsi varmaan olisikaan, jos aivan hiljainen ja myötäileväinen olisi...meillä kun miehen kanssa tuota luonnetta löytyy molemmilta...hyvä kumminkin, että kun toisella meinaa hermo mennä, niin toinen sitte pysyy rauhallisempana ja hoitaa tilanteen. Kyllä sitä kummasti tuota kärsivällisyyttä on tullut lisää tuon lapsen myötä...

mäki tulin siivouksen ohella tsekkaa tilanteen täällä! Janis toi kuulostaa ihan meijän koiralta. :D kokoajan pitäis rapsuttaa tai muuten kaameet vinkumiset kokajan ja tuijottaa ja inisee niin kauan että on pakko rapsuttaa!! Okei eihän ne ole verrattavissa todellakaan, mut tuli tosta roikkumisesta niin mieleen!! :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija-:
mäki tulin siivouksen ohella tsekkaa tilanteen täällä! Janis toi kuulostaa ihan meijän koiralta. :D kokoajan pitäis rapsuttaa tai muuten kaameet vinkumiset kokajan ja tuijottaa ja inisee niin kauan että on pakko rapsuttaa!! Okei eihän ne ole verrattavissa todellakaan, mut tuli tosta roikkumisesta niin mieleen!! :LOL:
:LOL:
Kieltämättä on itselläkin välillä käynyt mielessä nuo yhtäläiset piirteet...joskus tosin sanon, että huutaa kuin hyeena - ompa kamalaa puhetta äidiltä. Ei vaan, osaa se tyttö olla tosi ihanakin - nukkuessaan varsinkin hän on tooosi suloinen! ;) Täytyy näitä höyryjä aina välillä vähän päästellä!

Se piti vielä tulla lisäämään, että tyttö on myös aikamoinen tuuliviiri. Sitä "ei"-sanaahan hän ei hyväksy ollenkaan ja just hirveät huudot tulee kun jotakin kieltää ja ihan sekunnissa voi taas tuuli muuttua aivan toiseen ääripäähän kun huomaakin jotain mukavaa tai keksii jonkin toisen leikin. Yhtäkkiä tyttö onkin vielä kyynelet poskilla yhtä hymyä ja aurinkonpaistetta! Siinä on äidillä välillä ihmettelemistä, että mistäs nyt taas tuulee...

sHv: Joo, ei sitä tosiaan jaksa enää samaan malliin. :D Täti lähti eilen, joten nyt sitten alkaa se oviksen oottelu. Ihan mielenkiinnolla odottelen, vaikka vielä puolitoista viikkoa siihen on noin laskennallisesti aikaa.

kuumeilija-: Jaksamista vaan! :hug: Toivotaan, että joku selvyys nyt tulee.

Tänään olin kaverin kanssa retkeilemässä suolla, tein sellaisen kasvillisuuskartoituksen. Oli ihanan kirpeä ilma ja aurinko paistoi. Tosi kaunista. Paljastin sitten tälle opiskelukaverille vähän meidän suunnitelmia. Tiedän, että osaa pitää salaisuuden. Oli vaan pakko kertoa, sillä tuntuu niin ahdistavalta, kun usein puhutaan lapsista jne. ja on vaan oltava hiljaa. :/ Äitipuolikin oli tässä tiistaina yökylässä ja senkin kanssa puhuttiin lapsenlapsista. Teki niin mieli virnistää :D ja sanoa, että oottakaas vaan. Mutta en voinut. :ashamed:

Hauskoja viikonloppuja kaikille! Mä lähden tästä syömään... :)

Kuulostaa tutulta Janis tuo teidän tyllerön touhu. Meidän pojalla on ihan samaa. Tänään on tosin ollut tosi hyvä päivä, meillä molemmilla :) Mutta yleensä hän roikkuu jalassa ja kädet ojossa tulossa syliin. Juurikin silloin kun teen esim. ruokaa enkä millään häntä voi syliin ottaa. No, huutohan siitä aina seuraa. Ja läpsimistä...
Isi ei saa tehdä mitään vaipanvaihdosta syöttämiseen ilman hirveää kitinää ja vitinää ja kenkkuilua, sitten kun äiti tulee niin muuttuu ääni kellossa. Hänkin on tosi aurinkoinen poika muuten, ihana äitin pallero. Mutta se temperamentti on sama mitä minulla, ikävä kyllä. Mies on tosi rauhallinen, hän ei koskaan menetä hermojaan. Se ei mene minun jakeluun miten joku voi olla niin viilipytty, itse kun olen tulta ja tappuraa :) Tosi hyvä pari ollaan joo :LOL:
Tuon 'tuuliviirin' tunnistan myös pojastani :)
Toista lasta tosiaan tekee mieli, pulassa ollaan jos hänestä tulee samanlainen mitä isoveljestään :p

Tsemppiä kuumeilija-, harmillista kun ei tiedä nyt mihin luottaa. Suosittelen minäkin sitä terveyskeskuksen verestä tehtävää testiä!

Viikon päästä olisi ovis, aika tarkalleen. Ollaan juuri tuolloin ehkä menossa paljon kaivatulle risteilylle kaveripariskunnan kanssa. Pidän kyllä huolen että mies ei unohda sitä että ovis on meneillään :LOL: Ehkä me ollaankin sitten hytissä vaan koko matkan ajan? :)
Rauhallisesti otan tuon matkan, vaikkakaan en täysin kuivin suin aio olla. Aikaisin nukkumaan ja silleen :D

Hyvää viikonloppua!

Samaa olen miettinyt Lilli85, et mitä mahtais tulla, jos toinen lapsi olis samaa kaliiberia meidän tuuliviirin kanssa. Toisaalta tyttö on sit kumminkin jo vähän isompi siinä vaiheessa, jos meille toinen lapsi suodaan ja hänellä on kyllä kova hoivailuvietti, joten saattaa olla, että sillä voisi olla jopa ihan positiivinenkin vaikutus, jollei liian pahat mustasukkaisuudet pääse valloilleen. On kuulemma ollut viimeaikoina kauhean mustasukkainen yhdestä hoitotädistä, kun ryhmään on tullut pienempiä.

Kuulostaapa mukavalta tuo risteily!

Janis meidän 3v8kk tyttö ja 2v5kk poika on ihan samanlaisia! Tyttö sentään viihtyy hyvin isosiskonsa kanssa leikeissä, ettei tarvitse olla koko aikaa minun näkyvissä. Mutta minun täytyykin olla koko ajan näkyvissä meidän kuopukselle, kohta 10kk ikäiselle pojanpallerolle! :D Tuo selkä kaarelle heittäytyminen on tuttuakin tutumpaa touhua! Ja minä "hullu" kuumeilen vielä ainakin sitä yhtä mini-ihmistä... :LOL:

kuumeilija- :hug: ...onpas kummallista kerrakseen :( Yhdyn tuohon lauseeseen, että niin kauan kuin täti pysyy poissa niin toivoa on, vielä kerran :hug: sulle!!!Yritä jaksaa...

Janis: Ihana uhma ;) mäkin saanut vähän esimakua siitä, vaikkakin typy reilu 9kk:tta niin omaa tahtoa löytyy :) Hänpä on onneksi vielä "huijattavissa" eli kiukun saa unohtumaan nopeasti kun mennään vaikka ihmettelemään näkyykö ikkunasta koiria. Niin ja mistäs muusta se temperamentti saa lähtönsä kuin vanhempien jalan jäljistä ;) ei voi siis syyttää kuin itseään ja mihinkäs se vauvakuumekaan katoaisi kun lapset on vaan niiiiiiin ihania ja se peittoaa aina sen pikku"hirviön", joka välillä aina vanhempien kauhuksi nostaa päätään...

omanapa: kp 30/28-32 eikä tätiä näy :p mahaa vaan juilii ja vihloo niin hemmetisti. Tänään ollut lisäksi tosi paha olo aaltoillen... eli luulen, että menkat tekevät tuloaan, koska raskauspahoinvointi ei näin aikaisin varmaankaan ala (typyä odottaessani taisin alkaa kärsiä pahoinvoinnista rv 6 eteenpäin). Iltalämpöä tosin on edelleen, 37.4`c... Taidanpas sen testin tehdä huomenna, jollei yön aikana ala.

Ja kun testi nega (miten niin pessimisti :/ ), niin aion kyllä korkata punkkupullon ja nauttia iltasella viiniä miehenkörilään kanssa kun tyttö on nukahtanut.

Purkaus: (sorry)Tänään oli niiiiiin kauhian raskas päivä duunis, näin todella läheltä kuinka upeaa ja tasokasta toimintaa Suomessa on sairaaloissa. Ennen vanhaan tämä potilas olisi kuollut ja vauva olisi jäänyt ilman äitiä :'( saas nähä kuinka paljon ajatukset pyörii tapahtuneessa yön aikana. Välillä ahistaa tämän ammatin varjopuolena se, että vaikka leikkurin oven suljen niin ne tapahtumat seuraa kotiin asti... ei voi vaan kun ihmetellä, että vaikka synnytys on maailman luonnollisin asia mutta ne komplikaatiot...

Noh nyt iloisempiin asioihin... meitin typy otti tänään ensimmäiset askeleensa :) Kauhistuttaa kun noin aikaisin aloittaa kun ei ole vielä 10 kuukauttakaan... meno on siis aikalailla päätöntä ja tämä äippä pääsee kohta juoksemaan pyörremyrskyn perässä pitkin päiviä :whistle: :headwall:

Oikein ihanaa ja elämyksellistä alkanutta viikonlopun aikaa :heart:

Palataan taas huomenna...

kuumeilija- :hug: ...onpas kummallista kerrakseen :( Yhdyn tuohon lauseeseen, että niin kauan kuin täti pysyy poissa niin toivoa on, vielä kerran :hug: sulle!!!Yritä jaksaa...

Janis: Ihana uhma ;) mäkin saanut vähän esimakua siitä, vaikkakin typy reilu 9kk:tta niin omaa tahtoa löytyy :) Hänpä on onneksi vielä "huijattavissa" eli kiukun saa unohtumaan nopeasti kun mennään vaikka ihmettelemään näkyykö ikkunasta koiria. Niin ja mistäs muusta se temperamentti saa lähtönsä kuin vanhempien jalan jäljistä ;) ei voi siis syyttää kuin itseään ja mihinkäs se vauvakuumekaan katoaisi kun lapset on vaan niiiiiiin ihania ja se peittoaa aina sen pikku"hirviön", joka välillä aina vanhempien kauhuksi nostaa päätään...

omanapa: kp 30/28-32 eikä tätiä näy :p mahaa vaan juilii ja vihloo niin hemmetisti. Tänään ollut lisäksi tosi paha olo aaltoillen... eli luulen, että menkat tekevät tuloaan, koska raskauspahoinvointi ei näin aikaisin varmaankaan ala (typyä odottaessani taisin alkaa kärsiä pahoinvoinnista rv 6 eteenpäin). Iltalämpöä tosin on edelleen, 37.4`c... Taidanpas sen testin tehdä huomenna, jollei yön aikana ala.

Ja kun testi nega (miten niin pessimisti :/ ), niin aion kyllä korkata punkkupullon ja nauttia iltasella viiniä miehenkörilään kanssa kun tyttö on nukahtanut.

Purkaus: (sorry)Tänään oli niiiiiin kauhian raskas päivä duunis, näin todella läheltä kuinka upeaa ja tasokasta toimintaa Suomessa on sairaaloissa. Ennen vanhaan tämä potilas olisi kuollut ja vauva olisi jäänyt ilman äitiä :'( saas nähä kuinka paljon ajatukset pyörii tapahtuneessa yön aikana. Välillä ahistaa tämän ammatin varjopuolena se, että vaikka leikkurin oven suljen niin ne tapahtumat seuraa kotiin asti... ei voi vaan kun ihmetellä, että vaikka synnytys on maailman luonnollisin asia mutta ne komplikaatiot...

Noh nyt iloisempiin asioihin... meitin typy otti tänään ensimmäiset askeleensa :) Kauhistuttaa kun noin aikaisin aloittaa kun ei ole vielä 10 kuukauttakaan... meno on siis aikalailla päätöntä ja tämä äippä pääsee kohta juoksemaan pyörremyrskyn perässä pitkin päiviä :whistle: :headwall:

Oikein ihanaa ja elämyksellistä alkanutta viikonlopun aikaa :heart:

Palataan taas huomenna...

kuumeilija- :hug: :hug: :hug:

:attn: omaa napaani: Aamulla sitten testasin ja niinhän siinä sitten kävi, että kaksi viivaa tuli :heart: :heart: :heart: Vielä olen aivan sekasin ja järkyttynytkin. Typyä yritettiin saada alulle melkein vuoden ajan ja nyt tuli ensitärpistä. En oikein ymmärrä vielä tapahtunutta miljoona asiaa pyörii päässä. Palaan illemmalla vielä. Nyt meen miehen kainaloon rauhoittumaan :/

Yhteistyössä