Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hei taas kaikille! Oon vähä aikaa vaan seuraillu teiän muiden juttuja ite ollenkaa kommentoimatta mitään. Ajattelin et jos se vaikka vähä lievittäis tätä vauvakuumetta..ja arvatkaas mitä!?!?! Kyllä se vähä onki auttanu. =) Mut ei tarpeeks. Yritän koko ajan ajatella että eihän siihen maalis- huhtikuuhun niin pitkä aika loppujen lopuks ole. Koht on joulu ja sitte enää pari kuukautta ja sitten vapaaehtoistyöhön maalsikuussa kolmeks viikoks ja sittenhän sen aika on jo. Eihän kuulosta ollenkaa kaukaiselta?! :D

Kiva kuulla että täällä on paljo kuumeilijoita joilla on vielä opinnot kesken. Mulla ne nimittäin ei oo ees vielä alkanu. Ens keväänä toivottavasti. Huolettaa vaan vähän että miten se opiskelu ja vauva sit sopii yhteen. Ja ku se opiskelukaa ei ois mikää pikku juttu sillä lääkäriks haluun (itseasiassa kirurgiksi). Mitä mieltä ootte onko ura ja äitiys mahdollista yhdistää, vai pitääkö valita jompi kumpi?!? Ku ite havittelen (ehkä?) kuuta taivaalta ja haluun molemmat! Ja ku vielä ois se opiskeluki edessä.. kai niitä sellasiaki on jotka on lääkis opinnot suorittanu muutaman pikku vauvelin kanssa!?!? :eek:

Ollaan kuitenki päätetty että lapsi tähän perheeseen tulee ens vuonna! :D
 
pantalaimon: hui ku jännää, voi kun olisitkin raskaana :) kerrohan kun jotain uutta ilmenee!!!

pearl84: Juu se synnytyssairaala on tosi hyvä sarja, tosin meil ei enää näy fakta:/

talvicci: Niin tuommosia noi miehet on :headwall: itsekin sillon suhteen alkuaikoina puhelin kihloista ja mies vaan hymähteli eikä ollut asiasta ollenkaan innoissaan, joskus sanoi, että kun hän muo kosii niin haluu sen tehdä kunnolla ja varmoin aikein, kihlaus tuli sitten kun seurustelua oli takana 3v. ja nyt ollaan oltu kihloissa jo 4v :) *hyvää kannattaa odottaa*

Omanapa: tänää sitten oli se kauan odotettu ultra ja pikkuisella oli kaikki hyvin. Pituutta oli 6.5cm pepusta päähän ja niskaturvotus normaali. Siellä se pyöriskeli ja poseerasi äidille ja isille :heart: Laskettuaikain aikaistui, joka nyt 15.5.2008. Voisiko "listavastaaja" muuttaa tämän? Liitän mukaan muutaman kuvan pikkukullastamme :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1197825.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1197929.jpg

Nyt mukavaa illanjatkoa, tämä mamma alkaa valmistatua unille ja huomiseen työpäivään :/

sHv ja hipsu-hippiäinen 12+6
 
sHv siellä se pieni köllii, tuitui!!! :heart:

ON: Odottelen tässä tätiä kylään. Eilen jo tulikin jotain tuhrua ja side lähti kyytiin, mutta illan jälkeen ei ole tapahtunu taas mitään. Tämän päivän on vatsaa juilinu, mutta ei... Ei mulla ennen tämmöstä ole ollu, ei mitään tuhruja ole tullu. Kökköä kun pitää olla varpaillaan koko ajan. Nyt ei enää vatsaakaan juili, höh!

Tänään onkin taas pojan pottatreenit ottaneet takapakkia. Lattialta on siivottu niin pissaa kuin kakkaakin... Onneks kuitenkin tuon jälkeen mainittu kiinteetä tavaraa :)
 
Yritin tuossa aiemmin kirjoitella, mutta palsta heitti mut taas ulos, eikä siis viestikään tullut perille! |O

Talvicci: Tsemppiä puhumattomuuden kanssa! :hug: Tiedän, että se on vaikeaa, mutta se voi tuottaa tulosta nopeammin kuin luuletkaan! Omakohtaista kokemusta on... :) Aika tyhmä nainen töissä! Tavallaan ymmärrän sen, ettei harjoittelijat tai opiskelijat saa viedä avaimia kotiin, mutta kyllä asiasta voi sanoa ihan asiallisesti. Ja jos sulle ei ole aiemmin siitä sanottu, niin ei se sun vika ole, ettet tiedä! Huhhuh...

sHv: Ihanaa, ultrakuvia! Voi että, tuli ihan tippa linssiin. :heart: Ja ei hätää, olette varmasti ensimmäisiä joille kerron (ehkä miehen jälkeen :D), jos jotain uutta ilmenee. ;)

Lilli-85: Mäkin ajattelin alkaa ovista tikuttaa, jos se täti sieltä nyt kurvaa. Mitä testejä hankit? Mille alalle olet muuten hakemassa? Olet varmasti sen sanonut, mutta en vaan millään muista. :ashamed:

Tänään on ollut ihan järkyttävät vatsakivut, mutta eilen alkanut niukka verinen vuoto lakkasi taas. Koittaisi nyt päättää tuleeko vai eikö! :( :headwall: |O
 
RouvaSumppisuu
Uuuiiii, ultrakuvat on niin ihkuja :D . Siellä se pikkuinen näytti köllöttelevän kaikessa tyytyväisyydessään...

Tuosta listasta sen verran, että vosiko joku muu ottaa siitä nyt päävastuun? Yritän tässä pikkuhiljaa hiukan vieroittaa itseäni :LOL: , vaikka varmaan jatkossakin käyn usein täällä kurkkimassa ja kommentoimassa...tää on niin oma pino.

Oma oireettomuus huolettaa jonkin verran, kahden viikon päästä on varhaisultra. Jännittää niin maan penteleesti jo...

Nyt täytyy taas rientää :wave: .
 
Ihania ultrakuvia! :heart: Tommosten näkeminen ei vaan auta yhtään siinä, kun meidän seuraavaa vauvaa pitäs alkaa yrittään vasta sitten...myöhemmin. Ajankohdasta ei tietoa. :D

Rouva Sumppisuu Voi, ihanaa... muistan kyllä miten muakin on aina jännittänyt ihan kamalasti mennä varhaisultraan. :heart:

Leivottiin tänään lasten kanssa talven ensimmäiset joulutortut. En muistanutkaan, että ne on niiiiin hyviä. :p Ja mä oon ihan onnesta soikeena yhen jutun takia... :D Mut en vielä sitä täällä viitsi kertoa, ennenkuin se on 110% varmaa. :heart: :D
 
Äitti-83, ei noin saa kiusata! Mikä juttu? :D

sHv, voi miten ihana pieni siellä köllöttelee! Nenä ainakin näkyy toisessa kuvassa tosi hyvin ;)

Pantalaimon, tilasin ovistestit halpa-testi.fi -sivuilta, sHv niitä suositteli aikaisemmin. Halpoja ovat ainakin, tilasin 14 kpl ja maksoi vaan 17e :) Alan testailemaan varmaan huomenna, ehkäpä jo tänään. En usko että tikuttelen enempää kuin tämän yhden kierron (ellei kierto muutu tästä vielä :| ), joten voisin kuluttaa vaikka kaikki 14 kpl nyt :D Katson vain että mikä ovisoire tarkoittaa mitäkin.
Haen ihan terveydenhuoltoalalle, jospa minusta joku kaunis päivä vielä kätilö tulisi niin kuin olen kauan haaveillut :)

 
Pantalaimon: Poikaystävä on ollut ihanasti tukena, asiat pelottaa, mutta hän mielestään lasta voisi yrittää jos lääkäri varoittelee asiasta taas joulukuussa kun on minulla kontrolli. "Normaali tilanteessa" hän haluisi odottaa vielä muutaman vuoden, mutta ymmärtää siihen liittyvän riskin.

Minulla vain ajatukset heittävät vuoristorataa: ensin puhuin poikaystävälleni lapsesta ja hän oli se joka jarrutteli. Sitten kun hän tottui ajatukseen ja alkoi puhumaan siitä minulle, minä menin paniikkiin. Pidin häntä aivan hulluna ?
On tämä kamalaa.
No kai se on naisen oikeus olla näin oikukas, :D ja silti kuume on kova, paniikista huolimatta.

Miten yleisesti lapsi on vaikuttanut parisuhteisiinne? Onko yhteistä aikaa ollut hankala löytää? Pelkään itse tätä, sillä koulun ja lapsen hoidon ohessa, en hirveästi muuta jaksaisi tehdä.

Linna: Kuinka kauan yrityksessä meni vai yritättekö edelleen? Jos käytit hormonaalista ehkäisyä, niin paheniko oireet paljon kun jätit ne yrityksen takia pois?
 
Varovasti olen silmäillyt taas näitä vauva-aiheisia nettisivuja, siitä on vuosia kun olen viimeksi vauvoja ajatellut. Ja jo siihen ajatukseen tuudittautunut että lapset on tehty, mutta miten kävikään...? Vauvakuumetta pukkaa. Mietityttää kyllä kovasti. Ollaan uusperhe ja ensimmäinen yhteinen lapsi olis kyseessä, kummallakin lapsia ennestään. Vasta oon saanut vakituisen työpaikankin, ja sen verran ajattelin asiaa lykätä, että yrittäminen alkais toden teolla vasta ensi kesänä. Siihen asti kuumeillaan =) Mutta ihana täällä on pyöriä lukemassa kaikkia juttuja...
 
Opinnoista on ollut puhetta. Itse olen saanut yliopisto-opintoja edistettyä oikeastaan samaan tahtiin lapsen syntymän jälkeen. Välillä tuntuu rankalta yhdistää nämä, mutta tämä on minulle hyvä ratkaisu. Saan olla hoitovapaalla, mutta kuitenkin tuntuu, että minulla on täysin oma juttu, johon saan paneutua. Lähinnä opiskelu tapahtuu iltaisin ja viikonloppuisin kun mies on kotona. Olen kuitenkin onnellisessa asemassa, sillä eläkkellä oleva äitini asuu hyvin lähellä ja hoitaa tyttöä luentojen ajan ja muulloinkin on korvaamaton apu.

Kyllähän parisuhteelle jää konkreettisesti vähemmän aikaa, mutta me oltiin molemmat aika menijöitä ennen lasta, joten nyt ollaan sitten enemmän kotosalla. Yhteinen lapsi on varmasti myös lähentänyt meitä ja sitten kun yhteistä aikaa on se käytetään huolella. Täytyy kyllä myöntää, että joskus saattaa viikko hujahtaa niin, että hädin tuskin ehtii kysellä toisen kuulumisia, mutta niin se kyllä oli jo ennen yhteistä lasta. "Syvemmät" juttelut tapahtuu saunassa tai illalla, kun tyttö on jo unten mailla. Ainakin tässä toista lasta kuumeillaan, joten ei asiat ihan huonolla mallillakaan oo =)

Tänään, kun olin tytön päikkäreitten aikaan vaunulenkillä, mietin minkälaista olisi työnnellä vaunuja mahan kanssa. Sitten suunnittelin, että niinköhän sitä pitää hankkia joku sisaristuinjuttuvai riittääkö jo sitten seisomalauta... Tällasia sitä vaan suunnitellaan, vaikka just ostin puolen vuoden pillerit, heh.
 
Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
AliBi
Alisa84
anniia
berry76
haaveilija-87
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma (taustalla kunnes yritys on lähempänä )
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Lumikello75 (yritys alkaa kesällä 08)
maaru1
Mayha
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87
oliva ???
OLIVIA06
Pearl84
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

Tositoimissa:
Hathor
liisi
Lilli-85
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna

Plussanneet:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008



:wave: Lumikello75 ja Mayha lisätty. Tervetulloo joukkoon :)

Lumikello75: Laitoin tohon et yritys alkaa kesällä 08, ok?

Mayha: Laitetaanko tohon sulkuihin jotain ajankohtaa? :)

Olivan laitoin ??? ku ei oo kuulunu ainakaan kuukauteen yhtään mitään. Kirjottelee muistaakseen joissain toisessa pinossa
 
MOICCA MOI,

Käsittömän vastenmielinen juttu tuo jokelan ammuskelu :'( Tuntuu niin pahalta kaikkien viattomien uhrien ja heidän vanhempien puolesta. Katselin pientä tyttöäni joka leikki suloisesti, että miten kaikki kaunis voikaan muuttua hetkessä painajaiseksi :( *sytytin kynttilän uhrien muistoksi*

talvicci: Jaksatko muuttaa tuon mun LA:n 15.5.2008? Taisto, hehe. no nythän nuo vanhat nimet tulee taas muotiin ;)

äitti-83: Nyt kerrot ja heti =) tiedät kyllä mitä me kaikki kuvittelemme tapahtuneeksi ;)

Omanapa: Työt sairaanhoitajana vievät mehut, onneksi viikottainen työaika vain 20h niin jaksaa tuon ihanan tylleröisenkin kanssa touhuta :) mutta kyllä heti jaloissa ja selässä tuntuu kera kasvavan masun :/ Itsekin siirryn tästä pinosta hiukan taka-alalle sumppiksen tavoin *ainakin yritän* :kieh: ja keskityn tuonne odotuspuolen tarinoihin pikkuhiljaa :p

*mukavaa keskiviikko iltaa*

sHv ja hipsu-hippiäinen 13+o
 
Mayha: me ollaan vasta aloitettu yritys. Eli yritys jatkuu ja ainakaan vielä ei kummempia hormonaalisia muutoksia ole ilmennyt. Pilleritkin mulla oli kyllä annettu hormonihäiriön hoitoon, niin ne sai halvemmalla. Toivottavasti on hoidellu tehokkaasti!
 
Mayha Ei sitä paljon jää aikaa parisuhteelle, mutta iltaisin sitten kun lapset nukkuu on sitä omaa aikaa ;) Ja onneks mummut ja papat on innokkaita hoitaan poikia jos tarve vaatii, tosin mummujen mielestä saatais enempikin viedä muksuja hoitoon, mutta minkäs teet kun kotona on hyvä olla :LOL:
Ja kummasti toi oma unentarve vähenee :whistle:

Voi että kun sais alkaa tosissaan haaveileen, juur eilen kävi yks kaveri kylässä joka on 23vko raskaana ja sanoinkin että kyllä oon kade sen mahasta.

No josko tässä nyt onnistuis pitään turpansa kiinni aiheesta ja antais miehen sulatella tonne kevääseen, mutta kun oon tämmöinen höpöttäjä, niin ei oo helppoo ei :kieh:
 
Ihania nuo ultrakuvat =)
Saako muuten ultrasta aina (siis yleensä joka paikasta vai vain jostain) kuvan/kuvia mukaan?

Mulla alkaa taas tää älytön vaihe kun vaan odottelee että pääsisi testaamaan eikä osaa ajatella järkevästi mistään... yritän pitää vähän hiljaiseloa, mutta käyn kyllä lueskelemassa.
 
Talvicci, hyvin sopii mun kohdalle tuo yritys alkaa kesällä 08.

Jokelan tapahtumat on ollu mielessä täälläkin. Näin painajaisia viime yönä... Herkästi tulee mietittyä kaikkea tuollaista. Etenkin kun itselläkin on koululaisia.
Meillä sataa lunta ja ulkona on niin kaunista. Sytytin ulos kynttilöitä, uhrien muistoksi ja muutenkin. Kovasti jo joulun odotusta ilmassa... =)
 
Hei vaan! En ole paljon ehtinyt tässä pinossa vierailla, lukenut olen kyllä, mutta omat kirjoitukset on jäänyt tosi vähiin :ashamed: Mulla on edelleen keskenmenoon, tai näin luulisin, liittyviä ongelmia ja niiden kanssa olen paininut tuolla km-pinossa. Vieläkään ei täyttä varmuutta ole löytynyt mun alavatsakipuihin. Raskaustesti oli edelleen positiivinen, sitäkin pitää vielä seurata, kovin kauan taitaa kestää ennenkuin negatiiviseksi muuttuu.

Kaikille testaajille plussaonnea!
 
Tein taas tänään negatiivisen raskaustestin. :( Ilmeisesti on kierto vaan sekaisin. |O Ei tässä varmaan auta muu kuin odotella. Taidan hetkisen taustailla. Viikonlopuksi lähdetään mökille, joten en muutenkaan ole netin äärellä.

Tärppionnea kaikille, jotka sitä tarvitsevat! Palaillaan... :wave:
 
Pitäsköhän miunkin liittyä tänne, vaikkei tositoimissa ollakaan. Enkä tiedä,ollaanko enää ikuna,mutta kyllä mä silti haaveilen,että joskus vielä.... :whistle:
meillä on neljä tenavaa, joista nuorin 1v4kk ja vanhin 11v, eli kyllähän tässä vilskettä riittää jo näinkin. Mutta antaa ajan hieman kulua,niin ehkä sitten vielä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pupu T:
Pitäsköhän miunkin liittyä tänne, vaikkei tositoimissa ollakaan. Enkä tiedä,ollaanko enää ikuna,mutta kyllä mä silti haaveilen,että joskus vielä.... :whistle:
meillä on neljä tenavaa, joista nuorin 1v4kk ja vanhin 11v, eli kyllähän tässä vilskettä riittää jo näinkin. Mutta antaa ajan hieman kulua,niin ehkä sitten vielä. =)
Liity sä, kun minäkin liityin! :D Ei ujostuta niin paljon, kun muutkin liittyy. Vaikka onhan tässä pinossa paljon väkeä jo, mutta mitä enemmän sen parempi.

Tää onkin ihan erilainen pino kuin tuo esikoista kuumeilevat, kun täällä on "kaikki" kokeneita konkareita jo. Jännittääkö seuraavatkin kerrat yhtä paljon kuin ekan plussan odotus ja sen jälkeen raskaus?
 
Pantalaimon, voi hitsin nega :hug: Eikä menkoista tietoakaan? Toivottavasti pian tulisi jompi kumpi, menkat tai plussa :heart:

Eilen oli pääsykokeet ja ihan kivasti meni, tämän kuun lopulla kuulee miten kävi.

Minäkin varmaan taustailen nyt enempi, tulen kyllä teille menkka/plussauutiset kertomaan, tietenkin :)

Tervetuloa uudet kirjoittelijat :flower:
 

Yhteistyössä